golan2072 אמר/ה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
אני דווקא מאוד בעד לוותר על הרפתקה ראשונה של "אתם גרים בכפר קטן והולכים למכרה להרביץ לגובלינים".
ראית פעם סרט הרפתקאות שמתחיל ככה? זה אקשן זה?
מקבל את הביקורת. מחקתי את הפוסט למעלה כי הוא שגוי.
אבל למה למחוק?
זה שמשהו הוא קלישאתי למדי, לא אומר ש"אסור" להשתמש בו. אפשר לקחת אותו ולעשות עליו טוויסט (ראש הכפר מנצל את הגובלינים!), או להשתמש בו ובשאר מוסכמות-הז'אנר בקטע מודע לעצמו.
כשאני חושב על התחלות למשחקים שהרצתי לאורך השנים, שחלקם היו צעד ראשון בקמפיינים ארוכים מאוד, אז היו לי כל מיני, חלק מוצלחות יותר וחלק פחות, ובקצב שונה. ואני לא סופר כמובן את ה3-4 פעמים שהתחלתי חבורה עם ההרפתקה של בארגל מהחוברת האדומה.
איזה פתיחות זכורות לי שאולי אפשר להשתמש בהן? למשל:
1) טוויסט על בארגל - מועצת העיירה מציעה פרס למי שיתפוס או יהרוג את הקוסם הרשע בארגל שרצח את הכוהנת הטובה אלינה, אבל מה שהחבורה לא יודעת שאלינה ביימה את מותה, שהיא משתפת פעולה עם בארגל, ושהם רוצים שיבואו הרפתקנים למבוך שלהם כדי לגנוב את זהותם, ליצור פסלי גביש בדמותם ולשלוח אותם לשדוד את המטבעה של העיירה וככה גם לרמות את שותפם לפשעים של אלינה ובארגל, הכומר ממועצת העיירה המוכר בכינויו "שארלי המניאק".
2) ההרפתקנים בחבורה בכלל לא מכירים אחד את השני עד עכשיו - הם נתפסו בידי גרסת פנטזיה אלימה של אצטקים רעים שמתכוונים להקריב אותם לשדים. יש להם הזדמנות לברוח, אבל אין להם ציוד, וגם אם יצליחו להימלט מעיר האצטקים, היא מוקפת ביער מסוכן, בו הם יאלצו לשרוד בעזרת אבנים ומקלות, פשוטו כמשמעו.
3) ליצן שטני מסתובב בעיירה ורוצח אנשים. כוהן כושי מספר לחבורה שלפני 27 שנה הוא וחברים שלו הביסו אותו, ועכשיו זה תורם לרדת לביוב ולחסל אותו סופית. אחת ההרפתקאות הראשונות שכתבתי, שהייתה גרסת מו"ד גרועה וחובבנית לספר האימה "זה" של סטפן קינג. אני בטוח שאפשר לעשות עם זה משהו מוצלח יותר, גם אם בסוף זה עדיין יגמר בקרב נגד עכביש ענק שעושה קסמים שלא עובדים.
4) כל אחת מהדמויות פשעה (לכאורה) איזה פשע אחר נגד המלך או מקורביו, אבל לכולם היו מספיק קשרים כדי להמנע מהוצאה להורג. במקום זה מגרשים אותם לגלות מעבר לחומה הגדולה, לארץ של מנודים ומפלצות עליה ידוע מעט מאוד מאגדות ושמועות ואיש ממנה חי עוד לא חזר.
5) צבא האויב תוקף, ויש להם גם מצודת-עץ ענקית על גלגלים שרתומה לדינוזאורים. עליכם הפילו את המשימה לנסות ולהשתלט עליה ולחסל את מפקדי האויב שבתוכה וככה לנצח בקרב וגם במלחמה.
6) הברון שהדמויות עובדות אצלו שולח אותן לאסוף מידע בטירתו של מלך השודדים המקומי. הן גם מפלילות את אחד השומרים שלו בגניבה של תכשיט, והוא נאלץ לשתף איתן פעולה.
7) שכרו אתכם למשימה פשוטה - להגיע לעיר שנמצאת במרחק של שלושה ימי רכיבה, לאסוף מסוחר א' פסל זהב קטן בצורת אביר, ולהביא אותו לסוחר ב' בתור תשלום חוב. הבעיה - בכל הפעמים הקודמות, הפסל נעלם באמצע הדרך ומופיע מחדש אצל סוחר א', שטוען שאין לו מושג איך ולמה זה קורה. זה דווקא לא מקורי שלי, אלא הרפתקת היכרות בשיטה שהרצתי בה פעם, והיה נחמד.