• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רעיונות למשחק וורהאמר - מה יכול צבא גרילה גדול לעשות כנגד עיר מבוצרת?

כבר שנה בערך שאני מנחה לקבוצה שלי את warhammer fantasy roleplay מהדורה 3.
הדמויות כרגע מפוזרות בין דירוג 2 לדירוג 4.

לאחרונה הם התחילו לעבוד עבור קטרינה, בתו הממזרה של בוריס טודברינגר(הרוזן הבוחר של מידנלנד). הרוזן בוריס חולה במחלה קשה, ולכן נוצר ריק שלטוני וגורמי השפעה שונים נאבקים ביניהם.

האויב המושבע של בוריס, איש החיה קהזראק עין-אחת, מתכוון לנצל את המצב על מנת להנחית מכה ניצחת על מידנלנד. הדמויות גילו על כך, ומנסות לגייס את הכוחות השונים למאבק נגדו.

עכשיו אני מנסה לחשוב איזה מהלכים אסטרטגיים יכול צבא גדול של אנשי חיה לעשות כנגד העיר המבוצרת מידנהיים. אני אשמח לעזרה ברעיונות. קהזראק אמור להיות איש החיה הכי ערמומי שקיים, אז אפשר להתפרע עם האסטרטגיה שלו.

אם מישהו בקיא בשיטה ויש לו רעיונות בנושא נתונים לקהזראק עצמו, זה גם יעזור.

תודה מראש לכל המסייעים.
 
מדובר על טכנולוגית ימי ביניים סטנדרטית? יש קסם? מה תוואי השטח באזור? אפשרי לנסות להסתנן פנימה (כעבדים, מקומיים, או סוחרים?)
הוא רוצה לכבוש אותה, או סתם לגרום לכמה שיותר נזק?
שיתוף פעולה עם מישהו מבפנים שירצה לנצל את הווקום השילטוני לתפוס לו נתח בא בחשבון?

הוא יכול לעשות מצור על העיר, להשמיד כל שיירת סוחרים שמנסה להכנס או לצאת, אפילו במרחק של שבוע הליכה מהעיר. העיקר שלא יגיעו ליעד. זה יתן מכה רצינית לכלכלה והם יאלצו בסופו של דבר להוציא פלוגות להתמודד עם האיום, ואז לוחמת גרילה קלאסית שתגרום לכוחות לדמם בזמן שהם רודפים אחרי עצמם.
שריפה של השדות מחוץ לעיר או חסימת מקורות מים יכולה גם להזיק מצד אחד להוציא חילים שיטפלו בבעיה מצד שני.
 
דרגוניאן - בוורהאמר אנשי החיה מעורבבים בעיקר עם עזים, חלקם עם בקר. מדובר על תרגום חופשי של beastman.

אסיד -
הטכנולוגיה לא בדיוק תואמת ימי ביניים. לבני האדם יש אבק שריפה (רובים מיושנים, תותחים). לאנשי החיה לעומת זאת, אין כמעט טכנולוגיה בכלל. הם משתמשים רק במעט כלי נשק פרימיטיביים, או במה שהם בוזזים מבני האדם.

העיר היא על רמה הררית. יתר המחוז הוא ברובו מיוער(תוואי השטח הטבעי עבור אנשי החיה).

לגבי הסתננות, אין אפשרות כזאת שכן לא מדובר במשני צורה, אלא ביצורים שמזכירים מינוטאורים וסאטירים. כמו כן, בני האדם בוורהאמר קנאים לדתם, שמורה לחסל כל מה שקשור בכאוס, וזה כולל את אנשי החיה.

כעיקרון המטרה היא לגרום לכמה שיותר נזק, כשחורבן של העיר נראה לי היעד האולטימטיבי עבור אנשי החיה.

שיתוף פעולה מבפנים גם לא סביר במיוחד, עקב הקנאות הדתית. אמנם יש סוגדי כאוס שהיו עשויים לשתף פעולה, אבל הקבוצה שלי חשפה רבים מהם בעיר אז לא נראה לי שנותר להם כוח משמעותי.

ההצעה שלך נשמעת הגיונית. יש לך רעיונות לדרכים שבהן יוכלו צבאות בני האדם לייעל את ההתמודדות מול אנשי החיה? (זו תהיה המטרה של הדמויות)
 
בדרך כלל ערים מבוצרות שומרות את מקורות המזון שלהם מחוץ לביצורים, כי יש צורך בכמה שיותר מקום (לדוגמה רומא שרוב החיטה שלה הגיעה מקרטגו.)

אם להעתיק את הפעולות של גייסריק, אפשר פשוט להשתלט מרחוק על מקורות המזון של העיר, ואז להרעיב אותה, או יותר טוב, לדרוש תשלום מופקע על המזון.

