• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פרויקט חדש עולה

eliyaho

פונדקאי חדש
שלום :) שמי אלי לוינגר ואני התנדבתי לנהל פרויקט של העלאת סרטוני הרצאות לאתר היוטיוב של העמותה. אני מחפש אנשים שיסכימו להפגש עמי ולהרצות מול המצלמה על כל נושא הקשור למשחקי תפקידים כאשר ההרצאה צריכה להיות כתובה מראש בנקודות מאורגנות, להיות רהוטה וברורה , באורך של רבע שעה עד שעה.
את ההרצאה המדוברת אצלם ואחר כך אערוך ואעלה לאתר היוטיוב כשאני מקווה להעלות הרצאה אחת לכל שבוע בהתאם לכמות המתנדבים שיסכימו לסייע בפרויקט.

רעיונות לדוגמה להרצאות -
הרצאות בסיס : אך לבנות הרפתקה, טיפים למנחה הטוב, אך לבנות קמפיין....
טיפים למנחה : סדנת אלתור, התמודדות עם תשישות, צורות הנחיה, סוגי שחקנים...
טיפים לשחקן : רגש כבסיס לדמות, משחק קשה, פיתוח תוך כדי משחק, הגיבור הנצחי, אך להתמודד עם שחקן נעדר, טרוף....
עזרים : פילם נואר, טארוט, הומור, אימה, נבואה, מסע בזמן...
מטא משחק: אך להקים מערכת חוגים, אך למצוא קבוצה בבית הספר, אך להקים כנסים, היסטוריה של משחקי תפקידים , על הקהילה בארץ...

בברכה
אלי
 
מפקד, קיומו של פרויקט X לא פוסל את קיומו של דבר Y אחר. בוודאי שיש מקום גם להרצאות וידאו, וגם לכתבות כתובות. אבל אני לא רואה איך מאגר של הרצאות וידאו מזיק (לך, או לכולם). אני כן רואה כמה דרכים בהן הוא מועיל, ואשמח לפרט, אם תרצה.
כמו כן, אני חושב שהזלזול על פזילה ושפת-ארנבת הוא לא במקום, ולא מוסיף דבר לדיון או לאווירה בפורום.
 
בעקבות TED נהיה טרנד מאוד חזק של הרצאות וידאו קצרות בכל מיני נושאים.
לדעתי זה בא על חשבון העמקה שרק טקסט יכול לספק, ומהנסיון שלי עם חיקויי-TED בכל מיני מסגרות שראיתי, האנשים שהכי מתעקשים לדבר למצלמות במקרים האלה יותר אוהבים לשמוע את עצמם מאשר לומר משהו שבאמת מעניין.
 
הסרטון יהיה מלווה בתמונות\הערות או אמצעי המחשה אחרים או יהיה הרצאה מצולמת טהורה? כי אם זה רק אדם מדבר, הוידאו קצת מיותר. אני לא אומר שוידאו זה רע, אבל אולי תוסיף קובץ אודיו לשמיעה על הדרך, כמו פודקסטים למיניהם?

מפקד אלמוני: הכל תלוי בביצוע. זה יכול להיות טוב, זה יכול להיות רע, תלוי בדובר ובעריכה. מה שבטוח זה שזה נסיון עם כוונות טובות, ואלה תמיד מתקבלים בברכה.
כמו כן, נא להימנע בעתיד מהנחות חסרות יסוד ומעליבות כמו בתגובה הראשונה שלך, מכל הסיבות שננסק ציין.
 
האמת היא שאין לי מושג אם ירצה שם מישהו עם שפת ארנבת או מישהי בתחפושת של זברה או שיביאו את איציק הליצן, סתם ניסיתי להביא דוגמא של "ראש מדבר" בסרטון הרצאה שלא ממש מתחשק לראות.

ואישית, יש לי חוסר אמון בסיסי ב"פרוייקטים" של "אין לנו כלום, אבל אנחנו מצפים שתביאו את זה אלינו".
הרבה יותר רציני אם היו באים ואומרים "יש לנו כבר 20 הרצאות מוקלטות, רוצים שגם אתכם יראו שם?"
 
בסדר גמור - ואני גם חושב שאתה בהחלט צודק.
אבל תראה כמה יותר נעים היה פשוט לומר "הי אלי, קשה לי להשתכנע מהרצינות של הפרויקט שלך, אני רגיל מדי לפרויקטים של "אין לנו כלום אבל מצפים שתביאו את זה אלינו". הייתי מתייחס הרבה יותר ברצינות אם היית אומר "יש לנו כבר 20 הרצאות מוקלטות, רוצים שגם אתכם יראו?". כמובן, אם כבר יש לכם הרצאות ואני פשוט לא מודע לקיומן, אנא תן קישור."
 
