• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתיבת עולם מערכה

יש לי בראש איזה עולם מערכה שתקועה כבר כמה שנים טובות ואני רוצה להוציא אותו לעולם. כרגע אני מריץ בו משחק אבל זה לא נותן לי לחקור את העולם במלואו ורק גורם לי לרצות לראות יותר.
אני למעשה רוצה לכתוב ספר מערכה לעולם זה. הבעיה היא שאני יודע לכתוב כמו מאמר ויקיפדיה (כמו שחבר פורום אחד אמר לי על טקסט דוגמא). אני גם מחפש אנשים שיתלהבו יחד איתי מהעולם ויעזרו לי לפתח אותו מנקודה רחבה שהיא לא בהכרח דרך עיני הדמות. בין אם זה כאן בשרשור שיהיה דיון בונה או בדרכים אחרות.
אני כן מתכנן ביגור לנסות להריץ 3-4 סבבים של הרפתקאות שונות בעולם זה.

העולם נקרא "קאי" והוא עולם פנטזיה אוריאנטלית גבוהה. מה הכוונה?
העולם הוא בהשראת המיתולוגיות של יפן, סין, הודו וקוריאה עם השראו נוספות מדרום מזרח אסיה בעת הצורך. לכולם בעולם יש את הפוטנציאל להטיל לחשים, זה אפילו מאד פשוט לגם את הפוטנציאל הזה בשל עיקרונות הרוחות וכוח החיות(ראה למטה).

ישנם חמישה גזעים בעולם:
שין- בני אדם למעשה אך יותר מבודדים ומתמקצעים למשפחות ענק שכולם עוסקות באותו מקצוע (חישבו על האחות ג'וי והשוטרת ג'ני מפוקימון)
קאיביטו- גמדי הסלעים. נכתבו בהשראת האומנות של הAkki מMTG Kamigawa. אלו הם יצורים הנראים כמו סלעים עם ידיים ארוכות ורגליים קצרות. הם יותר פרימיטיבים מגזעים אחרים בסביבה ובעלי קשרים יותר הוקים לרוחות אבותיהם ורוחות הטבע הסובבות אותם.
קאיבוטסו- ענקי היער. יצורים נישאים אלו הם בעלים עור מחוספס בגווני חום ושיער שנראה כמו עלים או אזוב. הם לרוב חיים בערים הגדולות וממלאים תפקידים רמי מעלה בחצרות האצולה (למרות שלרוב לא האצילים עצמם). הם מתנשאים מטבעם וגאוותנים מאד. הם גם דיפלומטים ממולכים מה שמוביל אותם למעמד גבוהה.
הנגיוקאי- אנשי חייה. הנגיוקאי, בכל צורותיהם, הם הגזע הנפוץ והמגוון ביותר על קאי. כל חיה בעולמנו יכולה להיות הנגיוקאי למרות שבאזורים מסויימים יש סוגים נפוצים יותר ופחות. אין עקביות בתרבות ההנגיוקאי או ביכולותיהם של אינדיוידואלים.
אוני- רוחות האסון. האוני הם יצורים מרושעים וזדוניים אך גם מאד חזקים ומכובדים. האוני הם אנשים העשויים מכוח חיות, הם עצמם רוחות חזקות, וככאלה יכולים לשנות את גופם לכל צורה. שני הסוגים העיקריים של אוני הם האדומים והשחורים. האדומים לרוב נראים כמו מפלצות ענק מכוסות שרירים בעלי קרניים. השורים נראים כמו בני אוש יפיפיים עם עור שחור כלייל ובעלי שיניים חדות ואוזניים מחודדות. האוני האומים מתעסקים בעיוות גזעים אים למוטנטים ומפלצות בעוד השחורים מעלים אל-מתים באוב. כגזע שחקן האוני הם שנואים ומתילי אימה כאחד.

עיקרון הרוחות ורוח החיות בקאי, או הקאמי והאיג'י, הוא אחד מעקרונות המערכה. בכל 'שם עצם' קיימת רוח. כל שאותו שם עצם הוא יותר מופשט הרוח יותר חזקה. רוחות אלו עשוייות מכוח חיות בשם איג'י אשר ניתן לדלות אותו מהרוחות (בצורות שונות) כדי להטיל לחשים. בגלל שכל אדם הוא גם שם עצם (שמו שלו), כל אדם יכול לנסות לדלות כוח מהרוח של עצמו. ניתן לדלות כוח מהרוחות הכי חזקות, הכי מופשטות. ניתן לדלות כוח מרוחות מקומות חזקים, מעיין אמצע ברמת הכוח. ניתן להשתמש ברוחות יותר חלשות (בלי לפרק אותן לאיג'י לפני). ניתן גם לשאוב ולהרוס רוחות בשביל לקבל כוח. כל אלו הם אפשרויות זהות בכוחם לקסם, המקורר קצת שונה ואיתו הפילוסופיה וההשרה של המטיל.

יש לי גם קוסמולוגיה, גיאוגרפיה והיסטוריה כללים בראש אבל אני צריך עזרה בחשיפת הפרטים וכתיבת המפלצת הזו.
 
