• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ספר הלחשים של דניאלס

dvav

פונדקאי פעיל
יציבות היא עקביות
עקביות היא ערך
ערך הוא יתרון
יתרון הוא חופש
חופש הוא כאוס
כאוס הוא נטול ערך
חוסר-ערך הינו שלווה
שלווה היא יציבות


הקדמה
אם אתה מעיין בספרי, הוא מצא אותך כמוני, (כבר עכשיו אומר שישנו בו מנגנון הגנה המונע מלקוראו כראוי עם קסמי גילוי למיניהם,-ככלל, וראיית אמת,-בפרט.) המשפט הפותח הוא סיכום של שתי גישות בפילוסופיה של הקסם, שלא זו בלבד שאני מאמין בהן, אלא שהן גם המפתח לחלק מכתביי(מסע בזמן הוא דבר שאנשים מתרשמים ממנו יתר על המידה).
על מנת שתראה את הדברים שאינם גלויים בספרי לנבחרים, כי אם לכול היתר, אמור בכל שפה שהיא כי חפץ אתה להביט בו מבחוץ.
והנה סברתי:
ראשית- הסברה כי כל היסודות אינם אלא אחד.
שנית- הסברה כי הכוחות המכונים 'אנרגיה חיובית' ו'אנרגיה שלילית' אינם כוח של חיים או מוות מטבעם.
שלישית- הסברה כי ישנם יותר מארבעה יסודות. אני מאמין כי סדר ותהו, כמו גם ה'אנרגיות' הם כאלו.
רביעית- הסברה כי היסודות הקלסיים בצורתם המקובלת אינם בצורתם הטבעית. אני נוטה לומר שאלו 'עוצמה', 'רשות', 'שלווה' ו'יציבות'

לסיכום ישנם
ערך-(חיים),נצחיות-(אדמה),היגיון-(סדר),פעילות-(אש),חוסר ערך-(מוות),חוסר כיוון-(תהו),שאיפה-(מים),שחרור-(רוח),

זוהי הקדמת ספרו של דניאלס, אשף יוצא דופן (והדמות שעמלתי לעצב :)). אוסיף דברים, ולא לחשים בלבד, בהמשך.

רשומה 1
מחקר:Force

סוג הנזק המכונה בידי החוקרים "כוח" מתייחס לתופעה שסמכות, קסומה או אחרת, כופה את רצונה על המציאות בצורת נזק. אלא, שלא מוגדר סוג הנזק. כשלמדתי את קליעי קסם, מורי הופתע מכך שהם גרמו למין כוויית חומצה, אבל לא הזדעזע. כששאלתיו, סיפר לי כי לקוסמים שונים, האפקט של הקליעים שונה, אצלו מדובר במעין 'הלם' חשמלי, ואצל רבים פשוט נגרמת תהודה בקסם. זה גרם לי לחשוב, "יד המג הוא לחש כוח, הלא כן?" שאלתיו, ולאחר שחשב ענה-כן. "אז מדוע אין משתמשים בו להלחם?" שאלתי. "הוא נוצר שלא על מנת להזיק" אמר מורי, "אבל זה מזכיר לי שאמרת פעם שהכישרון הפסיוני פטיש כוח הוא למעשה גרסא חלופית ליד מיסטית, שבתורו זהה לחלוטין ליד המג"
קוראי, תקוותי שעודך קורא על אף הפסיוניקה שלי, היא חלק מהותי מקסמיי. למעשה, חלק בלתי נפרד מסברתי זהו הרעיון שקסם ופסי הם במהותם אותו הדבר-הסמכות דלעיל.
----------
יצרתי את הלחשים הללו בתור ניסוי, לבדיקת גבול יכולתי לשלב פסי וקסם. כמו כן יצרתי את psyche arm-זרוע נפש, באותה מסגרת.
---
פטיש מאגי-Magi Hammer
יצירה 0 (כל מי שיכול ללמוד יד המג)
פעולה
24 משבצות
ת,ק
מיידי
כפעולה, אתה מנסה לתפוס יצור אחד שאתה יכול לראות במרחק 24 משבצות ממך, עם יד
שעשויה מאנרגיה מאגית. המטרה חייבת להצליח בהצלת כושר או לקחת 1ק6 נזק כוח. ואם היעד הוא בסיווג הגודל 'גדול' או קטן יותר, אתה רשאי להזיז אותו עד משבצת בכיוון הרצוי. אתה לא יכול להרים את היעד מעל הקרקע אלא אם כן הוא כבר באוויר או מתחת למים.
הנזק של הלחש גדל ב1ק6 כאשר אתה מגיע לרמה 5 (2ק6),11 (3ק6),ו17 (4ק6)

