• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משהו עם חלליות

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
תקשיבו, חלליות זה מגניב! אני יכול שעות לחפור ביוטיוב ובויקיפדיה על כל מיני מנועים איוניים (שמופעלים על ידי איונים שנדחפים אחורה על ידי שדה מגנטי), מנועי-Q (שדוחפים ואקום קוונטי כמו שסירת מנוע דוחפת מים), מנועי היתוך (שמתיכים גרעינית קפסולות מימן כדי ליצור דחף), וכמובן מנועי וורפ (לעקם את החלל יהההה!), ועוד ועוד ועוד.

זה העלה בי תהיה - האם אתם מכירים משחקים שמתמקדים על חקר החלל ועולמות מרוחקים? לא רק כזה שמאפשר לבנות משחק שמתרחש בחלל (כזה אני כבר מריץ כרגע..) אלא אחד ממש מתמקד על מסעות חקר וטכנולוגיה, בז'אנר מד"בי. מעניין אותי אם קיים משחק שכולל בתוכו מכניקה מובנית לחקירת טכנולוגיות, אולי כזה שככל שמתקדמים בקמפיין ככה הטכנולוגיות הזמינות לדמויות עולות מדרגה. אולי משהו שמאפשר לחולל רנדומלית פלנטות של חייזרים.
נו, יש משהו?
 
משהו שמאפשר לשחקנים לחקור טכנולוגיה אני לא מכיר, אבל טראוולר וכל הספין אופס שלו מכילים בדרך כלל חוקרים ליצירה רנדומלית של כוכבים ורשימת טכנולוגיה ב'רמות' שונות, כשלכול צביר יש רמה אחרת.

כמו כן, יש לפחות שלושה משחקים של מסע בין כוכבים... שווה לבדוק מה הם מציעים מבחינת יצירה של כוכבים/תרבויות/התקלויות רנדומליות בחלל.
 
פלאפי אמר/ה:
כזה שככל שמתקדמים בקמפיין ככה הטכנולוגיות הזמינות לדמויות עולות מדרגה.

אני מבין את ההגיון המשחקי שבזה (לתת תחושת התקדמות והישג) אבל מבחינה עלילתית זה לא מחוייב. למעשה אפשר לומר שלמשל במלחמת הכוכבים, אם נשתמש בה כדוגמא, הטכנולוגיה במידה מסויימת הידרדרה בין תקופת הרפובליקה לתקופת הקיסרות.

אבל שינויים, לטובה או לרעה, הם בעיקר פונקציה של זמן להבשלה והטמעה של טכנולוגיות ולא של התקדמות בקמפיין. מטוסי סילון למשל ביצעו טיסות ניסוי כבר בשנות השלושים, אבל רק לקראת סוף מלחמת העולם השנייה יכלנו לראות שימוש מבצעי בהם (לא תמיד מושכל, כמו החלטתו התמוהה של היטלר שה Me-262 יופעל כמטוס תקיפה ומפציץ ולא כמיירט).
 
שכחת גם מנועי אנטי חומר. אני גם כן יכול להעביר שעות בלתכנן חלליות.
אין לי ידע בשיטות, אבל קמפיין של "הרפתקנים שהם משלחת מחקר לכוכבים" יכול לעבוד לא רע, כל פעם חוקרים כוכב שונה, סכנותיו וחייזריו.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
פלאפי אמר/ה:
כזה שככל שמתקדמים בקמפיין ככה הטכנולוגיות הזמינות לדמויות עולות מדרגה.

אני מבין את ההגיון המשחקי שבזה (לתת תחושת התקדמות והישג) אבל מבחינה עלילתית זה לא מחוייב. למעשה אפשר לומר שלמשל במלחמת הכוכבים, אם נשתמש בה כדוגמא, הטכנולוגיה במידה מסויימת הידרדרה בין תקופת הרפובליקה לתקופת הקיסרות.

