• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דברים שמסבכים את המסע צפונה

אלקין

פונדקאי פעיל
מוח כוורת יקר, אני שוב צריך את עזרתכם.

הדמויות במשחק שלי החליטו לצאת לטיול בצפון קנדה הפוסט-אפוקליפטית. יש להם מכשיר ניווט מדוייק אבל מעט בוגדני, רכב שמסוגל לעמוד בתנאי שטח קשים, למרות שנראה שהוא בדרכו למגרש הגרוטאות. יש להם גם בדיוק מספיק אוכל, מים ודלק כדי להגיע ליעד. הם עברו את רצועת היערות (טייגה) ועלו על במת-הר ענקית וסחופת רוחות באיזור הטונדרה. התקופה היא סוף ספטמבר, השלגים באיזור עדיין קלים יחסית, והקור לא יהרוג את מי שלבוש כמו שצריך. אני רוצה להתקיל אותם בעוד מכשול או שניים לפני שהם יגיעו ליעד. אני מעדיף מכשול טבעי (כמו נהר שצריך לחצות) על פני מכשול על-טבעי (כמו זומבים). מכשולים אנושיים (כמו שדה מוקשים) הם גם סבבה, כל עוד האנשים שהפעילו אותם כבר לא נמצאים באיזור.

אפשר גם להציע מכשולים שאפשר לעקוף, כי הם יכריחו אותם לבחור בין התמודדות עם המכשול לבין התמודדות עם רעב וצמא.

אני אתחיל: מפעל נטוש לעיבוד חולות-נפט (Tar Sands) נטוש, עם משאיות בגודל של בתי דירות, מוקף בשדה טובעני ודליק של חולות-נפט מעובדים-למחצה (http://peakwater.org/wp-content/uploads/2011/06/tarsands3.jpg).

עכשיו תורכם.
 
1. סטמפייד של חיות לכיוונם, ומאחוריהם שריפת יער.
2. "אתם רואים גדר חלודה והרוסה. על הרצפה ליד השער הפרוץ, אתם רואים שלט צהוב עם שלושה מעגלים פתוחים".
3. "אתם נכנסים לאזור שקט במיוחד. פתאום, מונה הגייגר שלכם מתחיל לרקוד בפראות."
 
1. באזורים מסוימים השלג הקל הפשיר וקפא, והפך לקרח חלקלק. זה שיש לך שרשאות על הגלגלים לא אומר שאפשר לנסוע ככה לאורך זמן. מכשול: מתי ייגמר המזל, והאם זה יקרה ליד תהום?
2. בלילה, תוך כדי נסיעה איטית, אפשר לראות מרחוק מבנה גדול של אבן, מואר בפרוז'קטורים עתיקים ומהבהבים. מבפנים בוקעים קולות של שירה, ואולי שריד של מוזיקה. מכשול: סקרנות.
3. קטע כביש ששקע, והתמלא במים. הרכב לא יכול לחצות, ומסביבם עצים צפופים. מכשול: אולי לחתוך את העצים, או לחפש יציאה אחרת?
4. גופת אדם לבושה בצורה די ממוצעת, מוטלת במקום שהם עצרו בו ללילה. משהו ריסק לה את הראש. מכשול: האם זה רעיון טוב לעצור כאן, או שכדאי להמשיך לנסוע למרות העייפות והחושך?

אתה מחפש תמונות?
 
1. מפעל נטוש שבנוי ליד נהר, ונפלטים ממנו חומרים מזהמים שגורמים לחיות להיות חולות ו\או תוקפניות
2.שדה מכוסה בערמות של שלג לא צפוף, כול צעד לא נכון עלול לגרום לדמות ליפול עמוק אל תוך השלג
 
- להקה של כלבי פרא (מוטנטים?) שמסתובבת באיזור. או חיות אחרות.
- אגם קפוא אדיר מכסה בעצם עיר שהוצפה בעת התפרצות של סכר. מתחת למעטה הקרח הדק העיר המתה עדיין קיימת. איזה יצורים בנו את ביתם בין גורדי השחקים שמתחת לאגם הקפוא? ואילו מכונות עדיין עובדות שם, במעמקים, לא מודעות למותה של העיר? ואיך כל אלה יגיבו לחבורה של לא יוצלחים שמנסים ללכת על תקרת הקרח מעליהם?
 
