ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 3952
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 06 דצמבר 2017, 17:45

החלטתי לנצל את 3 החודשים שבהם הקפיאו המנהלים את אפשרותי לפתוח משחק (תודה, אם כי ממילא לא התכוונתי לעשות את זה) ללחשוב על רעיונות לכזה, וכשאבחר אחד לפתח אותו. אחד הרעיונות שקפצו לי לראש הוא משחק שיתרחש בסביבות האלף העשירי לפנה''ס, כשבני האדם בקושי התחילו להפוך לחקלאים, ובעצם אפשר לעשות עם העולם מה שרוצים בלי לקרוא למשחק ''היסטורי''. בכל אופן, איך אפשר לעשות משחק פרהיסטורי בלי חיות פרהיסטוריות מגניבות?
אז התחלתי לחפש בויקיפדיה על ''חיות פרהיסטוריות מעידן הקנוזואיקון''. גיליתי המון חיות מגניבות-אבל התבאסתי לא פעם לגלות שהחיה שראיתי נכחדה הרבה לפני התקופה, כשבני האדם עוד לא היו אפילו קופים שעירים גיבנים ומכוערים.
למרות הכל, החיות הללו עדיין מגניבות והייתי רוצה לשלב אותן במשחק. מצד שני, הן לא היו קיימות אז...
מה אמור להיות השיקול שלי כשאני מתחיללחשוב על המשחק הזה? דיוק כרונולוגי או מגניבות אנאכרוניסטית?
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Aquiris quodcumque rapis.
Hell lord
הודעות: 3475
הצטרף: 15 דצמבר 2015, 15:14
מיקום: בין הלימבו להלהיים

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי Hell lord » 06 דצמבר 2017, 18:12

למי אכפת מדיוק או אי דיוק? מה שכיף לך להנחות...
I am no nightmare, nightmares fear me
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 3952
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 06 דצמבר 2017, 18:14

אממ... זה בכל זאת מתרחש בעולם האמיתי ביבשות אמיתיות...
מצד שני, אף אחד מהשחקנים לא מומחה לפלנטאולוגיה. אני יכול לשלב באותו המקום חיה מעידן הפליוקן, הנאוגן וההולוקן (שמות אקראיים שקראתי בויקיפדיה, אני מבין מהם בדיוק כמוכם) בלי שמישהו ידע שרימיתי אותו...
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Aquiris quodcumque rapis.
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2616
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי dragonitzan » 06 דצמבר 2017, 18:34

פשוט מאוד - אתה לא חייב להתבסס 100% על העולם האמיתי. תשבור, תעוות, תמציא, תערבב, ויצא לך עולם שהוא לא העולם שלנו - אבל הוא מגניב וכיפי, וזה מה שחשוב.

נ.ב. זה יהיה משחק ניהול?
בני המפלצות -עץ משחק [3/3] (חופשיטה,פנטזיה) - גמרנו
ITS OVER
אז בני המפלצות נגמר, אבל משחק ההמשך יעלה בקרוב!
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 2438
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי tkhag1 » 06 דצמבר 2017, 18:49

אני אנסח את השאלה שלך מחדש בדרך שהתשובה תהייה ברורה לחלוטין:
כיף לעומת דיוק.
כדאי להכות ראשון אבל תמיד עדיף להכות אחרון.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 3952
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 06 דצמבר 2017, 19:25

זה אמור להיות העולם שלנו, אבל לפני עליית התרבות, ככה שהכל פתוח (עוד לא מאוחר, מצב הרוח ישתנה מחר). די מעניין לדעת איפה היו האינדיאנים והאבוריג'ינים אם הם היו מבייתים כמה מהחיות הפרהיסטוריות האלו במקום להשמיד אותן.
dragonitzan כתב: נ.ב. זה יהיה משחק ניהול?
כן. זה התחום שאני הכי מתמצא בו וטוב בו, אני מעדיף להיות מעולה ב-X ולא בינוני ב-X ו-Y.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Aquiris quodcumque rapis.
thewolf
הודעות: 377
הצטרף: 01 מרץ 2017, 20:27

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי thewolf » 06 דצמבר 2017, 19:42

בעיניי אין בעיה עם הדיוק זה רק מה שאתה חושב שיהיה כיף להנחות.
כמובן שזה צריך להיות בגבול הגיון אבל זה אחריותך.
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 3952
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 06 דצמבר 2017, 19:46

thewolf כתב: כמובן שזה צריך להיות בגבול הגיון אבל זה אחריותך.
כמובן-לא יהיו שם דינוזאורים.

