• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הביצה הצפונית ואנשיה

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
בעיקרון זה מיועד לעולם המערכה שלי-אבל מדובר באיזור ותרבות מבודדים, אז החלטתי שאני יכול לפרסם את זה כבר עכשיו. לקחתי השראה מביצות הפריפיאט, גופות הכבול, ואיזה בעל חיים פרהיסטורי.


הביצה הצפונית היא אזור גדול הנמצא בשפכו של נהר הצפון, נהר הענק הרחב המפריד בין היפרבוראה הברברית לארצות התרבות שבדרום. מדובר בארץ ביצות גדולה, שחלקה (בייחוד אזורים בצפונה) הוא ביצות-יער בינות העצים, חלקה ביצות מישור טיפוסיות, ובחלקים ממנה בה התייבשה הביצה נמצאות אדמות כבול. בביצה חיים בעלי חיים כעופות מים רבים, זאבים, איילונים (איילי ביצה קטנים), דגים ומריותריום-בהמה אמפיבית הדומה לחזיר, לפיל ולטפיר, ושבויתה בידי אנשי הביצה ומהווה חלק חשוב בתרבותם ובחייהם.

אנשי הביצה הם ילידיה של הארץ, ואחרי שהתיישבו בה לפני בערך 7000 שנים לא ניסה אף עם להתיישב בה-לא מפתיע כשמתחשבים באורות הירוקים המטרידים, הגופות שנשמרות לנצח ופוקחות אליך עיניים מהמים, היתושים נושאי הקדחת ושאר מחלות (אליהן התחסנו אנשי הביצה במהלך הזמן) והאדמה הלא ניתנת לעיבוד חקלאי.
מוצא האנשים הוא כנראה מהיפרבוראה, ונראה שנדדו לביצה בלחץ שבטים יריבים-בערך באותה תקופה בייתו את המריותריום.

אנשי הביצה נחלקים לחמולות גדולות ולשבטים, שהדומיננטיות שבהן הן מי שמחזיקות בעדרי המריותריום הגדולים ביותר, בשטחי הדיג והמרעה המובחרים ביותר, באדמות הציד הנרחבות ביותר, במכרות הכבול והברזל (המצויים שניהם בשפע) הרווחיים ביותר ובקרקע המוצקה הרבה ביותר... אנשי הביצה מתפרנסים מציד, דיג ורעיית עדרי המריותריום (ממנו הם מפיקים עור, בשר, שנהב וחלב), וכן מכרייה וממלאכה (נפחות, גילוף, בניית סירות וכיוצא באלו). מראם של אנשי הביצה הוא כשל ברברי טיפוסי-עור בהיר, תווי פנים אירופאיים, שיער בהיר וזקנים הקלועים בצמות. עם זאת, לבושם עשוי כמעט כולו מעור מריותריום, כשהריפוד והחימום בא מפרוות איילונים או זאבים. עקב התזונה המגוונת והעשירה בחלבונים, אנשי הביצה הם גבוהים (ממוצע 1.80 מטר), חסונים וחזקים, מה גם שרוב חייהם עוברים בלחימה.
החברה נחלקת למספר מעמדות נזילים, כשבהחלט אפשר לעבור בכוח שריריך או חדות שכלך ממעמד אחד לאחר. ראשונים הם ראש השבט ובני ביתו (משפחה, חברים, שומרי ראש וכו'); אחריהם מעמד הכוהנים-דרואידים (כוהני העצים ורוחות הטבע), שאמאנים (כוהני רוחות), נביאי כוכבים (כוהני גרמי השמים, המשמשים כאסטרולוגים) וכוהני האלים (שדווקא נסגדים הרבה פחות בקרב השבטים); אחריהם בעלי המלאכה (סוחרים, אומנים, נפחים ובוני סירות), ולבסוף האיכרים (רועי המריותריום, כורתי עצים וכורים). לוחמים וציידים באים מקרב כל החברה. כמו כן, הכוהנים ואנשי ראש השבט הם קבוצות אליטה יותר ממעמדות-אפשר בהחלט לעבור הכשרת שאמאן ולהצטרף למעמד, או להצטרף ללוחמי הצ'יף.

