• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

הרשמה /

עולם פנטזיה עם גיאוגרפיה של כדור הארץ?

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]690243[/post] לא הבנת אותי... אם הם מארץ אמיתית, איך הם חלק מעולם מערכה דמיוני?
שלום ח'אן, ראשית פיצלתי את ההודעות הללו מהנושא של טרול על סוסי המוות.
שנית, שימוש בגיאוגרפיה ומאפיינים של כדור הארץ לעולם פנטזיה/משחקי תפקידים הוא נפוץ ומקובל עד מאוד. בין אם זה כמו בפאת'פיינדר שלקחו את ה Oni והפכו אותו לעוג מאגי או דוגמאות יותר בולטות.
לדוגמא, בוורהאמר פנטזיה, משחק המיניאטורות פנטסטי הפופולארי ביותר שגם זכה למשחק תפקידים מצוין ונפוץ, העולם הוא העתק הדבק של העולם שלנו, כולל ארצות מסתוריות במזרח שדומות להודו וסין, רק שיש שם אל-מתים, ערפדים וכך הלאה במקום אנשים. או שהתרבות של האצטקים הפכה לתרבות של אנטי-לטאה וכך הלאה.
https://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer_Fantasy_(setting)
דוגמא אחרת היא משחק התפקידים המשובח והמצליח, הים השביעי, שלקח את העולם של המאה ה-17, והפך אותו לעולם מלא בקסם ומסתורין, שכן - יש בו מפלצות ועוד דברים. זו המפה של העולם, אתה יכול לנחש על איזו מדינות בעולם האמיתי מבוססות המדינות של המשחק.
Theah.jpg
במלים אחרות, זה מקובל לקחת ארצות אמיתיות ולשנות אותן לעולם מערכה דמיוני. אם עושים את זה טוב, כמו בדוגמאות העיל, זה גם מצליח.

אתם מוציאים לי מילים מהפה...
אני אומר, שאם העולם הזה הוא עולם פנטזיה עם אותן היבשות של כדוה''א, זה מעולה. אבל זה עולם פנטזיה, אחר, לפי הגדרת טרול-אז למה שרשרת האיים ההיא נקראת יפן בעולם דמיוני?

דווקא המפה של הים השביעי חטפה לא מעט ביקורת על מה שאין בה.

כל ההגיון של הפיראטיות במאות ה17-18 סבב סביב אמריקה כמקור לסחורות שצריך לשנע בים. אם אין אמריקה, אין סחר טרנס-אטלנטי, וכל הסיבה לפיראטים בסגנון שודדי הקריביים לא באמת קיימת.

כמובן שמדובר בפיראטים מהסוג שלמדנו להכיר ולאהוב מסרטים וטלויזיה. חוץ מהם היו גם את שודדי הים של צפון אפריקה שהיו הגרסא של תקופתם לארגון טרור גלובלי והתמחו בחטיפת אנשים למטרות כופר. אותם אף אחד לא אוהב.

המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]690396[/post] חוץ מהם היו גם את שודדי הים של צפון אפריקה שהיו הגרסא של תקופתם לארגון טרור גלובלי והתמחו בחטיפת אנשים למטרות כופר. אותם אף אחד לא אוהב.
בזמנם, לא כל כך חיבבו את הפיראטים הקאריביים השתיינים-הטרנד הזה של ''פושע מאגניב'' הוא משהו מודרני (אני עדיין לא מבין מה אנשים מוצאים בפיראטים ובמאפיונרים).
הפיראטים הצפון אפריקנים היו מוסלמים מול נוצרים, פעלו בשירות אימפריה אחרת (העות'מאנים), ועסקו בעיקר בסחר עבדים, דבר מאוד פופולרי בקרב האירופים באותה תקופה.

