• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 6] השותה את דם הדרקון

גנרל אסדת'!

פונדקאי ותיק
החדר הקטן והאפל היה מלא בכלי נשק מסוגננים ומכשירים משונים. "הגיע הזמן שתבחרי לך נשק", אמר השר.
בחדר הזה אחסנה הקיסרות את מיטב כלי הנשק הקסומים ואביזרי הקסם שלה. היה לו מנהג, לשר הזקן, שכל מי שמגיע לדרג מספיק גבוה בצבא שלו יקבל אחד כזה. "שמת עין על משהו, יקירתי?" הוא שאל.
אכן שמתי עין על משהו: כד זהב חקוק רונות שעמד בקצה המרוחק של החדר. "לא ציפיתי שיהיה שיקוי בכספת הזו" אמרתי, משועשעת.
השר נראה מעט מבוהל. "זה איננו שיקוי רגיל, יקירתי", הוא אמר. "מה שבכד הזה הוא דמו של דרקון אגדי. איבדנו כמה מהטובים ביותר שלנו כדי להשיג אותו".
הכד הזה רק הלך ונעשה מסקרן יותר. "דם של דרקון, אדוני? איזה מין נשק הוא זה?"
"האגדה מספרת", פתח השר ואמר, "שהשותה את דמו של הדרקון יזכה בכוחו לשלוט בקרח. זהו נשק עוצמתי במיוחד, אך לא הייתי ממליץ לך לבחור בו, לא ולא..."
"מדוע לא?"
"כי כל מי שניסה עד עכשיו איבד את שפיותו".

קודם כל אני אתוודה: השו"ש הזה מקורי בחלקו במקרה הטוב. לקחתי את הרעיון מהסדרה האהובה עליי Akame Ga Kill, כל כך מגניבה, שאפילו המשתמש שלי הוא RolePlayer של דמות מהסדרה הזאת. אבל הרעיון הוא מטבעו גמיש, ואפשר להתאים אותו כמעט לכל עולם מערכת פנטזיה שעולה על דעתכם. השיקוי יכול להיות מופק מדמו של כל יצור קרח עוצמתי שהחלטת שיתאים.
בכל אופן, היתרון של שיקוי זה ברור: הוא נותן לך שליטה חזקה מאוד על קרח וקור. כמובן שאיך בדיוק זה עובד יהיה תלוי מערכה, אבל זה אמור להיות משהו חזק מאוד.
אבל לשיקוי יש גם חיסרון גדול מאוד: הוא מאיים על שפיותו של כל מי ששותה אותו. במו"ד V4.0 הייתי מתארת את זה כמחלה, שמדרדרת יותר את השפיות לאורך מסלול המחלה, אבל בשיטות משחק אחרות יכולה להיות דרך טובה יותר לתאר את זה.
התנצלויותיי על זה שזה צולע ולא מקורי, אבל זה השו"ש הראשון שלי. הערות, הארות, כבשים בכל הצבעים וגם סתם "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
בתור התחלה, ברוכה הבאה לשו"ש! טוב לראות עוד משתתפים.

הרעיון נחמד, אפשר להשתמש בו אם המאבק באימפריה עובר לאזורים קרים יותר, אבל חבל שאין יותר בשר.
"איך בדיוק זה עובד יהיה תלוי מערכה" זה טוב ויפה, אבל עדיין היית יכולה לתת כמה דוגמאות מעשיות. אנחנו מדברים על יצירת קרח חופשית כמו של iceman או שליטה בקרח קיים בסגנון אווטאר? היית מגדירה את זה חפץ קסם בינוני, חזק, או אפילו עתק פחות?
ואיך זה משתלב במשחק עצמו? הגיוני יותר שזה יהיה נשק של יריב עוצמתי, כי לתת חפצים כאלה לד"שים הוא מתכון לצרות, אבל לא כתבת כלום על העניין. בכלל, לעיתים קרובות את נותנת את המתווה הכללי של רעיון בלי להעמיק בפרטים ובאפשרויות שהוא מציע, וחבל. רעיונות הם סבבה והכל אבל מה שבאמת מעניין הוא הביצוע.


