צללים משוטטים בסמטאות חותם. דמויות חצי שקופות, דו-מימדיות, לא יותר ממתאר כהה באוויר, למרות שהם עצמם מטילים צל שחור ועמוק יותר מהם. הם מעטים, ולרוב הם מתרחקים מאנשים כדי שלא יגרשו אותם באכזריות. מדי פעם, עם זאת, הם מתקרבים לאדם שהם מאמינים שיוכל לעזור להם ומבקשים בלחישה חנוקה. הם לא רוצים הרבה, בין השאר בגלל שהם בעצמם לא יודעים מאיפה הם הגיעו ולמה הם קיימים. הם רק רוצים שייתנו להם לאכול.
כל צל רוצה מאכל מסוים - אחד סוג של ירק, אחר בשר של פרות, שלישי חלב מעורבב ביין. כל מאכל אחר לא יעזור להם, למרות שהם יאכלו אותו מתוך נימוס. המאכל המתאים להם, לעומת זאת, יחזק את צבעם, יקטין את עמימותם, ואם ימשיכו להביא להם אוכל הם יתחילו לגדול בנפח ולהפוך למוחשיים יותר (למרות שהם עדיין יהיו צבועים רק בשחור). במקביל האישיות שלהם תתעורר: בתחילה הם יהיו ביישנים, מהססים וחסרי ביטחון, אך עם הזמן הם יתחילו לשמוח, לצחוק, ולהראות יוזמה ברצונם לעזור למי שעזר להם. הם יתחילו לנדב פרטי מידע שימושיים, לפעמים על מה שמעניין את ידידם, לפעמים על מקומות בהם אפשר לעולל תעלולים רווחיים. הם יהנו במיוחד לראות את התוהו ובוהו שייווצר מההצעות שלהם, ויצחקו עד שהם יתחילו לצוף באוויר.
בערך אז, כשהדמויות יעזרו לצללים לבצע תעלולים שונים, הם ימשכו את תשומת הלב של הזקיפים ערי-עד.
זהו גוף לא ידוע שנשמר לעצמו, אך הוא מתערב בדברים מסוימים - צללים שבעים, למשל. סוכנים יישלחו ויפעלו בחוסר רחמים וביעילות בשביל לבודד את הצל כדי שלא יוכלו להאכיל אותו, עד שהוא ידעך. כל נסיון לגשת לצל יעצר באלימות והחלטיות, למרות שהזקיפים ישתדלו לנטרל, לא להרוג. כל נסיון לקרוא לרשות רשמית כלשהי לעצור אותם יגלה שלזקיפים יש כמות מפתיעה של חסינויות וסמכויות פוליטיות, אפילו בעידן הרקוב-ביורוקרטית הזה של חותם. מצד שני, יש יוצא דופן מפתיע - אין כל חוק האוסר להפריע להם, או אפילו לתקוף אחד מהם. המשמר יסרב לעצור אותם, אך לא יוכל לעצור אדם אחר שינסה לעצור אותם.
הזקיפים הם חזקים, וקרב איתם יהיה מאתגר במקרה הטוב. אך אם הדמויות ינסו לדבר, הזקיפים יענו. אם ישאלו אותם למה הם עושים את זה, הם יסבירו את הסיבה לקיומם:
הזקיפים ערי-עד קיימים בשביל לעצור את "עט העור", אל עתיק ונורא שגורש עמוק לתוך חלומות של טירוף. כשהוא אבוד שם אין לו נגיעה בעולם הגשמי או דרך לחזור, אלא אם אדם ישקע עמוק מספיק לתוך שגעון כדי להגיע אליו. כשזה קורה, הזקיפים לוקחים אותו אל בית המשמורת שלהם בו הם מנסים לטפל בו. אם הם נכשלים והמטופל שוקע עמוק מדי, הם מוחקים אותו. הם לא יכולים להרוג אותו או שנשמתו תתערב עם נשמות אחרות ותשחית אותן, ולכן הם לוקחים ממנו כל צורה וזיכרון עד שנשאר ממנו רק צל. יחד עם החיפוש אחר אנשים לא יציבים, הזקיפים מחפשים גם את רצפי התעלולים האופייניים לצללים שבעים. כשהם מוצאים צל כזה, הם מנסים להרעיב אותו חזרה לשכחה.
מצד שני, הזקיפים ערי-עד לא תמימים כמו שהם מעמידים פנים. הם לעולם לא לוקחים שוחד בכסף או חפצים, אך הם מקפידים לטפח קשרים עם מגוון גורמים ולאסוף טובות כמיטב יכולתם (כדי לבצע את עבודתם טוב יותר; כך הם אומרים). לפעמים, אם גורם חזק מבקש מהם, הם עוצרים וכולאים אנשים תמימים. לפעמים הם גם מוחקים אותם, ואי אפשר לדעת מי הם היו עד שהצל שלהם ישבע לחלוטין.
שילוב במשחק:
* הדמויות יכולות למצוא צל ולהתחיל להאכיל אותו. במקרה הזה חשוב שהצל יתחבב עליהם, במיוחד בגלל שסיכוי סביר שהם יחשדו בו בהתחלה. הוא צריך להיות מהנה, שימושי ומקור של כיף לשחקנים. התעלולים שהוא דוחף צריכים להיות בקנה המידה הרחב שצללים נהנים ממנו, אך לא חמור מדי כדי לא להרתיע את השחקנים. כדאי גם שהוא יוכל לעזור במגוון דרכים - להיכנס למקומות מוגבלים, למצוא חפצים או אנשים שאבדו, להציע הצעות טובות. כך כשהזקיפים ערי-עד ינסו להרחיק אותם מהצל תהיה להם סיבה לחקור, לפחות קצת, במקום לנטוש אותו.
* ייתכן שאדם בעל סוד חשוב במיוחד נלקח על ידי הזקיפים ונמחק. עכשיו על הדמויות למצוא את הצל שלו ולהאכיל אותו עד שהוא יוכל לתת להם את המידע שהם צריכים.
* צל מתקרב לדמויות או למכר שלהן וטוען שיש ביניהם קשר, למרות שהוא לא בטוח מה. זה יכול להיות ידיד, קרוב משפחה, או אויב - ככל שהוא יזכור יותר הוא יחשוף יותר. אויב ינסה להסתיר מידע כשהוא יבין מה היה טיב היחסים, אבל הוא עלול לפלוט כמה פרטים בלי כוונה או לפני שהוא ידע שהם עלולים להסגיר אותו.
*****
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
כל צל רוצה מאכל מסוים - אחד סוג של ירק, אחר בשר של פרות, שלישי חלב מעורבב ביין. כל מאכל אחר לא יעזור להם, למרות שהם יאכלו אותו מתוך נימוס. המאכל המתאים להם, לעומת זאת, יחזק את צבעם, יקטין את עמימותם, ואם ימשיכו להביא להם אוכל הם יתחילו לגדול בנפח ולהפוך למוחשיים יותר (למרות שהם עדיין יהיו צבועים רק בשחור). במקביל האישיות שלהם תתעורר: בתחילה הם יהיו ביישנים, מהססים וחסרי ביטחון, אך עם הזמן הם יתחילו לשמוח, לצחוק, ולהראות יוזמה ברצונם לעזור למי שעזר להם. הם יתחילו לנדב פרטי מידע שימושיים, לפעמים על מה שמעניין את ידידם, לפעמים על מקומות בהם אפשר לעולל תעלולים רווחיים. הם יהנו במיוחד לראות את התוהו ובוהו שייווצר מההצעות שלהם, ויצחקו עד שהם יתחילו לצוף באוויר.
בערך אז, כשהדמויות יעזרו לצללים לבצע תעלולים שונים, הם ימשכו את תשומת הלב של הזקיפים ערי-עד.