אבל שינויים, לטובה או לרעה, הם בעיקר פונקציה של זמן להבשלה והטמעה של טכנולוגיות ולא של התקדמות בקמפיין. מטוסי סילון למשל ביצעו טיסות ניסוי כבר בשנות השלושים, אבל רק לקראת סוף מלחמת העולם השנייה יכלנו לראות שימוש מבצעי בהם (לא תמיד מושכל, כמו החלטתו התמוהה של היטלר שה Me-262 יופעל כמטוס תקיפה ומפציץ ולא כמיירט).
אם המשחק ממוקד מסע ותגליות, אז ככול שהדמויות יתקדמו ויגלו יותר פלנטות וציווליזציות, אז הם יגלו סוגים שונים של טכנולוגיות (שלא דווקא טובות יותר). אולי כול הגזעים שמחוץ למרכז הגלקסיה אף פעם לא היו צריכים להתמודד עם התנאים שם, ולכן לא פיתחו מנועי וורפ?
 
plasmid אמר/ה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
פלאפי אמר/ה:
כזה שככל שמתקדמים בקמפיין ככה הטכנולוגיות הזמינות לדמויות עולות מדרגה.

אני מבין את ההגיון המשחקי שבזה (לתת תחושת התקדמות והישג) אבל מבחינה עלילתית זה לא מחוייב. למעשה אפשר לומר שלמשל במלחמת הכוכבים, אם נשתמש בה כדוגמא, הטכנולוגיה במידה מסויימת הידרדרה בין תקופת הרפובליקה לתקופת הקיסרות.

אבל שינויים, לטובה או לרעה, הם בעיקר פונקציה של זמן להבשלה והטמעה של טכנולוגיות ולא של התקדמות בקמפיין. מטוסי סילון למשל ביצעו טיסות ניסוי כבר בשנות השלושים, אבל רק לקראת סוף מלחמת העולם השנייה יכלנו לראות שימוש מבצעי בהם (לא תמיד מושכל, כמו החלטתו התמוהה של היטלר שה Me-262 יופעל כמטוס תקיפה ומפציץ ולא כמיירט).
אם המשחק ממוקד מסע ותגליות, אז ככול שהדמויות יתקדמו ויגלו יותר פלנטות וציווליזציות, אז הם יגלו סוגים שונים של טכנולוגיות (שלא דווקא טובות יותר). אולי כול הגזעים שמחוץ למרכז הגלקסיה אף פעם לא היו צריכים להתמודד עם התנאים שם, ולכן לא פיתחו מנועי וורפ?

נכון, אבל הנחת המקור הייתה שככל שמתקדמים בקמפיין מגלים יותר טכנולוגיה ומטמיעים אותה. קצת כמו שהיה בסטאר קונטרול 2 ?
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
plasmid אמר/ה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
פלאפי אמר/ה:
כזה שככל שמתקדמים בקמפיין ככה הטכנולוגיות הזמינות לדמויות עולות מדרגה.

אני מבין את ההגיון המשחקי שבזה (לתת תחושת התקדמות והישג) אבל מבחינה עלילתית זה לא מחוייב. למעשה אפשר לומר שלמשל במלחמת הכוכבים, אם נשתמש בה כדוגמא, הטכנולוגיה במידה מסויימת הידרדרה בין תקופת הרפובליקה לתקופת הקיסרות.

אבל שינויים, לטובה או לרעה, הם בעיקר פונקציה של זמן להבשלה והטמעה של טכנולוגיות ולא של התקדמות בקמפיין. מטוסי סילון למשל ביצעו טיסות ניסוי כבר בשנות השלושים, אבל רק לקראת סוף מלחמת העולם השנייה יכלנו לראות שימוש מבצעי בהם (לא תמיד מושכל, כמו החלטתו התמוהה של היטלר שה Me-262 יופעל כמטוס תקיפה ומפציץ ולא כמיירט).
אם המשחק ממוקד מסע ותגליות, אז ככול שהדמויות יתקדמו ויגלו יותר פלנטות וציווליזציות, אז הם יגלו סוגים שונים של טכנולוגיות (שלא דווקא טובות יותר). אולי כול הגזעים שמחוץ למרכז הגלקסיה אף פעם לא היו צריכים להתמודד עם התנאים שם, ולכן לא פיתחו מנועי וורפ?

