• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בקשה לעזרה בעדכון הרפתקה (תוכן, לא מכניקה)

אהלן,
אני ממיר הרפתקת Dark Conspiracy ישנה לעולמות פראיים. השינוי המכני זה לא האתגר, הבעיה היא שזו הרפתקה ישנה וההרפתקאות הישנות היו כתובות גרוע.
בהרפתקה המקורית הדמויות מוזהרות על ידי אדם עשיר בשם ריינולד וויסמן ("הרפתקן מקצועי ופותר תעלומות") שעוקבים אחריהם ועומדים להרוג אותם והם צריכים לעשות משהו בנידון. הדמויות אמורות למצוא מי עוקב אחריהם, להיפטר מהעוקבים ולעקוב אחריהם ולגלות שהעוקבים הם חברי חברת אבטחה פרטית שנשכרה על ידי הגרסה המרושעת של זק"א. אם הם ילכו לאותם זק"א וירחרחו יותר מדי העובדים במקום ינסו להמם אותם ולהעביר אותם לחדר המתים המקומי. בחדר המתים המקומי יש חייזר מרושע שחותך מוחות לאנשים ומחבר אותם לביו-מחשב ענק ומפלצתי, יש לו כמה בריונים שסרים למרותו ומצוידים בנשק שמשתק את הקורבנות ל-24 שעות.
סיפור הרקע הוא שהביו-מחשב פיתח תודעה ועזר כמה פעמים לריינולד לסכל את תוכניותיהם המרושעות של החייזרים, הבעיה היא שהולכים לשדרג אותו עם עוד מוחות מה שעלול לשבש את התודעה העצמית שלו. לכן הוא וריינולד בחרו בדמויות בתור המוחות הבאים בתור במטרה שהדמויות יצליחו להתנגד ביעילות, להשאיר את הביו-מחשב באותה קונפיגורציה ולבעוט לחייזרים קצת בישבן. כמובן ששום דבר מזה לא מובהר לדמויות בהרפתקה המקורית אבל בגרסה שלי הם עומדים לפגוש את הביו-מחשב בסוף שיספר להם את הסיפור.

יש לכם רעיונות איך אני יכול להנחות את הדמויות שילכו מזק"א לחדר המתים ולא בתור גופות? ולעשות את הקרב הסופי ליותר מעניין מלהתחמק מנשק הצל-או-מות? יש לכם עוד רעיונות לשיפור ההרפתקה?
 
מבחינת הרפתקת החקירה, אני מבין שהדרך שלהם לא להגיע כגפות זה לחקור את זק"א ולנצח את העובדים - זה נשמע די פשוט לעשות.
לשיפור הרקע, הייתי משנה זאת כך שריינולד בעצמו לא מודע לתוכנית של הביו-מחשב, אלא יש מספר קבוצות של אנשים שנעלמו, והוא מגייס את הדמויות כי הוא שמע על מעלילהן. אם הדמויות חוזרות לחקור אותו, הן מגלות שההמלצה הגיעה ממישהו בזק"א, כך יש להם עוד נתיב. וזה שריינולד יודע מכל הסיפור, נשמע לי קצת ישיר מדי.
כך גם יש עוד קבוצות שנעלמו, ולשחקנים יש יותר בשר לעקוב אחריו.
בנוגע לחייזר המרושע והביו-מחשב האימתני, אולי להחליט שהחייזר בעצם נמצא בתוך הביו-מחשב והוא משתיל את הרצונות שלו בתוך הבריונים, שמהווים מעין קליפות ריקות אחרי שהמוח שלהם נכנע ?
באופן הזה, הם יכולים לתחקר את הבריונים בדרך, ואולי באמצעות גלגול / פעולה מספיק מוצלחת, לגרום לחייזר לסגת ולבריון לצוץ בחזרה - שכמובן לא יודע בדיוק מה הוא עשה ומה קרה לו.
אבל השתלטות מוחית זה יותר מגניב מאשר בריונים שמקבלים דולרים.
באותו אופן, בקרב הסופי יתכן שהמוח מנסה להשתלט על הדמויות, או לשבש את הפעולות שלהן מנטלית, בזמן שהם נלחמים בבריונים - קרב בשתי חזיתות. והדרך להביס את המוח יכולה להיות:
א) להרוס אותו פיזית
ב) לעשות פעולה כלשהי שיגרמו למוחות האנושיים לחסל אותו.

