בסך הכל ביקורת מקיפה שמאוד נהניתי לקרוא.
באופן אישי אני חושב שחלק מהפגמים שמצאת הם בגדר "לא באג אלא פיצ'ר".
(גילוי נאות, לא עשיתי מפגש יצירת דמויות בשיטה אבל כן הרצתי אותו כמה פעמים באמצעות הדמויות המוכנות)
לגבי האיזון בין סופר גיבורים ובין פייבלז, לדעתי המשחק נוטה יותר לכיוון סופר גיבורים משום שלא מדובר סתם בעולם שבו האגדות חיות בינינו, אלא בעולם שבו אנשים עם אג'נדות משלהם מקבלים כוחות אגדיים. כל אחת מהדמויות המוכנות לשחקן ומהדבש"ים המוצגים בספר יכולה לקדם את האג'נדות האנושיות שלה באמצעות הכוחות האגדיים (לדוגמה: הדמות המוכנה "אקסקליבר"). ככזה, המשחק עובד ממש אחלה.
באחת מההרפתקאות המוכנות של צוות המשחק הנבל העיקרי הוא קרע של מיתוס הווינדיגו שמבצע בעצם קניבליזציה של השכונה העתיקה בעיר. הוא קונה ממנה חלקים ופועל מאחורי הקלעים כדי למנוע תוכנית שימור. זה לטעמי ביצוע הרבה יותר מעניין של נבל גיבורי על בסיפור בלשי.
במקומות שבהם המשחק נוטה יותר לפייבלז, הוא באמת נחלש. ספציפית ארבע ההתגלמויות שמוצגות כנבלי-על בספר נוטות יותר לפייבלז (זהות המיתוס שולטת בהן לחלוטין והזהות האנושית היא "הצגה") ולדעתי זה דווקא חסרון. ייתכן שהיה מעניין יותר ליצור לכל אחד מהם סינטזה בין אג'נדה של ראש ארגון פשע אנושי ובין תחביבים מוזרים שנועדו לרצות את המיתוס שלו. יש בעיה דומה גם עם הדמויות שמבוססות על סיפור מודרני כמו פיטר פן ונוטות להיות יותר חד מימדיות.
לגבי התגיות והסטאטוסים, זו באמת נקודה שאפשר היה לשייף טוב יותר. מסכים עם ההערה שזה היה עובד טוב יותר כמו אספקטים של פייט שאפשר לעשות להם קומפל, במקום רק פלוס 1 או מינוס 1 לגלגול שבו זה נעשה רלוונטי.
רוטינה ואימון - מסכים שעדיף היה לצמצם ל"מקצוע", גם אם זה אומר שיש פחות מגוון של לוגוי מאשר מגוון של מיתוי.
ארבע תמות זה לא יותר מדי, כי חלק מהעניין הוא שהדמויות מאזנות בין הלוגוי והמיתוי שלהן ובוחרות כמה הן משקיעות בכל דבר, כאשר לכל אחד מהם יש השלכה על הזהות שלהן. זה אלמנט די בסיסי בזאנר של גיבורי על והוא מסתדר גם בפילם נואר (כמה אתה משקיע בעבודה לעומת במשפחה, לדוגמה).
מסכים שאם היו רק שתי תמות לכל דמות, תמות המיתוס צריכות היו להיות דברים כמו "תעלולן" או "מפלצת". מאחר ויש ארבע תמות ולדמות יש 1-3 תמות מיתוס, הגיוני לפצל אותן למרכיבים שונים בזהות של המיתוס.
יותר מדי מהלכים שאפשר היה לאחד \ קשה להנחות - אלו בעצם פתרון ובעיה. אני מסכים שאפשר היה לאחד חלק מהמהלכים הבסיסיים, אבל פירוש הדבר היה שצריך יותר יכולת אילתור. אם יש מהלך אחד שמכסה גם ללכת מכות, גם קרב יריות, גם התגנבות וגם להפציץ עם כל הכוחות המיתולוגיים שלך, אז התוצאות וההשלכות שמנוסחות עבור המהלך צריכות היו להיות יותר כלליות ולכן גם היו דורשות יכולת אלתור גבוהה יותר מהמנחה. במצב הנוכחי שהמהלכים מפוצלים, הם דורשים פחות יכולת אלתור כי התוצאות וההשלכות שלהם הן ספציפיות יותר. עדיין אני לא מרגיש שיש *יותר מדי* מהם. יש מספיק מהלכים בסיסיים לעמוד וחצי בערך, שזה סביר לחלוטין למשחק במנוע האפוקליפסה.
באופן אישי הייתי מדרג את המשחק 4/5 ועיקר הנפילה היא בגלל האיזון בין פייבלז ובין סופר גיבורים, כולל ההשלכות המכאניות של חוסר ההחלטה.