• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאלה בוושו

הממ מהחוקים גיליתי שיש קטע שלא ברור לי בכלל ובגלל זה אני נתקע- בקרב בוס-
נגיד תיארתי התקפה, אבל השחקן הצליח להתגונן, הוא יכול לתאר תיאור שכולל בעצם כישלון של הבוס, למרות שכבר תיארתי?
אם לא... יש בכלל מצב שבו בקרב בוס, שחקן או בוס מצליח לחסום?
 
בכללי בכל הנוגע לתיאורים בוושו, כדאי לא לתאר דברים סופניים - כלומר לא משהו בסגנון "אני תוקע את חרבי בתוך הלב של הדרקון" אלא "אני משלח את חרבי בעוצמת שבעת האלים אל כיוון ליבו של הדרקון".
 
לא יודע כמה יש לי אמרה בנושא, אבל מעבר לעובדה שזו החלטה שלך, נראה לי שלוושו אין חוקים מוגדרים בקטע הזה.

לאור העובדה שהתוצאה המכאנית של 2 הפעולות זהה, הייתי ממליץ ללכת עם מה שמגניב יותר/זורם יותר

מנקודת מבט של שחקן במשחק:

אם זה מה שתוקע והתיאור שלי בעייתי, אפשר לשנות טיפה את המהלך שלי שיתאים לתיאור שלך.
הכי חשוב שהמשחק לא ייתקע
 
אני חושב שהיות שמדובר במשחק של גיבורים, יש מקום להניח שהפעולה הצליחה אבל הגיבור/בוס יצא מימנה ללא פגיעה מהותית. נניח, בדוגמא שלך, הוא תפס את הדמות והטיח אותה על העמוד, הדמות דופקת סיבוב, משתחררת ונתפסת על העמוד, או אם הדמות מפילה נברשת על הבוס, אז הבוס משתחל בין הברזלים, או מזנק מתוך הלהבות ללא פגע
 
האמת שלא נגעתי בוושו המון זמן ואני לא זוכר ממש איך היא עובדת. אבל אני כן זוכר את רוח הדברים - המטרה זה להיות מגניב ולאלתר. בתכלס וושו זה לא שיטה כמו שזה סגנון משחק. הגלגול קוביות זה רק בשביל שיהיה משהו לעשות עם הידיים ואם למישהו כיף לכתוב דברים על דף תוך כדי משחק.
אני תומך במה שפלדריק מציע.
 
וושו מגדירה באופן מפורש שהתיאור מתרחש לפני גלגול הקוביות.
אני מצטט:

חוקי הבסיס של וושו מהפורטל אמר/ה:
המפתח למשחק וושו הוא להבין שכל דבר קורה בדיוק איך שהשחקנים תיארו אותו , מתי שהם תיארו אותו (זה לפעמים נקרא עקרון האמת הסיפורית). גלגול הקוביות רק אומר לך כמה הפעולות האלה קידמו את הסצנה. בדרך מסוימת, הקוביות הן שם רק כדי להגיד לך מתי להפסיק להילחם (או לרדוף, או לדבר, או מה שלא יהיה).

דהיינו, יש הפרדה מלאה בין המכניקה לתיאור בעולם המשחק. בהמשך, כשהמשחק מדבר על mooks, ניתנת המלצה מפורשת לשחקנים להכניס לתוך התיאור שלהם את הדמויות שלהם חוטפות מכות כחלק מהקרב. זה לא משנה אם בסופו של דבר הן קיבלו נזק או לא.
למעשה, המשחק לא אומר את זה מפורשות, אבל אני חושב שהכוונה היא שאפשר לשחק את המשחק כך שהמנחה בכלל לא יתאר כלום בקרבות, אלא השחקנים יתארו הכל, והמנחה רק יגלגל קוביות עבור הנבלים. לא חייבים ללכת עד כדי כך רחוק, אבל אני חושב שנכון להשאיר משהו מהוח הזו. יוזמת התיאור צריכה להמצא אצל השחקנים.
אבל בכל מקרה, בין אם השחקנים מתארים הכל ובין אם אתה כמנחה גם מכניס תיאורים, העקרון הבסיסי חייב להשאר: אין קשר בין המכניקה לתיאור. אפשר לתאר את הדמות חוטפת מכות גם אם היא לא קיבלה שום נזק מכני בכלל. זה ממילא לא משפיע על יכולת הלחימה של הדמות ונועד לפלאף בלבד.

(ההבדל הוא רק סוף הקרב, שבשביל זה יש "מהלכים קטלניים". דהיינו, אחרי שהנחתת את מכת המוות, אתה זוכה לתיאור אחד אקסטרא, ללא גלגול אחריו, כדי לתאר את איך שאתה הורג את מי שמולך. ואמנם זה ניתן רק עבור נבלים, אבל אני חושב שדי ברור שזה רלוונטי גם ל-mooks.)
 
חזרה
Top