הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

אימוץ מכאניקות

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
ת'ור
The Thundering Archmage
הודעות: 5178
הצטרף: 03 יוני 2008, 18:21
תשובות: 8
מיקום: I have NOOOOOOO idea

אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי ת'ור » 18 יוני 2014, 21:01

שיטות שונות עושות דברים שונים, ולכל אחת יש את נקודות החוזק שלה. אבל לפעמים יש לשיטה מכאניקה מוצלחת שיכולה לעבוד בכל שיטה אחרת, פחות או יותר. לדוגמא, ממש פשוט לקחת את ההיבטים ונקודות הגורל של גורל ולהדביק אותם על הרבה שיטות אחרות - מו"ד, הנשגבים (אולי לאחד עם קשרים), וואטאבר.
אני בטוח שיש עוד מכאניקות שאפשר פשוט לשלב בשיטות אחרות בלי הרבה בעיות כדי להוסיף אלמנטים שחסרים מהשיטות האלה - בדוגמא מלמעלה, להוסיף אלמנטים סיפוריים לשיטות מעוטות אלמנטים סיפוריים. גם לגנוב\לאמץ מכאניקות יחידות משיטה ולהוסיף לחופשיטה תקף, אני מניח.

יצא למישהו לעשות זה? עם מה? איך זה יצא? אילו מכאניקות יעבדו באילו שיטות?
מהההה?
איתיליבנה כתב:מצאתי את הטיעון המוחץ שמוכיח את הוגנות הנזיר: כל המקצועות בסל"ש מאוזנים, וויזארדס דאגו לזה, אבל לנזיר יש "איזון" כמיומנות מקצוע!
סמל אישי של משתמש
muzar
הודעות: 2250
הצטרף: 07 יוני 2011, 16:44
מיקום: בתוך האוזן שלך

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי muzar » 18 יוני 2014, 21:35

אני חושב בזמן האחרון על זה, אני רוצה להריץ משחק שהשחקנים משחקים בו נבלים שהם לא בהכרח בתנועה כל הזמן, ככה שנכסים, תארי אצולה ושליטה ופקודים הם רכוש טוב בדיוק כמו חפצים קסומים ודיפלומטיה וקרב המונים חשובים כמו קרבות קטנים. הבעיה היא שמו״ד ממש לא בנוייה לדיפלומטיה וקרב המונים... וגם לא ממש להחזקת פקודים, נכסים ותארי אצולה
כן, בפורום יש טרולים (היו זמנים...), אבל לפחות אין דובלינים!
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3968
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 18 יוני 2014, 22:20

הדבר הכי מוזר שעשיתי בנושא? לכתוב הרפתקה לפי פורמט של פקודת מבצע (מטרה, משימה, קרקע, אויב...)
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
העוג הברברי
הודעות: 12583
הצטרף: 04 ספטמבר 2011, 15:49
תשובות: 34
מיקום: כרמיאל, ישראל
יצירת קשר:

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי העוג הברברי » 18 יוני 2014, 23:24

מכאניקות שאהבתי והייתי מוסיף לשיטות שחסרות את זה-

נקודות גורל מגורל/ נקודות Destiny משיר של אש וקרח
זה בעצם אותו דבר, בונוס קטן או להוסיף משהו מעניין לסצנה כמה פעמים במפגש. אני אוהב את זה. למו"ד 4 יש כבר נקודות פעולה, אז הייתי פשוט נותן את האפשרות להוסיף משהו קטן לסצנה בתמורה לנקודת פעולה. לנשגבים יש כבר את פעלול, אז הוא לא צריך את זה. אולי לעולם המבוך כדאי להוסיף את זה.

קשרים של עולם המבוך
זה ממש עוזר למכאניקה קבוצתית, אם זה לא נדחף. ולא קשרים שמשלימים משפטים, אלא משפטים שרושמים לבד אלא אם אין רעיונות, כי משפטים שמשלימים לא יצאו טוב בפעמים שראיתי. בנשגבים הייתי נותן לך לשדרג פעלול מ-1 ל-2 אם הקשר עובד בקטע ההוא, ואם ממש רוצים אפשר גם לתת 1 נק"נ נוסף בסוף המפגש, למרות שאני לא מחבב משחקים עם מערכת הנק"נ. במו"ד הייתי אולי נותן איזה תוסף קטן לפעמים בזכות הקשר ("אני והסייר סיירנו ביחד לפני שפגשנו את שאר החבורה, אנחנו יודעים איך לעבור שטח קשה ולהיעזר אחד בשני" "טוב, קבלו 2+ לגלגול טבע").