הדת כוללת סגידה שמאניסטית-אנימיסטית כמו בכל מקום לצד פולחן האלים, אך בקרב השבטים האנימיזם חשוב בהרבה מפולחן האלים. ידוע גם כי קורבנות האדם שלהם אכזריים מאוד, וכוללים תלייה בעירום (לא חם שם...) ושאר דברים מלבבים. בניגוד לרוב העולם, בביצה אין כנסייה שתכפה אחידות דתית וסדר, עקב ריבוי השבטים הלוחמניים. לכן, הכוהנים הם שבטיים לרוב, כשלכל שבט (החל מדרגת החמולה וכלה בדרגת הקונפדרציה) יש נוסח פולחן אחר ומסורות אחרות. בני סאקה לדוגמא עובדים יותר את הכוכב נוגה, כשבני יואג'ינד מעדיפים את מאדים. הכוהנים, השאמאנים והדרואידים הם בעלי כוחות כישוף-כמו בכל שאר העולם-הנובעים מהאלים והרוחות, או מהשדים-לרוב כוהנים מואשמים בבריתות עם השדים בידי מתנגדיהם הדתיים.

תנאי החיים הקשים גורמות למלחמות תכופות בין השבטים על משאבים, ולכן צורת היישוב העיקרית היא במצודות המאכלסות את בני השבט, כשסביב להן המכרות, שטחי הציד והדיג ואדמות (שלוליות...) המרעה. לא לכל שבט יש חלקת אדמה מספיק גדולה להקים עליה מצודה (לרוב חומות עץ ועפר, חפירות ויתדות מזדקרות, המקיפות את בתי הבוץ והעץ של התושבים העניים ובתי האבן והחימר של התושבים הגבוהים יותר במעמד), ולכן נפוצות גם ערים על כלונסאות עץ, המתקשרות בין הבתים עם סירות, ואף ערים על העצים עצמם.

לאחרונה, פרצה מלחמת שבטים חדשה בביצה-והפעם מקיפה בהרבה משזוכרים הזקנים את מלחמות עשרות השנים האחרונות. כמה קונפדרציות שבטים, מונהגות בידי כמה שבטים גדולים, החלו במלחמה נוספת במטרה להגיע להגמוניה בביצה. ישנן 3 קואליציות עיקריות, שעד עתה מיגרו או סיפחו את רוב השבטים הקטנים יותר. המלחמה פרצה לפני כשנתיים, כשקנפדרציית יואג'ינד (Yuejind) התקיפה שבט השייך לקונפדרציית סאקה. מאז המלחמה נמשכת, ומתבטאת בלכידת עדרי מריותריום, התקפת ציידים ודייגים, ומדי פעם גם במצור מאורגן על מצודה של שבט יריב (אם כי אלו די נדירים). שלוש הקואליציות, היחסים ביניהן והדב''שים החשובים בהן-אצילים חשובים, כוהני דת וכו', לפניכם.

קונפדרציית יואג'ינד: קונפדרציית יואג'ינד היא ברית שבטים מצפון הביצה, קרוב לגבול ההיפרבוראי, ולכן מגעיהם עם התרבות בדרום אפסיים. בני היואג'ינד הם הפראיים שמבין השבטים, וידועים באכזריות שלהם לאויבים ולשבויים, ובכך שלא מעטים משבטיהם יושבים בבקתות על העצים, מעל לביצות היער. הם ידועים גם כקשתים מעולים וצלפים קטלניים.
דב''שים בולטים:
מאודון (Maodun)- ראש הקונפדרציה, וצ'יף שבט היואג'ה. מאודון הוא גבר בשנות ה-40 לחייו, הידוע באכזריותו למתנגדיו, בכוחו הגופני הרב ובצלקת הישנה שמעטרת את לחיו, מזכרת מקרב מול שבט שקרא תיגר על מנהיגותו על היואג'ינד. הצלקת היא הדבר הבולט ביותר במראהו של מאודון-הוא מזוקן, שערו הבהיר קלוע בצמות, ולבושו הכמעט קבוע הוא פרוות זאב (שמשמשת גם ככתר), ושריון מעור מריותריום שחור המחוזק בקשקשי ברזל.
שוו'אניה (Shuwenia)-אשתו המועדפת של מאודון (כמנהג השבטים, לצ'יף יש 2-3 נשים), הידועה כחזקה לא פחות מהלוחם הממוצע. היא אישה נאה בשנות השלושים המוקדמות שלה, והיא בעלת השפעה רבה על מאודון-עד כדי כך שהכריז על בנה איסין-גיור כיורשו.
קנישקה (Kanishaka)-מנהיג שבט יאמטאי (כל קונפדרציה מורכבת מכחמישה עשר שבטים גדולים כשכל שבט כולל 15-25 משפחות מורחבות). קנישקה הוא גבר בשנות החמישים לחייו, שהמאפיין העיקרי שלו, לצד גאוותו בשבטו הגובלת ביהירות, הוא עין ימין החסרה לו. קנישקה לא מחבב את מאודון, ובהזדמנות הראשונה ינסה לקחת את הנהגת הקונפדרציה מהיואג'ה-וייתכן שלשם כך יסכים לשתף פעולה עם האויב. נטיותיו ידועות למעטים-משפחה קרובה וכמה חברי נפש... אך זה כשלעצמו עלול להיות מפתח לנפילתו.
שונג'ה (Shunje)-אחותו של מאודון, אלמנה בשנות השלושים המאוחרות לחייה. היא ידועה בכך שכל מלבושיה עשויים מעור מריותריום שחור ובמצב הרוח הדיכאוני-לרוב שלה. שונג'ה שונאת שנאת נפש את בני הקלינגה, שהרגו את בעלה במהלך סכסוך שבטי ישן, כשיצא לציד. למרות שמאודון נוהג בחכמה ומרחיק אותה מהפוליטיקה, ייתכן כי שנאתה עלולה להשפיע על היחסים עם הקלינגה, שהינם יציבים עדיין, לרעה.

קונפדרציית סאקה: קונפדרציית סאקה היא קואליציה של קלאנים ובתי אב מאיזור גדות הנהר, או ליתר דיוק הנחל הרחב ביותר המתפצל ממנו בכניסה לביצות ושל כמה מהפלגים המתפצלים ממנו אל הים, ובדרך הופכים את הביצה ל... ביצה. בני הסאקה הם המוכשרים שבימאים ובדייגים בני הביצה, והרבה מכלכלתם מתבססת על דיג ועל לקט צמחי ים. כמעט מחצית מכפריהם יושבים על כלונסאות באדמה הבוצית של גדות הנהר, וחלקם אפילו על רפסודות גדולות שנודדות בנהר.
דב''שים בולטים:
קוג'ולה (Kojula)-מנהיגת הקונפדרציה וצ'יפית שבט השאקיה. קוג'ולה ירשה את התואר למרות החברה הפטריארכלית, כיוון שלאביה היו מעט מאוד בנים, והם מתו כולם לפניו. קוג'ולה היא אישה פשוטה למראה בשנות השלושים המאוחרות שלה, פשוטה מלבד הכתר המעטר את ראשה, העשוי מנזר עור מריותריום עם הרבה שיני שנהב; אך למעשה, היא צ'יף ערמומית, נבונה ותככנית, ששומרת בקנאות על עצמאות הקונפדרציה שלה. יש שמועות שהיא תיכננה את מות בעלה הקודם כדי שתהיה חופשיה לאמץ מאהבים כרצונה ולנהוג בעצמאיות (שלא יאה לאישה, יש שיאמרו). למרות המוזרות שלה בחברה הפטריארכלית, בני עמה ואפילו ראשי השבטים אוהבים אותה והיא דואגת להם ולמעמד הקונפדרציה שלה.
ראבאטאק-מאהבה הנוכחי של קוג'ולה, גבר גבוה ונאה בשנות השלושים המוקדמות. הוא לוחם עז נפש וחסון, אך הוא לא ערמומי או משכיל מאוד, וזו-זו הסיבה שקוג'ולה אימצה אותו כמאהבה.
וימה טאקטו-בנה הבכור של המלכה קוג'ולה מבעלה המנוח. גבר צעיר בשנות העשרים המוקדמות שלו, הידוע כערמומי כאימו וככריזמטי כאביו. למרות שהוא מכבד את אימו, מקורביו הסודיים ביותר יודעים כי הוא אינו מרוצה מעצם העובדה שהאישה שולטת בממלכה-וייתכן שבהזדמנות יקח את הכס לעצמו.
הובישאקה (Hubishaka)-ראש השאמאנים בקונפדרציה, בן לשבט הלופ-נור (Lop-nur). הובישאקה הוא זקן בשנות השבעים לחייו, שידוע כאחד מגדולי השאמאנים בביצה. הובישאקה מפורסם כאחד שיכול לזמן כמעט כל רוח, וכן כמתמקח יעיל עם הרוחות. סימני ההיכר שלו הם זקנו הלבן הארוך (שפסים שחורים צבועים בו) ופניו המכוסות קעקועים כחולים. הובישאקה ידוע כאדם סימפטי, ולרוב אין לו בעיה לייעץ לאנשים ולהעניק להם מנסיונו-אם כי לא תמיד יש לו הזמן לכך. היו לו מתלמדים בעבר; ייתכן שאם שאמאן צעיר יוכיח עצמו כראוי, יסכים הובישאקה ללמדו את אומנות השאמאניזם-בתנאי והוא בן סאקה, כמובן.

קונפדרציית קלינגה: קונפדרציית קלינגה היא ברית שבטים מדרום הביצה, ובעלת מגעים-מועטים ככל שיהיו-עם העולם שבחוץ. הברית שולטת בשטחים שמדרום לנהר, ומחזיקה במכרות הכבול הנרחבים ביותר בביצה. עד עתה הקונפדרציה פסיבית מדי במלחמה, אך נראה שבקרוב תתערב בה-רעננה מול בני הסאקה והיואג'ינד הנצים. מרבית כפריה יושבים על קרקע הכבול, וכל השאר על כלונסאות.
דב''שים בולטים:
אשוקה (Ashuka)-מנהיג הקונפדרציה וצ'יף שבט הקאפיסה. אשוקה הוא גבר צעיר, בשנות העשרים המוקדמות שלו, שירש לפני כשנתיים את הכתר מאביו הזקן והמנוח. אשוקה ידוע כטקטיקן וכגנרל יותר מכלוחם, אך אצילותו וגאונותו בשדה הקרב הקנו לו את אהדת תומכיו ומתנגדיו כאחד. מנגד, הוא מתעסק לא פעם בעניינים של גאולת דם ונקמה, והוא לא סולח בקלות. שערו הג'ינג'י קלוע בצמות, וזקנו עודנו קצר. לבושו המועדף הוא עורות מריתריום ואייל, כשהכתר שלו הוא קסדת מתכת מעוטרת במעט כסף, שקרני איילון מעטרות את רקותיה.
ואסודאווה-אשתו הראשונה של אשוקה, אישה בת כ-20 שידועה בשערה האדמוני והארוך. כיוון שהיא בתו של צ'יף של אחד משבטי הקונפדרציה הראשיים, היא מוגדרת כמלכת הקונפדרציה, ובנה הוא יורש העצר-מה שלא הפריע לאשוקה לשאת אישה נוספת, שכעת מאיימת על מעמדם של ואסודאווה ובנה.
ואשישאקה-אשתו השניה של אשוקה, נערה בלונדינית המפורסמת ביופיה. נלכדה כשפחה בקרב מול שבט יריב, וכבשה את ליבו של אשוקה. ומעבר לרומנטיקה, היא נחשבת כמסוכנת-היא מאיימת על מעמדה של ואסודאווה, וייתכן בהחלט שבקרוב המצב ביניהן יתדרדר לכדי רצח... של מי?
חודוארשה (Khuduarsha)-מנהיג שבט הג'אג'ה-אחד מהשבטים החשובים בקונפדרציה, ואביה של המלכה ואסודאווה. חודוארשה הוא גבר אדמוני בשנות הארבעים המוקדמות שלו, שזקנו קלוע ל-7 צמות. הוא נאמן לאשוקה, אך לאחרונה חלה התקררות ביחסיהם, עקב נישואי המלך לואשישאקה. חודוארשה חושש לא פחות מבתו מהיפהפיה הבלונדינית שמרחיקה את המלך מואסודאווה, ולא פחות מבתו הוא זומם לקטול אותה אחת ולתמיד.
קיפונאדה (Kipunada)-כוהן גדול לכוכב מאדים, ומטובי נביאי הכוכבים (אסטרולוגים) בביצה הצפונית. קיפונאדה הוא גבר בשנות השלושים לחייו, שמזוהה בעיקר בזכות הקרחת שלו, שרק צמה שחורה ועבותה מבצבצת בה מצד ראשו, ובזכות שפמו הגדול שצומח פרא. קיפונאדה לא נוטה להעניק מנבואתו בקלות, בטח שלא ללמד אף אחד את אומנתו-אך בן קלינגה שיהיה ראוי לכך, ייתכן ויזכה לנבואה חסרת מחיר מפי נביא הכוכבים.


