באותה מידה אתה יכול לייצר מפה אקראית לגמרי ולהשתמש בה. אין בתוואי שטח של פלנטות אחרות משהו מיוחד יותר משל כדור הארץ, ולרוב להשתמש בהם דווקא זה הרבה יותר עבודה.
קודם כל, ברובן אין את החלוקה הנוחה כמו בכדור הארץ ליבשה ולים, אלא הן מכוסות או בשכבה אחידה של מינרלים או קרח קפוא. אם אתה רוצה לחלק אותם לים ויבשה אתה צריך להחליט מה יהיה גובה הים ביחס לטופוגרפיה, ואז לראות איזה תצורות יבשתיות יוצאות לך, ואם לא מרוצה, אז לשנות את גובה הים. באותה מידה אתה יכול פשוט להחליט בעצמך איך ייראו היבשות וזהו.
דבר שני, להרבה מהגופים השמיימיים הסלעיים יש הרבה מאוד מכתשים שנגרמו מפגיעות מטאורים. בכדור הארץ יש לנו אטמוספרה שמגנה כנגד הרבה מהפגיעות האלה, ותוואי השטח נוטה להתחדש ולהתחלף במהירות גדולה יחסית - בים המים מכסים את הפגיעות, או שתנועות גיאולוגיות מטשטשות אותן ביבשה. כמו שאפשר לראות בהדמיות של כוכבי לכת "מוארצים", יש שם תוואי שטח מלא במכתשים עגולים שלא קיים בשומקום בכדור הארץ. זה נגרם בגלל שמה שעשו שם זה פשוט קבעו גובה מים שרירותי לכל הפלנטה, וכיסו עד לשם במיים. אם, למשל, מאדים באמת היה מלא ביבשות וימים כמו בכדור הארץ, לא היה ניתן לראות שום מכתש על פניו.
עניין שלישי, מפות טופוגרפיות כאלה של גובה השטח לא מגלות שום דבר על התנאים הסוררים על הקרקע. הקרקע יכולה להיות עשויה מתאן נוזלי או קרח יבש, האויר יכול להיות חומצי ומלא ברעל, ואלף ואחד תנאים קטלניים אחרים יכולים להשתרר על פני הפלנטה. כוכב לכת כמו כדור הארץ, שפני השטח שלו מכוסים בסלעים ואדמה, הם יוצאי הדופן, לא הכלל.
לסיכום, זה נחמד בתור ניסוי או משחק, אבל אם אתה רוצה ליצור מפה של עולם מערכה אמיתי שאתה הולך להשתמש בו, אני מציע קודם כל לחשוב על הסיפור שעומד מאחוריו, ואז לייצר מפה שתתמוך בסיפור הזה.