נשמע מעניין, מאחל לך הצלחה בכתיבת עולם המערכה.
יש לי עצה בשבילך שלקחתי מאיזה מאמר של ננסק שאני לא מוצא (אני בטוח שמישהו ישים לזה לינק אחרי ההודעה שלי), והיא להתחיל לבנות את העולם מלמטה, תתחיל בעיירה, כפר קטן או מחוז קטן, שתבנה אותו בצורה מושלמת עם כל הפרטים ההכרחיים ופירוט גדול מאוד, ולאט לאט תיצור עוד אזורים בעולם, עד שכולו יהיה מוכן, ותוך כדי כך תמציא את הדת, המיתולוגיה, המנהגים, העמים, הארצות ושאר העולם.
ואגב הערה קטנה בשביל הפורטוקול-כל האזור של תאילנד, מינמאר, ויאטנם ושאר דרום מזרח אסיה (לא כולל אינדונזיה) מכיל תרבות כלאיים, שהיא במקורה הודית, אבל החל מתקופת שושלת יואן חדרה לאזור השפעה סינית.
ועוד עצה קטנה בנוגע לעולם-הרבה מאוד דתות במזרח הרחוק לא כוללות אמונה באלים, או מאמינות ברוחות (אנימיסטיות) ולכן יכול להיות מאוד מעניין להשתמש בדתות האלה כאמונה הדומיננטית ובדתות פוליתאיסטיות (מאמינות בריבוי אלים, כמו הדת היוונית, הדת הרומית, הדת של מרכז אמריקה הפרה קולומביאנית) כאמונה משנית, אבל במקרה הזה אתה צריך לזכור שדתות אנימסטיות לא יכולות להיות מיסיונרית (למשל, איך הרוח של ההר הסמוך לכפר תציל את האנשים במרחק קילומטרים רבים משם?), ושדתות אתאיסטיות (לא כוללות אמונה באלים בתוך הדת, כמו קונפוציואיזם, בודהיזם וכו') יכולות לכלול גם פולחן אנימיסטי ופוליתאיסטי במקביל, ושבמקומות עם גיוון דתי בדרך כלל מה שקורה זה שהרבה דתות הופכות ביחד לסלט אחד גדול של אמונות ופולחנים שסותר את עצמו לפעמים.

בהצלחה!
 
דסטריקט,

יש ליצירת עולם מערכה שתי צורות: top duwn ו-bottoms up. ערן התכוון לדרך השניה שהיא מצויינת לכתיבת סיפור ספציפי עם דמויות ספציפייות וחשיפת העולם ע"פ הצורך בסיפור. הדרך הזו לא ממש עובדת שיש לך רעיון לעולם מערכה ואתה רוצה לכתוב את הפרטים, זו הדרך הראשונה וזה מה שיש לי כאן.

לגבי אסיה. שיטת הקסם באה בהשראת בוהיזם ושינטו, מכיוון שיפן תופסת את הנתח הגדול ביותר בעולם וההשראה הגולה ביותר. לאירופה באמת אין איזור בעולם, אולי איזו עיר מדינה קטנה אבל הפנטאונים של אירופה לא ממש חשובים.
אני מודע לתרבויות הכלאיים שהם דרום מזרח אסיה, גם יפן היא כזו וגם קוריאה. אני חושב שאפשר לדחוף את זה פנימה.

אזור המערכה המרכזי נקרא השוגנטות החופשיות אשר היה כבוש על ידי אימפריה גדולה שנהרסה לא מזמן (כרגיל בעולמות פנטזיה). התנהלות האימפריה היא בהשראת תקופת Edo ביפן, כלומר הה קייסר יצוגי של האימפריה אבל השליטים האמיתיים היו שוגאנים (גנרלים) ששלטו בכל ממלכה.. במקרה של יפן זו ממלכה אחת (יפן), במקרה של קאי, זה בערך 60 ממלכות. האימפריה התפרסה על כל היבשת ומה שנשאר ממנה הוא רק החלק הדרומי, המרוחק מלב האימפריה, שמרד לפני שהאימפריה נחרבה. אז התרבות במקום, במיוחד האזורים הממש רחוקים, היא כלאיים. נראה לי אני אקציב בעצתך מקום לבורמה וויאטנם בדרום ברחוק.
 
קודם כל מה שהתחלת לכתוב נשמע מאוד מעניין.
אבל קצת לא מספק בשביל לעזור - את הסטינג של המערכה הצגת בכלליות, אבל אני לא מרגיש איפה סימני השאלה,ולחילופין איפה העוצמות של המערכה.
יש גם הרבה מאמרים, גם בפורטל וגם בעוד מקומות - שאני משער שקראת.

לפיתוח מערכה, מה שלי עובד הכי טוב - זה לשחק בעולם.
לא יודע אם יש לך קבוצה פעילה היום או לא, אבל זו דרך מצויינת להתחיל. אמנם זה קצת צר - זה יכול לגרום לעולם עם נבל מאוד מוגדר (כמו חץ הזמן לדוגמא) אבל קל ליצור תוכן באופן הזה.

אם יש לך משהו ספציפי יותר, אשמח לנסות לעזור.
 