כמה הערות:
-הפרויקט עוד לא גמור!
-גודל הביצה הוא בערך ישראל וחצי.
-אני לא בטוח איך לתרגם מריותריום. אגב, הנה הוא:
Moeritherium.jpg

אז, הנה זה! ביקורת תתקבל בברכה!
 
ערך נחמד. נשמע כמו אזור הולדת מצוין להרפתקן ברברי.

העניין עם המרית'ריום חמוד.

היות והכבול הם שרידים מאובנים מהעבר, אני יכול להניח שהוא משמש כמסד לתעשייה משגשגת של אלמתים במקום, בעיקר רוחות... זה נותן לשבטים סיבה מצוינת לשרוף את הכבול.

בעקרון, הערך מאד גס. אם הייתי כותב אותו, הייתי מנסה לשלב מסגרת נרטיבית כלשהי לאזור הזה כלומר מה הסיפור של אנשי הביצות.
 
כבול זה בעיקר שאריות של צמחים אם אני לא טועה, והוא מאוד מאוד דליק - כשייבשו את החולה, הכבול שם נטה להתלקח ולגרום לשריפות מזיקות. לא בטוח שזה מתקשר לאלמתים, אלא אם כן הם אלמתים צמחיים.

מצד שני, אני זוכר מספר על ארכיאולוגיה שקראתי פעם שבאיזה ביצת כבול בסקנדינביה מצאו כל מיני גופות של אנשים שהוקרבו בתליה לאודין והושלכו לביצה, והם השתמרו בתוך הכבול די טוב.
 
מצטערת, אבל אצלי ( אולי בגלל/ בזכות הכבול) זה מתקשר יותר לאירלנד, לא מסוגלת לדמיין אותם בלונדינים ( הם ג'ינג'ים!).
אגב, יש קשר לאנשי הביצה של מרטין ? האם הם סוחרים ( יש סוחרים, מתבודדים או שהם מתבססים גם על העברת אנשים את הביצה ?) האם יש מלך על האיזור הזה ?
 