זהו גוף לא ידוע שנשמר לעצמו, אך הוא מתערב בדברים מסוימים - צללים שבעים, למשל. סוכנים יישלחו ויפעלו בחוסר רחמים וביעילות בשביל לבודד את הצל כדי שלא יוכלו להאכיל אותו, עד שהוא ידעך. כל נסיון לגשת לצל יעצר באלימות והחלטיות, למרות שהזקיפים ישתדלו לנטרל, לא להרוג. כל נסיון לקרוא לרשות רשמית כלשהי לעצור אותם יגלה שלזקיפים יש כמות מפתיעה של חסינויות וסמכויות פוליטיות, אפילו בעידן הרקוב-ביורוקרטית הזה של חותם. מצד שני, יש יוצא דופן מפתיע - אין כל חוק האוסר להפריע להם, או אפילו לתקוף אחד מהם. המשמר יסרב לעצור אותם, אך לא יוכל לעצור אדם אחר שינסה לעצור אותם.
הזקיפים הם חזקים, וקרב איתם יהיה מאתגר במקרה הטוב. אך אם הדמויות ינסו לדבר, הזקיפים יענו. אם ישאלו אותם למה הם עושים את זה, הם יסבירו את הסיבה לקיומם:
הזקיפים ערי-עד קיימים בשביל לעצור את "עט העור", אל עתיק ונורא שגורש עמוק לתוך חלומות של טירוף. כשהוא אבוד שם אין לו נגיעה בעולם הגשמי או דרך לחזור, אלא אם אדם ישקע עמוק מספיק לתוך שגעון כדי להגיע אליו. כשזה קורה, הזקיפים לוקחים אותו אל בית המשמורת שלהם בו הם מנסים לטפל בו. אם הם נכשלים והמטופל שוקע עמוק מדי, הם מוחקים אותו. הם לא יכולים להרוג אותו או שנשמתו תתערב עם נשמות אחרות ותשחית אותן, ולכן הם לוקחים ממנו כל צורה וזיכרון עד שנשאר ממנו רק צל. יחד עם החיפוש אחר אנשים לא יציבים, הזקיפים מחפשים גם את רצפי התעלולים האופייניים לצללים שבעים. כשהם מוצאים צל כזה, הם מנסים להרעיב אותו חזרה לשכחה.
מצד שני, הזקיפים ערי-עד לא תמימים כמו שהם מעמידים פנים. הם לעולם לא לוקחים שוחד בכסף או חפצים, אך הם מקפידים לטפח קשרים עם מגוון גורמים ולאסוף טובות כמיטב יכולתם (כדי לבצע את עבודתם טוב יותר; כך הם אומרים). לפעמים, אם גורם חזק מבקש מהם, הם עוצרים וכולאים אנשים תמימים. לפעמים הם גם מוחקים אותם, ואי אפשר לדעת מי הם היו עד שהצל שלהם ישבע לחלוטין.
שילוב במשחק:
* הדמויות יכולות למצוא צל ולהתחיל להאכיל אותו. במקרה הזה חשוב שהצל יתחבב עליהם, במיוחד בגלל שסיכוי סביר שהם יחשדו בו בהתחלה. הוא צריך להיות מהנה, שימושי ומקור של כיף לשחקנים. התעלולים שהוא דוחף צריכים להיות בקנה המידה הרחב שצללים נהנים ממנו, אך לא חמור מדי כדי לא להרתיע את השחקנים. כדאי גם שהוא יוכל לעזור במגוון דרכים - להיכנס למקומות מוגבלים, למצוא חפצים או אנשים שאבדו, להציע הצעות טובות. כך כשהזקיפים ערי-עד ינסו להרחיק אותם מהצל תהיה להם סיבה לחקור, לפחות קצת, במקום לנטוש אותו.
* ייתכן שאדם בעל סוד חשוב במיוחד נלקח על ידי הזקיפים ונמחק. עכשיו על הדמויות למצוא את הצל שלו ולהאכיל אותו עד שהוא יוכל לתת להם את המידע שהם צריכים.
* צל מתקרב לדמויות או למכר שלהן וטוען שיש ביניהם קשר, למרות שהוא לא בטוח מה. זה יכול להיות ידיד, קרוב משפחה, או אויב - ככל שהוא יזכור יותר הוא יחשוף יותר. אויב ינסה להסתיר מידע כשהוא יבין מה היה טיב היחסים, אבל הוא עלול לפלוט כמה פרטים בלי כוונה או לפני שהוא ידע שהם עלולים להסגיר אותו.
*****
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.