יש לי קבוצה ואני כרגע מריץ אותם בעולם הזה בשיטת עולמות פראיים. אבל זה נותן לי נופח קצת צר לעבוד איתו. בונסף, השחקנים בחרו (לפני שהתחלנו את המערכה) לשחק בשטח מת בעולם....
לפני שאמשיך נראה לי כדאי לי לפרט קצת יותר:

הקוסמולוגיה של קאי מורכבת משלושה חלקים עיקריים: קאי עצמה, עולם הרוחות והסנג'ין.
הסנג'ין, או הקדמונים, הם החושך בין הכוכבים, הם המימד שחונק את קאי מסביב ומנסה תמיד לפלוש. הסנג'ין זה מעיין מימד האימה המורכב מהגופות העצומות של אותם קדמונים. אין שם ריק, רק גופים אפלים וזוועתיים.
עולם הרוחות הוא מימד רחב מימדים הנוצר על ידי הקאמי (הרוחות) החזקות ביותר כאשר הם עזבו את קאי. הרוחות האלו נקראות אמטסו והם משוייכים לשמות עצם מופשטים. הרוח של המלחמה (כל מלחמה, אף מלחמה, המלחמה בטרור, המלחמה בסמים כולם תחת אחריותו), רוח הרוח (הרוח המנשבת מצפון, הרוח שמזיזה את העלים בסתיו, הוריקנים עזים של קיץ טרופי, כל אלו תחת אחריותו) וכו'.

הכוכב שהוא קאי הוא למעשה רק חצי כדור, כאשר חציו התחתון נבלע על ידי שורש ענקי (גדם החיים). השמש מקיפה את קאי במסלול קבוע ממזרח למערב, דרך השורש הזה, כל 24 שעות. קצת מתחת לשמש, הירח מקיף את קאי מצפון לדרום כל 50 מחזורי שמש. קאי עצמה נעה מצפון לדרום וחזרה במהלך השנה. השנה בקאי כוללת עשרה חודשים שמחולקים לחמש עונות כפולות, עולה משמעו שקאי זעה מדרום לצפון ושוקע משמעו שקאי זעה מצפון לדרום: חורף עולה, סתיו עולה, שיוויון עולה, אביב עולה, קיץ עולה, קיץ שוקע, אביב שוקע, שיוויון שוקע, סתיו שוקע, חורף שוקע.

בקאי ישנן שבעה יבשות (ממערב בכיוון השעון):
איג'לונד- אנלוגיה לאפריקה, מקור האנושות, מבודדת משאר העולם.
סיסלי- עיר עצומה שבנויה ממיליוני סירות העגונות אחת אל השניה ובמרכז מבצר ברזל על שרטון עתיק יומין. לעיר זו צי סחר ענקי שמקיף את כל ימות העולם. תרבותית, זה המקום הכי קרוב לאירופה.
הלטופ- יבשת הררית המתפשת אף מעבר לחומות גדם החיים. היבשת רוויה בקסם ולכן מקום מושבם של מקדשים ושערים רבים לעולם הרוחות. זו מקבילה לטיבט פחות או יותר.
ראנסאש- ממלכת האוני האדומים המלאה בהרי געש פעילים ונחילי מוטנטים.בערך מורדור.
דנג'יר- ממלכת האוני השחורים. מדבריות של אובסידיאן ממלאים את היבשת והפירמידות של האוני זוהרות בכסף תחת אור השמש החיוור. עדרים של אל מתים חיים בארץ זו לצד אדוניהם. אסטטית, מצריים או אצטקים.
אימפריית האפר- טינג', בעבר האמפריה החזקה בעולם, הושמדה לפני עשור על ידי סנג'ין שנחת על הבירה (כן, סגנון רומח הדרקון). רוב האימפריה עדיין מעוותת מכוח הקסם הפראי שפקד אותה. רוב הארץ נראית כמו סרט של טים ברטון בצבעים פסיכודליים. המקום לא ראוי לישוב כלל, אך עדיין אנשים חיים שם, שרידים של האימפריה.
השוגנטות החופשיות- שארית האימפריה ששרד. השוגנטות היו בתהליך מרידה באימפריה כאשר הסנג'ין נפל ובשל ריחוקם מהבירה הן לא נפגעו. זהו אזור בגודל של אירופה שמתנהל כמו יפן בתקופת סנגוקו, והוא מוקד המערכה (בינתיים).

