גנרל אסדת'!
פונדקאי ותיק
לאחרונה אני חיפשתי משהו לקרוא לאורך הפונדק כי... לא היה לי שום דבר טוב יותר לעשות. מצאתי את העץ המעניין https://www.pundak.co.il/forums/threads/38821 בו כמה אנשים דנו בשיטה שקיימת במו"ד של דרג"ש, איך היא מייצגת את היכולת של מטרה נתונה להתחמק או להתגונן מפני התקפות, ואם ואיך צריך להחליף או לשפר אותה. בתור אחת שכבר שנים לא משחקת במו"ד קונבנציונלי, הפרטים הטכניים לא ממש עניינו אותי, והמשכתי לקרוא בעיקר את הפרטים היותר כלליים. הדיון הזה העלה שאלה שהייתה לי שקשורה לנושא באופן רופף. תהיתי אם כדאי לי להגיב בעץ עצמו או לפתוח חדש, ולבסוף החלטתי לפתוח עץ חדש.
רוב ככל המכאניקה של דרג"ש, כמו גם המכאניקות החלופיות כמו התחמקות או חסימה בנשק, יוצאות מראש מנקודת הנחה שהתוקף תוקף מישהו שמתגונן. כמובן, זה כמעט תמיד המצב, אבל זה לא אומר שאין יוצאים מן הכלל. יכולות להיות סיבות עלילתיות (דמות מסוימת נותנת למישהו לפגוע בה), סיבות משחקיות (מישהו יכול להתחזק מספיגת נזק, או שיש לו כוח שמתרענן על ידי ספיגה של נזק) וגם סיבות טכניות (דמות יכולה לתקוף דמות חסרת הכרה, מרוסנת, או פשוט לתקוף חפץ דומם) שיוצרות מצב בו למטרה אין שום יכולת להתגונן. אז לא צריך לגלגל התקפה, נכון? לא נכון. מצב שעדיין יכול להתרחש בכל הסיטואציות האלה הוא שההתקפה פשוט תחטיא. החטאה במובן המילולי שלה לא תלויה ביכולת ההתגוננות של המטרה, ויכולה להתרחש גם כתוצאה מהעדר דיוק מצד התוקף או הנשק. הסיכוי שזה יקרה עדיין קיים. למרות זאת, הסיכוי לפגיעה הרבה יותר גדול מאשר לפגוע במטרה עם יכולת להתחמק או לחסום את ההתקפה.
מה לעשות במקרה כזה? הפתרון הכי טוב שאני חשבתי עליו הוא פשוט להוציא את הדרג"ש או כל מקביל שלו מהמשוואה (בשיטה שמחליפה דרג"ש בגלגול להתחמקות, פשוט לבטל את גלגול ההתחמקות). בדרך הזאת גלגול ההתקפה עדיין יכול להחטיא, אבל היעדר תגובת הדרג"ש מדגים שהסיכוי לכך הרבה יותר קטן.
כשחושבים על זה, זה פחות או יותר הכול. כמובן שלמי שקורא את העץ הזה יכול להיות רעיון לפתרון אחר או הסתייגות ממה שאמרתי, וזאת הסיבה העיקרית שאני בכלל פותחת את העץ. גם אם אין, אני יכולה לפחות לקוות שמישהו יכול לקרוא וליישם את העצה הזאת. תודה רבה לכם.
רוב ככל המכאניקה של דרג"ש, כמו גם המכאניקות החלופיות כמו התחמקות או חסימה בנשק, יוצאות מראש מנקודת הנחה שהתוקף תוקף מישהו שמתגונן. כמובן, זה כמעט תמיד המצב, אבל זה לא אומר שאין יוצאים מן הכלל. יכולות להיות סיבות עלילתיות (דמות מסוימת נותנת למישהו לפגוע בה), סיבות משחקיות (מישהו יכול להתחזק מספיגת נזק, או שיש לו כוח שמתרענן על ידי ספיגה של נזק) וגם סיבות טכניות (דמות יכולה לתקוף דמות חסרת הכרה, מרוסנת, או פשוט לתקוף חפץ דומם) שיוצרות מצב בו למטרה אין שום יכולת להתגונן. אז לא צריך לגלגל התקפה, נכון? לא נכון. מצב שעדיין יכול להתרחש בכל הסיטואציות האלה הוא שההתקפה פשוט תחטיא. החטאה במובן המילולי שלה לא תלויה ביכולת ההתגוננות של המטרה, ויכולה להתרחש גם כתוצאה מהעדר דיוק מצד התוקף או הנשק. הסיכוי שזה יקרה עדיין קיים. למרות זאת, הסיכוי לפגיעה הרבה יותר גדול מאשר לפגוע במטרה עם יכולת להתחמק או לחסום את ההתקפה.
מה לעשות במקרה כזה? הפתרון הכי טוב שאני חשבתי עליו הוא פשוט להוציא את הדרג"ש או כל מקביל שלו מהמשוואה (בשיטה שמחליפה דרג"ש בגלגול להתחמקות, פשוט לבטל את גלגול ההתחמקות). בדרך הזאת גלגול ההתקפה עדיין יכול להחטיא, אבל היעדר תגובת הדרג"ש מדגים שהסיכוי לכך הרבה יותר קטן.
כשחושבים על זה, זה פחות או יותר הכול. כמובן שלמי שקורא את העץ הזה יכול להיות רעיון לפתרון אחר או הסתייגות ממה שאמרתי, וזאת הסיבה העיקרית שאני בכלל פותחת את העץ. גם אם אין, אני יכולה לפחות לקוות שמישהו יכול לקרוא וליישם את העצה הזאת. תודה רבה לכם.