זרוע המג-Mage Arm
יצירה 0 (מי שיודע את יד המג ואת פטיש מאגי(יחליפם בו))
פעולה
6/24 משבצות
ת,ק
דקה
יד ספקטרלית מרחפת מופיעה בנקודה שתבחר בטווח. הלחש ימשיך עד סופו או עד שתפיג אותו בפעולה. היד תיעלם אם היא במרחק של יותר מ -24 משבצות ממך או אם אתה מטיל את הלחש הזה שוב.
אתה יכול להשתמש בפעולה שלך כדי לשלוט על היד. ניתן להשתמש ביד כדי לתפעל אובייקט, לפתוח דלת או מכל לא נעולים, להכניס או להוציא חפץ מתוך מיכל פתוח, או לשפוך את התוכן מתוך בקבוקון, ובלבד שלא יהיו רחוקים יותר מ6 משבצות. או לחלופין, אתה יכול לתקוף עם היד ישות בטווח 24 משבצות ממך, תוך גרימת 1ק8 נזק כוח בטווח ה6 משבצות או 1ק6 אם מעבר להן. אתה יכול לגרום ליד להופיע ולהעלם בכל מקום בטווח הלחש, בפעולה כדלעיל.
הנזק של הלחש יעלה בקוביית נזק אחת (ק6 או ק8) ברמות 5 (2ק),11 (3ק) ו17 (4ק)

המנחה יכול לאשר לשחקן להשתמש בהיבט השימושי גם במעבר ל6 המשבצות, אחרי בדיקת זריזות בד"א 8+x כשx הוא מספר המשבצות הנוספות
-----
ונקודה נוספת, אני מצפה שתנסה (כמו גם שתצליח- זה אפשרי, עשיתי את זה בעצמי)לשנות לעצמך את האפקט של קליעי הקסם שלך. והנה לחש(ון) לנוחותך

חזיז קסם- Magic Bolt
עוצמה 0 (חובה לדעת קליעי קסם. לא נספר עם הלחשונים הידועים)
פעולה
24 משבצות
ת,ק, הלחש קליעי קסם מוכן
מיידי
אתה יוצר קליע של קסם, אשר זהה לחלוטין בכל המובנים לקליעים מקליעי קסם.
בדרגות גבוהות יותר: אתה תיצור שני קליעים בדרגה 5. ובדרגה 11 תוכל ליצור שלושה-וזה יהיה גם מספר הבסיס(כלומר שהמספר + דרג הלחש) של קליעי קסם. וב17 ארבעה.
META-לא הייתי נותן לדמוית ללמוד זאת לפני Tier2, כך שאין סתירה ממשית לדעתי.
 
ל-5, אבל יהיה הרבה פלאפ.
ולמרות שלא חסרים לי רעיונות הם 'מתנדפים' כשאני בא לכתוב אותם. אני מקווה שאצליח לכתוב המשך כבר השבוע.
שמח שאהבת
 
אהבתי מאוד! אני מקווה שלא תהיה יותר מדי מכאניקה (בכל זאת זה פורום משחקי תפקידים שולחניים
ולא מו''ד).
 
תיקנתי והוספתי לרשומה הראשונה, ולכבוד הדיון על ג'ינים אני כנראה אכתוב עליהם את השנייה.
אה. וכנראה ארחיב אז על תאוריית הקסם שבהקדמה. אבל הייתי רוצה לדעת כיצד אתם מפרשים אותה.
ושינויי קליעי הקסם עלול להיות כדאי פלאפית ;)
 
ההקדמה חמודה, אבל לא באמת מחדשת. כלומר אני לא מפרש אותה כמשהו שונה מהותית ממבוכים ודרקונים בעיקר כי מכאנית זה נראה אותו הדבר. כדי שבאמת יהיה לזה משמעות, לכאורה צריך לבנות את כל שיטת הקסם מחדש. אם היית בונה לפי היסודות והעוצמות שיטת לחשים חדשה, מעולה. אבל כרגע זה "עטיפה" לשיטה הקיימת.
גם הלחשים שיצרת לא באמת מתאימים ליסודות שנתת אלא נראים כלליים.
 
זה לחשון. זהו.
(וכעיקרון הוא אמור לשמש לניסויים של השחקנים יותר מכול כמעט. חוץ מזה, הוא אפילו לא תופס מקום-כל הקטע שלו זה להיות קליעי קסם דרג 0)
 
הקליע גורם רק 1ק4 +1 נזק. כלחשון התקפי הוא על גבול החסר תועלת (וכלל. הוא יהא בחינם(למעשה בדרג הנחה)רק מרובד 3)
וצודק. הופחת לאחת-לזכותי יאמר שיש הצלת כושר.

העדר העידכונים נובע מחוסר בזמן מחד, והטבע הדחייני שלי מאידך. בע"ה אם לא אעדכן בקרוב אזי עכ"פ אמסור את הרעיונות הבלתי מהוקצעים
 
אני לא בטוח שהוא חסר תועלת. זו עדיין פגיעה בטוחה. ללחשוני התקפה אחרים יש גלגול התקפה או זריקת הצלה. בנוסף, לחשוני התקפה נוטים לצבור שיפורים לאורך זמן. לדוגמה אצל אשף תעצומה או אביר מאגי.
 
חזרה
Top