• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חפצי קסם למד"ב (יישום)

זרתוסטרה

פונדקאי ותיק
אז לא מזמן פתחתי פה נושא לרעיונות ל"חפצי קסם" במשחקי מד"ב- [url]https://www.pundak.co.il/forums/threads/38729
[/url]
עכשיו אני מיישם את זה,בנושא הזה אני אפרסם מידי פעם חפצים כאלו ואני מבקש את החוות דעת שלכם. החפצים הם בשיטת כוכבים אין ספור אבל בעיקרון זאת שיטה שדומה למו"ד במהדורות מוקדמות אז אני חושב שכל מי שמבין קצת יכול לתת את הדעה שלו,ובלי קשר אני אשמח גם לדעות על הרעיון ועל הפלאף.

*בשיטה הזאת זריקות הצלה הן תמיד נגד מספרים קבועים מראש לכל רמה בשביל כל מקצוע.

קטאנת ארגמן
קטאנת הארגמן היא הנשק המועדף על משמר המלוכה של הקיסרות הטייוונית(כוכב בעל שורשים יפנים בעולם המערכה שלי)-משמר הארגמן. משמר הארגמן מורכב מאנשים שנשבעו אמונים לקיסרות והסכימו לתת את רוב איברי גופם כדי להפוך לחצי סייבורגים ולשמש כשומרי הראש האישיים של בני האצולה- כל שומר ארגמן מוצמד לבן אצולה אחד ותפקידו הוא לשמור על ביטחונו וכבודו יום וליל.
כאשר לוחם מקבל את הכבוד להפוך לשומר ארגמן הוא מקבל קאטנה מתקדמת שנוצרה במיוחד עבורו. כאשר הוא מקבל את הקאטנה היא עוברת התאמה לבן אדם ושומרת את טביעת האצבע שלו,הקול שלו ואת כל הסממנים שלו,כך שכל אחד שנוגע בה מלבדו מתחשמל. אחרי שקטאנה הותאמה לאדם קשה מאוד להתאים אותה לאדם אחר וצריך או לפרוץ את המערכת שלה בעזרת תכנות מתקדם במחשב או לאפס אותה פיזית דרך פירוק והרכבה מחדש של הרכיבים שלה.
לקטאנה הזאת יש ידית שחורה,חלקה ומתכתית ולהב אדום בוהק. הלהב שלה מורכב מיליוני תאים קטנים שפועלים כמו דסקיות מסור ברגע ששתי הידיים של האדם אליו הותאמה הקטאנה מונחות על הידית שלה.
הקטאנה הזאת היא כלי שקשה לשלוט עליו אך הוא הרסני בהרבה מכל חרב רגילה ויחדור כל סוג של שריון פיזי(לא כולל שריונות אנרגיה,דחייה מגנטית וכו'). כאשר משתמשים בקטאנה היא מתחילה לרטוט מהכוח של מיליוני התאים שמסתובבים בלהב שלה וצריך מיומנות גבוהה בשביל להשאיר אותה במקום.

הקטאנה עושה נזק של 1ק12 + 2 (חרב רגילה עושה נזק של 1ק8) אבל במקרה שהמיומנות קרב/נשקים פרימיטיבים של המשתמש היא פחות מ+2 אז הוא מקבל מחסר של 3- לפגיעה ולנזק בשימוש איתה.
אדם שחושמל על ידי הקטאנה אם החזיק בה ולא הותאם לה יקבל נזק של 1ק4 כל 5 שניות/תור.
כדי לאפס את הקטאנה יש לפרוץ את התוכנה שלה בתוצאה של 11 בבדיקת מיומנות של מחשבים או לאפס אותה פיזית בתוצאה של 10 בבדיקת מיומנות טכנולגיה/עתיד.
אחרי ניסיון כושל של פריצה לקטאנה בעזרת מיומנות מחשבים הקטאנה חוסמת את הגישה אליה ל6 שעות ואי אפשר לפרוץ אליה או להשתמש בה.
במקרה שאתה מוציא תוצאה של 6 ומטה בבדיקת מיומנות של טכנולוגיה/עתיד הקטאנה נהרסת והופכת לחרב רגילה בתכונות שלה.
 
