• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הרצתי אתמול בערב Dragon / Fantasy Age, רשמים

אתמול בערב הרצתי את משחק ההיכרות של Dragon Age - כופר הרוזן, לקבוצה החדשה. זו הייתה בשבילי הזדמנות להתנסות בשיטה, שתמיד חיבבתי אותה אך מעולם לא יצא לי לשחק/להריץ קודם לכן.
מי שלא מכיר, מוזמן לקרוא את הסקירה כאן: https://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/541-dragon-age-rpg-set1
וסקירה ל Fantasy Age, הגרסה הגנרית של החוקים: https://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/725-fantasy-age

המשחק עצמו חביב ביותר, אבל בסוף החלטנו ללכת על מבוכים ודרקונים (ספציפית פאת'פיינדר) לקמפיין האמיתי. מעניין אותי לדעת האם מישהו משחק היום ב Dragon/Fantasy Age?
מהתחושה שקיבלתי מהמשחק שמצד אחד הוא סבבה, כולל מתקן כמה באגים של מבוכים ודרקונים:
- רקעים זה מגניב! במקום לבחור גזע ומקצוע בוחרים רקע שגם מכתיב את הגזע ואת המקצוע, עם בחירה מוגבלת. הרבה יותר ריאלי וגם תורם לפלאף.
- שריון מפחית נזק, לא מעלה הגנה :)
- פעלולים זה חמוד
- מאנה במקום רשימת לחשים, יאי!

מצד שני, התחושה שלי היא שיש לו כמה חסרונות:
- השיטה מרגישה פשוטה מדי, בוודאי ביחס למבוכים ודרקונים 5. בכלל היא נוצרה לפני חמש, ואם חמש לא הייתה אז היא מציעה חלופה פשטנית למשחק פנטזיה. אבל חמש מציעה את הלוגו של מבוכים ודרקונים עם שיטה פשוטה לא פחות... ברירת המחדל שלנו היא ללכת על חמש במקרה הזה.
- עולם המערכה של עידן הדרקון הוא ממש מגניב, אבל שונה מדי מפנטזיה קלאסית כך שלא קל לשחקנים להתחבר. למשל המעמד של אלפים וגמדים, זה שאין כוהנים וכך הלאה.
- ההרפתקאות לא מעוררות השראה כמו הלור של העולם. בכלל נדמה שקשה לעשות את הקפיצה ללור העשיר של העולם בהרפתקאות. בנוסף, כניטפוק, למפלצות יש רמת איום ואין חוקים ברורים כיצד לבנות היתקלות. שזה תמיד מעצבן אותי

לסיכום, שיטה נחמדה מאוד אבל אישית אני מרגיש שמהדורה חמש פשוט עושה את הקונספט של שיטה פשוטה וזורמת טוב יותר. מישהו משחק היום ב Fantasy/Dragon Age?
נ.ב. הנה ההתחלה המהירה להורדה בעברית: https://www.pundak.co.il/library/roleplaying/736-dragon-age-hebrew
 
השיטה נחמדה ואני מחבב אותה. היא אכן פשוטה למדי, אבל דורשת היכרות עם העולם כדי למצוא לו פתילי עלילה, כי אלו שהם מציעים מרגישים ג'נריים מדי במקום לשחק על נקודות החוזק של העולם (Darkspawn, Fade, The Maker וכו').
 
rui אמר/ה:
[post]686408[/post] אבל דורשת היכרות עם העולם כדי למצוא לו פתילי עלילה, כי אלו שהם מציעים מרגישים ג'נריים מדי במקום לשחק על נקודות החוזק של העולם (Darkspawn, Fade, The Maker וכו').
יאפ, זה מתאים למה שאני הרגשתי. גם בקשר לקשר לעולם וגם בנוגע להרפתקאות עצמן שלפחות בספר לא מספיק מעניינות.
ד"א ה Darkspawn לא מתוארים כמעניינים במיוחד, מעין גרסה מקומית של אורקים/עוגים/שדים.
 
שיחקתי בזמנו באיזה גרסת שעטנז של השיטה הזו עם 3.5 (זה מה שקורה כשה"מ מאלתר שיטה). דווקא מאוד נהנתי, זה עוד היה בימים שDA2 יצא, ורובנו שיחקנו במשחק,והעולם רץ לנו דווקא די נוח.

אבל בלי ספק, אני מסכים אם זה שאם אתה לא מכיר את העולם, אתה תרגיש זר, במבט לאחור אני זוכר שכדי לשחק דמות "חריגה" הייתי צריך לחפור עמוק ברקע של העולם כדי שזה יעבוד כמו שצריך.

אם זאת, אני די אוהב את מה שהעולם מציע, המצב השביר של הקוסמים שם, הכנסייה והעקרונות שלה, הקונריים שבכלל בקושי נוגעים בהם ויש להם רקע עשיר ומסקרן...

בעניין הDarkspawn , יש להם את הייחוד שלהם, הם אומנם מרגישים קצת כמו גרסה מקומית של evil minion, אבל הרעיון מאחרוהים (שבעצם כל אחד ואחד מהם הוא בן גזע אחר שעבר taint ) הופך אותם ליותר מסקרנים, ואני מניח שקרס עלילה מוצלח יכול לשבת על מישהו משנסה להציל חבר/אהוב לפני שהוא משתנה סופית.

אני גם די אהבתי את הרעיון מאחורי השדים והורחות הטובות בעולם הזה.
 
הדבר הכי טוב בDarkspawns זה המיוחדים שבהם (ראה DA3 וDA:Awakening) והGrey Wardens המגניבים.

ללא ספק מדובר בעולם שמוכן להכין עלילות גדולות, אבל הוא דורש ידע רב ושליטה בהיסטוריה וברוח הדברים כדי להוציא ממנו את המיטב.
 
חזרה
Top