פעלול של הנשגבים
כי זה פשוט מדהים, לפחות לדעתי. השיטה היחידה שלא הייתי מוסיף לה פשוט "בונוס התקפה ונזק" זו גורל. אולי הייתי מכניס אליה קטע שאם אתה מגיע למצב של "פעלול 3" אתה בעצם מקבל רשות להפעיל משהו שמחייב נקודת גורל בלי באמת לשלם נקודת גורל, וזה יכול להגיע רק פעם במפגש.
הסקייפ שלי: or_ben_abu_gsb
ניצחון! ועוד ניצחון!
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17742
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 36
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי פלאפי » 19 יוני 2014, 12:08

יש לנומנרה שיטה מאוד יפה של מאגרי תכונות - יש 3 תכונות מרכזיות (כוח, מהירות, מוח), שכל אחת מיוצגת על ידי מאגר. היופי כאן הוא שאם אתה נפגע, יורדות לך נקודות מהמאגר המתאים. אך באותו זמן, אם אתה רוצה לבצע פעולה (יותר נכון, לחזק פעולה) אז אתה גם צריך להוציא נקודות מאותו מאגר. כך נוצר מצב של בחירה טקטית בין לשמור נקודות כדי לספוג פגיעה, או לנצל אותן כדי לחזק התקפה.
במשחק שהרצתי היה dream sequence שבו החלטתי לתת לשחקנים ייצוגים ערטילאים של עצמם בתוך החלום, ול"דמות החלומית" של כל אחד היו מאגרי תכונות שמבוססים על הרעיון הזה. זה היה די אקספרימנטלי ורק למשך סשן אחד, אבל זה עבד לא רע. זה לא ממש שולב לתוך המכניקה של המשחק, אלא תפקד כמכניקה חלופית לסיטואציות מיוחדות (במקרה הזה, ניסיון לבצע פישוט של כל דמות לכמה מספרים בסיסיים, כי לא היה צורך בתוך החלום בכל מגוון הנתונים של הדמויות, שהיו בק20).
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
TheKnightWhosaidKnit
הודעות: 1199
הצטרף: 20 מאי 2014, 19:40

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי TheKnightWhosaidKnit » 19 יוני 2014, 12:18

sanity check ואיבוד שפיות מקת'ולהו - למעשה, זה יכול להפוך כל שיטה לשיטת אימה.

אתה רואה את הכבשה מתחילה לזהור - גלגל שפיות....
סמל אישי של משתמש
rui
The Storyteller Archmage
הודעות: 10762
הצטרף: 13 אוגוסט 2010, 22:01
תשובות: 3
מיקום: כפר גאלי קטן.
יצירת קשר:

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי rui » 19 יוני 2014, 12:22

Stunts מהמערכת של Dragon Age. הפעלולים האלה באמצע הקרב לא רק מגוונים אותו ושומרים על האיזון, אלא גם עוזרים לך לתאר את הפעולות של הדמות שלך ומקנים מימד אסטרטגי חדש - האם כדאי לי לבזבז את 5 הנקודות שלי על מכה מוחצת, או על הפלת היריב וחדירת שריונו?
חבר גאה בהיכל התהילה.
!Long Live Ganor !Long Live Doreter
סמל אישי של משתמש
2MUCH
הודעות: 2975
הצטרף: 01 אוגוסט 2010, 13:21
מיקום: ניו רדהאם

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי 2MUCH » 19 יוני 2014, 14:34

ב-The Banner Saga הנזק הפיזי שאתה גורם והנק"פ שלך הם מאותו מאגר. זה יוצר בחירות שמזכירות את מה שפלאפי אמר על נומנרה.
אני הכלב בחושך. אני המרייר על הרצפות. אני האוזן הפקוחה נגד גנב. הטוב המביא את המקל. הנביחה המעירה את הישנים. ידידו הטוב ביותר של האדם.
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18472
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי The oldman » 20 יוני 2014, 13:16