הסכר נפל, האגם נוקז אך לא נוקז כליל, פני המים רדודים מאד (אפשר ללכת אבל שוקעים בבוץ עד הברך ובמים עד החזה). הדרך היחידה להמשיך עם רכב היא על גבי הסכר, שפעור בו חור, שסתום על ידי שלדים חלודים גדולים וקטנים של ספינות דייג, בינהם קולחים המים לנהר. צריך דרך יצירתית כדי להעביר את המכונית.
ספינות בגדלים וסוגים שונים פזורות בכול שטח האגם כמצבות דוממות.
אפשר להוסיף גם לעיניין דברים מעניינים כמו-
מעבורת שמכילה משהו לא צפוי,
ספינת מחקר עם ניסוי נטוש שמשפיע מעניין על המים,
מכלית נפטש דלפה,
הגשר לא קרס סתם, הוא פוצץ, כדי להטביע עיירה בשביל לקבור סוד נורא ואיום (אפשר לשלב עם הרעיון של אודין) והדמויות יוזמנו על ידי המנחה לסייד קווסט של חקירת הפשע שנעשה שם.
בונים מוטאנטים עצומים הם אלו שסתמו את החור בספינות, אם יגעו בהן הם יכעסו!!!

זה הכול, כיף לחזור לכמה רגעים, למרות שהינה נעלמתי שוב.
נ.ב, הרעיון האחרון קצת מוגזם לדעתי, אולי לא כדי להישתמש בו.
 
- עדר ביזונים דוהר בכיוון ההפוך לאוטו שלך. נו, תנסה לברוח.
- תקווה שהנשק שלך אטום למים, כי התפוצץ צינור בכביש, בדיוק כשיצאת החוצה מהאוטו.
- הכביש נוסע ונוסע, אבל בסופו של דבר מוביל למבוי סתום. להסתובב ולחזור חזרה את כל הדרך?
 
תודה על הרעיונות, אבל אני שכחתי להבהיר שהאיומים אמורים להיות שקטים ונטולי אפקטים.
כשהשחקנים הודיעו שהם רוצים לנסוע צפונה, התחלתי לאכלס את השממות הצפוניות בכל מיני חיות ענק זוהרות ושבטי מוטאנטים פראיים, אבל אחר כך חשבתי שיהיה הרבה יותר קריפי אם כל האיזור העצום הזה יהיה פשוט ריק. הם נוסעים במשך ימים ולא רואים שום דבר, או אף אחד. הם כבר לא על הכביש (וגם ככה אף אחד לא טיפל בכבישים כבר 50 שנה, אז אין ממש הבדל). כשהם רואים משהו, הם מן הסתם ירצו לחקור אותו; ובגלל שזו לא המטרה של המסע - אני בספק אם הם יעשו את הדרך הזו שוב - אני צריך דברים פשוטים יותר. דברים כמו עיר תת-ימית באגם הקפוא זה מגניב, אבל זאת הרפתקאה שלמה.

מבחינה מכאנית, המכשולים שאני מחפש הם Landscapes. אידיאלית, הייתי רוצה שיהיו אחד מהסוגים הבאים:

Prison (impulse: to contain, to deny egress)
Breeding pit (impulse: to generate badness)
Furnace (impulse: to consume things)
Mirage (impulse: to entice and betray people)
Maze (impulse: to trap, to frustrate passage)
Fortress (impulse: to deny access)
 
זה מאוד פשוט: לא מתמקדים בניסעה, מתקמקדים בהם. הם נוסעים ביחד. אתה זוכר נסיעות ארוכות ומשעממות עם המשפחה?

