• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

Crossover, Time Skip ומה שביניהם

אני מנחה משחק וורהאמר פנטזי כבר יותר משנה. בשלב כלשהו אחד השחקנים שלי רצה לנסות להנחות, אבל בלי להפסיק לשחק את הדמות שלו, אז החלטנו לשחק לסירוגין: מפגש שאני מנחה עם הדמויות הותיקות, ומפגש שהוא מנחה עם חבורת דמויות חדשה.

די מהר אחרי שהתחלנו את הסידור הזה, חברים שלו מהעבודה שמעו (ממנו) שהוא מנחה, והוא התחיל להנחות קבוצה גם להם. קצת אחרי שהם התחילו לשחק, החלטנו שכל המשחקים מתרחשים באותה רציפות (continuity).

המצב הסתבך עוד יותר כשהחלטנו בקבוצה הראשונה שהדמויות הגיעו למצב בו נכון שהן יקחו הפסקה מהרפתקנות לכמה חודשים (שיקרו off screen). הבעיה היא, שעד עכשיו כל החבורות היו פחות או יותר מסונכרנות בזמנים שלהן (in game) אבל דילוג כזה של כמה חודשים יוציא אותן לחלוטין מסינכרון. אני אשמח לשמוע רעיונות איך להתמודד עם זה.

בנוסף, אני אשמח לשמוע חוויות של אנשים שעשו דברים כאלה במשחקים שלהם ורעיונות לדרכים להפיק את המיטב מהסיטואציה.
 
הרעיון שלי ומה שאני הייתי עושה במצב הזה:

קח את המנחה/שחקן של הקבוצה של הדמויות החדשות לשיחה, ותחשבו על אירוע גדול שיכול לקרות. אני אודה שאני לא מכיר את העולם של וורהאמר מספיק, אבל הרס של עיר גדולה, או אפילו מדינה, הוא משהו שלפחות נראה לי מתאים. בעיקר אם זה מקום שהדמויות משתי הקבוצות קשורות אליו הרבה זמן. תדסקסו על זה קצת, על מה נהרס, אבל אל תגידו אחד לשני למה זה קרה- ותבהירו אחד לשני את התפקיד.

התפקיד שלך, בתור המנחה של הקבוצה שלקחה כמה חודשים של הפסקה, ואולי עכשיו חוזרת אל העיר/מדינה ומגלה את ההרס- ליצור קו הרפתקה אחרי החורבן, שהן מנסות להציל את כול מה שניתן ולעצור את ההרס לפני שהמימדים שלו יתפשטו.

התפקיד של המנחה השני, של הקבוצת דמויות חדשות (מבלי קפיצת הזמן), היא להחליט מה קרה- ואיך הקבוצה קשורה לזה. למה העיר נהרסה, למה אי אפשר למנוע את העתיד (שכרגע הקבוצה השנייה משחקת ומנסה להציל), ומה שהדמויות כן יכולות לשנות- זה הקו עלילה של הקבוצה החדשה. כמובן שאפשר ואפילו רצוי לקשר אותו לקווי העלילה הקודמים, לנבלים שהקבוצה כבר נאבקת בהם ולמזימות שהקבוצה גילתה- יש הרבה סיבות ודרכים להרוס עיר/מדינה.
 
זה יכול להיות מעניין. מה גם שהדמויות בחבורה שאני מנחה הן כבר בסקאלה אחרת של כוח. הדמויות הוותיקות הן ברמת כוח של לעצור צבאות שלמים, בזמן שאלו החדשות יותר בקושי מתמודדות עם חבורות קטנות של שודדים.

הבעיה היחידה שהמנחה/שחקן השני די קנאי לגבי התכניות הסודיות במשחקים שהוא מנחה.
 
תראה לו את העץ הזה, דבר איתו על זה שאתם צריכים לתאם למען ההמשכיות של העולם. זה שהוא לא משתף אותך בתוכניות שלו זה דבר טוב, כי אתה שחקן ואתה לא אמור לדעת בדיוק מה הולך לקרות, אבל התיאום ביניכם יכול להוביל למשחק אדיר- ואתה יותר מבקש ממנו לשלב אלמנט בעלילה שלו מאשר דורש ממנו לגלות לך אותה.
 
איך זה משפיע על המשחק שכל הדמויות משחקות באותו רצף זמן - וורהאמר זה עולם פנטזיה, אני משער שהן לא יוצאות להרפתקאות באותה עיר / אזור ולכן קשה לי לראות את הקשר הישיר בין ההרפתקאות.
אלא אם הם יוצאים להרפתקה אפית שמשנה בפועל את העולם, לא ברור לי איך הן קשורות אחת לשנייה.

באותו מטבע, אם אתה רוצה לקשר, אז אולי החבורה שלא יוצאת ל"הפסקה" בזמן,יכולה לצאת להרפתקה של מסע, אולי ליבשות הרחוקה (אוואלון זה של האי של אלפים, לא?) מה שיעביר את הזמן. אפשר לתאם משהו כזה עם המנחה האחר.
 
עוג - אתה כנראה צודק. נראה לי שאני אעשה משהו בסגנון הזה.

אולדמן - הקשר לא בדיוק ישיר. הקשר כרגע מתבטא בעיקר בדב"שים שחוזרים בין הקבוצות, וברקע משותף לחלק מהדמויות. לדוגמה: אחת השחקנים משחקת בקבוצה החדשה יותר את בת הזוג של האח של הדמות הוותיקה שלה.

מסע ליבשת רחוקה נשמע פחות סביר כרגע, אבל כרגע החבורות פועלות במחוזות שונים של האימפריה. אני מניח שזה הכי קרוב שאפשר להגיע לקונספט של מקום מרוחק בינתיים.
 
חזרה
Top