ההסטוריה של קאי נמדדת בעידנים:
העודן הראשון- היה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום.
העידן השני- קודם נבראה קאי, אחריה נבראי הקאמי והיה טוב. הסנג'ין הילכו בארץ וצברו תודעה. כאשר הסנג'ין הבינו את כוחם הם החליטו לשלוט על הקאמי. מצידם, הקאמי לא הסכימו ופתחו במתקפה. הסנג'ין יצרו את האוני כדי ללחום בקאמי, אך האוני חברו לקאמי. הסנג'ין הובסו אך בתבוסתם הם יצרו באיג'לונד את בני האדם כעונש לקאמי ולאוני. בני האדם היו אנשי מערות והתפתחו להם. עם הזמן בני האדם הפנו את עיניהם אל האופק ואל ממלכות הקאמי והאוני. העידן הסתיים כאשר בני האדם הגיעו למבצרי הקאמי המיוערים...
העידן השלישי- ....וכרתו את היער. הקאמי פתחו במתקפת נגד עם חיות טרף ענקיות. עידן זה נקרא מלחמת הקאמי הראשונה ובמהלכו נוצרו שאר הגזעים על קאי (ראו למעלה). זה היה זמן מסוכן אך גם זמן של התקדמות תכנולוגית מהירה (מאבן, לנחושת, לברונזה). בסוף העידן בני האדם ניצחו, האוני ברחו לממלכותיהם העכשוייות, הקאמי החזקים ברחו לעולם הרוחות והקאמי החלשים נתקעו בתוך עצמים פיסיים, לא יכולים באמת להתגשם.
העידן הרביעי- עידן הערים. התקדמות טכנולוגית, ישוב ערי מדינה שלחמו אחת בשניה, סך הכל די שלב ושקט.
העידן החמישי- מלחמת הקאמי השניה, מלחמת האוני. האוני פתחו במתקפה על ממלכות בני התמותה (השין, הקאיבוטסו וההנגיוקאי. לקאיביטו לא ממש היה איכפת). האוני שלחו נחילים של אל מתים ולגיונים של מוטנטים (יוקאי). זהו זמן של סיוטים ותקופה מפחידה באופן כללי. לקראת סוף התקופה טינג' (אותה אימפריה עתיקה) עמדה כבר בראש ברית ערים שדחפו את האוני חזרה לממלכותיהם ולמעשה ניצחה במלחמה.
העידן השישי- עידן האימפריות. טינג' שלטה ביבשת המרכזית. האוני נשארו איפה שהם. סיסלי שלטה בימים. הכל היה שקט בעולם. היו מלחמות קטנות ותכוחים שלטוניים (כמו בכל אימפריה) אך בגדול העולם היה שלב.... כל זה השתנה כשהסנג'ין נפל.
העידן השביעי- עידן הגבורה. עידן המשחק. עשור לאחר סוף העידן הקודם. אלו הם זמנים של שינוי ומה שעומד בפתח לא ידוע.

זה העולם בקצרה בינתיים (פלוס הפוסט הראשון ועוד קצת מידע על קסם).

חבורת המשחק שלי בחרה ליצור הרפתקת חקר במקום לא ידוע, במקרה של קאי מדובר באימפריית האפר המקוללת עם הפנים צפונה. כלומר הם זזים מהאיזור העיקרי שבניתי עליו. כמובן שאני דירבנתי את זה ואני מוכן לזה אך עדיין ממש בא לי לפתח את העולם בכללי.

כמו שכתבתי בתגובה הקודמת, אני בניתי את העולם מלמעלה למטה ועכשיו אני מתקשה עם הלמטה. אני למעשה מחפש מישהו שיהיה קיר לרעיונות וישאל אותי "רגע, רגע, רגע. מה זה?" כשאני מסביר משהו. אם אותו אדם הוא מתחלף והוא הפורום הזה זה אפילו יותר טוב.
אם זו פלטפורמה טובה לזה ומנהלי הפורום לא יגידו לי להפסיק להספים אשתדל לפרסם חומר יותר מגובש, אבל בינתיים זה מה שיש לי.

אני צריך עזרה בגדול במיקרו: מפלצת מגניבה פה, מקצוע שימושי שם, עיר מעניינת, מקום מעניין. שמתאימים לרוח המערכה. או, לחלופין, כמו שאמרתי: קיר שישאל "למה?".
 
אני חושב שדווקא הפלטפורמה של המשחק היא הכי טובה בפיתוח עולם המערכה. אומנם היא די מוגבלת בזמן ובמקום אולם כאשר השחקנים נתקלים ביוקאי לדוגמא, אתה יכול להסביר להם מה זה יוקאי ואולי מתישהו יהיה להם שאלה על - למה זה דווקא כך. מצד שני, לקרוא את האנציקלופדיה של העולם פחות מושך אותי באופן אישי.
 
קודם כל,הגזעים ממש מגניבים וגם ההיסטוריה נראית אחלה. מה שהייתי ממליץ לך בתור התחלה זה לא ליצור שבע יבשות שונות,אלא לדחוס אותן ביחד לשתיים שלושה,מקסימום ארבעה יבשות מגוונות יותר. זה אחד הלקחים שלמדתי מקלדאריה המקורית של אינוויאטר-כשעולם טוב הוא גדול מידי,אין אינטרקציה בין רעיונות מגניבים שונים,ואז השחקנים גם לא יכולים לחוות אותם וגם הרעיונות לא מפרים אחד את השני ויוצרים עוד דברים מגניבים.

סיסלי,לדוגמא, היא רעיון מגניב שממש לא זקוק ללהיות יבשת נפרדת, הלטופ יכולה להיות בקצה היבשת וכו'.
זה יהפוך את כל הרעיונות שלך להרבה יותר שימושיים, כי מדינה בטינג' שיש לה גבול עם ראנסאש המפחידה והמסוכנת זה הרבה יותר מגניב מראנסאש המרוחקת והמפחידה.
 