מה שעשיתי היה משהו כזה:
"אז, אתם נוסעים ביחד. מי נוהג? מתי? מתי אתם ישנים, ומתי אתם ערים? מי יורד למלא את מיכל הדלק כשהוא מתרוקן? מה אתם אוכלים, ומתי? איך אתם יושבים? גרייס, את כבר יותר משבוע מאז שעזבת את הדירה המאובזרת שלך בפריטאון - איך את מסתדרת שבוע בלי אמבטיה? את עצבנית? על מי את מוציאה את העצבים שלך? על פניקס? את מן הסתם לא תגידי לו שזה בגלל שלא נוח ולא התקלחת - באיזה תירוץ את משתמשת כדי לריב איתו? נאווארה, לדעת שפניקס הוא המאהב של האישה שאתה מעריץ זה דבר אחד, ולראות אותם זה לצד זו כל הזמן במשך יותר משבוע זה דבר אחר איך אתה מסתדר עם זה? איך אתה מגיב? (אגב, פניקס וגרייס - יצא לכם להזדיין במהלך המסע, או שאתם מותשים ועצבניים מדי בשביל זה?). לייל, הקבינה של הטנדר היא לא מקום גדול במיוחד - עד כמה את מנסה או מצליחה להימנע ממגע פיזי עם אנשים? יוצא לך לצפות להם בטעות בחלומות כשהם נשענים עלייך בזמן השינה? את החלומות של מי את רואה? של גרייס? גרייס, את שמת לב לזה? איך את מגיבה?"

השחקנים שלי מייד תפסו את הפואנטה, והתחילו לשחק את אחד מהריבים הרבים שלדמויות שלהם יש בדרך. במהלך המסע, כשאחד מהם גילה משהו ורצה לדבר עם האחרים, הוא היה צריך להסתדר עם הדינמיקה הלחוצה שנוצרה בין חברי הקבוצה במהלך המסע.
 
הממ,
כשאתה אומר דומם, אתה מתכוון לדומם לגמרי, או שאפשר לחשוב על זוועות מימי האפוקליפסה?
למשל, אם דיברת על כלא, להגיע אליו ולראות את האסירים מרקיבים בתאים, שאולי חלקם השאירו מסרים קריפיים בתוך התאים?
לחילופין אולי בסיס צבאי סודי, שכעת נטוש, אך עדיין חלק ממערכות ההגנה מתפקדות ועדיין יש שם דברים מפחידים (הבסיס עצמו נבזז מזמן, אז אין שם loot, או תלוי בך).
 
אין בעייה שיהיו שם זוועות מימי האפוקליפסה; מה שחשוב הוא שלא יהיו קיקלופים ענקיים שזורחים בסגול רדיואקטיבי, ושכמעט ולא יהיו סימני חיים. הם לבד בשממה, מה שאומר שכשהם יגיעו ליעד שלהם ויפגשו את מה שלא נמצא שם, זאת לא תהיה עוד היתקלות, אלא באמת משהו רציני.

כמו שכבר אמרתי, אני רוצה דברים פשוטים. אין בעיה עם כלא או בסיס צבאי, כל עוד הם בדיוק מה שהם נראים, ולא מחביאים סודות אפלים מהעבר שנשכח.

אני ממליץ לפרש באופן מטפורי את הקטגוריות שנתתי: לדוגמא, מבןך יכול להיות סופת שלגים או אובך שחוסם את שדה הראייה; מבצר יכול להיות במת הר תלולה שעליה נמצא היעד; כלא יכול להיות סערה או שיטפון שמשאיר את הרכב מוקף בסבך של סחף ובולי-עץ.
 
רעיונות:
הצפת הנהר: בחורף, נהר מקומי יכול לעלות על גדותיו ולהציף את הדרך. זה מזמן הרבה סכנות כמו תקלות ברכב, בוץ טובעני, טביעה, בולי עץ, קשיי מעבר בחציית הנהר וכד'.
נשורת: בעונה כל שהיא שיש בה גשם/שלג יכולה להוריד גשם/שלג חומצי או גרעיני, שיוצר פגרים, מוטציות, זיהום מקורות מים, סכנות בדריכה על השלג/אדמה/בוץ ועוד.
עובש: עובש רעיל (מוטנטי? מגפה?) פושה באוכל ושאר הצידה של השחקנים.
שממה: יער/סתם אזור שחסר לחלוטין אוכל ומים ראויים לאכילה או שתייה.
הוריקן/שטפון: ממש לא צריך להגיד מה הן הסכנות האלו.
עיירת רפאים עיירת כורים נטושה. אדמה דקה מאד שיכולה לקרוס לתוך מחילות עמוקות (זה יכול להווצר ממכרות ישנים). עוד סכנות שיכולות להיות שם הם להקות כלבי בית-בר (מוטנטיים?). אם הם עברו את זה אפשר לתת עוד ציוד ודלק מהעיירה.
משמר אוטומטי: רובוטים/מערכות אבטחה מחורפנות יתקפו את השחקנים.
"לא בוכים על שמן שנשפך": דליפת ענק של מאגרי דלק יכולה להיות מסוכנת. אפילו החום של המנוע יכול לעשות פיצוץ קטלני. השן יכול להיות חלקלק, או בחברת גורמים נפיצים. זה הזדמנות טובה למלא את הדלק. אפשר להחליף את הדלק בחומר-נפץ או פצצות.אולי מרוב דליפה הדלק יגמר לגמרי?
קרח דק:קרח דק שכל טעות תטיל את הדמויות למים קפואים. פשוט תענוג...