אני אומנם לא הכותב, אבל לדעתי זה מגיע בדיוק מאותה הסיבה שיש חרבות אור במלחמת הכוכבים, כי זה מגניב וכי יש דמויות שמעדיפות לחימה פנים אל פנים מאשר עם נשק חם (ובחלק מהמצבים גם יוצאות מרווחות מהעניין, כמו למשל התקלות פתע ממרחק קצר עם אויבים בעלי רובים בלבד). מעבר לכך, אפשרי שהקטאנה היא נשק קרוב ושהשומרים מצויידים גם בנשק חם.
 
כן, אבל חרב אור מחזירה יריות לייזר על מי שירה אותם, ככה שהיא גם יכולה לחתוך חלליות, גם לשמש כמגן שעל הדרך הוא רובה, וגם אפשר להוציא את הסוללה שלה בשביל להפעיל כור אטומי אם צריך. אז היא די מצדיקה את עצמה.
סתם חרב חזקה, לא.

אני חושב שכאן הסיבה היא שהם חייזרים שלאהוב חרבות זה בדיאנאי שלהם. אפשר להסתכל על זה כנשק מסורתי יותר מכל דבר אחר.

מבחינת החפץ עצמו -
דבר ראשון אני מציע לסדר אותו אחרת. קודם התאור החיצוני והפלאפי, ואז הנתונים המכאניים. ככה שזה מעורבב ביחד זה מקשה על הקריאה ויוצר מלל מיותר.
בקשר למכאניקה עצמה - חסר לי הד"קים לפריצת המחשבים או האיפוס הידני בתאור.
להוציא 3 בק 20 זה די נדיר ולא מיצג את זה שקשה להשתמש בה, אני חושב שהיה יותר מתאים לעשות "אם אין לך 2 רנקים בנשק\פרימיטיבי אתה סובל ממחסר X לכל גילגולי התקיפה והנזק עם החרב" כשהX אחיד גם למי שאין רמות בכלל וגם למי שיש רמה אחת או שתיים, כי יותר מידי משתנים זה מעצבן ומבלבל.
אני אוהב את הרעיון שאין מפתח מאסטר שמאפשר לשנות את התיכנות, וחייבים לפרוץ את זה. כאילו הגדירו מראש שזהו זה מיועד לפלוני ואין מה לעשות עם זה.
מעבר לזה נהדר, הנזק המוגדל והאפשרות לחדור כל שיריון מצדיקים את עצמם. כמובן שעכשיו צריך להמציא שיריון שהקאטנה לא תחדור...
 
אבירה- כמו שאסיד אמר זה יותר עניין של מסורת. הם הסמוראים של העתיד ובמשך מאות שנים החרב סימלה אותם. חוץ מזה אם אתה מתחשב בזה שכל שומרי הארגמן מאוד מיומנים בשימוש בחרבות ושהנשקים שלהם חודרים כל שריון פיזי (מה שלא כל הנשקים מסוגלים לעשות) אז יוצא ששימוש בקטאנה הזאת כן משתלם.

אסיד-ערכתי וגם הוספתי תוצאות לכישלון בבדיקת המיומנות,מה אתה חושב?

פלאפי-האמת שהשמות דומים רק במקרה בכלל חשבתי על משהו אחר שבחרתי את השם לכוכב :) הוגים את זה Tei-win ולא Taiwan
 
מעולה.
עוד משהו ששמתי לב אליו - הקטע עם הסייבורגים נראה לי די מיותר בתאור של הקאטנה אלא אם דרוש שתל מיוחד בשביל להפעיל אותה או משהו כזה.
אישית אני היתי מנסח את החלק המכאני בשפה רישמית ומסודרת יותר, אבל זה כבר העדפה אישית.
 
הכנסתי את זה סתם כי רציתי לתת עוד קצת מידע על שומרי הארגמן (אותה סיבה שרשמתי שכל אחד מהם מוצמד לבן אצולה אחד),ברמת העיקרון אפשר גם פשוט לכתוב רק את הנתונים של החרב אבל רציתי להכניס קצת יותר מידע.
 
חגורת על-מימד
החגורה הזאת היא טכנולוגיה לארית (גזע חייזרים מתקדם שסגור בתוך מערכת השמש שלו ולא יוצר קשר עם מערכת שמש אחרות או זרים כמעט כלל,עוד מידע עליהם נמצא בעץ המשחק של מתילדה השמנה).
כשהלארוסים חקרו את הקפיצה למימדים גבוהים יותר ואת האפשרויות שלהם הם הצליחו למצוא דרך להגיע למצב הנמצא חלקית במימד שלנו וחלקית במימד גבוה יותר.
חגורת העל מימד מנצלת את המצב הזה והלובש אותה נכנס למעין לימבו שבין שני המימדים-הוא נמצא בשניהם אך באף אחד מהם בו זמנית.
מי שלובש את החגורה ומפעיל אותה נראה מטושטש ומהבהב כמו נורה מקולקלת בין המימד שלנו למימד אחר, מצב שגורם לכך שהוא מתנהג כמו הולגרמה של עצמו שמוקרנת על המימד שלנו.

מי שלובש את החגורה הזאת (וכל החפצים והבגדים אותם הוא מחזיק ולובש) חסין לגמרי לכל נזק ויכול לעבור דרך כל משטח.כל דבר שיגע בו יעבור דרכו כאילו הוא לא היה שם.

החגורה פועלת כל פעם למשך דקה/סיבוב ומבזבזת סוללה מסוג B. החגורה יכולה להיטען מחדש אם מחברים אותה לסוללה נוספת כזאת אך זה לוקח כשעה.
 
רובה-תפלצת
הרובים האלה נמצאו על ספינת חלל חייזרית עתיקה שהמתיישבים הראשונים בגזרת הכוכבים גילו, הם שחורים,במרכזם יש גביש צהבהב והם מלאים בבליטות מוזרות.ניתן להשתמש בהם רק אחרי שעברו התאמה ליצוריים דמוי אדם.
רובה התפלצת הוא נשק המשמש למניפולציה גנטית מהירה אך זמנית. כיום הנשק הוכרז כטכנולוגיה אסורה והשימוש בו הוא עברה על החוק הבין-כוכבי.
כל יצור שהקרן פוגעת בו משתנה באחת מארבע הדרכים הבאות באקראיות(תלוי בדי אנ איי של היצור):
1.הקורבן מגדל שריון שחור בחלק מהמקומות בגופו ואצבעותיו הופכות לצבטות.
2.הקורבן מגדל מחושים וגופו הופך לרירי.
3.עורו של הקורבן הופך לוורוד,מוגלתי,נפוח ורגיש והוא מפתח שקי מוגלה בולטים בחלקים מגופו.
4.הקורבן הופך זמנית לפסיון בעל כוחות טלקניזס.*