המערכה התחילה כרק השוגנטות החופשיות ושם אני רוצה להתמקד קודם כל. במרוצת השנים נוספו עוד אזורים. בנוסף, הגאוגרפיה השתנתה במרוצת השנים אך ה"רוח" של האזורים נשארו פחות או יותר. כרגע השוגנטות מבודדות משאר העולם כאשר בעבר הן היו חלק מהאימפריה שהיתה קרובה להכל.

כרגע, בזמן זה, הסכנה באה מטינג' עצמה שהיא מוזרה ומסוכנת וממש קרובה, והמשוגנטות הדרומיות ששואפות לכבוש את השאר. יש גם תככים פנימיים בין שליטים מקומיים, מפלצות משוטטות ואצמעיים.
סיוע שאני מחפש הוא אנשים שיורידו אותי לרמה של הפרטים היותר קטנים. יש לי את החבורת משחק שרצו אל הלא נודע של טינג' ואותו אני כרגע מפתח דרכם אך אני ממש יותר רוצה לפתח את השוגנטות.

זו מפת השוגנטות עם שמותיהן:
https://www.dropbox.com/s/lyzvfwgyv3woun9/The Free Shogunets.png

טאנצ'ו היא המקום הקרוב ביותר לטינג' והמקום הכי חם, ככזו היא מספקת תבואה לשאר השוגנטות. השוגנטות דרומית אליה הן שרשרת הרים הנמשכת אל הים. מסביב לאוקאמי יש יער עבות שמכסה את השוגנטות באזור. בצפון מערב יש שוגנטות של ביצות מלח, בדרום מערב אלו אזורים ארקטיים.
באזור הביצות של וואני, אאואאו וקוראי שולטים הנגיוקאי סמי (ציקדות) ויורוגומו (עכבישים) בממשלים צבאיים אכזריים ונוקשים (משהו כמו ספרטה של יוון העתיקה) ומאימים לפלוש לשאר השוגנטות.
הצפון בכללי חם והדרום קר.

מלבד הפרטים האלו הראש שלי ריק למה מבדיל את השוגנטות. אלו מדינות די גדולות, באיזור בגודל של אירופה. פה אני צריך עזרה. יש לי המון רעיונות לחוקי העולם ודברים ענקיים אבל לתרבויות השונות, לנקודות ספצפיות כמו הבירות של השוגנטות או ערים חשובות וכו', אני נתקע.
 
קודם כל,מניסיון,אני יכול לומר לך שמספר כל-כך גדול של מדינות זה רעיון רע.זה יוצר לך כמנחה המון מדינות שבכלל לא ברור מה הן ושסביר שאתה סתם תשקיע בהן עבודה,זה פשוט בזבוז של רעיונות טובים. אני מציע שתצמצם משמעותית את מספר השוגונטות,וככה יהיה לך הרבה יותר קל לחשוב על רעיונות. גם ל12 שוגונטות קשה למצוא רעיונות מעניינים,ואפילו שניכר שהשקעת הרבה מחשבה בזה,יש לך שם משו כמו שלושים מדינות שאתה מבזבז עליהן כוחות. לדעתי שווה לצמצם את מספרן לבין 7 ל12 ככה.ככל שיהיו פחות ככה יהיה לך יותר קל להשקיע בהן ולייחד אותן.עכשיו,קצת קשה לי עם החישובים של קנה המידה, אז מה הגודל בערך של כל שוגונות?ישראל?הולנד?שוויץ?פורטוגל?גרמניה?
 
מה אם אאחד את השוגנטות לבריתות או אלמנטים משותפים כך שעדיין ישארו הרבה מדינות קטנות אבל התרבויות ששולטים בהן דמויות מפתח (השוגאנים) אך יש אלמנטים תרבותיים דומים. החלוקה לשוגנטות לא תהיה דמוגרפית או גאוגרפית אלה פוליטית בלבד.
לדוגמא: Wani, AoAo, Inju, Ja, Yachi, Kurai, Shina, Taki, Ka, הן טריטוריית הביצה המלוחה עם העכבישים והציקדות והספרטה. (גודל של ברזיל)
Ookami, Kumo, Ban, Kakuryo,Oushi,Otomo הן טרטוריית היער המפותת כלכלית ופוליטית (אני לא חשבתי על ספציפים מעבר לכך שOokami חשובה וחזקה) (גודל של מקסיקו)
Tanchou, Jouten, Akuba, Arehi, Tsuki הן סל הלחם ומדינות סחר חזקות עם רוב האוכלוסיה חקלאית. (גודל של ערב הסעודית)
Aisa,Oka,Ishi,Kyozou,Yaku,Yaku הן טריטוריות הרריות המתמחות בשימוש בנשק חם ואלכימיאה. (גודל של לוב)
Yuki, Kaoru, Mashi, Numa, Hirugi, Kani הן טריטוריות קפואות בחורף ומתמקדות בלמידה והשכלה בחורף, ובלנסות להתכונן לחורף בקיץ.(גודל של ארגנטינה)
ע"פ החלוקה הזו אלו 5 שטחים עצומים. אולי לעשות את זה כמו ארה"ב שיש מדינות קטנות באמצע אבל בגדול מדברים על שיבעה שטחים עיקריים, אם שינויים קלים בין מדינה למדינה.
 
