• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הרגע תמכתי בקיקסטרטר הישראלי City of Mist

משחק תפקידים חדש של עמית משה ועוד חבר'ה ישראליים, שממש היום הושק בקיקסטרטר. השיטה מבוססת על שילוב בין מנוע האפוקליפסה לגורל, כשהמערכה מתקיימת בעיר אפופה בערפל בז'אנר ה Noir.
לי זה נשמע מגניב, ואני תמיד שמח לעודד יוצרים ישראליים, אז תמכתי - גם אחלה סיום לאייקון :)
https://www.kickstarter.com/project...oir-rpg-of-modern-day-legends?ref=hero_thanks
 
א. זה נראה מגניב, יש מישו ששיחק בזה בכנסים או משו? כי אותי נניח ממש מסקרן איך מפתחים את המיתוס של דמות בלי לדעת מה היא(המנחה בוחר? אני בוחר? זה מתגלה מעצמו?) וגם מעניין אם המכאניקה והעלילה מספיק עוזרות לשחקן ולמנחה ליצור תעלומות ודמויות מעניינות.

ב.42 דולר לספר של 200 עמודים זה די יקר, אין איזה מחיר ישראלי למי שעלויות המשלוח אליו יותר סבירות?

ג.יש יעדי בונוס? לא מצאתי אותם
 
א. זה מבוסס על מנוע האפוקליפסה עם תגיות. מנוע האפוקליפסה הוא הבסיס לעולם המבוך, שהוא תורגם לעברית לואנור. בכל מקרה יש את ערכת ההתחלה להורדה עם כל המידע.
ב. הספר עולה 33 דולר ל Early Bird (ועוד 6 דולר משלוח). לא שאלתי לגבי משלוח ישראלי, אבל אולי עמית יכול להציע אופציה של איסוף עצמי. לא בטוח אבל איך זה יסתדר במסגרת הקיקסטרטר.
ג. כן! יעד ראשון ב-16 אלף היה הרפתקה נוספת, היעד השני ב-19 הוא קלפי עזר לבניית הדמות. לא נחשפו עוד יעדים בינתיים, אבל בטוח שיש עוד בקנה. זה מופיע בעמוד הראשי לקראת הסוף.
 
שיחקתי אצל עמית בחנות "הממלכה".
הבסיס של השיטה זה מנוע האפוקליפסה, אבל במקום תכונות, לכל פעולה הדמות בוחרת מאפיין רלוונטי בזהות שלה והתוסף לגלגול שווה למספר התגיות המתאימות בתוך אותו מאפיין (מי שמכיר את ליידי בלאקבירד - זה דומה לאוסף בו קובעים את מספר הקוביות בגלגול). בדרך כלל יהיו 2 תגיות מתאימות לכל פעולה, אבל לפעמים יותר או פחות.
ההבדל העיקרי השני הוא שכל מאפיין דמות יש טבע "רגיל" או "מיתולוגי" (מאפיינים רגילים בזהות נקראים "לוגוס" ומאפיינים מיתולוגיים נקראים "מיתוס"). יש מצבים שבהם דמות צריכה לזנוח חלק מהעקרונות שלה או לעשות דברים שהיא לא הייתה בוחרת לעשות לפני כן. במקרה כזה החשיבות של הלוגוס או של המיתוס באופי של הדמות נשחק, כך שהשחקן מנסה למצוא את הנקודה הנוחה איפשהו באמצע.
מבין הדמויות המוכנות, לסטריינג' הוא סוחר עתיקות מפוקפק, ארכיאולוג, וחוקר את העל-טבעי. הזהות שלו מעוגנת בעיקר אויבים העסקיים שלו, בחיים הקשים שלו ובכישורים שלו כנוכל וכלוחם. לכן יש לו 3 מאפייני לוגוס ורק מאפיין מיתוס אחד. לדמות כזו קל יותר להדרדר במהירות למצב שהיא מתנתקת מהעל-טבעי ושוכחת אותו בתוך הערפל. לסטריינג' רק צריך להפסיק להאמין בעל-טבעי. מנגד, הדמות קיטסונה היא רוח-שועל מעולם אחר שמעמידה פנים שהיא תלמידת תיכון. למרות שייתכן שהיא תלמידת תיכון שאיבדה את הלוגוס שלה כל כך עד שהיא שכחה את הזהות האנושית שלה ורק *חושבת* שהיא רוח-שועל. על כל פנים מה שמעניין אותה עכשיו זה תעלולים, לחימה בכוחות הרשע, והבאת אור לבני התמותה. הדבר היחיד שבשבילו היא ממשיכה להעמיד פני תלמידה ולהגיע לתיכון זה הקראש שלה על תלמיד אחר. יש לה 3 מאפייני מיתוס ומאפיין לוגוס אחד. לדמות הזו קל יותר להדהר למצב שהיא מתנתקת מהעולם הטבעי ונעשית רוח-שועל מלאה. היא רק צריכה לוותר על קאיטו, הנער מבית הספר.
 
במשחקי ההדגמה ובערכת ההתחלה המהירה יש 7 דמויות מוכנות שהן גם הדמויות ה"קאנוניות" שמצוטטות לאורך הספר.
כשאתה יוצר דמות חדשה, אתה ממציא לה סיפור רקע ונותן לה ארבעה מרכיבי זהות מתוך מבחר גדול, שלפחות אחד מהם לוגוס ולפחות אחד מהם מיתוס.
כשדמות מתפתחת, היא מוסיפה תגיות בתוך מרכיבי הזהות שכבר יש לה.
 
חזרה
Top