• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הקסמה לא-קרבית במשחקי תפקידים

גנרל אסדת'!

פונדקאי ותיק
לאחרונה אני עובדת קשה על משחק תפקידים חדש (http://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?f=13&t=37520). באותו משחק, למספר דמויות ללא שחקן מיועדים להיות יכולות הקסמה, שהם אמורים לפחות לנסות ליישם אותן על דמויות שחקן.
עכשיו, עם כל העיצבון של הקסמה קרבית, לשחק אותה זה קל - אתה פשוט שולט על הדמות של השחקן וגורם לה לעשות מה שאתה רוצה. אבל ההקסמה שאני מדברת עליה כוללת גם הקסמה לא-קרבית - הקסמה שמשפיעה על מחשבות של דמויות, באופן דומה לדיבור הקסמה מסדרת גיבורי האולימפוס. ושוב, דמויות שחקן יהוו מטרות ליכולות האלה לפחות כמו דמויות NPC.
עכשיו הנה השאלה שלי: איך לשחק את זה במסגרת המשחק? איך להשפיע ישירות על דמויות השחקן בלי שהם ידעו שמחשבותיהם עוותו בקסם? ואם אפשר גם איך לעשות את זה בצורה שלא תעצבן את השחקנים?
 
בשתי מילים- תיאום ציפיות.
דברי עם השחקנים לפני, תסבירי להם שייתכן שהדמויות שלהם לא יהיו מאה אחוז בשליטתם במהלך המשחק ולפעמים ישלטו על ידי משהו אחר.
אחרי זה, כשה"הקסמה" הזו פועלת, תשלחי להם הודעות פרטיות עם "הוראות" של מה לעשות על מנת שידעו מה הם צריכים להגיב בלי ששאר השחקנים ידעו שהם "מוקסמים".
אה, ותשיגי שחקנים בוגרים. לא במובן גיל, אלא במובן אישיות.
 
אני חושב שמה שאפשרי זה שהשחקן שמחשבתו עוותה יהיה מודע לכך אבל תתקשרי עמו בפרטי כך שיתר השחקנים לא יהיו מודעים לזה.
לחילופין, אפשר לעשות בלאק-אאוט לדמות ("אתה מתעורר בחדר לבן ולידך גופה"), אבל השחקן ידע שמשהו קרה.
 
The oldman אמר/ה:
[post]648491[/post] אני חושב שמה שאפשרי זה שהשחקן שמחשבתו עוותה יהיה מודע לכך.
השחקן כן, הדמות בדרך כלל לא. לעומת זאת, תוכננו כמה דמויות NPC שאחרי שהן מגלות שהן בשליטה של הקסמה כלשהי, מסיבות מגוונות הן פשוט מתעלמות מהעובדה, ולחילופין, דמויות שמלכתחילה נתנו למישהו להשפיע על המחשבות שלהן. אם כי אני בספק אם שחקן כלשהו ירצה לשחק דמות כזאת.
The oldman אמר/ה:
[post]648491[/post] לחילופין, אפשר לעשות בלאק-אאוט לדמות.
נראה לי שלא הבנת מה סוג ההקסמה שאני מכוונת. זה פחות קסמי שליטה ויותר "שכנוע כפוי". זה לא קסם מהסוג שמשפיע לזמן מוגבל ואז מתפוגג, אלא כזה שמשנה את צורת המחשבה של הדמות. וגם אם דמות מצליחה להתנער מהקסם, היא לא תקבל בלאק-אאוט ותשכח מה קרה בזמן שהיא הייתה מושפעת.
 
אני אשאל שאלה חתרנית: למה זה טוב? זאת נשמעת לי כמו לקיחת agency משחקנים ברמה מאוד קיצונית. הרי אם הדמות לא יודעת כלום, אז השחקן גם לא באמת יכול לנסות לעשות עם זה משהו, והוא פשוט עושה את מה שאת אומרת.
אם מדובר באילוץ הנובע מהסטינג (להבנתי זאת סדרה קיימת ואני מבין שאת לא רוצה לשנות את התוכן שלה יותר מדי), הייתי מרים את זה למטא ומשתמש במכניקת האספקטים של גורל. דהיינו, הקסמה שמה "אספקט" רלוונטי על הדמות, והשחקן יכול להתנגד ולפעול בניגוד לאספקט - אבל זה עולה לו משהו. עם זאת, ההתנגדות לא נעשית ברמת הדמות עצמה; מבחינת הדמות היא פשוט עשתה משהו שאמנם שונה מה"רגיל" שלה, אבל בסדר, קורה לכולנו.
 
אני עושה את מה שאודין אמר, אבל בנוסף מנסה לעוות את תפיסת המציאות של הדמות - מה שאני אומר לשחקן שהדמות שלו 'רואה' שקורה זה לא בהכרח מה ש'באמת' קורה. דברים עדינים כמו 'תחושה שדב''ש משקר' כשהוא אומר את האמת, או שהוא מרגישה סכנה כשאין באמת.
זה עדיין נותן לשחקן לבחור מה לעשות אבל מסיט אותו לכיון הבחירות שמתאים לדמות 'מוקסמת' -
שחקן שהדמות שלו אמורה לחבל בשיחות שלום למשל, כנראה יעשה את זה בעצמו אם אומרים לו שזה שמולו נראה כמו נוכל ומתכנן משהו (כשהוא באמת לא).
 
חזרה
Top