כמו שאחרים אמרו, להרעיל את מקורות המים (כמה גופות בנהרות/אגמים, והמים וכבר לא ראויים לשתייה.) אז לחימה ביולגית היא אפשרות נהדרת (אני לא זוכר מי היה בדיוק זה שזרק גופות על הערים של האויב שלו, ג'ינג'ס חאן או אטילה.), זכור לי מאפשהו אפילו להטיל שקי גללים לעבר ערים

להבקיע את החומה זו גם אפשרות, אם לאנשי החייה יש גישה לאטי חפירה ועצים, הם יכולים להתחיל לחפור מנהרה עד לחומות עצמם (לא מתחת לחומה) ואז להבעיר את המנהרות (בדרך כלל היה שימוש בחזירם חיים לשם כך, מאחר ושומן חזיר ידוע כחומר בעירה יעיל.) , החום מגיע לטמפרטורה הזויה ואפילו אבנים מתחילות להתבקע.
כמובן שפתרונות יותר קלאסיים כמו סולמות ואיילי ניגוח הם אפשרות, בייחוד עם מדובר בצבא שמסתמך על כמות ולא על איכות.
וכו'
מצד בני האדם- זה כבר קצת בעייתי יותר, כי הפתרון היחידי הוא לצאת ולתקוף את האויב או למצוא דרכים חדשות לאוכל ומים, סביר להניח שמגפות יפרצו ואז יהיה עוד יותר נזק פנימי, כי כדי לשמור על החיילים בריאים ירחיקו אותם מהחולים, או במקרי קיצון- ישמידו את החולים.
 
להתמודד מול לחימה גרילה זה תמיד כאב ראש. השאלה מה סדר הגודל שלהם, כמה אבדות בנפש הם מרשים לעצמם לספוג, וכמה הם לחוצים בזמן.
אם אני היתי שחקן, ואתה אומר שהחברה האלו חיים ביערות, היתי מתחיל באופן שיטתי להשמיד אותם בשיטת האדמה החרוכה. שרפות ענק, לזרוע במלח את האדמה, עד שהאנשי חיה האלו מחליטים שלא משתלם להתעסק איתי. אבל זה קצת קיצוני.
 
מכיוון שקהזראק ערמומי נראה לי אפשרי שהוא ינסה לנצל את החיכוכים בעיר ולהגביר אותם. אם הקנאות הדתית מונעת מהם לעזור לאנשי הכאוס, אפשר לפתור את זה בכך שהם פשוט יזיקו לעצמם. להסיט את סיעת X נגד סיעת Y ולתת להם לחסל זו את זו, ואז לתקוף את השורדים. כל אינטרס של הסיעות מחוץ לעיר (שטחי מרעה, מכרות חשובים, נקודות אסטרטגיות או שבילי מיסים יקרים, דברים כאלה) יכולים ליפול לידי סכנה במידה ולקהזראק יש מספיק השפעה להגיע לשם.
 
האם יש להם קסם שמאני? קסם מסוג אחר? לא ממש מכיר את וורהאמר. בכל אופן, כל טקטיקות המצור האחרות כבר נאמרו, אבל הנה שני מטבעות הנחושת שלי-
-אם יש להם קסם-שיזמנו מלא חיות נגועות וישלחו אותן מול שערי העיר להסתערות התאבדותית. הם לא יוכלו לפנות את הגוויות לשום מקום, כי אם הם ירדו למטה מחכים להם אויבים, ובתוך העיר זה יעשה מחלות. יותר טוב אם זה סוג של מחלה שפוגעת רק בבני אדם, מחלת כאוס או משהו כזה אם הוא קיים. Heck, אם אנשי הכאוס מספיק נאמנים אתה יכול לגרום להם להדביק את עצמן במחלה על ידי שדים או משהו ולצאת כמו מחבלים מתאבדים
-אם אין להם קסם- שיטפסו על הרמה. אם יש עליה חלק גבוה יותר מהעיר שיגלגלן גזעים ענקיים. אם העיר היא בחלק הכי גבוה, שילכו מסביב ויתחילו לחצוב בבסיס העיר מכיוון צלע ההר. מכות, סלעים, כל דבר. זה יכול לעשות נזק פסיכי לחומות ולבניינים, שלא לדבר על מוראל ''הם הצליחו להפיל את החומות בלי לגעת בהן! אין לנו סיכוי''
 
אוקיי, אני חושב שאלו מספיק טקטיקות לאנשי החיה, תודה לכם.

אסיד - אני לא בטוח כמה שיטת האדמה החרוכה תעבוד במקרה הזה, בגלל שהיער מכסה את רוב השטח של המחוז עצמו, וגם מפני שאנשי החיה לא ממש סנטימנטליים כלפי היער, זה פשוט המקום שבו הם נאלצים לחיות כדי לא להיטבח על ידי בני האדם.

אני אשמח לעוד רעיונות לטקטיקות נגד עבור בני האדם.
 