תכל'ס, אתה צודק.

אבל גם אם יש את התוכן הכי נחמד ומועיל, אם רוצים להעביר אותו בהרצאה - צריך מרצה עם כריזמה ונוכחות. במיוחד אם זו הרצאה מוקלטת שבה גם אין אפשרות לאינטראקציה עם הקהל.
ואיכשהו, לא ראיתי דרישה כזו במיזם הזה.
אז אם יבוא מישהו שנורא אוהב לשמוע את עצמו מדבר, אבל הוא לא כ"כ יודע לדבר, או בעל יכולות ווקאליות בעייתיות (מחליף ש ב-ס, מגמגם) או שסתם לא ממש נעים להסתכל עליו (זה נשמע שטחי, אבל בהרצאת וידאו המדיום הוא המסר וזה מראש מחייב כללי משחק שטחיים) - האם יסננו אותו החוצה? יסבירו לו שזה לא זה? או שהמטרה היא יותר מלייצר הרצאות שמושכות מאזינים פשוט לתת לאנשים הזדמנות לברבר את עצמם לדעת?

אני למשל יודע שאני ממש גרוע ב"לשחק מול המצלמה" - בלהרצות מול קהל אמרו לי שאני ממש טוב מספיק פעמים, אבל במעט הפעמים שהייתי צריך להצטלם למשהו בוידיאו, התוצאה הייתה מזעזעת - דיבור מונוטוני, אני תמיד מסתכל לכיוון הלא נכון, וממש רואים כמה לא נוח לי. אז לי יש מספיק מודעות עצמית כדי לחסוך את הסבל הזה מאנשים אחרים, אבל מה עם אלה שאין להם? מישהו אמר "עינב גנד גלילי" ולא קיבל?

כמובן שפתרון מצויין יהיה אם יפרידו בין כותבים לפרזנטורים.
 
אני חושב שהרצאה מוקלטת מול מצלמה יכולה להיות מאוד מעניינת , זה תלוי בבן האדם ובחומר, אני צופה קבוע של ערוצי יוטיוב שונים וכעקרון מאוד נהנה וגם לומד מדברים שונים ששם. בשונה מהרצאה מוקלטת קלאסית, בסרטוני יוטיוב *יש* לקהל מקום להגיב ולדון במדיום של טקסט כאשר המרצה יכול תמיד לעשות סרטון המשך או להגיב בשורות הטקסט יחד עם שאר קהל הצופים אשר מגיבים על הסרטון .
מעבר לזאת לאנשים שונים יש דרכים שונות בהם הם לומדים יותר טוב, יכולות הקשב שלנו שונות - חלק לומדים יותר טוב בעזרת האוזניים, אחרים מחומר שהם קוראים, אחרים חייבים לסכם את החומר כדי באמת להיות בפוקוס - כל אדם ושיטת הלימוד שמתאימה לו והרבה אנשים מעדיפים לשמוע\לראות מאשר רק לשמוע או רק לקרוא חומר כתוב .
בהמשך לכך אני לא חושב שהרצאה חייבת להכיל פחות חומר מאשר מאמר כתוב, מהרצאות שונות ששמעתי בכנסים מצאתי שאני יוצא עם הרבה חומר והשראה. האנרגיה וההתלהבות של אדם, העניין שלו בחומר המדובר אותו הוא מעביר, סידור החומר באופן לינארי והרמוני - כל אילו יוצרים הרצאה מעניינת וטובה ואף שכריזמה יכולה באמת לעזור והייתי מאוד שמח שאנשים כאלו יבואו וירצו אני לא מעוניין להיות תלוי רק בהם במהלך יצירת ההרצאות מצד אחד ומצד שני אני לא מעוניין לשלול מאדם אחד שרוצה להתנדב, שמתלהב מתחום מסוים ושיש לו הרצאה מופלאה וטובה להרצות רק בגלל שהוא ''בעל פזילה, קרחת וגמגום קל'' . אנחנו קהילה של מתנדבים ואשר מתקיימת על רצון טוב של חבריה והייתי רוצה להאמין שלכולנו יכול להיות מקום וחלק בפיתוח שלה .
הייתי שמח לבצע פרויקט שבו יש קריין, עורך, מחזאי, צלם, איש ווליום ואיש תאורה - הייתה פעילה שאפילו רצתה לבצע את הפרויקט הזה בצורה הזו בעבר אבל זה לא יצא לפועל. אני מאמין שזה מאוד קשה להתאם בין כל כך הרבה מתנדבים ובקש מהם להשקיע כל כך הרבה מזמנם הפנוי מתוך רצונם הטוב בלבד. פרויקט כזה באיכות כזאת הינו דבר מדהים והייתי שמח שכזה דבר אכן יתקיים יום אחד אבל אנחנו לא שם . כרגע יש לך אדם שמשקיע שעות ביצירת קשר עם אנשים, שמתכנן לנסוע במיוחד בשביל ההרצאות הללו לאנשים באזורים שונים ולצלם אותם ואחר כך לערוך את הסרטונים במשך כמה שעות נוספות בכדי להעלות אותם ליוטיוב ואתה אומר לי שזה לא מספיק לך? אתה אומר לי שאתה היית שמח שאבוא אליך עם ''20 הרצאות מוכנות'' ואבקש שתעזור לי בעוד כמה? ואך אגיע לאותן 20 הרצאות עם אנשיים לא יבואו ויתנו מרצונם הטוב בשביל שהפרויקט הזה יוכל להתרומם מחלתחילה ? .
אני מבטיח שאנסה לנהל את הפרויקט באופן הכי איכותי שאפשר, אבקש מאנשים לשלוח לי את ההרצאות אותם הם רוצים להגיד מראש בכדי שאוכל לוודה שהן מסודרות, מעניינות, ביהירות ומובנות .
אחר כך אלך אל האדם ואצלם אותו, אם אראה שהוא איננו יכול לעשות דבר מלבד לברבר או לגמגם, שהוא מתבייש מלהביט במצלמה או שאנננו יכול לזכור על מה הוא רוצה לדבר או שהוא מבזבז את הזמן אז כמובן שאנסה לתקן אותו עם אוכל או לסנן אותו עם אצטרך . יש בידי מצלמה, חצובה, רמקול ורקע אחיד שאשים מאחורי המרצה המדובר כשיש בידי לא מעט ידע בעריכה.