ב traveller בתהליך יצירת הדמות אתה למעשה מתאר את הקורות שלה. כל 'תור' מייצג ארבע שנים בחיי הדמויות שבהן אתה בוחר את הקריירה של הדמות ולמעשה מתרחשים אירועים שונים שמכתיבים את המיומנויות שאתה צובר - זה קשור לקריירה שבחרת כמובן, נחת חלל יקבל דברים אחרים מסוחר.
יש גם אלמנט חשוב של יצירת קשרים בין הדמויות ולדעתי זו השיטה הכי מגניבה של יצירת דמות.שנתקלתי בה. כתבתי יותר בסקירה -
http://www.pundak.co.il/reviews/rolepla ... eller-core

מצד שני, זה לא משהו שאפשר לייצא לשיטות אחרות בקלות.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3968
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 20 יוני 2014, 16:07

בMERP אתה מקבל נקודות רקע (תלויות בגזע של הדמות, בין 2 ל-5) כשבכל אחת אתה יכול לשפר תכונה, כישרון או לקבל יכולות מיוחדות, או לקבל ציוד קסום כבר על ההתחלה.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 12925
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 62
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי the Nerubian » 21 יוני 2014, 09:46

אולדמן, במו"ד 4 נעשה נסיון למשהו דומה-
http://www.wizards.com/dnd/Article.aspx ... x/20111104
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable
aragorn7
הודעות: 659
הצטרף: 02 מאי 2013, 15:41
מיקום: לא לידך

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי aragorn7 » 21 יוני 2014, 11:50

אני הייתי מוסיף מsavage worlds את השיטה שאם אתה מגלגל את המקסימום בקוביה אתה מגלגל עוד קוביה אחת וככה יוצר מצב של עוד טיפה מזל, ושלכל אחד יש סיכוי להרוג או לההירג.
"זה אמין כמו חדשות מברי" פתגם ידוע
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18472
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי The oldman » 21 יוני 2014, 12:22

לא הכרתי את המכאניקה של 4, והיא נראית מגניבה. אבל זה יותר כלי ליצירת סיפור הרקע של הדמות, אם הבנתי נכון.
בנוסע זה ממש קובע את המיומנויות והיכולות של הדמות, אם כי זה פחות פלאפי.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3968
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 21 יוני 2014, 15:28

אאל"ט בטראוולר הדמות שלך עשויה למות במסגרת הקריירות האלה - כן, עוד לפני ששיחקת אותה!
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
דסטריקס
הודעות: 3907
הצטרף: 30 אפריל 2012, 18:46
מיקום: מערה טחובה ואפלה, רובץ על ערמת זהב
יצירת קשר:

Re: אימוץ מכאניקות

שליחה על ידי דסטריקס » 21 יוני 2014, 16:40

אפרופו SW, אפשר להחליף את שיטת היוזמה הרגילה בחפיסת קלפים, שבה הג'וקר נותן בונוסים, ואולי אפילו בקלפי טארוט שמעבר למטות, פנטקלים חרבות וגביעים כל קלף אחר נותן השפעה מיוחדת בהתאם לקלף.

(חפיסת הקלפים זו מכאניקה שקיימה בSW)
נערך לאחרונה על ידי דסטריקס ב 22 יוני 2014, 10:51, נערך פעם 1 בסך הכל.
הרגעים הסוציאליסטים הגדולים ביותר של הרפובליקה העממית הסוציאליסטית הדמוקרטית הגדולה של הפונדק
ספוילר
הצג
forums.pundak.co.il/viewtopic.php?f=8&t=33499&start=825#p583382

forums.pundak.co.il/viewtopic.php?f=8&t=33499&start=1215

forums.pundak.co.il/viewtopic.php?f=8&t=33607

forums.pundak.co.il/viewtopic.php?f=8&t=33499&start=150#p581701

forums.pundak.co.il/viewtopic.php?f=8&t=33499&start=1065#p584547
תחי המהפכה!!!
באדיבות חברוי זחקא"ל (זכרון חבר קומוניסט אדוק לברכה)

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה