ננסק אמר/ה:
אם אני מבין נכון, בכל מקום שאתה כותב "שקרית", אתה מתכוון בעצם ל-false, לא ל-lie, נכון? כי אני כבר מתחיל לחשוב איך להסביר שאתה לא מבקש לרדוף אחרי יצירה ישראלית ולהשמיד את עתידה של השיטה באמצעות מסמך שטני זה.
אני תומך ברעיון לערוך את הסקירה ולתקן מ"שקרית" ל"שגויה". ננסק מדבר לא סתם על עתיד - ככל שידוע לי, הכותבים אכן בונים (או בנו) על כתיבת ספר נוסף.
אני חושב שהבעיה העיקרית של היוצרים היא קיבעון מסויים וחוסר היכרות עם שיטות: היה להם צבא של פלייטסטרים, אבל אלו פלייטסטרים שרובם הגדול מכיר רק את א.א.א ואת מו"ד 3, ובמקרה הטוב גם את הנשגבים. כל המשחקים שהם עשו בא.א.א מבוססים על מה שהיו עושים עם מו"ד או עם הנשגבים וכך גם נראית התוצאה. הם מאמינים (או האמינו) שזו שיטה נהדרת שהיא הבסיס לכל סוג של משחק תפקידים, כאשר למעשה השיטה היא רק עוד תחליף לק20 מחוסר-מקצועות והכתיבה מבולבלת משום שהיא לא יודעת מה היא רוצה מעצמה כשיטה.
אני מודה שהדעה שלי נורא מוטה בגלל שזו שיטה ישראלית והכל, אבל בסך הכל אני חושב שעדיף להתייחס בסלחנות מסויימת (לא שזה ישנה את הציון של הסקירה... גם אני לא הייתי נותן לו יותר מ-2 מתוך 5) ולשלוח תגובות לתיבת המייל שלהם.
בין השאלות ששלחתי להם בעצמי:
1. נורא חסרה לי בספר הדגמה של ממש של מה שקורה כאש משלבים את היישומים.
לדוגמה ישנו היישום של קסם שתוכנן כך שהוא מאוזן בפני עצמו. האם הוספה של יישום הריכוז לא פוגעת בכך ומחלישה את אלו המשתמשים בקסם?
2. ישנם דפי דמות ריקים, אבל מה בדבר דפי דמות מוכנים עבור דמויות מארבעת ה"סיפורים" המוצגים לאורך הספר? צריך משהו שידגים איך א.א.א יוצרת שיטות שונות בזאנר שלהן, כמו-גם כלי להשוואה.
לדוגמה: "דף דמות" לחתול רחוב במשחק חברתי סטייל BF (את מאמצת חתול רחוב והחברות של מקנאות בך על חיית המחמד החמודה!); משחק לוחמני-טקטי סטייל מו"ד (כמה בריאות יש לחתול, כמה נזק הוא גורם); משחק אקשן גרנדיוזי סטייל וושו או הנשגבים (אם אתה עושה פעלולים בעזרת החתול שלך, מה זה נותן לך) וכו'. פשוט אין נקודות השוואה ואף לא הדגמה אמיתית ושלמה של שימוש בא.א.א כתחליף לשיטה מוכרת בארץ (מו"ד, הנשגבים, מירוצללים - ובטח שלא לשיטה שהיא לא לוחמנית במהותה)
אם באמת תעשו "אתר בית" לא.א.א, אני חושב שיהיה חכם לפרסם שם דפי דמות ונקודות השוואה שכאלו.
3. הפריע לי שרוב היישומים המודגמים בספר ניסו לחקות מכאניקות ממבוכים ודרקונים - כך לדוגמה סוגים של קסם פנטסטי (נורא חסר לי לדוגמה "קסם" שהוא למעשה כישורי האקר או ממון שניתן לנצל בכדי לשכור כלים או אנשים תוך ניצול התכונה "ממון"); אורכים שונים של קרב (מהיר, ממושך, קטלני, כמה דרכים שונות להימנע מפגיעה); התקפת פתע וכו' ואפילו "נפש" (בק20 קיימות דרכים מכאניות לייצג טירוף). אני חושב שזה מעודד את הכיוון ההפוך ממה שאתם מנסים לעשות. מה בדבר יישומים של מירוץ מכוניות או של ניהול תאגיד? זה נורא הרגיש לי לא כשיטה ליצירת שיטות, אלא כנסיון ליצור מחדש את מו"ד.
...ועדיין עם כל היישומים דמויי מו"ד והקסמים שיש להם טווח, לא ראיתי שום התייחסות למרחק או למהירות תנועה.
זה היה צפוי שא.א.א היא תחליף ק20... אבל חבל שהיא לא תחליף טוב.