אתה צריך לשאול אותך על כול דבר שנמצא בעולם ׳למה הוא נמצא שם?׳. אם יש ארצות שנמצאות שם ״רק כדי שיהיו שם ארצות״ הם לא אמורות להיות שם. סתם להכניס דברים לא מעניינים לעולם ׳רק כדי שיהיו שם׳ זה לא מעניין.
 
בדיוק,זה שיש שלושים מדינות שאתה צריך ליצור ביניהן הבדלים יוצר לך עולם שלם שדורש המון המון השקעה רק בתוך השוגנטות,אפילו בלי שנתחיל לדבר בכלל על שבע היבשות האחרות.לכן ההצעה שלי היא קודם כל שתצמצם את העולם,תצמצם את מספר השוגונטות,תקרב את היבשות,אל תיתן לרעיונות המגניבים שלך להתבזבז על גודל כזה.
 
העוג ופלדריק, אני לא מסכים במאה אחוז.
צריך להבדיל בין התוכן שמפורט היטב, מיועד למשחק בפועל. לבין תוכן אופציונאלי שמוזכר בגדול, אבל לא באמת מפורט.
למשל באיי הסערה, יש את האיים שמפורטים מאוד. יש בעולם עוד שתי יבשות, שממש מתוארות בקווים כללים. מנחה יכול לקחת ולהפוך אותן לשלו, להתעלם מהן, או לשתול את איי הסערה במערכת אחרת.
אבל זה לא מפריע שאין עליהם פירוט, ויותר מזה, בהחלט אפשר להשתמש בהן כ Plot device.

Haxxx, לא כ"כ הבנתי מה זה הסנג'ין -כלומר זה משהו כמו ה Far domains בממלכות נשכחות? זה עולם? מה יש לשחקנים לחפש שם? או שהם לא אמורים להגיע...

עוד משהו, גם עידנים יש לך קצת יותר מדי. לא כ"כ ברור לי איך אתה מחלק עידן, אבל זה שמונה שלא כולן באמת מכילים משהו מעניין.
אלא אם אתה רוצה לעשות את זה עידנים, שמכילים מספר קבוע של שנים, ואז לתת לכל אחד מהם איזה מתאר או כינוי מגניב - אפשר להגיד שיש נבואה על כל עידן, זה מסמל חיה, מסמל אל שנמצא בעמדת חוזקה וכך הלאה.
 
בבניית עולמות ניתן להשתמש גם בעקרון 'מהכלל לפרט' כלומר אתה בונה קונספט כללי ואז רואה איך הוא משתקף ברמת המיקרו. לדוגמא, שוגנטות שיש לה מונופול על ייצור החרבות, יש לך ברגע זה את השוגונטות שמייצאות חומרי גלם לשוגנטות הספציפית והשוגנטות שמייבאות ממנה קרי שוגנטות השרויות במלחמה או פשוט זקוקות לחרב טובה. בספר 'הכפית הנעלמת', הסופר מספר על חשל חרבות יפני שפיתח פלדת מוליבדנום, וסודו ירד איתו לקבר, וחרבותיו מעולם לא החלידו או קהו. ניתן להשתמש בזה כמטרה להרפתקנים מאותה שוגנטות שמעוניינים להתעשר (בקאי, כמובן, זה נעשה לסוד מדינה ולא ירד לקבר עם הממציא.)
למה הדרום התפרק ל-30 שוגונטות, בעצם? יש משמעות מאחורי המספר הזה? מדובר בשליטים המקוריים שלהן או שהמורדים חילקו ביניהם את הארצות? נראה לי גם מתבקש שעם התפוררות האימפריה, כוחות מתחתית החברה - או ממרומיה - יראו בזה הזדמנות לשפר את מצבם וזה יכול לתרום לחוסר היציבות של האיזור. ומה עם השתוללות שבטי נוודים שרוסנו כל עוד שרר סדר באיזור?
 
:lol: יש דיון ושאלות ואני מאושר.

דבר ראשון: למה כל כך הרבה דברים- התחלת המעכה נולדה בשונטות והמיקוד נשאר שם אך ידעתי שאם זה "עולם" ולא "אזור" צרך עוד דרים. הלטופ במקור שכנה בסמוך לשוגנטות ואילו אימפריות האוני גבלו מדרום. לאחרונה (לפני שנה או שנתיים, בהגנ"ש אני חושב) ישבתי לתכנן מחדש את איך העולם יראה ואילו חוקים שולטים בצורה שלו. התחלתי עם כדור בגודל כדור הארץ, חציתי אותו לחצי כי חציו התחתון עטוף בשורש. מתחתי את מסלול השמש והירח וחילקתי את העולם על פי אורי אקלים. רציתי שהשוגנטות ירגישו כמו יפן, כלומר לא חם מידי ולא קר מידי.יצא גם שגם אין לי מספיק מקום וגם יותר מידי מקום אז כך היבשות קיבלו את צורתן, גודלן ומיקומן. ולכן האזור של השוגנטות כזה ענק: כי קאי בגודל כדור הארץ והשוגנטות בגודל אירופה. זה הרגיש לי מוזר שטחים עצומים מאד שנשלטים על ידי כוח אחד בלי חלוקה פנימית, אז חילקתי שוגנטות על ימין ועל שמאל.

