אני אציע לך לראות את הסרט "החומה הגדולה" שיצא לפני כמה חודשים יש שם בדיוק סצנה זהה (ואני אהמר שמשם השחקן שלך לקח את הרעיון) ובדיוק שם יש את כל הבעיות האפשריות.
מעבר לעובדה שאנשים מפחדים לעוף מהרבה אמונות תפלות, כל נושא האווירודינאוטיקה לא נחקר עדיין, משמע שהם לא יודעים איך לנווט (נסחפים ברוח ולא רואים אותם יותר) הם לא יודעים שבגובה מסויים אין חמצן מספק (אנשים עולים גבוה מידי ולא חוזרים) איכות החומרים לא תהיה מספיק טובה (דלפיות של אוויר מהכדור והוא מתרסק/עולה באש כליל) וזה רק חלק מהאופציות. אתה מומזון גם להגיד לו שהמשחק ברוח התקופה, והוא לא יכול להמציא בעצמו משהו שלא הומצא בתקופות האלה. כמו שהוא לא יכול למצוא מנגט ולהשתמש בו כדי להכין מנוע שממנו הוא יבנה רובטריק. זה כמו שהוא ישתמש בידע שלו כדי להורות לאנשים לבצע הליכים רפואיים פולשנים ומודרנים, בתקופה שבה הקזת דם היה הטיפול הרפואי היעיל והמוכר ביותר.
ברור שזה יתרון לא הוגן, כי מעבר לעובדה שאותו שחקן מקבל ח"א, הוא משתמש בידע שלא אמור להיות לו. ויש להבהיר לו (ולכל השחקנים) להפריד בין מה שהדמות יודעת למה שהשחקן עצמו יודע.
בסופו של דבר, כדי להבין איך כל הדברים האלה עובדים, צריך באמת מישהו שמצליח לארגן את החישבוים ולהבין את זה. אתה תמיד יוכל להגיד לו שלא משנה מה הוא יעשה, אין לו בצבא אדם שמתעסק בזה בצורה שהוא מסוגל ללמוד איך להכין כדור פורח ככה. ולהזכיר לשחקן שלך שהוא מצביא מונגולי ולא סטודנט שנה שנייה לתואר שניי בהנדסת אוויר בקיימברייג'.
אני בהחלט חושב שכדי שתעשה שיחת "יחיסנו לאן" עם השחקנים ותבהיר להם, שהעולם במצב טכנולוגי X, ואלא אם כן אתה אומר אחרת, הוא לא יכול להתקדם. באותה צורה שחקן יכול להחליט שהוא חופר באדמה עד שהוא מוצא נוזל שחור וסמיך, ומשתמש בו כדי להצית כפרים שלמים. או שהוא פתאום יזכר שבייון (ממלכה שהוא אולי שמע עליה) העתיקה, אנשים בנו "מנועים" על קיטור. והוא יהפוך את הצבא שלו לsteampunk....