רובה התפלצת הוא נשק מסוג 'רובה לייזר' והוא מוגדר כ'טכנולוגיה אסורה' בבדיקות מיומנות. הוא נטען בסוללות מסוג A וכל סוללה מספקת לו 5 יריות.
הנשק הזה מתעלם משריון בדרגה טכנולוגית TL3 ומטה.
כאשר הרובה פוגעת במטרה בהצלחה היא צריכה להטיל הצלת מזל,אם היא נכשלת היא הופכת לאחת מ4 הצורות הנ"ל לפי הטלה של ק4. השינוי קורה תוך דקה/סיבוב.
1.הקורבן מקבל 2- לדירוג השיריון שלו(בכוכבים אין ספור זה דבר טוב) אך לא יכול להחזיק שום חפץ בידיו. הצבטות שלו מיוחסות כסכינים.
2.הקורבן מחליק ומגושם בגלל גופו הרירי ולכן הוא מקבל 2- להטלת הפגיעה שלו והמהירות שלו קטנה ב50%.
3.הקורבן רגיש יותר לנזק פי 1.5.
4. הקורבן מקבל את היכולת לשלוט בכוחות פסיוניים של טלקניזיס מדרג 1 באופן חופשי.

*אם הקורבן כבר היה פסיון אז לא קורה לו כלום.
 
אגב, בעולם של סדרת הספרים "חולית", פרנק הרברט הסביר את ההגיון מאחורי זה שעיקר הלחימה מתבצעת בסכינים וחרבות.

שדות-הגנה הפכו נשק קליעי לחסר תועלת - חימוש שנע מהר מידי, נהדף על ידי המגן. מצד שני, יש נשק לייזר.
לנשק לייזר יש בעיה אחרת - גם שדות ההגנה וגם הלייזרים נוצרים על ידי "מחוללי הולצמן", והם מגיבים מאוד רע אחד לשני - אם לייזר פוגע בשדה מגן, נוצר פיצוץ די רציני גם במגן וגם במקור הלייזר, מה שהופך את השימוש בלייזרים לדי התאבדותי בסביבה שיש בה מגנים.

עם חרבות וסכינים לעומת זאת אפשר לדקור באיטיות וככה לחדור את המגן. כמו כן יש שימוש מצומצם בנשק שנקרא "אקדח מולה" שיורה קליעים איטיים (ומורעלים לא פעם) שיכולים לעבור דרך מגנים.
 
בגדול אהבתי מאוד את הרעיונות, אבל יש לי הערות לשיפור בנוגע לכל אחד מהם:

בנוגע לקטאנה, לדעתי חסר לה משהו, אולי נדן מיוחד שטוען אותה או איזה פאנלים סולריים בידית האחיזה שמשמשים לטעינה (בכל זאת הנזק החשמלי צריך להגיע מאיפשהו ואני לא יודע כמה אפשר לקשר את הכל לאנרגיה קינטית). זה יכול להיות נחמד לומר שהנשק בלי הנדן שלו הופך לחרב רגילה לאחר X זמן, עד שמוצאים את הנדן מחדש.

בחגורה לטעמי האישי היא חפץ חזק מדי לגזע מסוים (זה פשוט נותן יתרון ענק), בנוסף הייתי נותן לזה הסבר למה אין את זה לספינות או לדברים גדולים יותר מאנשים ואפילו ממציא משהו שיכול לחדור את זה. אם היא הייתה חלק מהטכנולוגיה שאבדה בצעקה אז זה בסדר, אבל זה לא ממש מצויין שם.

לרובה תפלצת הייתי מוסיף משהו די בסיסי כמו שיתוק זמני או הלם בזמן שהשינויים האלו קורים, אם הם קורים באופן מיידי. אם לא, הייתי מפרט כמה זמן לוקח לנפגעים להשתנות ומה הסימפטומים מהם הם סובלים במהלך השינוי. בגדול הייתי גם מפרט אם התהליך הפיך ואת התהליך הנחוץ למען הפיכתו.
 
בקשר לחרב- אתה צודק. אני אוסיף לה נדן עם פאנלים סולריים שטוען אותה, ונגיד שאם אחרי קרב החרב לא חוזרת לנדן שלה אז היא הופכת לחרב רגילה.