דבר שני: למה שוגנטות- השוגנטות היו השיטה השילטונית של אימפרית טינג'. אלו למעשה היו מחוזות שבכל אחד מהן שלט שוגון (תואר צבאי שמשמעותו מצביא). מבנה השגנטות נוצר לאחר מלחמת האוני כשטינג' חיקה "פרסים" לגנרלים מוערכים שלחמו במלחמה, ככול שהגנרל היה מוערך יותר הו קיבל חלקת אדמה יותר גדולה. בך הכל בטינג' היו בסביבות 88 שוגנטות. לכל שוגון היתה את הזכות, ולעיתים החובה, לחלק את השוגנט לטריטוריות יותר קטנות לדאמיו (ברון), והדאמיו חילק לטריטוריות יותר קטנות של אצילים מקומיים. בין הדאמיו (נקרא ביחיד וברבים אותו דבר) והאצילים הקטנים תמיד היו מלחמות, בגידות ותחכים אך שושלות השוגאנים שרדו. שם השוגנט הוא שם משפחת שושלט השוגן וצאצאים למשפחות אלו שולטים בשוגנטות החופשיות עד היום.

דבר שלישי: היסטוריה- ההיסטוריה של קאי מתועדת באופן תמידי על מגילות ענק שממלאות את הנוף בעולם הרוחות. מהמילים הכתובות עולים תווי השטח של קאי. העידנים בקאי הם עידנים גאולוגיים של אותן מגילות ענק. העידנים לא בהכרח מורכבים משנים או מזמן שבני תמותה מונים, אלה מאוירה כללית של אותה תקופה בעולם ובמיוחד בטינאג' (היבשת המרכזית הכוללת את דנג'יר, טינג' והשוגנטות) והלטופ (כולל ראנסאש). העידנים ה"משעממים" מצינים תקופות של התקדמות והתפתחות טכנולוגית וחברתית עם פחות "אירועים מכוננים", לא שלא היו כאלו, הן פשוט היו יותר מקומיים ופחות השפיעו על אזורים נרחבים מאד.

דבר רביעי: סנג'ין- אלו הם האלים של האלים, דברים כמו הטיטאנים הפומורים וענקי הקפור (יוון, אירלנד, נורדי). אלו הם יצורים העשויים מכוח חיים טהור, מפוטנציאל לא מוגשם ומבריאה שרק רוצה לפרוץ. הסנג'ין שוכנים מעבר לגבולות היקום הידוע, לא בעולם הרוחות אלא בעולם משלהם. גם המימד קרוי סנג'ין מכיוון שלא ניתן להבחין בין סנג'ין אחד ענק לרבים. אלו הם יצורים ללא צורה, ללא מחשבה וללא תחושת אינוידואליות, הם פשוט קיימים. כאשר הםבראו את קאי וירדו ארצה הם בראו לעצמם באקראי תודעה וצורה. לכן האזור ה"מת" של טינג' הוא יותר חי מאי פעם בתולדותיו.

דבר חמישי:סופה של טינג'- המרידות בדרום טינג' החלו עוד לפני מאות שנים (מתחילת המערכה, עשור לאחר החורבן) כאשר שושלוט בני האנוש בשוגנאטות נקטעו לפתע. הן לא נקטעו ברצף או מאותה סיבה אך נוצר מצב שהנגיוקאי החלו להיות ממונים שוגאים חדשים לאחר שהם הועלו בדרגה מדאמיו חזקים בשוגנטה. היחס של בני האדם (השושלט הקיסרית) להנגיוקאי מעולם לא היה מכבד, והטינה החלה להתפתח בדרום. לפני כ40 שנה מת הקיסר ויורשו היה תינוק רך. כמובן שתינוק לא ישלוט בקיסרות, אז יועציו שלטו במקומו. היועצים, בני אנוש זקנים וגזענים, הטילו מיסים כבדים על שוגנטות הדרום. כאשר לילד מלאו עשר שנים פרצו המרידות, בתחילה אווקאמי, לאחריה קאני ועוד הצטרפו במרוצת השנים. בימיה האחרונים של האימפריה השוגנטות הוכיחו את עצמן חזקות מכדי לדכא בכוח צבאי והיו עצמאיות לכל דבר חמש שנים לפני החורבן. החורבן רק אושש את ניצחון המרד.

דבר חמש נקודה חמש: אז למה האימפריה בכלל- כדי לתת רק תרבותי משותף. למרות שינויים קלים בניבים מקומיים, כל השוגנטות דוברות את אותה שפה. לכל השוגנטות מבנה דומה של שלטון. כמו שדבטריקס ציין למעלה, זה בהשראת סין והכיבוש שלה של דרום מזרח אסיה.

!עוד דבר אחד!
הלדין- זה :clap: , מה שאמרתה, בדיוק מסוג האנשים שאני צריך. אנשים שיראו דבר מגניב בעולם ויזרמו אל האינסוף ומעבר לו. זה מה שחסר לי מאד, לראות עולם כבד שאפשר להדביק עליו עוד.
 
