• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הרפתקת יחיד

אני רוצה מאוד לשחק במבוכים ודרקונים, אבל אני לא רוצה להתעסק בצרות של לחפש אנשים, ובטח שלא בלתאם לוחות זמנים של חמישה אנשים עמוסים.
יש לי שחקן אחד שהוא מחויב, חושב איתי באותו הראש ופנוי באותם זמנים שאני פנוי. לכן, הפתרון הטבעי לדעתי הוא להריץ הרפתקה רק לו. זה מביא אותי לשאלות שלי לאלו מכם ששיחקו או הנחו הרפתקת יחיד ("סולו"): איך אתם מסכמים את החוויה? איך זה בהשוואה למשחק בקבוצה?
שאלה נוספת: כשדמות נמצאת יותר מדי זמן לבד בלי קשרים חשובים היא מתחילה להעשות קצת משעממת כי אין מי שיוציא ממנה תגובות. איך מתגברים על זה כשיש רק שחקן אחד בשולחן? תודה.
 
היו לי כמה סשנים של סולו (בשני הצדדים) זה או שאתה אוהב את זה, או שאתה שונא את זה... לי בסך הכל היה כיף. לא כמו קבוצה מלאה, אבל עדיף ציפור אחת ביד משניים על העץ

בנוגע לשאלה השנייה שלך, נתקלתי כבר במקרים שבהם השה"מ מדבש קבוצה שלמה והשחקן הוא חלק ממנה. או מקרה בו השחקן משחק יותר מדמות אחת בקבוצה (כשיש דרישה לא מחייבת שהדמיות יהיו כמה שיותר שונות). לפעמים זה יוצא טוב
 
אני אוהב משחקי יחיד מאוד. בעיקר משחקי הנשגבים, אני מוצא את המיקוד בדמות היחידה מוסיף מאוד בשיטה הזו. ממליץ בחום לכולם.

בנוגע לשאלה השנייה- יש עוד המון דמויות בעולם. דב"שים מהעולם שיכולים להתלוות לדמות, או אפילו סתם לחזור במקומות שונים בעלילה, נבל שפועל נגד הדמות (ואפילו נמסיס לדמות). הם יכולים לגרור תגובה מהדמות. בנוסף, חוויות שעוברות על הדמות יכולות לגרור ממנה תגובות. בקמפיין יחיד בעיקר יש לכול דמות זמן להיות עם עצמה ולחשוב על דברים, ולהגיב לבד ב-downtime לדברים. זה סוג של התפקיד שלך כמנחה לתת הזדמנויות לשחקן להוציא תגובה מהדמות, ובגלל שכול הקמפיין סובב סביב דמות אחת אתה יכול לגעת בכול נקודה ברקע שלה בשביל לגרור כמה שיותר תגובות.
 
למשחק יחיד יש יתרון ברור וחסרון ברור.

כשאתה בקבוצה, אתה נחשף לדברים שלא חשבת עליהם (משאר חברי הקבוצה), וקל יותר להיות כל דבר. מכשף לא ישרוד הרפתקאת יחיד בקלות.
לעומת זאת, במשחק יחיד דמות יכולה לפתח את סיפור הרקע שלה, להתקדם לאן שהיא רוצה ולעשות דברים שבדרך כלל לא היו עובדים בקבוצה.

בקיצור, מה שנוח לך.
 
dragonitzan אמר/ה:
[post]679829[/post] מכשף לא ישרוד הרפתקאת יחיד בקלות.

מכשף לא ישרוד הרפתקת מו"ד קלאסית בכוחות עצמו, אבל אפשר לנסות ולהתאים לו הרפתקאות שסובבות בעיקר סביב קסמים ותכסיסים מול מכשפים אחרים, בסביבה פחות קטלנית. למשל - אקדמיה לקסם, שליחות רשמית (יש לו "חסינות דיפלומטית" שמונעת ממנו להיות מותקף בגלוי, אבל האקשן קורה מתחת לפני השטח) וכן הלאה.
 
אמממ... מלווים הם פיתרון "רשמי" שמוכר בשיטה, אבל תמיד היה לי קשה איתם תפיסתית - אם הדמות לא לבד, אז זה לא באמת הרפתקת יחיד. אם אתה נותן לשחקן לשחק שתי דמויות, זה תמיד הרגיש לי קצת חותר תחת הרעיון של משחק דמות. ואם המנחה משחק את הדמויות האחרות בחבורה בעצמו... אז יש יותר מידי דמויות בחבורה שה"שחקן" שלהן יודע הכל על ההרפתקה.

הפתרונות שחשבתי עליהם היו-
- להתאים את האתגרים והעלילה לדמות אחת
- דב"שים מתחלפים, שמלווים קצת את הדמות ואז ממשיכים הלאה ולפעמים חוזרים - מרגישים יותר כמו חלק מהעולם ופחות כמו חלק מה"חבורה".
- סייד-קיק שהוא פחות מדמות. חיה מלווה או יצור קסום שמזומן מידי פעם לפרקי זמן קצרים בתור מסייע. זה לא כל כך מקורי מן הסתם - דריזט והפנתרה שלו עשו את זה קודם.
 
חזרה
Top