• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כשהמטרה לא מתגוננת

גנרל אסדת'!

פונדקאי ותיק
לאחרונה אני חיפשתי משהו לקרוא לאורך הפונדק כי... לא היה לי שום דבר טוב יותר לעשות. מצאתי את העץ המעניין https://www.pundak.co.il/forums/threads/38821 בו כמה אנשים דנו בשיטה שקיימת במו"ד של דרג"ש, איך היא מייצגת את היכולת של מטרה נתונה להתחמק או להתגונן מפני התקפות, ואם ואיך צריך להחליף או לשפר אותה. בתור אחת שכבר שנים לא משחקת במו"ד קונבנציונלי, הפרטים הטכניים לא ממש עניינו אותי, והמשכתי לקרוא בעיקר את הפרטים היותר כלליים. הדיון הזה העלה שאלה שהייתה לי שקשורה לנושא באופן רופף. תהיתי אם כדאי לי להגיב בעץ עצמו או לפתוח חדש, ולבסוף החלטתי לפתוח עץ חדש.
רוב ככל המכאניקה של דרג"ש, כמו גם המכאניקות החלופיות כמו התחמקות או חסימה בנשק, יוצאות מראש מנקודת הנחה שהתוקף תוקף מישהו שמתגונן. כמובן, זה כמעט תמיד המצב, אבל זה לא אומר שאין יוצאים מן הכלל. יכולות להיות סיבות עלילתיות (דמות מסוימת נותנת למישהו לפגוע בה), סיבות משחקיות (מישהו יכול להתחזק מספיגת נזק, או שיש לו כוח שמתרענן על ידי ספיגה של נזק) וגם סיבות טכניות (דמות יכולה לתקוף דמות חסרת הכרה, מרוסנת, או פשוט לתקוף חפץ דומם) שיוצרות מצב בו למטרה אין שום יכולת להתגונן. אז לא צריך לגלגל התקפה, נכון? לא נכון. מצב שעדיין יכול להתרחש בכל הסיטואציות האלה הוא שההתקפה פשוט תחטיא. החטאה במובן המילולי שלה לא תלויה ביכולת ההתגוננות של המטרה, ויכולה להתרחש גם כתוצאה מהעדר דיוק מצד התוקף או הנשק. הסיכוי שזה יקרה עדיין קיים. למרות זאת, הסיכוי לפגיעה הרבה יותר גדול מאשר לפגוע במטרה עם יכולת להתחמק או לחסום את ההתקפה.
מה לעשות במקרה כזה? הפתרון הכי טוב שאני חשבתי עליו הוא פשוט להוציא את הדרג"ש או כל מקביל שלו מהמשוואה (בשיטה שמחליפה דרג"ש בגלגול להתחמקות, פשוט לבטל את גלגול ההתחמקות). בדרך הזאת גלגול ההתקפה עדיין יכול להחטיא, אבל היעדר תגובת הדרג"ש מדגים שהסיכוי לכך הרבה יותר קטן.
כשחושבים על זה, זה פחות או יותר הכול. כמובן שלמי שקורא את העץ הזה יכול להיות רעיון לפתרון אחר או הסתייגות ממה שאמרתי, וזאת הסיבה העיקרית שאני בכלל פותחת את העץ. גם אם אין, אני יכולה לפחות לקוות שמישהו יכול לקרוא וליישם את העצה הזאת. תודה רבה לכם.
 
הייתי נותן לשחקן התוקף לגלגל כרגיל, באחד טבעי פספוס ובעשרים טבעי מכה קריטית, חוץ מאלו פגיעה אוטומטית.

ההנחה שלי היא שמי שנלחם בגובלינים וקוטל מפלצות למחייתו לא יפספס יריית חץ לעבר מטרה שלא זזה, בטח שלא מכת חרב.
 
את אומרת שאת לא ממש משחקת במו"ד, ואז מעלה בעיה שהפתרון לה נמצא בחוקי הבסיס של מו"ד.
כל מה שאת אומרת מסומלץ בדיוק על ידי חוקי ההתקפה והדרג"ש של מו"ד, ועל ידי שימוש בכשרונות מספרי הבסיס. לא רואה סיבה לעשות בהם שינויים.
 
דילגת על הקטע המכאני ואז פתחת עץ ששואל על הקטע המכאני
yellow_acid אמר/ה:
[post]676654[/post] זאת גם למה הסיבה שמישהו שהוא חסר אונים סובל ממחסר 5 לדרג"ש ותקיפות מגע נגדו מקבלות פלוס 4. זה אומר בעצם שאם אין לו שיריון והדרג"ש הבסיסי שלו הוא 10 אדם פשוט בלי שום תוסף תקיפה היה פוגע בו גם ב1 אם 1 לא היה פאמבל, אז הוא פוגע ב2. אי אפשר להחטיא אם מי שמולך לא זז ולא לובש שיריון.
זה אומנם במו"ד 3.5, אבל אני מאמין שהנקודה הזאת היא כבר בילט אין בכל שיטה שמכבדת את עצמה.
 
מאוד תלוי בשיטה וברוח של המשחק: אם זה משהו סיפורי בעיקר, אם מטרה לא מנסה להתגונן, הייתי פשוט מכריז על הצלחה אוטומטית.
בשיטה יותר מכאנית, כמו מו"ד, מלחמת הכוכבים, עולמות פראיים וכך הלאה או שלתת תוסף עצבני לתקיפה או לאפשר הגדלה משמעותית של הנזק - כלומר בכל מקרה גורמים נזק, השאלה כמה. ע"ע coup de grace במבוכים ודרקונים.
 
זה לגמרי תלוי שיטה ומצב - אני לא יכולה להתחייס אל מצב שבו הדמות לא משוריינת ומעוניינת להפגע ( נזיר בקרב שמעוניין לקבל את הריפוי במגע של הכוהן ) ובין דרקון ישן - יש מצב של דרגש טבעי - הקשקשים של הדרקון או שיריון על לוחם שיגן עליו גם אם הוא לא בהכרה /מנסה להמנע מהתקיפה .

מה שאני אומרת כאן בגדול - זה כל מקרה לגופו.
 
חזרה
Top