נכון, אבל הנחת המקור הייתה שככל שמתקדמים בקמפיין מגלים יותר טכנולוגיה ומטמיעים אותה. קצת כמו שהיה בסטאר קונטרול 2 ?
אני לא רואה איך זה מתנגש עם מה שאמרתי
 
הערה קצרה ולא חשובה ממש לגבי חלליות וקרבות חלל.
מעבר לעניין המהירות, היום אפשר כבר לבנות פצצות גל הדף אלקטרומגנטי (שנוצר גם כתופעת לוואי של פיצוץ פצצה אטומית), וגל ההדף הזה משמיד את כל מכשירי החשמל וחלקי האלקטרוניקה שבטווח ההשפעה שלו.
היום זהו דבר מאוד קל לבנייה שלא עולה הרבה ולא מסובך מאוד, אז אני חושב שאם כך אפשרי ואולי אף סביר שבעתיד כלשהו יוכלו לבנות פצצות כאלו עם טווח השפעה אדיר וקומפקטיות גדולה (גם עכשיו הן קומפקטיות אבל טווח ההשפעה קטן).
אם כך, זה הופך קרבות חלל של ממש לדי מיותרים, ויותר לעניין של להתחמק מהפצצות האלו של האויב (אחרת כל השפינה גמורה, אין חשמל, אין כלי ניווט, אין מכשירי קשר, אין ייצור חמצן, אין מחזור מים, אין אורות וכו') או של "מי יורה ראשון?".

אני אישית חושב שהדברים האלה יהכו קרבות חלל של ממש לדי מיותרים, כי מה התועלת בתמרונים מסובכים ובהפצצות לייזר כשהם כבר הרסו לך את כל מכשירי החשמל על הספינה? אין תועלת כי הספינה משותקת בלי חשמל.
 
דסטריקס אמר/ה:
הערה קצרה ולא חשובה ממש לגבי חלליות וקרבות חלל.
מעבר לעניין המהירות, היום אפשר כבר לבנות פצצות גל הדף אלקטרומגנטי (שנוצר גם כתופעת לוואי של פיצוץ פצצה אטומית), וגל ההדף הזה משמיד את כל מכשירי החשמל וחלקי האלקטרוניקה שבטווח ההשפעה שלו.
היום זהו דבר מאוד קל לבנייה שלא עולה הרבה ולא מסובך מאוד, אז אני חושב שאם כך אפשרי ואולי אף סביר שבעתיד כלשהו יוכלו לבנות פצצות כאלו עם טווח השפעה אדיר וקומפקטיות גדולה (גם עכשיו הן קומפקטיות אבל טווח ההשפעה קטן).
אם כך, זה הופך קרבות חלל של ממש לדי מיותרים, ויותר לעניין של להתחמק מהפצצות האלו של האויב (אחרת כל השפינה גמורה, אין חשמל, אין כלי ניווט, אין מכשירי קשר, אין ייצור חמצן, אין מחזור מים, אין אורות וכו') או של "מי יורה ראשון?".

אני אישית חושב שהדברים האלה יהכו קרבות חלל של ממש לדי מיותרים, כי מה התועלת בתמרונים מסובכים ובהפצצות לייזר כשהם כבר הרסו לך את כל מכשירי החשמל על הספינה? אין תועלת כי הספינה משותקת בלי חשמל.
אני חושב שאם לא מגדילים את טווח ההשפעה ("כי אף אחד לא מצא דרך") זה יכול לצאת די מגניב. חלק כול שהוא מהספינה מפסיק לעבוד בכול פעם שנפגעים, וצריך לתמרן מספיק טוב בשביל להרוס את החללית של האויב יותר מהר/לברוח מספיק מהר.
 