אני סוטה מהדיון כאן - אם יש צורך, פצלו.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]690486[/post] אני עדיין לא מבין מה אנשים מוצאים בפיראטים ובמאפיונרים
כמובן שהגרסאות בסרטים מגזימות, אבל נראה לי שהמשותף ביניהם הוא שהם חיים חיי הרפתקנות וריגושים ב"עולם האמיתי". אנשים גם ככה אוהבים הרפתקאות, עטיפה של "יש מצב שמשהו כזה באמת קרה או יכול לקרות" לא מזיקה.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]690486[/post] בזמנם, לא כל כך חיבבו את הפיראטים הקאריביים השתיינים-

מצד שני, היו תקופות שנתנו להם חנינות בתמורה לאישור לתקוף ספרדים - תלוי מה היה המצב המלחמתי דאז.

אחד הטקסטים המעניינים והמסקרנים שמערבב בין פיראטים במאה ה-18 לסייברפאנק ואנרכיזם הוא "אוטופיות פיראטיות" שהופיע בספר האנארכיסטי "אזור אוטונומי ארעי" של אחד שהשתמש בשם העט "חכים ביי", ושאני מעתיק לכאן (ספר אנארכיסטי, אין זכויות יוצרים) - וזה גם די קצר:

Pirate Utopias

The sea-rovers and corsairs of the 18th century created an “information network” that spanned the globe: primitive and devoted primarily to grim business, the net nevertheless functioned admirably. Scattered throughout the net were islands, remote hideouts where ships could be watered and provisioned, booty traded for luxuries and necessities. Some of these islands supported “intentional communities,” whole mini-societies living consciously outside the law and determined to keep it up, even if only for a short but merry life.

Some years ago I looked through a lot of secondary material on piracy hoping to find a study of these enclaves — but it appeared as if no historian has yet found them worthy of analysis. (William Burroughs has mentioned the subject, as did the late British anarchist Larry Law — but no systematic research has been carried out.) I retreated to primary sources and constructed my own theory, some aspects of which will be discussed in this essay. I called the settlements “Pirate Utopias.”

Recently Bruce Sterling, one of the leading exponents of Cyberpunk science fiction, published a near-future romance based on the assumption that the decay of political systems will lead to a decentralized proliferation of experiments in living: giant worker-owned corporations, independent enclaves devoted to “data piracy,” Green-Social-Democrat enclaves, Zerowork enclaves, anarchist liberated zones, etc. The information economy which supports this diversity is called the Net; the enclaves (and the book’s title) are Islands in the Net.

The medieval Assassins founded a “State” which consisted of a network of remote mountain valleys and castles, separated by thousands of miles, strategically invulnerable to invasion, connected by the information flow of secret agents, at war with all governments, and devoted only to knowledge. Modern technology, culminating in the spy satellite, makes this kind of autonomy a romantic dream. No more pirate islands! In the future the same technology — freed from all political control — could make possible an entire world of autonomous zones. But for now the concept remains precisely science fiction — pure speculation.

Are we who live in the present doomed never to experience autonomy, never to stand for one moment on a bit of land ruled only by freedom? Are we reduced either to nostalgia for the past or nostalgia for the future? Must we wait until the entire world is freed of political control before even one of us can claim to know freedom? Logic and emotion unite to condemn such a supposition. Reason demands that one cannot struggle for what one does not know; and the heart revolts at a universe so cruel as to visit such injustices on our generation alone of humankind.

To say that “I will not be free till all humans (or all sentient creatures) are free” is simply to cave in to a kind of nirvana-stupor, to abdicate our humanity, to define ourselves as losers.

I believe that by extrapolating from past and future stories about “islands in the net” we may collect evidence to suggest that a certain kind of “free enclave” is not only possible in our time but also existent. All my research and speculation has crystallized around the concept of the TEMPORARY AUTONOMOUS ZONE (hereafter abbreviated TAZ). Despite its synthesizing force for my own thinking, however, I don’t intend the TAZ to be taken as more than an essay (“attempt”), a suggestion, almost a poetic fancy. Despite the occasional Ranterish enthusiasm of my language I am not trying to construct political dogma. In fact I have deliberately refrained from defining the TAZ — I circle around the subject, firing off exploratory beams. In the end the TAZ is almost self-explanatory. If the phrase became current it would be understood without difficulty...understood in action​

חזרה