• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

3 דברים שמצאתי יעילים לשליט המבוך

Human_loving_Troll

פונדקאי פעיל
גמרתי עכשיו הרפתקאה עם השחקנים שלי (מגילות העוצמה עם המרה למוד 4) ומצאתי 3 דברים חיונים לתת לשחקנים.


1. .קלסר מידע, לשחקנים שלי יש נטייה לשכוח דברים. אז הבאתי להם קלסר בו הם שומרים מלא דפי מידע שבהם כתוב דברים שהם מגלים או שאני אומר להם.

2. פגיון קסום, נתתי לשחקנים שלי פגיון (ליתר דיוק הם מצאו אותו). האומנם אין לו פלוס קרבי אבל לי הוא מאוד עוזר. מטרתו היא לאפשר לי להעביר מידע לשחקנים שלי כשאני צריך, ושזה יהיה הגיוני. על הפגיון מופיעים לפעמים כיתובים. כך אני מתקשר איתם.

3. טליון קסום, נתתי לכהן שבחבורה טליון. מתנה מהאל שלו על כך שעשה חיסול רציני והקדיש אות לאל שלו. לטליון כמו לפגיון אין תועלת בשבילהם. בטליון יש רפא כלוא. כשהאל חושב שהחבורה צריכה עזרה הוא משחרר את הרפא, שעוזר להם. בעצם כשאני מרגיש שנתתי היתקלות חזקה מדי לשחקנים שלי והם לא יצליחו באשמתי , ולא בגלל טעות שלהם אני משחרר אותו והוא עוזר להם.

נ.ב גם כשהשחקנים יקלטו שאין לכלים האלו כמעט שום תועלת בישבילם, וינסו להפטר מהם הם, תמיד יחזרו לשרשרת או הצוואר שלהם (רעיון נחמד לחפץ מעצבן (; ).
 
הרעיון הראשון הוא אחלה.
אבל השני לא באמת נדרש, אתה יכול לרמוז לשחקנים ישירות גם בלי שימוש בחפצים.
דרך אגב הנה כתבה עם טיפים למנחה שכתבתי לפני כמה שנים טובות :)
https://www.pundak.co.il/library/dnd/36-beginner-dm-tips
 
יאי! יש לי חפץ קסום אוו פי שהאל נתן לי על חיסול שכל אחד מהמאמינים ההרבה יותר חזקים שלו היה עושה באותה מידה! (איך הם הצליחו לחסל משהו רציני אם הם עושים את מגילות העוצמה לדרגות 1-2?)
 
2-3
הם הרגו את כול האחוזה של ריינול והקריבו אותה לאל. והמטרה של זה היא לתת להם מורל ולי דרך להוציא אותם מצרות בלי לשקר בקוביות (כי ככה נוח לי... אין מה לעשות).
 
אני חושב שזה דרך לא כל כך טובה לעזור לשחקנים שלך כשהם מפסידים, זה מוציא את אלמנט הסכנה והכיף מהמשחק. השה"ם שלי בדרך כלל שולף תוכנית מגרה במקרה שאני מפסיד כמו צינוק שיכול להוביל לאתגר מיומנות מעניין או שהם מקסימים אותי ושולחים אותי להיפטר מהמפלצת כל שהיא ובמהלך הקרב יש לי יותר סיכוים לנער את ההקסמה.
הפסד הוא לא "תקיעה" של הסיפור, הוא נקודת מפנה בסיפור שיכולה להפוך אותו למעניין יותר.
 
עדיין זה נראה כמו פטרון קצת עצלני, אפשר למצוא דרך מעניינת יותר.
למשל פעם נתקלנו בגולם אבן ענק ומהר מאוד התברר שאנחנו לא ממש יכולים להביס אותו בגלל עמידות הלחשים שלו ובגלל שלכולם בקבוצה חוץ מאחד הייתה תלות גדולה מאוד בלחשים (חוץ מהנוכל/לוחם ההינו מכשף אשפית אוב כוהן ואביר מגי) אז השתמשתי בהתפוררות על כמה נקודות חלשות בתקרה כדי למוטט אותה ואז ברחנו. אתה יכול לעודד חשיבה יצירתית כאשר אתה רואה שהם עומדים להפסיד באשמתך למשל תן להם למצוא מחסן אש אלכימאית ולפוצץ את היריב בפנים או משהוא בסגנון, ואל תשכח שנסיגה היא פתרון שהשחקנים צריכים להגיע עליו במצבי לחץ ואז הם יוכלו להתארגן מחדש ולמצוא פתרון לבעיה.
 
כן, אני באמת מנסה לגרום להם להיות יצירתיים... אבל יש מצבים שאין יותר מדי אפשריות. אני משחקים עם הטליון הזה כבר 4 פגישות והוא לא פעל פעם אחת. אפילו כשהם כמעט מתו
 
חזרה
Top