אבל לפני כל זה, אני צריך מתנדבים
 
אלי, כל הכבוד על היוזמה, באמת.

אבל זה יצור בעיה שהעלתי גם בפני ערן : יש אנשים בקהל ( הורים, בעיקר), שעבורם ישיבה של שעה עם רמקולים פתוחים זו פנטזיה, קח בחשבון שעבורם התוכן שיווצר הוא חסר ערך, לצערי.
 
והאם לא ניתן לשנות את דעת ההורים? העולם הטכנולוגי והדרך בה הוא מתבטה הופכת הרבה דעות של הורים על גבן.
האם מאמרים כתובים בנושאי משחקי תפקידים יהיו דבר יותר טוב? הרבה הורים יעדיפו אולי שהילד יקרא ''ספרות טובה'' או משהו שקשור ללימודיו בבית הספר.
והאם התנגדות ההורים אמורה לסתור את קיום הפרויקט? האם הפרויקטים צריכים להיות תואמי ''מידות הורים'' ? והרי יש הרבה מידות והרבה הורים שאינם חשובים פחות מצרכי האנשים בקהילה.
מה על ילד שאין לו כסף ללכת לכנסים, לילד שקשה לו להגיע לכאלו, לילד שיש לו שאלה וקושי לקרוא או קושי לקרוא באנגלית?
גם משחקי מחשב, ציור, צפיה בסרטים ועוד דברים רבים אחרים יכולים להיחשב לחסרי ערך בפני הורה כזה או אחר אך הם עדין מתבצעים משום שהילדים כן מקבלים ערכים רבים מאותם דברים .
 
א) אלי- אתה רציני? שתיתן לאדם שלא יודע להרצות או עושה את זה בצורה ממש מגוחכת לעשות את זה רק כי הוא מתנדב? אז אולי יהיו לך מתנדבים, אבל לא יהיו לך הרצאות. זה די אופייני לעמותה לשים את הפעילים שלה לפני קהל היעד שלה.

ב) אם היוזמה היא הרצאות, אז סבבה. קח מצלמת רשת ונושא, שניים-שלושה חברים (כדי שזה יראה כמו משהו קבוצתי ולא כמיזם של איש אחד) ותצטלמו. אחרי שכבר יש לכם משהו ביד, תוכלו לנסות להלהיב לזה עוד אנשים. הרבה יותר קל לשכנע אנשים למשהו שכבר קיים מאשר לכלום. ולעמותה יש ניסיון ארוך מאוד בהכרזות גרנדיוזיות על מיזמים חדשים עם מתנדבים נהדרים, שפשוט לא יוצא מזה שום דבר. אני עדייין מחכה לספר החופשיטה שהבטיחו ב1999.