דסטריקס אמר/ה:
הערה קצרה ולא חשובה ממש לגבי חלליות וקרבות חלל.
מעבר לעניין המהירות, היום אפשר כבר לבנות פצצות גל הדף אלקטרומגנטי (שנוצר גם כתופעת לוואי של פיצוץ פצצה אטומית), וגל ההדף הזה משמיד את כל מכשירי החשמל וחלקי האלקטרוניקה שבטווח ההשפעה שלו.
היום זהו דבר מאוד קל לבנייה שלא עולה הרבה ולא מסובך מאוד, אז אני חושב שאם כך אפשרי ואולי אף סביר שבעתיד כלשהו יוכלו לבנות פצצות כאלו עם טווח השפעה אדיר וקומפקטיות גדולה (גם עכשיו הן קומפקטיות אבל טווח ההשפעה קטן).
אם כך, זה הופך קרבות חלל של ממש לדי מיותרים, ויותר לעניין של להתחמק מהפצצות האלו של האויב (אחרת כל השפינה גמורה, אין חשמל, אין כלי ניווט, אין מכשירי קשר, אין ייצור חמצן, אין מחזור מים, אין אורות וכו') או של "מי יורה ראשון?".

אני אישית חושב שהדברים האלה יהכו קרבות חלל של ממש לדי מיותרים, כי מה התועלת בתמרונים מסובכים ובהפצצות לייזר כשהם כבר הרסו לך את כל מכשירי החשמל על הספינה? אין תועלת כי הספינה משותקת בלי חשמל.
אם נניח שלא הומצא לזה מיגון וגם שהצליחו להגביר את טווח הפיצוץ, עדיין אפשר להשאיר את הקרבות מעניינים אם מתייחסים לזה כיותר מ"פיצוץ בגודל X שגורם נזק Y מסוג Z"- מה אם בשביל פיצוץ שיוכל לגרום נזק רציני, אתה מסתכן לפגוע בעצמך? או שאפשר להזיז את הפצצות בעזרת קרן גרירה, בניגוד ללייזרים?
או שקרבות הם בכלל לא הסתערויות ראש בראש כמו שאנחנו חושבים, אלא משחק של חתול ועכבר, שבו כול אחד מהצדדים משתמש בכלים משלו בשביל לנגוד את החיישנים של היריב- שזה הדרך שלדעתי צריך לעשות קרבות כלבים (dogfights) בחלל- קרבות ראש בראש מתאימים יותר לטיסה תוך-פלאנטרית או תקיפת תחנות חלל.
 
אני מבין את ההגיון המשחקי שבזה (לתת תחושת התקדמות והישג) אבל מבחינה עלילתית זה לא מחוייב. למעשה אפשר לומר שלמשל במלחמת הכוכבים, אם נשתמש בה כדוגמא, הטכנולוגיה במידה מסויימת הידרדרה בין תקופת הרפובליקה לתקופת הקיסרות.

אבל שינויים, לטובה או לרעה, הם בעיקר פונקציה של זמן להבשלה והטמעה של טכנולוגיות ולא של התקדמות בקמפיין. מטוסי סילון למשל ביצעו טיסות ניסוי כבר בשנות השלושים, אבל רק לקראת סוף מלחמת העולם השנייה יכלנו לראות שימוש מבצעי בהם (לא תמיד מושכל, כמו החלטתו התמוהה של היטלר שה Me-262 יופעל כמטוס תקיפה ומפציץ ולא כמיירט).
לא קשור לדיון. אמרתי ספציפית שאני מחפש התקדמות טכנולוגית על פני העלילה, כך שאין טעם להזכיר שזה לא תואם את המציאות.

לגבי EMP - זה לא שיש פה איזה "טכנולוגית סוף העולם" שמנצחת תמיד. זה עדיין רק נשק תיאורטי שהשימוש בו נתון לדמיון של מי שרוצה לשלב אותו במשחק.
זה לא ממש חשוב אם הטכנולוגיות המדוברות נאמנות למציאות או לא (למרות שזה מגניב אם הן משתמשות בעקרונות פיזיקליים שהיום נחשבים לתיאורטיים). בסופו של דבר, כל פריט טכנולוגיה צריך להיות לו שימוש עלילתי כלשהו. אפשר לשים EMP כנשק המוצא האחרון (סגנון מטריקס), שמשמיד את האויב אבל גם את עצמך. ואפשר גם להתעלם ממנו לחלוטין, כמו שעושים ברוב סדרות המד"ב, באיזו אמתלה פסיאודו-מדעית (בשנת 2197 גילו שנשק הEMP חסר תועלת נגד חלליות המצוידות בסליל וורפ, בגלל שדה הטכניונים שנוגד את העומס האלקטרוסטטי, בלה בלה בלה). ואפשר גם להמציא נשק אחר לגמרי שמבצע בדיוק את אותו תפקיד (פיצוץ הטריליטיום משחרר קווארקים חופשיים שמפריעים לפעולתם של מכשירים מכניים ומשביתים חלליות).

אגב אני שם לב ככל שהדיון הזה מתקדם, שאתם מאזכרים דברים שמופיעים אצלי במשחק ק20 עתידני שאני מריץ. טקטיקות של קרבות בחלל זה מרכיב מרכזי אצלינו. בכלל, הדברים שאני מחפש בסה"כ כן הצלחתי לשלב ברמות הצלחה שונות במשחק הנוכחי. השיטה בגדול כן תומכת בזה, אבל כדי להגיע לתוצאה הרצויה צריך לעשות הרבה קוסטומיזציה (בעיקר בעניין של לחקור טכנולוגיות חדשות). רציתי לדעת אם יש שיטה שתומכת בסגנון כזה של משחק מהבסיס שלה.
 
אני פחות מכיר משחקים שמשלבים התקדמות טכנולוגית כחלק מהמכאניקה - אלא אם זה בא כחלק מגילוי טכנולוגייה חייזרית (שדה קרב ארץ כדוגמא אחת, הרבה ספרים על מסעות לירח שמגלים שם דברים מהעבר)
אני כן יכול להגיד שמשחק מד"ב קשה יחסית ומגניב במיוחד הוא blue planet למרות שהטכנולוגיה בו לא הכי מתקדמת.

יש גם שיטות גנריות שמקטלגות טכנולוגיה לפי TL (אני חושב שגם traveller עושה את זה) ואז אתה יכול לשלב את זה בקלות במשחק.
 
אוקי, שאלה נוספת באותו נושא שעלתה בעקבות סשן -

מישהו מכיר משחק שמשלב מד"ב חללי עם מיתולוגיה של שדים ומלאכים? משהו בסגנון באלורים לבושים חליפות חלל יורים בלייזר נגד מלאכים בחלליות?
 
פלאפי אמר/ה:
אוקי, שאלה נוספת באותו נושא שעלתה בעקבות סשן -

מישהו מכיר משחק שמשלב מד"ב חללי עם מיתולוגיה של שדים ומלאכים? משהו בסגנון באלורים לבושים חליפות חלל יורים בלייזר נגד מלאכים בחלליות?

אני חושב שהייתה פעם סידרה מצויירת כזו בערוץ הירדני בשנות השמונים.

באמת! אנימה מוזרה (עם דיבוב לערבית כמובן) עם מלאכים שיש להם כל מיני חלליות זהובות ומקושטות. מישהו מזהה? היה שם גם סיידקיק בצורת מלאך שמן, קטן ועירום.
 
תבדוק את http://en.wikipedia.org/wiki/Dark•Matter
משחק תפקידים מלפני 15 שנה, מאת השטן הגדול - Wizards of the Coast, נכתב על-ידי שני כופרים, מונטה קוק וולפגנג באואר, לפני שהרשעות שלהם נחשפה בפני כולם!
שייך לשיטה מתה בשם Alternity, שנחשבה לטובה אאז"נ, אבל הועלתה כקורבן להזין את הנחש ששמו מבוכים ודרקונים 3.
נ.ב. זה לא ממש מד"ב חללי, יותר מד"ב שממוקד על כדור הארץ.

אני די בטוח שיש מספיק מערכות של מד"ב שהשדים זה עוד גזע חייזרי מוזר, אבל זה פחות מגניב, בעיניי.
 
חזרה
Top