• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מנוע האפוקליפסה ואנור-האל שבשממה

טוב, התחלתי להריץ קמפיין הואנור,והשחקנים מאוד מתלהבים ונהנים מהדמויות, יש רק שתי בעיות שמירידות אותי-

א.הראשונה, הסייר עלה לדרגה שנייה ובחר ביכולת האל שבשממה.בזמן שכל היכולות המתקדמות הן מגניבות ומוסיפות, היכולת הזו בעצם מאפשרת לו להטיל את כל לחשי הכוהן כאילו הוא כוהן בדרגה אחת פחות מימשהו. זה בעצם כמעט מכפיל בין רגע את המינעד של הדמות. אני יודע שבואנור הקטע הוא במגניבות ולא באיזון מכאני, אבל אני חושש מאוד שהסייר,שהוא גם ככה דמות מגניבה מאוד עם החיה שלו, יאפיל על שאר הדמויות ויהיה לא מהנה. האם התקלתם בבעיה? אישרתם לשחקנים לקחת את המהלך הזה?

ב.בואנור ניצברות נקודות ניסיון די במהירות.מצד אחד אני מחבב את הרעיון שכל כישלון הוא נקודת ניסיון, מצד שני זה אומר שבכמעט כל מפגש בו יש קרב רציני אפשר לעלות רמה היות שהדרגות לא דורשות משמעותית יותר ניסיון. איך אתם מתמודדים עם העניין?
 
א. במערכת ואנור שרצה בינינו המעורבים בכתיבת הספר ("חבורת הנחש המכונף") היה סייר שמצא פתאום רוח טבע והפך להיות הכוהן הראשון שלה. לא הרגשנו שזה עושה אותו חזק או משפיע יותר מדי. זכור שהטלת לחשים היא רק אחד השטיקים של הכוהן (אם כי שטיק שמתחזק בכל שתי דרגות) והיא מבוססת על תכונת החוכמה (כאשר סייר בדרך כלל משקיע בעיקר בזריזות).
אופציה חלופית, אם השחקן מוכן לקבל אותה, היא להשתמש במהלך הפולחן, גרסה מקוצרת של הטלת הלחשים של כוהן, שאנחנו משתמשים בה במשחקי כנס משום שהיא פחות מורכבת.

ב. בואנור נקודות נסיון נצברות במהירות... זה נהדר!
שים לב שבכל דרגה צריך יותר נקודות נסיון, והתכונות של הדמויות עולות ככה שקשה להן יותר להכשל בדברים שבהם הן טובות, מה שמאט קצת את קצב עליית הדרגות. עם זאת, אני מסכים שואנור מתאימה למערכות קצרות.
 
במשחק שאני מריץ עכשיו הסייר לקח את המהלך הזה, ובינתיים זה לא השפיע על המשחק לרעה, מצד שני, אנחנו משחקים עם grim world ואחרי דיון עם השחקן הוחלט לתת לו את מהלך התיעול של המתעל, זה לא בדיוק אותו דבר, אך זה עדיין מאפשר לו לבצע עוד דברים ונותן לו על הנייר יתרון משמעותי לעומת מהלכים אחרים שיכל לקחת. באופן כללי אני חושב שזה סבבה לאפשר לסייר לקחת את המהלך הזה.
 
הרבה שחקנים מוותרים על שבירת דמויות בשביל להיות יותר מגניבות, או בשביל סיפור יותר חי.
אני חושב שזה בסדר שדמות תהיה יותר חזקה במכניקה, כל עוד גם שאר הדמויות נהנות מהפלאף.
הכוונה היא שתתגבר את שאר הדמויות בתאורים יותר מגניבים.
 
גם אצלי במשחק הצ'אט הסייר לקח את המהלך, והוא בעיקר משתמש בו לריפוי וזה לא שינה מהותית את הדינאמיקה הקבוצתית. לא הייתי דואג מזה יותר מידי.

אין צורך להתמודד עם עניין נקודות הנסיון. עולים מהר לדרגה 4 בערך ואז זה מתאזן (כי הדמויות העלו את התכונות מספיק שיכשלו פחות). אנחנו עברנו 24 מפגשים של משחק הצ'אט (שהם נגיד 12-15 מפגשים של משחק רגיל) והחבורה בדרגה 6. זה אומר שאנחנו בערך באמצע הקמפיין, במידה ואני רוצה לסיים בדרגה 11.
חוץ מזה שהספר נותן אפשרויות לדמויות גם אחרי דרגה 11, פשוט לא בצורה של התקדמות ישירה.

הספר Class Warfare (ספר הרחבה שמפרק מקצועות לרכיבים ומאפשר להרכיב מקצועות חדשים או לקחת התמחויות בתור מקצועות הרחבה) נותן חוק חלופי שמאפשר לדמויות להמשיך מעבר לדרגה 11 עם מקצועות הרחבה. כך שזאת אפשרות אם אתה באמת נתקל בבעיה עם התפתחות הקמפיין שלך. רק חשוב לא להגיע למצב שלכל דמות יש כל כך הרבה מהלכים שיש עומס על השחקן.
 
חזרה
Top