ג) להורים שיש להם ילדים קטנים, פשוט אין זמן ותשתית לשבת מול המחשב ולראות הרצאה של שעה, או רבע שעה. סתם שתדע.
 
eliyaho אמר/ה:
והאם לא ניתן לשנות את דעת ההורים? העולם הטכנולוגי והדרך בה הוא מתבטה הופכת הרבה דעות של הורים על גבן.
האם מאמרים כתובים בנושאי משחקי תפקידים יהיו דבר יותר טוב? הרבה הורים יעדיפו אולי שהילד יקרא ''ספרות טובה'' או משהו שקשור ללימודיו בבית הספר.
והאם התנגדות ההורים אמורה לסתור את קיום הפרויקט? האם הפרויקטים צריכים להיות תואמי ''מידות הורים'' ? והרי יש הרבה מידות והרבה הורים שאינם חשובים פחות מצרכי האנשים בקהילה.
מה על ילד שאין לו כסף ללכת לכנסים, לילד שקשה לו להגיע לכאלו, לילד שיש לו שאלה וקושי לקרוא או קושי לקרוא באנגלית?
גם משחקי מחשב, ציור, צפיה בסרטים ועוד דברים רבים אחרים יכולים להיחשב לחסרי ערך בפני הורה כזה או אחר אך הם עדין מתבצעים משום שהילדים כן מקבלים ערכים רבים מאותם דברים .

אני אכתוב את זה בצורה הכי פשוטה שאני יכולה : לי, כשחקנית תפקידים ואמא, אין את הזמן ולהקשיב שעה למלל ( לקח לי שעה וחצי ברוטו לכתוב את ההודעה הזו.).

אבל מה שאתה כותב כאן מדאיג אותי יותר - האם קהל היעד של הפרוייקט הוא ילדים בלבד?


מפקד אלמוני - כל עולמות/אייקון מבוסס על מרצים מתנדבים חלק בינוניים, חלקם טובים (ואפילו טובים מאוד), זה שאתה לא מקבל תשלום על משהו לא הופך אותך לפחות טוב בזה ;)
 
נדמה לי שנוצרה פה אי הבנה. האבירה שאמרה ניט ציינה את הקושי של ההורים לצפות בהרצאות, ואילו אלי ענה מדוע אין סיבה שהורים ימנעו מילדיהם לצפות בהרצאות.
מקווה שעזרתי ומתנצל אם פירשתי לא נכון או הפרעתי.
 
המפקד האלמוני,
אני לא קופץ מעבר לפופיק שלי, ראשית אמצא מישהו שרוצה להרצות, אז אבדוק את ההרצאה שהוא רוצה להעביר, אז אגיע אליו ואבחן כיצד הוא מרצה מול המצלמה ואם כל זה יוצא טוב אז אערוך ואעלה את הסרטון . כל שאמרתי הוא שאם מישהו נראה מוזר [קירח , פוזל וטיפה מגמגם] לא אפסול אותו רק בגלל זה . כך או כך קודם צריך למצוא קודם מתנדבים
עד כו תשע אנשים הביעו רצון להנחות, בתקווה יהיו עוד בהמשך .
אני מבין ומכבד את הקושי של הורים להביט בהרצאה בת רבע שעה - מה אני יכול לעשות בנדון אבל?

Redcloak צודק, כלומר אני דברתי על התנגדות של הורים שילדיהם יביטו בסרטוני וידאו, לא על הקושי של הורים להביט בסרטוני וידאו .

האבירה שאמרה ניט, אני מאכל שיהיו לך ערבים פנויים יותר , לא רק לך אין זמן לשעה של מלל, לכן אני מנסה לחלק הרצאות לחלקים של רבע שעה. אני מבין שיש הורים שלא יוכלו לצפות גם בסרטונים של רבע שעה, אם יש לך רעיון אך אוכל לעזור בדבר כזה אשמח לשמוע . על כל מקרה, ההרצאות לא מכוונות לקהל יעד שהם ילדים, כלומר לא רק ילדים :)
 
אני חושב שאורך של שעה זה מוגזם. אישית, אני נמנע מסרטונים כאלו כמו מאש.
כשאני מחפש לראות הרצאות, אני מעדיף פורמט קצר, של 5-10 דקות ומקסימום 15-20 דקות.
יש הרבה יתרונות לוידאו, למשל בסקירות של משחקי לוח, אבל ברגע שזה ארוך מדי, זה מאבד את הרלוונטיות. אלא אם זה וויל ויטון ו Tabletop :)
 
חזרה
Top