תודה לכולם!
הלדין אמר/ה:
בעקרון, הערך מאד גס. אם הייתי כותב אותו, הייתי מנסה לשלב מסגרת נרטיבית כלשהי לאזור הזה כלומר מה הסיפור של אנשי הביצות.
מה הכוונה?... מעין ''טיזר'' סיפורי שמתאר סצנה מהחיים של אנשי הביצה?... פירוט על סיפורי העם והמיתוסים שלהם?...
בנוגע לכבול ולגופות-הן הוקרבו לאלים. אין סיבה שהן יהפכו לאלמתים. לפעמים ההקרבה באה מרצון (לשרת את האלים והרוחות ועוד אמונות פאגאניות מוזרות).
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
[post]689549[/post] מצטערת, אבל אצלי ( אולי בגלל/ בזכות הכבול) זה מתקשר יותר לאירלנד, לא מסוגלת לדמיין אותם בלונדינים ( הם ג'ינג'ים!).
אני מניח שאם הם בעלי מראה צפון אירופי, הם יכולים להיות ג'ינג'יים.
אין קשר למרטין-ידיד שלי הביא לי פעם ליום הולדת 11 ספר שלו. קראתי כמה פרקים עד שהחלטתי שאני ממש לא רוצה לקרוא על תיאורים גרפיים של סקס ואלימות, וויתרתי.
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
[post]689549[/post] האם הם סוחרים (יש סוחרים, מתבודדים או שהם מתבססים גם על העברת אנשים את הביצה?)
אני מתאר לעצמי שהרוב לא, אבל ייתכן שיש סוחרים-סיירים-נוודים שיוצאים מדי פעם לעולם שבחוץ. אין לאנשי הביצה הרבה סחורות להציע (המריותריום מפיקים הרבה פחות שנהב מפיל, ולמרות שהוא נמכר לכל מני אצילים מקומיים קטנים ועלובים, בדרך כלל בעלי השררה וגם האנשים הפשוטים מעדיפים שנהב מהדרום). אני גם לא בטוח שאחרי שהתרבות שלהם התפתחה כמו שהיא בביצה אלפי שנים, יש להם עניין בסחורות מבחוץ או באנשים מבחוץ. ובאשר להעברת אנשים בביצה-למה לעבור דרך ביצות ענק מסוכנות ומפחידות עם ילידים אכזריים שיקריבו אותך לרוחות אם תיתפס, במקום לעבור את הנהר באיזו מעבורת נורמלית קצת יותר למעלה?
 
סה"כ אחלה, אבל חסר לי גורם דינמי כלשהו, איזשהו תהליך או שינוי. אולי תהליך גיאולוגי או קסום שמשנה בהדרגה את האזור, אולי לחצים מהממלכות השכנות, אולי פירוט על השבטים הבולטים והאג'נדות שלהם (השבט הגדול שנאבק לשמור על מעמדו, השבט הקטן שמתחזק במהירות, השבט שכרת ברית עם גורם חיצוני, השבט שמשחק עם קסם מסוכן...). משהו שיהפוך את הביצה מאזור שיושב ככה סתם במשך אלפי שנים למקום משתנה, חי. שיהיה לשחקנים ומנחים משהו להסתמך עליו בבניית סיפורים לדמויות או הרפתקאות.
 
הממ... הרוב לא מרגיש לי מתאים, אבל זה:
ת'ור אמר/ה:
[post]689569[/post] פירוט על השבטים הבולטים והאג'נדות שלהם (השבט הגדול שנאבק לשמור על מעמדו, השבט הקטן שמתחזק במהירות, השבט שכרת ברית עם גורם חיצוני, השבט שמשחק עם קסם מסוכן...)
כן מתאים לאופי ולהוויה של אנשי הביצה. עריכה בקרוב, אחרי עוד ביקורות, וכשהלדין יענה לי על השאלה.
 
גם טיזר שייתן טעימה מדרך החיים שלהם לא ממש יזיק אך מה שחשבתי עליו, ומה שת'ור כתב עליו, הוא שמדובר פשוט במערכה סטטית - הכוונה במסגרת נראטיבית היא, לדוגמא, שאחד הצ'יפים החליט למרוד כנגד האנארכיה של הביצות ולהיות מלך ולהעביר את התואר, כמובן, לצאצאיו עד קץ הדורות. אפשרות אחרת היא שמישהו מבחוץ רוצה לפתח את הביצות והשבטים רואים את עולמם מתחיל להיעלם.
 
