• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תרגום התחלה מהירה ל'עידן הדרקון'

Gandalf

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
'עידן הדרקון' (בלעז Dragon Age) מבית היוצר של Green Ronin, היא שיטה מגניבה ופשוטה שכיף לשחק בה, והיא עושה עבודה פנטסטית בלהכניס שחקנים חדשים למשחקי תפקידים. אם אתם מכירים את משחקי המחשב שעליהם המשחק מבוסס, אוהבים הרפתקאות אפלות או שאתם מחפשים שיטה פשוטה במקום מו''ד ודומיה – אני ממליץ בחום להוריד ולנסות את ההתחלה המהירה בעברית של עידן הדרקון שעכשיו בפורטל הפונדק ושכוללת את חוקי הבסיס, ארבע דמויות מוכנות ואת ההרפתקה 'חובה אל המוות'.
בהזדמנות זו גם אזכיר את הסקירה שנכתבה לסט הראשון של המשחק וגם לשני, אם כי היום יש ספר אחד שמכיל את כל החוקים שפוזרו בין הסטים השונים שנקרא Dragon Age Core Rulebook.

ושוב תודה ענקית לסנדצ'יקן ואולדמן שתכלס עשו את כל העבודה :)
 
נהדר! עבודה נהדרת!

יש לי רק שלוש "תלונות" -
האחת, בעמ' 5 המילה "הטבלה" בעמודה השמאלית מודגשת במרקר בטעות. השנייה היא שעיצוב העמודים והרווחים נראה די בוסרי. ייתכן שזה רק אצלי בגלל גרסה לא עדכנית של Adobe או משהו כזה, אבל לפעמים יוצא שכותרת צמודה לפסקה מעליה, שתיבת טקסט נחתכת ועוברת לעמודה ליד וכו' (לדוגמה טבלת הפעלולים מתחילה אצלי כטבלה מלאה בעמוד אחד, ואז בעמוד אחריו מופיעות שורות נוספות של הטבלה רק בעמודה אחת של הדף). תלונה אחרונה היא שאפשר לדעתי לשחק עם העיצוב - שימוש באותיות נטויות למשל, שינוי גופן. המכתבים בהרפתקה בסגנון לא מאוד נוח.

מעבר לזה - התרגום אחלה והיוזמה ברוכה. אני מאוד מקווה שנראה עכשיו גם עניין מוגבר בשיטה הזו בכנסים הקרובים או ברשתות החבריות הישראליות, כי היא באמת שיטה מגניבה ואפשר לאמץ ממנה רעיונות גם לשיטות אחרות (לדוגמה - הפעלולים).
 
גם בנשגבים וגם בפייט יש אלמנטים בשיטה שקוראים להם פעלול, אבל הם מתייחסים למכאניקות שונות לחלוטין.

פייט - פעלול הוא יכולת מיוחדת של הדמות שהיא לא אספקט. לדוגמה להשתמש בתכונה "לא רגילה" לפעולה, או להשתגר ממקום למקום פעם בפגישת משחק.

הנשגבים - פעלול הוא מצב שהשחקן נותן תיאור מגניב מספיק לפעולה של הדמות ולכן מקבל בונוס לבדיקה.

עידן הדרקון - יש "בערך הצלחה קריטית" שמאפשרת לך להפעיל פעלולים, שהם אפקט נוסף להצלחה הרגילה.
 
אישית מכאניקת הפעלולים של עידן הדרקון עובדת הכי טוב לדעתי.
זו של הנשגבים די גרועה - זה מגניב אולי בסשן הראשון אבל זה אז מתחיל להיות עבודה קשה בשביל לקבל בונוסים.
 
כלכך לא מסכים איתך. אני חושב שקרבות בנשגבים (של נשגבים בדרגת מהות נמוכה) היו הקרבות הכי מהנים שיצא לי לשחק, ולא מעט בגלל הפעלולים שה2 קוביות שהוסיפו לגילגולי היו עדיין משמעותיים ברמה נמוכה. זה נתן נופך אדיר למשחק, ומאז כל פעם שאני מנחה את מכניס את המכאניקה הזו של בונוס על תיאור חח.
 
אתה לא יכול לבסס את כול מכאניקת הקרב של הנשגבים על פעלולים. והיא הרבה יותר כבדה מרוב המכאניקות, ודורשת הרבה יותר מעקב אחרי דברים קטנים (טיקים, מאנה, כוח רצון, המחסרים מדרגות בריאות, שלבי ההתקפה ומתי מותר לך להשתמש בכוחות שלך [לדוגמה- אסור לך להשתמש בהגנה מושלמת אחרי שגולגלה ההתקפה, מותר לך להשתמש בה רק אחרי שאתה יודע שיש התקפה אבל לפני שהיא גולגלה], ועוד...) וזה מוציא את החשק לאנשים- ולא נחמד למתחילים בשום צורה שהיא, למרות שקרבות יכולים לצאת מגניבים.

בכול מקרה, ח״ח על תרגום עולם הדרקון, זו שיטה באמת אדירה.
 
דון גובלאונה קרבות בנשגבים יכולים להיות מאוד מגניבים, אבל בקמפיין ארוך טווח זה כבר הופך ליותר מכאני במפגש העשירי. הכוונה היא טובה והביצוע גם, אגל הפעלולים לא באמת תורמים לזה בטווח הארוך. זה שונה מפגש ראשון שני שהשחקנים מתלהבים מהתוסף, לעומת מפגש עשרים שבו זה כבר מוכר וידוע.
וגם כמה פעלולים חדשים אפשר להמציא לאותה דמות?
 
אממ? העניין הוא יותר אופי הקרבות, אני אוהב שזה הסטנדרט... ומבחינת מגוון אז כמובן שזה קשור גם למי האויב, ומה יש בסביבה.
כמובן שאני מבחין איך זה יכול להיות משעמם, בעיקר אם חופרים על זה יותר מדי... אבל כשלוקחים את הקביות או שתיים הללו בקלילות, מתאמצים לתאר בטירוף בעיקר מול בוסים, זה מחדיר את האפיות לווריד. לפחות בעיני.
 
חזרה
Top