חא'ן -אני לא בא לייפות כלום, אני אומר לך את המצב. בך פגע בזמנו הדיבור על טטארים והיה פה משהו כמו 50 הודעות על כמה זה לא במקום לקרוא למישהו "ברברי", אין בדיוק "טאבו" מוגדר למה אסור להשתמש במשחקים פה בפונדק (מעבר לדברים ברורים מעליהם) אבל... גם באיזכור מרחוק, פשוט אל. זה אף פעם לא נגמר טוב, בייחוד במקרה של הפורם שבו מישהו שהוא לא שחקן שלך יכול לקרוא את המשחק שלך ואת העץ הזה, אז אין לך שליטה מלאה על מי קורא את זה, יש אנשים שינצלו את זה שאתה עושה את זה כדי להציג את ההיסטורה היהודית רע.
לא בדיוק כולם היו שם טלית שכולה תכלת, אני אדם מאמין ואני מאמין שכל מה שנעשה שם נעשה בצדק ובפקודת האל (הדברים שאכן התנהלו ככה), אבל הרבה מאוד אנשים לא חושבים כמוני, ולא צריך לתת להם עוד סיבות להיכנס בהיסטוריה היהדיות.
עכשיו אם אתה בכל זאת עושה את זה, בנ"י לא היו כל כך ברברים... אתה מדבר על עם בעל חוקים מוגדרים בתקופה יחסית מוקדמת בהיסטוריה, שמקדים את זמנו מבחינת סוצילוגיה (ע"ע -עני,גר,יתום,אלמנה), הדת שלהם קצת יותר "נקייה" מדתות אחרות באיזור (בלי קורבן אדם, נהלים מאוד ברורים באיך להקריב כל חייה+קורבן שלא מגיע מהחי, בלי פולחן עלילי, מקומות מאוד מוגדרים לקורבנות.) ואתה יכול להתייחס ל"חרם" על הערים (אי לקיחת שלל) בתור גישה שנועדה למנוע מאנשים לבזוז ערים שלמות ולגרום לעוד נזק. האמת שגם אם אתה מסתכל על זה מנוקדת מבט חילונית, הרבה חוקרים מייחסים ליהושע הרבה תכונות טובת של מנהיג, לרבות פיקחות חזקה. אין טעם לחפור על זה פה, אבל אם אתה רוצה לקבל דוגמה קצרה, אני אשמח להציג לך בפרטי גישה יותר "חילונית" של כיבוש יריחו, שיצא לי לקרוא עליה פעם.
מעבר לזה, מספיק לעיין בחומשים כדי לראות שבנ"י התנהלו ב"סדר" מופתי, המחנה מסודר מראש (בתצורה שלו), אנשים חולים אולי נשלחו מחוץ למחנה, אבל עדיין דאגו להם... אני די שיש פה הרבה עמות מוסר שלא היה להרבה עמים אחרים. אז תגיד מה שתגיד, ברברים פגאנים הם לא היו.
כך שהתיאור שאתה נותן להם לא מדויק ב100%,
בכל מקרה, אני חוזר לנושא הראשון, אתה תעשה משהו שיפגע בהרבה אנשים, אז אני מבקש ממך גם אישית, אל