טקטיקות שידרשו צד ג' גם אפשריות? כמו להציע פרס על הראש של המנהיג של אנשי החייה, ואז ציידי ראשים מחוץ לעיר יגיעו?
לכרות ברית עם עיר אחרת שתשלח צבא וילכוד את האויב בין הפטיש לסדן?

חטיפות? איומים בהוצאה להורג של אסירים אנשי חיה ?

מבחינת מהלכים צבאיים, אנחנו מדברים על הרבה התקפות בזק, כנראה חיל פרשים שיוצא לחסל פלוגת פשיטה של אנשי חייה.

התקפה מלאה של כלל הכוח האנושי על מעוז אנשי החיה?

כשאתה מגן אתה פסיבי... אתה בדרך כלל מנסה להפוך את המטרה לקשה מידי בשביל האויב, ומקווה שהוא יעזוב.
 
אני הייתי פחות הולך על טקטיקות ספציפיות ומתאר טקטיקות כאלו בכלליות (הן שורפים ובוזזים חוות) ומשתמש יותר בטקטיקות שאפשר לקחת מסביב להן הרפתקה. הם השיגו חפץ קסם שיכול להרוס חלקים מהחומה של העיר, ועל הדמויות לעצור אותם. הם הסתננו לעיר על ידי רשת מנהרות ישנה של מבריחים ומנסים להתנקש בראש העיר ובאנשים החשובים בה בשביל לגרום לכאוס. אפשר לעשות הרפתקה מסביב "הם הולכים לחוות אקראיות ושורפים אותם"- אבל לרוב לשים עלילה מעניינת ולהוסיף לאנשי החיה איזה משאב שהדמויות מנטרלות יכול לצאת מעניין יותר.
 
בני האדם-אם הם לא תלויים ביער בשביל אספקה, לשרוף אותו
עריכה-יכול ליצור סיישן חברתי אדיר , שבו השחקנים צריכים לשכנע את חברי מועצת העיר בעד/נגד שריפת היער , ומישהו מחברי המועצה מנסה להתנקש בחייהם כי הוא לא רוצה שיצליחו. קלאסיקות זה כיף
 
נשמע שלאנשי החיה יש את אותה בעיה שהייתה בזמנו לפרתים ולערבים - הם ממש טובים בלחימה בשטח פתוח, אבל אין להם הנדסה צבאית והם לא יודעים ולא יכולים לפרוץ לערים בצורות. הדבר היחיד שנשאר להם זה לכתר את העיר ולצור עליה, וזה ממש לא נטול סיכונים - ערים בצורות החזיקו לא פעם מעמד די הרבה זמן בזכות בארות מים ומאגרי דגן עצומים, ולמעשה מי שסבל מרעב וממגיפות היה הצבא שצר עליהן, בעיקר אם היה מגיע צבא ידידותי לעיר וכיתר את המצור והכניס אותו למצור משל עצמו.

אחד הדברים שהערבים הזדרזו לעשות כשהצלבנים הובסו היה להרוס את כל המבצרים והחומות בארץ ישראל, כדי שאף אחד לא יתפוס אותם וייצר להם בעיה.
 
אסיד - השחקנים כבר התגייסו למטרה הזאת, אני מחפש דרכי פעולה לבני האדם בשביל לקבל רעיון כללי למה לצפות מהשחקנים. אני חושב שהרעינות הכלליים שהועלו פה די מספיקים לעניין.

עוג - אני מניח שאני אעשה דברים כאלה בהמשך, אבל כרגע אני מחפש להציג גיוון מההרפתקאות שהיו עד כה, והרעיונות האלה די דומים. מה גם שהדמויות החזקות יותר בחבורה הן כבר ברמת כוח אפית למדי, ואני רוצה לתת להן הזדמנות להתפאר בכך בכמה קרבות גדולים.

yds - כבר הרצתי לשחקנים משהו בסגנון. אני מוכרח לציין שאחד השחקנים עשה מינ-מקסינג לדמות שלו, עם מיומנויות חברתיות בתור הצד החזק, וזה מביא לתוצאות מרשימות בסצנות כאלה.

המפקד - כן, זאת בדיוק הבעיה שלהם. אני מניח שהרס החומות יהיה בראש סדר העדיפיות שלהם במקרה והם ינצחו.
 
אז אם הם גרועים במצור, הם כנראה ינסו לגרום לגיבורי העיר לצאת החוצה ולפגוש אותם ביער. או להכנס מהביוב.

את וורהאמר אני לא מכיר, אבל נדמה לי שהיא חולקת קצת היסטוריית פיתוח משותפת עם רונקווסט. אנשי החיה מזכירים לי קצת את הBROO - אנשי תיש סוטים ומפיצי מחלות שעובדים את התוהו:

b9a6f529ff3ebb836c0e137849f004f7.jpg
 
חזרה
Top