אני מניח שאפשרי בהחלט שצ׳יף ינסה להפוך לשליט הביצה. למעשה, זה קרה כמה פעמים, אך רק לתקופות קצרות. מלחמות השבטים על ההגמוניה הן כמו מלחמות הקלאנים בגאליה או הפולייס ביוון-אינסופיות, וכמעט תמיד בלי שצד ישיג את מטרתו.
אערוך בקרוב לפי ההערות. אני מתכנן גם להוסיף טיזר, ולהדגיש (בדרך ישירה או עקיפה) כמה עדרי המריותריום (לאף אחד אין רעיון לשם בעברית?) קריטיים וחשובים לשבטים.
 
הערה: לאחר מחקר קצר על ביצות, החלטתי להוסיף לבעלי החיים בביצה עוד כמה חדשים, מה שכנראה גם יוביל לשינוי באנשי הביצה.
 
יש למרטין בית אצולה שמתמחה בביצות, יש לו טירה שלפי השמועות היא נעה ( ולא יכולה להמצא אלא אם היא רוצה להמצא, דרך נהדרת להמנע מזימונים לא רצויים), חצים מורעלים ויכולות מיסטיות, איכשהוא מה שכתבת מאד מזכיר לי אותם.
 
עדכנתי את ההודעה הראשית. הוספתי את קונפדרציות השבטים ואת הדב״שים החשובים בהם, וניסיתי לתת לכל קונפדרציה ודב״ש איזשהו משהו שייחד אותם ויבליט אותם. כמו כן, השתדלתי לתת כמה שיותר אפשרויות להרפתקה, ובכמה שיותר סוגים.
 
תודה!
הממ... עדיין לא ממש חשבתי לעומק על הדת בביצות. כפי שאני רואה את זה, בהתחשב בזה שהפולחן האנימיסטי נפוץ שם יותר מפולחן האלים (הדת בעולם שלי היא סיפור ארוך), ובזה שיש שם הרבה מאוד שבטים קטנים (לאחרונה התאגדו לכמה קונפדרציות, כי טובים השניים מן האחד) שמסוכסכים אלה עם אלה, אני מניח שהדת שם תתבסס על כוהנים שבטיים, בלי סמכות דתית עליונה על כל הביצה שתעשה שם סדר. אם אחת הקונפדרציות תצליח להשיג הגמוניה בביצה, אחד הדברים הראשונים שכנראה תעשה הוא השלטת פולחן אחיד בפיקוח כוהניה-היא.
אני מניח שאפרסם בקרוב גם על הכוהנים החשובים.

עריכה: ערכתי בפוסט הראשי כמה שגיאות הקלדה.
 
אגב אין דבשי"ם עצמאים בביצה? כמו חוזה נודד מטורף למחצה או זר מסתורי שמחסה את פניו במסכת טיט ומופיע כל לילה חסר ירח?
ואין אף התיישבות שהיא לא מהשבטים? הכל מחלוצים מהעיר שבאו ליבש את הביצה עד לאנשי דג שודדים?
 
דב''שים עצמאיים... אני מניח שיש. כשיהיו לי רעיונות טובים לכוהנים ולדב''שים כאלה, אערוך.
tkhag1 אמר/ה:
[post]689656[/post] ואין אף התיישבות שהיא לא מהשבטים? הכל מחלוצים מהעיר שבאו ליבש את הביצה עד לאנשי דג שודדים?
למה שמישהו ירצה ליישב את הביצה? הטרנד הזה קרה פחות או יותר רק בארצנו, וגם פה היה חזון לאומי רציני וקשר חזק לאדמה (אדמה... בביצה אין הרבה אדמה ;) ). רוב האנשים רואים בביצה ארץ ברברית של מחלות קטלניות ויתושים, אורות ירוקים מכושפים, גופות שמביטות אליך מהמים, ילידים אכזריים.
נ.ב.: אין בעולם שלי אנשי דג.יש לבנים, שחורים (בעולם שלי הם גזעים נפרדים. אף אחד לא שווה יותר או משהו גזעני, פשוט נפרדים), אלפים, גמדים ואורקים.
 
חזרה
Top