נ.ב. את האי שפיות הייתי ממליץ להשאיר פלאפית לחלוטין, או אולי כרשימה קצרה של טריגרים ותוצאות. ביטוא אי שפיות כמחלה יהיה בעייתי בגלל שחלק מההנחה היא שמחלות אפשר לרפא, בניגוד לאי שפיות קסומה כזו.
 
ת'ור אמר/ה:
[post]642633[/post] אנחנו מדברים על יצירת קרח חופשית כמו של iceman או שליטה בקרח קיים בסגנון אווטאר?
זה אמור להיות יצירת קרח חופשית.
ת'ור אמר/ה:
[post]642633[/post] היית מגדירה את זה חפץ קסם בינוני, חזק, או אפילו עתק פחות?
הייתי קוראת לזה עתק פחות אם היה רק אחד כזה, אז בוא נסכם על "חפץ קסום שחזק כמעט כמו עתק אבל יש יותר מאחד ממנו".
ת'ור אמר/ה:
[post]642633[/post] את האי שפיות הייתי ממליץ להשאיר פלאפית לחלוטין
ההשפעה המנטאלית של השיקוי על התודעה של מי ששותה אותו אמורה להוות סיבה מספיקה לשחקנים לא להחזיק בכוח. אם אתה הופך את זה למשהו פלאפי בלי חסרונות ברורים, אז אין ממש משהו שימנע מהשחקנים להתחזק באופן משמעותי עקב השיקוי הזה. טוב, חוץ מהעובדה שצריך להרוג מפלצת קרח אגדית בשביל להשיג אותו.
 
חשוב אז לציין למנחה שיש להכניס את זה רק לשחקנים בוגרים שלא ישתמשו בזה בצורה גרועה. הרי אם המנחה יודע שהשחקן ינצל את זה לרעה, למה מראש שיכניס משהו כזה?

בכול מקרה, דווקא לא הייתי מציע את זה בצורה של מחלה. הרי ממחלה אפשר להתרפא, אבל כאן זה יותר קטע של על כמה השחקן מוכן לוותר בשביל עוד כוח. במהדורה 4 למען האמת נורא קל לעשות את זה, לתת עוד יתרונות שיפתחו על פי הדרגות בצורת כוחות התקלות וכוחות יומיים נוספים שאפשר להשתמש בהם, במחיר.

לדוגמה
"בדרגה 1, אתה זוכה בכוח היומי X, אבל בתמורה, אתה סובל ממחסר 4- לגלגולי דיפלומטיה ותובנה, שכן צורת המחשבה שלך הופכת להיות שונה מאוד מצורת המחשבה של אנשים נורמליים"
"בדרגה 5, אתה זוכה בכוח X, אבל הגנת הרצון שלך יורדת באופן קבוע. אתה פותח את המוח שלך להשפעתם של כוחות אפלים, אבל את הפרצות האלו גם האויבים יודעים לנצל"
"בדרגה 11, אתה זוכה בכוח X, אבל בכול פעם שיריב הופך אותך למדמם אתה נשלט זמנית על ידי כוח דמו של הדרקון וחייב לבצע את ההתקפה הבאה (לתת איזו התקפה שהיא קרוב פרץ 5 כנראה, פשוט בשביל שיהיה קצת קשה להימנע ממנה) כנגד אחד מבני הברית בטווח ההתקפה"

וכו' וכו'. העניין של יתרונות זמניים וחסרונות קבועים דווקא נשמע לי ממש טוב לייצוג של שימוש בכוחות אפלים.
 
אני לא חושבת שאתה מבין את הנקודה. ההשפעה על המוח היא לא בגלל "לפתוח את המוח שלך לכוחות אפלים" ודברים מהסוג הזה. זה פשוט בגלל השפעה פיזית על המוח, שבהחלט אפשר להירפא ממנה.
 
