אני בונה כרגע משחק בהשראת מרוצללים, ספק חד פעמי ספק כמה מפגשים, וכחלק מזה אני גם מכין דמויות מוכנות לשחקנים. זה גרם לי לחשוב כמה פלאף וקישור לעולם כדאי שיהיו קיימים כבר בדף הדמות.
בהתחלה חשבתי להכניס כמה משפטים, כמו "אני בורח מ..", "אני מוכן לסכן את חיי בשביל להשיג.." וכו'. תמציתי, נותן נקודת פתיחה לשחקן לגבי האופי של הדמות ויכול להכניס קונפליקטים שבתקווה לשחקנים יהיה אכפת מהם, כי הם מופיעים כבר בדף הדמות (זאת נקודת הנחה טובה בכלל?).
מנגד, אני זוכר שבאייקון השתתפתי במשחק קריאתו של קת'ולהו שבו כל שחקן קיבל דף מפורט למדי על הרקע של הדמות שלו, מניעים ואופי ההתנהגות שלה. לא ברמזים ומשפט או שניים, קיבלנו תמונה די ברורה של מי הדמות שאנחנו משחקים - ומה דעתה על שאר הדמויות בחבורה. אישית נהנתי מלהכנס לנעליים של דמות כתובה כבר, וזה אפשר יצירה של דמויות מורכבות יחסית. מצד שני הדפים האלו היו במקום דפי הדמות הסטנדרטיים עם מכאניקה, ובמשחק עם מכאניקה הסיבוך הנוסף של ללמוד את החוקים יכול לגרום לכל זה להרגיש כמו טרחה עבור השחקנים.
אפשרות שלישית שנתקלתי בה היא לזרוק את השחקנים למים, אין רקע\אופי כתובים בכלל, הנה דף הדמות שלכם ותחשבו על רקע לפי ראות עיניכם. אני חושב שהתוצאה הסופית של זה היא דמויות פחות מורכבות, במיוחד אם מדובר במשחק חד פעמי ולשחקנים לא יהיה זמן לחשוב על זה בין מפגשים. שזה לא בהכרח רע. זה גם אומר שהדמויות לא יהיו מחוברות לשאר העולם כל כך, כלומר קשה לשחקן להגיד שהדמות שלו חייבת כסף למאפיה אם הוא לא יודע שתופיע מאפיה במשחק.
מה דעתכם? אחת מהאופציות האלו (או אחת אחרת) מהנה עבורכם יותר, בתור שחקנים? אחת מהם הצליחה יותר בתור מנחים?
בהתחלה חשבתי להכניס כמה משפטים, כמו "אני בורח מ..", "אני מוכן לסכן את חיי בשביל להשיג.." וכו'. תמציתי, נותן נקודת פתיחה לשחקן לגבי האופי של הדמות ויכול להכניס קונפליקטים שבתקווה לשחקנים יהיה אכפת מהם, כי הם מופיעים כבר בדף הדמות (זאת נקודת הנחה טובה בכלל?).
מנגד, אני זוכר שבאייקון השתתפתי במשחק קריאתו של קת'ולהו שבו כל שחקן קיבל דף מפורט למדי על הרקע של הדמות שלו, מניעים ואופי ההתנהגות שלה. לא ברמזים ומשפט או שניים, קיבלנו תמונה די ברורה של מי הדמות שאנחנו משחקים - ומה דעתה על שאר הדמויות בחבורה. אישית נהנתי מלהכנס לנעליים של דמות כתובה כבר, וזה אפשר יצירה של דמויות מורכבות יחסית. מצד שני הדפים האלו היו במקום דפי הדמות הסטנדרטיים עם מכאניקה, ובמשחק עם מכאניקה הסיבוך הנוסף של ללמוד את החוקים יכול לגרום לכל זה להרגיש כמו טרחה עבור השחקנים.
אפשרות שלישית שנתקלתי בה היא לזרוק את השחקנים למים, אין רקע\אופי כתובים בכלל, הנה דף הדמות שלכם ותחשבו על רקע לפי ראות עיניכם. אני חושב שהתוצאה הסופית של זה היא דמויות פחות מורכבות, במיוחד אם מדובר במשחק חד פעמי ולשחקנים לא יהיה זמן לחשוב על זה בין מפגשים. שזה לא בהכרח רע. זה גם אומר שהדמויות לא יהיו מחוברות לשאר העולם כל כך, כלומר קשה לשחקן להגיד שהדמות שלו חייבת כסף למאפיה אם הוא לא יודע שתופיע מאפיה במשחק.
מה דעתכם? אחת מהאופציות האלו (או אחת אחרת) מהנה עבורכם יותר, בתור שחקנים? אחת מהם הצליחה יותר בתור מנחים?