תראה: "העולם אחרי האנושות",בערוץ ההיסטוריה.בכל פרק יש משהו כמו עשרים רעיונות שונים.
 
המחצבה החלודה: השביל נקטע על ידי תהום, מפעל מפלצתי, חלוד ונטוש.
בקצה המפעל, בסמוך לצוק, זורע רובוטית חלודה, מרוצפת חיישנים, שהמשיכה לחצוב את ההר באופן אוטומטי במשך שנים, הורסת את השבילים ומפוררת בתים, עד משהו הפסיק אותה, האם זה אדם? האם זה אלו נזקי הטבע? האם תנוע לא נכונה תעיר את המפלצת הרובוטית? בנוסף, השיטוט במפעל מסוכן, הברזל החליד וחלקים מהמפעל רק נראים יציבים, חלקים מהמפעל אף מוסתרים מתחת לחולות, סכנת קריסה מרחפת מעל ופציעות ממתכת חלודה פרושה מוות.
עמק רדוף\ביצות הרעל: השטח זוהם לפני שנים (נפט? נשורת? שניהם?) עצים מתים ממלאים את האזור, האדמה בוצית, כביש ההספלט הישן רקוב, רוח מצחינה מכה בפני המבקרים ורעש הרוח בינות לענפים המתים משמיע צלילים אנושיים בצורה מטרידה (אפשר להרוס להם את החיים אם קולות בכי, צרחות, מלמולים שמסתברים בסופו של דבר כרוח הנושבת דרך עץ חלול).
גן הקוצים: המכשול הזה מעט בעייתי, הוא דורש מהדמויות להיות ללא רכב (הוא הת'פנצר?) וללא דרך לעקוף את המכשול, אולי יש משהו בגן שהם צריכים באופן נואש?
מדובר בגן נטוש, מערכות השקייה מקולקלות השקו את הוורדים יותר מדי, הוורדים עצמם נפגמו (עקב קרינה \גדילה בתנאים קיצוניים \גדילה בסמיכות למפעלי נפט \העולם התקדם) והם מכסים שטח גדול, קוציהם משוננים בצורה בלתי רגילה ועלים הגדולים מסתירים את הסכנה.
התקדמות דרך הגן, היא סכנת נפשות, קשה לנוע בלי להישרט (אולי על הקוצים ישנם רעלים, חומרים מעוררי הזיות או שהם סתם שורפים) והקוצים עצמם מציקים להפליא, הם חודרים דרך סוליות הנעליים, נתפסים בבגדים ומשאירים אותך בתחושה של חוסר אונים ללא יכולת לנוע בלי לחטוף חתך.

אני ממליץ לקרוא את הספר השלישי של המגדל האפל (ארצות השממה), מתואר שם עולם ש"התקדם", תוכל לקבל השראה רבה מהרעיונות על איך עולם שחרב צריך להתנהג.
 
הי מק, קצת איחרת למסיבה - אני בספק אם אני אוכל להשתמש ברעיונות האלה לסשן הקרוב (והוא, כך מסתמן, גם הולך להיות סשן הסיום של הקמפיין), אבל הם אחלה רעיונות בכל מקרה, בעיקר הראשון. הוא מעביר יפה מאוד את תחושת הקריפיות שאני מנסה להעביר, של עולם שממשיך להסתדר גם בלי בני אדם.
 
חזרה
Top