טוב, תודה לכולם! יש לי עוד 3 חודשים לחשוב על זה, אני אקח את זה בeasy.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Aquiris quodcumque rapis.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 7730
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי Nextorl » 06 דצמבר 2017, 19:48

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/RuleOfCool
תכיר, החוק החשוב היחיד.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 3952
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 06 דצמבר 2017, 19:52

תודה! האנגלית שלי לא מספיק טובה ושוטפת כדי לקרוא את זה בצורה טובה, אז השתמשתי בטרנסלייט. למיטב הבנתי, הכלל הוא שהקהל יקבל בשמחה כל דבר, לא הגיוני ככל שיהיה, כל עוד הוא מגניב.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Aquiris quodcumque rapis.
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17462
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי פלאפי » 07 דצמבר 2017, 01:57

לשאלה שבראש העץ - מגניבות. אבל גם תלוי. תלוי מה החוויה שאתה מתכוון להעביר. כדוגמא פשוטה - סדרה על ספרטה בערוץ ההסטוריה כדאי שתהיה מדוייקת מאוד, למרות שאפשר לשים בה גם היבטים מגניבים כל עוד הם לא פוגעים בדיוק. סדרה על ספרטה בערוץ האקשן צריכה לזרוק את הדיוק מהחלון ולהראות את כל השרירנים חשופי החזה ומנפנפי החרבות שניתן.
אבל במשחקים, החוויה ברוב המקרים יותר קשורה למגניבות מדיוק. אז נראה לי שזה הכיוון.

לגבי זה -
הח׳אן הטטרי כתב: למיטב הבנתי, הכלל הוא שהקהל יקבל בשמחה כל דבר, לא הגיוני ככל שיהיה, כל עוד הוא מגניב.
כאילו, כן, אולי. יש גבול להשהיית הספק, פשוט שאצל כל אחד הגבול עובר במקום אחר. אני יכול להעיד על עצמי שהגבול אצלי מאוד גמיש, ואני מסוגל להחליק הרבה מאוד חורים תסריטאיים וכשלי הגיון כל עוד הסיפור זורם לי. אבל אני מכיר הרבה אנשים שמספיק פרט אחד משני שלא מסתדר עם ההגיון שלהם כדי להרוס את כל החוויה. בקיצור, זה גמיש, ותלוי בקהל שלך.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 3952
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 07 דצמבר 2017, 06:43

פלאפי כתב: תלוי מה החוויה שאתה מתכוון להעביר.
אממ... המשחק ידבר על התפתחות האדם ב-5 היבשות השונות מאנשי מערות לאימפריות. המשחק יתחיל בתקופה הפרהיסטורית, אז אני אוכל לשחק קצת עם השעיית הספק ולכנס כל מני תפלצות מהפליסטוקן לתקופה אחת.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Aquiris quodcumque rapis.
סמל אישי של משתמש
TheKnightWhosaidKnit
הודעות: 1167
הצטרף: 20 מאי 2014, 19:40

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי TheKnightWhosaidKnit » 07 דצמבר 2017, 07:10

ומצד שני, אם אתה רוצה לעשות משחק ניהול, אולי כדאי לחשוב עוד פעם על כמה דברים כאלו יתאימו?
אנחנו מניחים הרבה הנחות במשחקי ניהול ואסטרטגיה שמתבססות על הידע המוקדם שלנו.
אז הסניץ עדיין לא עלה לחנות, אבל יש שם כמה סרייגים גיקיים אחרים...

בקרו בחנות שלי ב etsy

https://www.etsy.com/il-en/shop/knightwhosaidknit
סמל אישי של משתמש
הח׳אן הטטרי
הודעות: 3952
הצטרף: 07 אפריל 2017, 15:53
מיקום: יוּרטה במונגוליה

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי הח׳אן הטטרי » 07 דצמבר 2017, 07:21

נכון... במשחק הזה אני מתכנן לטפל בכמה מהבעיות האלו, כמו הביות הקל מדי של כל חיה אפשרית.
There, where I have passed, the grass will never grow again.

Aquiris quodcumque rapis.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3315
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25

מגניבות לעומת דיוק: מה עדיף?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 07 דצמבר 2017, 19:55

את המונח "חוסר דיוק" אני מעדיף לשמור למקרים קיצוניים, כמו פרש רכוב שמשתמש בחרב דו ידנית (הראש של הסוס אמור להפריע) או בחור עם שריון לוחות ששוחה ומטפס על קירות קרח בלי שיהיה איזה קסם מעורב בעניין.

אז נכון, היסטורית הלווייתן הזה נכחד לפני 30 מיליון שנה:
תמונה

אבל, אם אתה רוצה אותו בעולם שלך ורוצה שזה יהיה אמין היסטורית, אתה יכול להניח שהיו מספיק מסוגו ששרדו כ"מאובן חי" - פשוט לא מצאו עדיין ממצאים שלהם בהווה של העולם האמיתי. זה גם לא כזה חריג - הנה למשל דג מכוער במיוחד שהיה מוכר בעיקר ממאובנים עד שיום אחד בשנות השלושים תפסו אותו מסתובב בים באזור אפריקה:

תמונה
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה