• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אז כמה גדול שוק משחקי התפקידים?

כתבה מעניינת של Enworld מציגה השערה שגודל שוק משחקי התפקידים הוא ~35 מיליון דולר בשנה (עם כל הסייגים על מכירות דיגיטאליות וכך הלאה). מתוך זה, לפי בעלי חנויות, חמשת המשחקים המובילים תופסים משהו כמו 90% מזה, וכנראה שמבוכים ודרקונים זה 70% מכלל השוק.
זה נשמע נחמד, אבל זה קטן ביחס לכלל השוק של משחקי תחביב, שמוערך ב- 1.2 מיליארד דולר (!) שזה סכום מאוד מכובד. מעל ל-50% זה מג'יק ומשחקי קלפים אסיפים, ועוד כ 350 מיליון דולר זה משחקי לוח וקלפים.
כמה מחשבות:
א) שחקני תפקידים עושים הרבה רעש ביחס לגודל שלנו
ב) אני לא חושב שהתפתחנו במיוחד, גם בחו"ל וגם בארץ, בזמן שמשחקי הלוח זינקו קדימה
ג) ממה שאני מכיר, המספרים בישראל דווקא דומים למספרים בעולם, לפחות בחלוקה שבין משחקי תפקידים למשחקי לוח. משחקים תחרותיים, כגון מג'יק, פחות נפוצים יחסית.
http://www.enworld.org/forum/content.php?4258-How-big-s-the-RPG-market#.WV-awrpuKbg
 
תכלס נשמע לי הגיוני שמשחקי תפקידים מגלגל הרבה פחות כסף. מי שבתחביב צריך לקנות רק יחסית מעט מוצרים בשנה כדי לקבל תמורה מאוד גדולה. אתה יכול לקנות כמה ספרים ב-500 שקל ולשחק איתם שנים. יש את אלה שקונים כל הזמן משחקים חדשים ומניאטורות, אבל אני לא חושב שהם הרוב. לעומת משחקי אספנים כמו מג'יק שחלק מהתחביב זה כל הזמן להרחיב את החבילה ולהוסיף דברים, ומשחקי לוח שבאיזשהו שלב ממצים את עצמם ואז קונים משהו חדש, ושגם יותר סביר להחזיק כמה ולשחק כל פעם במשהו אחר.
וגם נראה לי לא צריך להשוות משחקי תפקידים למשחקי מחשב וסרטים כדי להבין שההשקעה שדורש המוצר היא מאוד קטנה יחסית. בסה"כ אתה צריך קבוצה של כותבים וקצת איורים ובית דפוס. משחקי תחביב אחרים יכולים לכלול דברים יותר מורכבים כמו מניאטורות ועיצובים מיוחדים, וברור שמשחקי מחשב דורשים רמה אחרת לגמרי של השקעה ומיומנות.
יהיה מעניין להשוות את זה לתעשיית הספרים, שבגדול דורשת את אותן מיומנויות מצד היצרן. וגם מעניין אותי מה גודל השוק בכמות אנשים, לא רק בכסף. בתחושת בטן נראה לי שמספר האנשים במשחקי תפקידים לא מאוד קטן ביחס למשחקי תחביב בכללי, וההבדל הגדול בגודל השוק קשור לסיבות למעלה שציינתי שבגינן זה פשוט הרבה יותר זול.
 
למען האמת, מניסיוני משחקי תפקידים דורשים הרבה יותר השקעה - תהליך הכתיבה והעריכה הרבה יותר מורכב מאשר זה של משחקי לוח. שם אתה מחליט על כמה מכאניות בסיסיות, ת'מה שלא חייבת להיות מושקעת ובונה את כל המשחק מסביב לזה.
נכון שעלות ההפקה עצמה יכולה להיות גבוהה יותר, אבל זה כי מוסיפים מיניאטורות ויתר bling.
היתרון של משחקי תפקידים, שעלות ההדפסה עצמה נמוכה יותר.