אני מקווה שמה שכתבתי הגיוני בשעת לילה זו :)
 
העובדים בזק"א חמושים בנשק שעלול לנטרל את הדמויות די בקלות. הבעיה היא שאפילו אם הדמויות יצליחו זה יהיה די משעמם כי כל המפגשים יחזרו על עצמם (קרב עם בריונים גנריים וקצת גלגולי חקירה).
אני אוהב את זה שריינוולד לא בדיוק מודע לתוכניות של הביו-מחשב, מאידך, בהרפתקה המקורית הביו-מחשב (יש לו שם: לגיון) וריינוולד הם הטובים. לגיון הוא קורבן של החייזרים המרושעים והוא עוזר לריינוולד - אני רוצה לשמור על זה. אולי ריינוולד לא בחר בדמויות, אלא לגיון שולח לו מידע על כך שהם מועמדים ל"הטמעה" - זה הופך את הסיפור ליותר אמין. אולי באמת יהיה אפשר להתחקות אחר חטופים קודמים שלא היו מספיק חשובים, או שריינוולד לא הספיק להגיע אליהם או שלא הצליחו להתחמק מידיהם המטונפות של החוטפים.
 
SandChicken אמר/ה:
[post]674731[/post] עובדים בזק"א חמושים בנשק שעלול לנטרל את הדמויות די בקלות. הבעיה היא שאפילו אם הדמויות יצליחו זה יהיה די משעמם כי כל המפגשים יחזרו על עצמם (קרב עם בריונים גנריים וקצת גלגולי חקירה).
זה בהרפתקה המקורית?
לכן כמו שאמרתי כדאי להפוך את הבריונים לאנשים שעושים זאת עקב שליטה מוחית. אני מסכים שסדרת קרבות מיותרים כנגד אויבים מכאניים זהים זה משעמם - וזה אכן היה נפוץ פעם.
כמה דגש מבחינתך צריך להיות על קרב? התחושה שלי שבהרפתקה כזו צריכים להיות שניים, אולי שלושה קרבות ותו לא.
 
כן.
הקרב האחרון הוא ממילא נגד אנשים שעברו שטיפת-מוח, אפשר לשנות זאת בקלות לשליטה מוחית, אבל אני לא רואה טעם לשנות את הקרבות הקודמים לכאלו.
הם יכולים לצאת מההרפתקה בלי קרבות בכלל למעט הקרב האחרון, או לעשות עוד קרב או שניים - תלוי בשחקנים. אני רוצה שיהיו להם עוד דרכים להתקדם מלבד קרב וקצת גלגולי חקירה. כאמור, הקרבות די זהים מבחינה מכאנית.
 
אוקיי,
אז כרגע מבנה ההרפתקה הבסיסי הוא כזה:
- הדמויות מקבלות משימה מריינוולד
- הדמויות מגיעות לזק"א לחקור, ואולי נחטפות/מובסות שם
- הדמויות מגיעות לחייזר המרושע ונלחמות כנגדו.

מה שבעצם דליל זה מה שבאמצע - אם מכניסים את האפשרות שהדמויות חוקרות מה קרה לדב"שים שנעלמו, זה עוד כיוון "עצמאי".
עוד דרך להתקדם זה אולי לחקור ולגלות מראש שיש שם חייזר שנלחם, ולנטרל אותו לא באמצעות קרב אלא באמצעות שיבוש הטכנולוגיה - למשל להשתלט על מחשב העל מרחוק ולגרום לו לתקוף את החייזר (נכון שמחשב העל הוא בעל-ברית, אבל זו הצעה כללית)
לחילופין, יש לחייזר אויבים / בעלי-ברית אחרים? תמיד אפשר להוסיף אויבים של החייזר שיעזרו להלחם כנגדו, או בעלי-ברית אחרים שצריך להביס. ייתכן שיש נשק / ציוד שצריך להשיג כדי להביס אותו?

דרך-אגב, באופן כללי בהרפתקה כזו, אם הדגש הוא על חקירה, אני לא בטוח כמה צריך פירוט עומק לכל סצנה או פשוט עקרונות כלליים של ההרפתקה ולזרום עם ההצעות של השחקנים...
 
חזרה
Top