• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איזו שיטה עושה הכי טוב היתקלויות לא קרביות

אפשר לדון מי עושה הכי טוב היתקלויות קרביות. אבל זה דיון ארוך ועניין של טעם.
השאלה שמעניינת אותי, איזו שיטה לדעתכם עושה הכי טוב היתקלויות לא קרביות, אבל עם מכאניקה. כלומר בשיטה סיפורית, למשל גורל, זה די פשוט - כי למעשה המכאניקה תומכת בזה בילט-אין. אבל בשיטה יותר ריאלית/משחקית, כמו מבוכים ודרקונים או הנשגבים, זה יותר מורכב.
הטריגר לזה הוא http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkmy?Pathfinder-a-la-Mode שבו "שוב" מבטיחים לנו שפאת'פיינדר (או מבוכים ודרקונים 5/4) יביאו בשורה חדשה שתשלב שיטה מכאנית עשירה שמטפלת לא רק בקרב היטב, אלא גם באינטראקציות מחוץ לקרב.
אני לא מאמין לזה.
השיטה הכי טובה שראיתי שעושה את זה היא הטבעת האחת, שגם מטפלת במסעות בתור אינטראקציה לא קרבית וגם דאון-טיים. אפשר להגיד שמה' 5 עושה דאון-טיים טוב, אבל לא ממש מתייחסת ליתר הדברים (למעט בדיקת מיומנויות). מה' 4 עשתה אתגרי מיומנויות שהיו נפלאים, אבל לא ממש טיפלה בדאון-טיים. כמובן שאי אפשר מבלי להזכיר את מו"ד הקופסאות שבדרגה 9 הדמות בנתה טירה/ממלכה/גילדה וכך הלאה.
הנשגבים מנסה לעשות הכל, ויש לה מכאניקה - אבל זה יוצא מורכב ושבור בו-זמנית, כשלוקחים את התעצומות הנכונות...
במלים אחרות, אם אני מתעלם לרגע משיטות סיפוריות, איזו שיטה אתם מכירים שתופרת היטב משחק מעניין וריאלי מחוץ לקרב?
 
לא יודע לגבי "הכי טוב", אבל אני חושב שמהדורה 4 עשתה עבודה טובה מאוד בכך שהיא מתייחסת להיתקלויות לא קרביות בצורה דומה לקרב באמצעות המערכת של אתגרי מיומנות. זו מערכת מספיק גמישה כדי להשתמש בה גם בתור תחליף להיתקלויות קרביות וגם כדי לטפל בדאון-טיים.
עכשיו כשאני חושב על זה אז אתגרי המיומנות של המהדורה הרביעית מהווים כנראה את היתרון הבולט שלה על פני היורשות שלה (העידן ה-13 ובמידה פחותה מו"ד 5 שהן לטעמי יותר טובות בשאר ההיבטים).
 
חזרה
Top