זה גם מורכב יותר, לפחות היום, בהשוואה לספרים רגילים. גם כי אי אפשר להסתפק בעריכה לשונית אלא צריך גם עריכה מכאנית ופלייטסט אבל בעיקר בגלל כל העיצוב הגרפי שמזכיר יותר קטלוגים ולא ספרי קריאה...
 
מה שאני חייבת לשאול זה למה ההשוואה למשחקי הלוח ולספרים, אבל לא למשחק תפקידים ממוחשבים ( שהם שוק די גדול בשנים האחרונות), הרי ההשקעה שנדרשת משחקן מו"ד היא קטנה בהרבה ממה שנדרש משחקן WOW....
 
The oldman אמר/ה:
[post]674935[/post]
למען האמת, מניסיוני משחקי תפקידים דורשים הרבה יותר השקעה - תהליך הכתיבה והעריכה הרבה יותר מורכב מאשר זה של משחקי לוח. שם אתה מחליט על כמה מכאניות בסיסיות, ת'מה שלא חייבת להיות מושקעת ובונה את כל המשחק מסביב לזה.
נכון שעלות ההפקה עצמה יכולה להיות גבוהה יותר, אבל זה כי מוסיפים מיניאטורות ויתר bling.
היתרון של משחקי תפקידים, שעלות ההדפסה עצמה נמוכה יותר.

זה גם מורכב יותר, לפחות היום, בהשוואה לספרים רגילים. גם כי אי אפשר להסתפק בעריכה לשונית אלא צריך גם עריכה מכאנית ופלייטסט אבל בעיקר בגלל כל העיצוב הגרפי שמזכיר יותר קטלוגים ולא ספרי קריאה...

כן, אבל שמע.... אני משחק עם שלושה ספרי די אנד די מסכנים במשך קרוב לשמונה שנים. כל אחד עלה לי בערך 100 שקל. ביזבזתי שלוש מאות שקל על תחביב של שמונה שנים. זה לא משהו שצריך להשקיע בו הרבה כסף....
 
אני התכוונתי להשקעה הכרוכה בהוצאה לאור של משחק תפקידים, העלות לשחק היא אכן נמוכה.
מצד שני, זה גם מקטין את ההשקעה במשחקים חדשים, אם אין הרבה הכנסות.
 
אני גם התחלתי בלי לדעת שיש כזה דבר שיטות, אבל זה בהחלט לא רוב וגם לא הרבה. אם יש קבוצה של אנשים מספיק גיקים לשחק מ"ת מעצמם, סבירות גבוה שאחד מהם מהר מאד יתקל בשיטה מסוימת ויעדכן את החברים שלו על קיומה.
 
הרבה שחקנים כיום הם ילדים שמשחקים בחוגים - שם בהרבה מקרים מרגילים אותם שחלק גדול מהשיטה שמור ליודעי-ח"ן בלבד (מדריכים, אחרת למה שישלמו כסף במקום לשחק בעצמם בבית?) שלכשעצמם משתמשים בחצי-חופשיטה חצי-מהדורה ישנה כלשהי של מו"ד.
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
[post]676590[/post] מה שאני חייבת לשאול זה למה ההשוואה למשחקי הלוח ולספרים, אבל לא למשחק תפקידים ממוחשבים ( שהם שוק די גדול בשנים האחרונות), הרי ההשקעה שנדרשת משחקן מו"ד היא קטנה בהרבה ממה שנדרש משחקן WOW....

אני מניח שקשה להגדיר מה נחשב משחק תפקידים ומה לא. יש משחקים מקוונים כמו wow וguild wars, דמות יחידה כמו וויטצ׳ר ואלדר סקרולס, וגם כאלו ללא מכניקת קרב כמו טלטייל. אפשר למתוח את ההגדרה למשחק תפקידים לא מעט.
 
ועדיין, משחקי תפקידים מקפיצים גם משחק מחשב כדוגמא, ז"א , אם מסתכלים על ההצלחה של מו"ד גם מול דברים שיוגדרו גם כמשחקי תפקידים קלאסיים ( סקיירים ו wow כדוגמא, אני משאירה את הקווסטים בצד) אי הגדילה הממשית של השוק הזה עוד יותר בולטת .
 
חזרה
Top