הנגיוקאי (הנגה בקיצור) זה שם כללי לקבוצת גזעים רחבה של חיות מאונשות, בדומה לליכמטרופים במוד.

ישנם כמה גזעים יותר נפוצים מאחרים אבל הרעיון הוא שלא אצור 50 גזעים אלה הנגיוקאי בדרך כלל הם בעלי תכונות האישיות של החיות.

ההנגיוקאי הנפוצים בשוגנטות:
טנוקי (כלב-דביבון)- הכי נפוצים. שמנמנים, אוהבי חיים, פשוטי עם.
קיטסונה (שועל)- יפיפיים, מלומדים, אצילים, מעמד גבוהה.
באקנקו (חתול) - חמקמקים, גאוותניים, יומרניים, פושעים, פוליטיקאים.
האבי (נחשים) - זריזים, פראיים, שבטיים, ציידים
סאמי (ציקאדה) - לוחמניים, קשוחים, חזקים, לוחמים
יורוגומו (עכבישים) - תחמנים, מתחכמים, זוממים, שבריריים, רופאים
סארו (קופים) - עצמאיים, אקרובטים, פשוטים
טנגו (עורבים) - מכובדים, רמי מעלה, רבי אמן, מנהלים
נזומי (עכברושים) - מתגנבים, חשאיים, זריזים, פחדניים, חכמים.
מוג'ינה (גירית) - איטיים, מחושבים, עצבניים, עזים
אינוגאמי (כלבים) - אצילים, נאמנים, בעלי כבוד, אצילים.

ישנם עוד המוני סוגים. ניתן למצוא הנגיוקאי מכל חיה רגילה (לא דרקונים או חדי קרן). הנגיוקאי הם לא גזע אחיד אך שינויים קלים בגזעים קיימים (לדוגמא: במשחק קיים לי טנגו נשר במקום עורב).
ישנם סכסוכים פנימיים בין הנגיוקי וגזענות (לדוגמא, אני באקנקו ואינוגאמי לא תמיד יסתדרו אבל מפקדי נינג'ות באקנקו לרוב שוכרים נאזומי) אך זה יותר קשור למעמד של האינדוידואל והעיסוק שלו מאשר הגזע.
 
לא הצלחתי להבין האם הסנג'ין הוא מישור / מימד כמו שמקובל במו"ד או לא אזור "גיאוגרפי" שאפשר לחקור אותו. השאלה אם זה רקע למנחה, או אזור שהדמויות יכולות להגיע אליו.

בקשר לכל הגזעים, וגם למדינות - לא תמיד יותר מבחר, זה יותר טוב. גם בסוגים, הייתי מגביל בעולם מערכה לכמה עיקריים, באזור העשר זה הרבה ובשלב מסויים קשה למצוא ייחוד.
אפשר לעשות אותו דבר כמו לגבי המדינות - להתמקד במספר מוגבל, ולרמוז / להגיד שיש עוד כמה אבל מבלי פירוט (או במקרה של גזעים - מאוד נדירים).
 
אני מסכים עם אולדמן. אל תיצור שוגונטות ויבשות כדי למלא שטח. השטח של העולם לא משנה. תעשה לעצמך רשימת רעיונות לשוגונטות מגניבים, ואם ייצאו לך 7 או 14 זה לא משנה, תפסיק ברגע שניגמרו לך הרעיונות המעניינים. בקשר לאנשי החיה,אני דווקא חושב שזה מגנבי שיש גיוון,הייתי מחלק אותן ל5-7 "משפחות" של חיות דומות שיקלו על ההתייסחות אליהם כקולקטיב.
 
הסנג'ין הוא רקע למנחה יותר. הדמויות יכולות להגיע לשם אבל אין לזה באמת סיבה כי המימד מלא בגופות הסנג'ין,, כלומר אין מקום לדמויות להיכנס. זה חומר רקע ופוטנציאל לשינויים אקראיים נוספים בעולם.
עולם הרוחות הוא קצת יותר נגיש יש מספר שערים פתוחים בהלטופ וניתן להשתמש בטקסים כדי לפתוח עוד שערים.

ועכשיו שאלה שלי: מאיפה מגיע הלצמצם? זה עלה מספר פעמים כאן על ידי מספר אנשים שונים. למה לצמצם ולא להתמקד פשוט? למה הקונספטים הגדולים צריכים להיות שונים? אני מנסה להבין באמת מאיפה מגיע ההצעה הזו ולראות אם זה מתאים לי. יש חמישה אזורים (מתוארים בפוסט קודם) שהשוגנטות מחולקות אליהם שאני יכול לחזור לזה.

לגבי ההנגיוקאי: בהתחלה הם חולקו למשפות אבל זה לא ממש משנה. יש באזור של השוגנטות כהנגיוקאי נפוציםם את אלו שמניתי, יש אחרים שהם יותר נדירים ויש כאלה שלא קיימים בשוגנטות (בהגיוקאי ג'ירפה יהיה קיים באיג'לונד אבל לא בשוגנטות). הרעיון שההנגיוקאי הם אינדוידואלים ומגוונים (הנישה שממלאים בני האדם במערכות אחרות) וזה כולל גם מראה חיצוני.
 
חזרה
Top