• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רעיון להרפתקה: ארבעת פרשי האפוקליפסה

הח׳אן הטטרי

פונדקאי ותיק
פונדקאי מפגשים חבר.ה בהיכל התהילה פונדקאי החודש
רעיון להרפתקה שהיה לי, בהשפעת פרק ו' של חזון יוחנן מהברית החדשה-ארבעת פרשי האפוקליפסה.

''וָאַבִּיט וְהִנֵּה סוּס לָבָן וְהָרֹכֵב עָלָיו קֶשֶׁת בְּיָדוֹ וַתִּנָּתֶן־לוֹ עֲטָרָה וַיֵּצֵא מְנַצֵּחַ וּלְמַעַן יְנַצֵּחַ''
המגיפה/כובש העולם.
פרש מסתורי מסתובב ברחבי ממלכת אלאנסיה, רכוב על סוס לבן ונושא קשת, וכולם מסכימים שיש לו מעין עטרה או כתר לראשו. באשר הוא בא מחלות מתחילות להתפשט, ותמיד הוא עוזר לאנשים שונים לקחת את השלטון... אך איש לא רוצה לחשוב על המחיר אפילו.
''וַיֵּצֵא סוּס שֵׁנִי וְהוּא אָדֹם וּלְרֹכְבוֹ נִתַּן לְהַעֲבִיר אֶת־הַשָּׁלוֹם מִן־הָאָרֶץ לְמַעַן יַהַרְגוּ אִישׁ אֶת־אָחִיו וַתִּנָּתֶן־לוֹ חֶרֶב גְּדוֹלָה;''
המלחמה.
אדם מסתורי, רכוב על סוס אדום, מבקר בחצרות מלכים ונסיכים, משכנע אותם בלשונו החלקלקה להילחם. הוא מחרחר מלחמה באשר הוא בא, משכנע אנשים להרוג אלו את אלו.
''וּכְפִתְחוֹ אֶת־הַחוֹתָם הַשְּׁלִישִׁי וָאֶשְׁמַע אֶת־הַחַיָּה הַשְּׁלִישִׁית אֹמֶרֶת בֹּא וּרְאֵה וָאַבִּיט וְהִנֵּה סוּס שָׁחֹר וּבְיַד רֹכְבוֹ מֹאזְנָיִם''
הרעב.
רעב גדול פושה עתה בקיסרות, שממית אנשים רבים-גברים, נשים וילדים. הגשם מועט, היבול מועט וגרוע... מתי מעט שמים לב לאדם נושא המאזניים ורכוב על הסוס השחור שמסתובב ברחבי הקיסרות.
''וָאֵרֶא וְהִנֵּה סוּס יְרַקְרַק וְהָרֹכֵב עָלָיו שְׁמוֹ מָוֶת וּשְׁאוֹל יוֹצֵאת לְרַגְלָיו וַיִּנָּתֵן לָהֶם שָׁלְטָן עַל־רְבִיעִית הָאָרֶץ לְהָמִית בַּחֶרֶב וּבָרָעָב וּבַדֶּבֶר וּבְחַיַּת הָאָרֶץ''
אדם מוזר, רכוב על סוס חולה וחיוור ונושא חרמש חקלאי פשוט, מסתובב ברחבי העולם. לא הרבה ידוע עליו, אך פגישה איתו ידועה כדבר הגרוע ביותר היכול לקרות-כל מי שרואה אותו, מת לאחר כמה ימים, בין אם זה הדייג שלמחרת התהפכה לו הסירה בגלים הגבוהים או הלוחם שאחרי שבוע נהרג בקרב.
1280px-Apocalypse_vasnetsov.jpg
 
אישית, אהבתי את הגרסה המודרנית של פרשי האפוקליפסה שהוצגה בספר "בשורות טובות" של טרי פראצ'ט וניל גיימן. קודם כל, הם כולם אופנוענים. בנוסף, יש לכל אחד מהם טוויסט מודרני:
זיהום - הצעיר מבין הפרשים. הוא הגיע במקום מגפה לאחר שמגפה השתגע ופרש בעקבות המאבק המוצלח של בני האדם במגפות (נדמה לי שדובר על המצאת הפניצילין או על מיגור האבעבועות השחורות).

מלחמה - מופיעה כסוחרת נשק שספק מעודדת ספק מעוררת את כל המלחמות ואירועי הטבח באפריקה.

רעב - מתפרנס כסוכן דוגמניות, ומצטייר כמקדם מוביל של אידיאל הרזון לאורך ההיסטוריה. במקביל הוא גם אוכל המון ג'אנק פוד.

מוות - טוב הוא פחות מיוחד, הוא פשוט העתקה/רפרנס למוות של עולם הדיסק של טרי פראצ'ט.
 
השאלה היא איך אתה מתכוון לשלב אותם במשחק. האם מדובר בפרשים של ממש שנשלחו להרוג את האנושות החוטאת, או שהם רק מטאפורה לדרכים שבהן האנושות תכלה? האם הם בני תמותה שקיבלו תפקיד, או יצורים על-טבעיים? האם הם מפיצים בעצמם את הקללה (לדוגמה - מלחמה הופך אנשים לתוקפניים באמצעות סוג של השפעה מוחית קסומה) או שהם רק מספקים עצות גרועות (כמו מלחמה של "בשורות טובות" שרדקלוק תיאר)? מה היחס בינם ובין הדמויות?