החגורה- החגורה היא באמת משהו שמאפיין את הגזע של הלארוסים אבל זה לא משהו נפוץ כל כך בגלל שהוא נחשב מתקדם וניסיוני נורא. הגיוני אולי שלכל הגזע תיהיה ספינה אחת קטנה שפועלת עם הטכנולוגיה הזאת(כי יותר קשה גם להגיע למצב הזה אצל גופים גדולים).
כשאני חשבתי על החגורה הזאת דמיינתי אותה מחוץ לשוק אפילו בכוכב של הלארוסים ושרק לקומץ אנשים (עשירים מאוד,לוחמי עילית,מדענים לארים שעובדים עליה,פוליטיקאים) יש גישה אליה. מה שאומר שהיא די נדירה בגזרת הכוכבים הזאת. או שאולי באמת היא טכנולוגיה לארית שאבדה אחרי הצווחה,כי בכל זאת היא השפיעה גם עליהם. אני אחשוב על זה.

רובה התפלצת- רשמתי שהתהליך לוקח דקה או סיבוב בתוך הקרב ושהוא עובר לבד תוך יום.
 
החגורה ניראת ממש מגניבה וממש חזקה, זה בהחלט חפצ"ק ראוי להתקל בו כשמתקרבים לדרגות האפיות.

רובה התפלצת - פחות אהבתי את הרעיון. שינוי גנטי זה מעניין, אבל לטעמי זה צריך להעשות בתוך תא גנטי מלא נוזלים עם מדענים שמתרוצצים סביבך עם טאבלטים ומלא חוטים שקשורים לך לגוף.
 
בנוגע לרובה-רציתי נשק חייזרי שונה ומפחיד שברגע שיתקלו בו הוא יהיה חוויה מוזרה ומלחיצה לשחקנים. וגם רציתי ליצור דרך להשתמש במניפולציה גנטית mid fight. אז ככה הרעיון נולד. באופן כללי המניפולציות הגנטיות מעשיי ידי האדם פועלות באופן דומה למה שתיארת.
 
זרתוסטרה אמר/ה:
חגורת על-מימד
.....
מי שלובש את החגורה הזאת (וכל החפצים והבגדים אותם הוא מחזיק ולובש) חסין לגמרי לכל נזק ויכול לעבור דרך כל משטח.כל דבר שיגע בו יעבור דרכו כאילו הוא לא היה שם.

....

זה נחמד, אבל זה גם אומר שהוא לא יכול לבצע שום פעולות מלבד תנועה באף אחד מהמישורים ?
 
מחולל שדה אנטי-כבידתי
החקר של השדות האנטי כבידתיים ואנרגייה של כבידה שלילית החל בתור הזהב של בני האדם. הפיזיקה והטכנולוגיה של הנושא התפתחה כל כך עד שבני האדם יכלו לשלוט בשדה הכבידה שלהם בצורה כמעט מוחלטת.
כיום הזכר הנפוץ היחיד שנשאר בשימוש מטכנולוגיה כבידתית הוא מחולל הכבידה בתחנות חלל ובמנועים של חלליות, אך מידי פעם ניתן להתקל במחולל שדה אנטי כבידתי.
המחולל נראה כמו גנרטור נייד פשוט שממיר דלק לחשמל, אך ניתן למלא אותו במימן מרוכז שבדרך כלל נמצא בכוכבים ובמיכלי דלק של חלליות. יש לו בדרך כלל רצועות עור ככה שהוא יכול להתלות על בן אדם כמו תיק כבד.
כאשר מפעילים את המחולל הוא יוצר שדה של אנטי כבידה השווה בגודלו לשדה שכבר נמצא באזור אך מכיוון שהוא שלילי הוא מבטל אותו,מה שיוצר מעין בועה של חוסר כוח כבידה.

המחולל נטען על ידי מילוי של מימן מרוכז ויוצר ברדיוס כדורי של 20 מטר סביבו אזור ללא כבידה עד למשך חמש דקות.
האזור בו אין כבידה מתנהג כמו בחוקים.
 
חזרה
Top