גנרל אסדת'! אמר/ה:
אני לא חושבת שאתה מבין את הנקודה. ההשפעה על המוח היא לא בגלל "לפתוח את המוח שלך לכוחות אפלים" ודברים מהסוג הזה. זה פשוט בגלל השפעה פיזית על המוח, שבהחלט אפשר להירפא ממנה.
אני נתתי את זה כדוגמאות. הקטע של "יותר כוח= יותר מחסרים" הוא תמיד מעולה לייצוג של הדברים האלו. דווקא מהתיאור חשבתי שזה משהו שלא ניתן להירפא ממנו, כי הוא אמר "כול מי שניסה עד עכשיו איבד את שפיותו". אם באמת ניתן להתרפא, אז חשוב באמת לשאול אם הריפוי מחייב גם את איבוד כוחות הקרח ביחד אתו.

עריכה: בספר של Forgotten Realms מוצגים ה-Spellscarred, שאלו אנשים שכוחות לחשים מוטבעים בהם. זו יכולה להיות המערכת שאת מחפשת.

יש להם 2 מאפיינים קבועים ידועים- הם מקבלים מחסרים נגד Spellplague (המקור של הכוחות שלהם, שהפך אותם ל-Spellscarred) והם יכולים לזהות מקומות שטומאו על ידי ה-Spellplague שהם בטווח 5 משבצות מהם. זה מאפיינים שלא משפיעים הרבה, אבל כן סוג של מסמנים את ה-Spellscarred, אז אפשר לתת אותם.

יש להם כישרון ריבוי מקצועות, Student of the Plague, שבגרסה שלך אפשר להכריח את מי ששותה את הדם לקחת אותו. הוא לוקח את המקום לכישרון ריבוי מקצועות באמת, ונותן איזה יתרון קבוע או יתרון מרשימת יתרונות. בנוסף, הוא מאפשר לקחת את הכישרונות "כוח תלמיד" וכול הכישרונות שמאפשרים לך להחליף כוחות מהספר לשחקן לדמות שלך, עם רשימת הכוחות.

אחרי זה, מופיעה רשימת כוחות של ה-Spellscarred, שאפשר באמת לקחת כישרונות בשביל לקבל אותם. יש איזה 2 כוחות לדרגה, בלי כוחות לפי רצון, וככול שאתה לוקח יותר כוחות כאלו אתה בעצם מתמחה יותר בכוח.

אישית אני חושב שהכישרונות "כוח תלמיד" ודומיו הם כישרונות גרועים כי הם מאפשרים לך להחליף רק כוח אחד, אז הייתי נותן כבר עם כישרון אחד את האפשרות להחליף את כול כוחות ההתקלות/יומיים/תכלית שלך בכוחות של "דם הדרקון" מאותו הסוג. כאילו, אם לקחת את הכישרון כוח תלמיד בגרסת דם הדרקון, תוכל להחליף גם את כוח ההתקלות דרגה 1 וגם את כוח ההתקלות דרגה 3 בכוחות מרשימת הכוחות של דם הדרקון.

אגב, זה כן דורש הרבה עבודה, אבל אם יהיה הסבר על הכוחות ומה שהם אמורים לעשות, אני בטוח שיהיו הרבה בפורום שיותר מישמחו לעזור. כרגע אני עוד מתלבט אם לצפות באנימה בשביל להבין את הנושא, כי היא לא ברשימה שלי כרגע אבל זו לא הפעם הראשונה שאני שומע עליה.
 
העוג הברברי אמר/ה:
[post]642732[/post] דווקא מהתיאור חשבתי שזה משהו שלא ניתן להירפא ממנו, כי הוא אמר "כול מי שניסה עד עכשיו איבד את שפיותו".
בסדרה המקורית מי ששותה מהשיקוי מתחיל לשמוע קולות מלחששים בראש שלו ששורטים לו את המוח מבפנים, שלרוב האנשים זה באמת יגרום נזק מנטאלי, אבל אם יש לך כוח רצון מספיק חזק אתה יכול להתעלם מהם.
 
חזרה
Top