דוגמאות:

בפאת'פיינדר, ארבעת פרשי האפוקליפסה הם המנהיגים של ה-Daemons (גזע של חוצנים מנטייה ניטרלי-רע, שבמהדורה 3 נקראו Yugoloth). לשטנים יש שבעה דוכסי גהנום, לשדים יש אינסוף שרים, ולדיימונים יש ארבעה פרשי אפוקליפסה. מדובר במעין "משרה" קוסמית, כך שדיימון יכול להדיח פרש, אם הוא חזק מספיק, ולאייש בעצמו את התפקיד. בדיוק כמו דוכסי הגיהנום ושרי השדים, פרש אפוקליפסה בודד יכול להיות נבל העל של מערכה או של הרפתקה אפית.

ב"עיר בערפל", כל אחד מארבעת הפרשים יכול להיות אגדה נפרדת שמתגשמת דרך דמות אחרת (דמות שחקן או דמות מנחה) - או שארבעת הפרשים ביחד הם אגדה אחת, ואז יש דמות אחת שיכולה להפעיל את כוחות כל הפרשים. אם הלכנו על דמות אחת, ייתכן שהיא חייבת להביא את בשורות האפוקליפסה לפי סדר, או לחלופין שכל אחד מהפרשים הוא "תמה" אחת של הדמות, כאשר היא מתחילה את המשחק עם תמת מיתוס אחת של מגפה, מפתחת בהמשך תמה של מלחמה, אחריה תמה של רעב ולבסוף (אם היא הופכת לאווטאר של האגדה) מפתחת תמה של מוות ומביאה אסון גדול על האנושות.
 
אני הנחתי בשנה שעברה מיני קמפיין בעולם המבוך, שבו הדמויות היו פרשי האפוקליפסה, והיו צריכים לחסל את אבדון- פרש המוות. היה כיף. מבחינה מכאנית יצרתי מקצועות יוקרה (או איך שלא קוראים להם בעולם המבוך) חדשים. למלחמה היה חרב פסיכית שמבוססת ברמה מסוימת על הלוחם, למחלה היה את היכולת להדביק מחלות לאויבים שהוא תוקף, ולכיבוש (conquest) היה יכולת לשלוט בחיות (קצת תלוש, אבל עבד).
 
רעב, מוות, מגפה, מלחמה.
באחד המשחקים האהובים עלי שאני מזכיר כאן מידי פעם nethack בקומה האחרונה של המבוך (יותר נכון המישור האסטלי שמגיעים אליו בסוף המבוך) נמצאים שלושה מהפרשים האלו.
רעב גורם לך לרעב כשהוא תוקף אותך מה שיכול להוביל לעילפון (ואז מוות) ומאלץ אותך לבזבז תורים על אכילת מנות קרב, מה שיכול להיות קטלני עם מיליון מלאכים שתוקפים אותך מסביב.
כשמגיפה תוקף אותך הוא גורם למחלה שהורגת תוך מספר תורות, שיקויי מחלה (סוג של הרעל במשחק) מרפאים אותו כשהוא שותה אותם, ואפשר לזרוק עליו שיקוי ריפוי בשביל לעשות לו נזק (לא להתבלבל עם המים הקדושים שגם נמצאים במשחק הזה)
למוות יש את מגע המוות, כשהוא תוקף אותך יש לו סיכוי להרוג אותך אוטומטית, אלא אם יש לך חסינות לקסם ואז חוץ מהנזק שהוא עושה הנק"פ המקסימלי שלך יורד (אלא אם אתה אל-מת ואז אתה חסין).
מעולם לא נתקלתי בו, בפעמיים היחידות בהם הצלחתי לסיים את המשחק הצלחתי לחמוק ממנו. פעם עברתי רק דרך מגיפה, ופעם דרך מגיפה ורעב.

הקטע המשעשע הוא, שאם אתה מנסה לדבר עם אחד מהם, הם פונים אליך בתואר "מלחמה". שזה הטוויסט העלילתי היחיד שיש במשחק הזה.
בכל מיקרה זה יכול להיות אחלה סוף להרפתקאה שבה אתה רודף אחרי שלוש מהפרשים, ובסוף ברגע האמת לגלות שאתה בעצם הרביעי שבגלל שקר כלשהו איבד את הזיכרון ותומרן להלחם נגד אחיו.
 
סדרת משחקים בשם darksiders (משחקי מחשב) מציגה עולם שבו האפוקלפיסה הגיעה לפני הזמן, ואתה משחק את אחד הפרשים (במשחק הראשון את מלחמה, בשני את מוות, השלישי הוכרז לא מזמן, ואני לא זוכר את מי משחקים שם) האמת שנתן לי בזמנו רעיון של מערכת "גן עדן נגד גהנום" לא יצא לי להוציא את זה לפועל אף פעם, אבל ההיררכיה המלאכית/שדית תמיד קסמה לי
 
חזרה
Top