TheMastermind
פונדקאי ותיק
http://www.fearrpg.net/home.htm
FEAR RPG (A Flexible, Easy And Realistic fantasy Role-Playing Game)
היא בערך השיטה שחיפשתי הרבה זמן. אני אתרגם עכשיו את ה"שיווק" שיש להם באתר:
יש משחקי תפקידים שהם כל כך פשוטים שהרילאיזם שלהם הולך לאיבוד:
- רק גנבים יכולים לפרוץ מנעולים?
- חרבות סייף גורמות לאותו סוג נזק כשל אלת עץ?
- כל משתתף בקרב יכול לעשות התקפה אחת כל 10 שניות וללבוש רק סוג אחד של שריון?
כמה משחקים הם כל כך מסובכים שהם נעשים בלתי אפשריים למשחק. אי פעם שיחקת במשחק בו:
- לכל דמות מאות מיומנויות שונות?
- כדי לשמור תיעוד של הנזק אתה צריך תואר בראיית חשבון?
- אתה צריך לקנות 20 ספרים בשביל לקבל כמות הגונה של חוקים?
FEAR RPG נולד מהתסכול שבמשחקים האלו ונבנה מאפס כדי להיות ריאליסטי וגמיש. את החוקים נתן להתאים לכל עולם פנטזיה, והוא נכתב בצורה כזאת שיספק שחקנים מנוסים ויסביר את הבסיס לשחקנים מתחילים.
FEAR RPG מכיל:
- 12 גזעי פנטזיה קלאסיים.
- 100 מפלצות עם תיאור מפורט.
- 320 לחשים מ-16 אסכולות שונות של קסם.
- מערכת פיתוח מיומנויות פשוטה וגמישה.
- מערכת קרב ריאליסטית של שניה אחרי שניה.
FEAR RPG ניתן להתאמה לכל עולם משחק. כל מה שצריך זה קוביות (ק20 בלבד) ודמיון!
(קובץ הPDF הוא באורך 540 עמוד, ואינו מכיל תמונות כלל)
ועכשיו כמה מילים ממני:
מקריאה ראשונית השיטה מאוד מספקת אותי. היא ריאליסטית ועדיין נוחה. הקרבות שניה אחרי שניה נראים כאילו הם עובדים מאוד יפה (הנפת גרזן אדיר יכולה להימשך 3 שניות בפני עצמה), התפתחות הדמויות היא הגיונית. המשחק אכן נורא גמיש, ואני כבר רואה מעט דברים שאני יכול לשנות בקלות בשביל להפוך את השיטה הזאת לאפילו יותר מהנה בשבילי. בנוסף, בקובץ יש לא מעט תוכן כמו ציוד, מפלצות והסברים בסיסיים לשה"מים מתחילים ושחקנים מתחילים וגם אם לעיתים רחוקות אתה חושב לעצמך "מה?! לא הבנתי!", מהר מאוד מגיעה דוגמה שמסדרת את הכל.
אני לא יודע למה הם כל הזמן חזרו ואמרו "שיטת פנטזיה לעולמות פנטזיה", כי לדעתי אפשר להתאים את השיטה בקלות גם לעולמות מודרנים, מד"בים ובעצם לכל דבר (למרות שהתוכן הקיים הוא אך ורק של פנטזיה).
עייפות בקרב, מערכת "מסירות" לאל, פגיעה באיזורים שונים של הגוף על ידי סוגים שונים של נזק בעוצמות שונות (מהתאדות מידית של רגל ימין על ידי חומצה עד לריסוק הראש על ידי פטיש והשפרצת המוח לכל מי שבטווח 1ק20 מטר), שריונות לחלקי גוף שונים, רשימה מגוחכת באורכה של לחשים, פחד ואיבוד שפיות. כל מיני דברים קטנים שגורמים לך להעריך את השיטה הגדולה הזאת.
ביקורת על השיטה: http://www.thefreerpgblog.com/2009/06/fear-roleplaying-game-yes-you-should.html
(בכללי הוא אומר שהשיטה היא אפית וכל אחד חייב לנסות אותה)
קראו ותדונו, אל תתנו לי להתלהב מזה לבד ושזה ישכח עוד שבועיים
FEAR RPG (A Flexible, Easy And Realistic fantasy Role-Playing Game)
היא בערך השיטה שחיפשתי הרבה זמן. אני אתרגם עכשיו את ה"שיווק" שיש להם באתר:
יש משחקי תפקידים שהם כל כך פשוטים שהרילאיזם שלהם הולך לאיבוד:
- רק גנבים יכולים לפרוץ מנעולים?
- חרבות סייף גורמות לאותו סוג נזק כשל אלת עץ?
- כל משתתף בקרב יכול לעשות התקפה אחת כל 10 שניות וללבוש רק סוג אחד של שריון?
כמה משחקים הם כל כך מסובכים שהם נעשים בלתי אפשריים למשחק. אי פעם שיחקת במשחק בו:
- לכל דמות מאות מיומנויות שונות?
- כדי לשמור תיעוד של הנזק אתה צריך תואר בראיית חשבון?
- אתה צריך לקנות 20 ספרים בשביל לקבל כמות הגונה של חוקים?
FEAR RPG נולד מהתסכול שבמשחקים האלו ונבנה מאפס כדי להיות ריאליסטי וגמיש. את החוקים נתן להתאים לכל עולם פנטזיה, והוא נכתב בצורה כזאת שיספק שחקנים מנוסים ויסביר את הבסיס לשחקנים מתחילים.
FEAR RPG מכיל:
- 12 גזעי פנטזיה קלאסיים.
- 100 מפלצות עם תיאור מפורט.
- 320 לחשים מ-16 אסכולות שונות של קסם.
- מערכת פיתוח מיומנויות פשוטה וגמישה.
- מערכת קרב ריאליסטית של שניה אחרי שניה.
FEAR RPG ניתן להתאמה לכל עולם משחק. כל מה שצריך זה קוביות (ק20 בלבד) ודמיון!
(קובץ הPDF הוא באורך 540 עמוד, ואינו מכיל תמונות כלל)
ועכשיו כמה מילים ממני:
מקריאה ראשונית השיטה מאוד מספקת אותי. היא ריאליסטית ועדיין נוחה. הקרבות שניה אחרי שניה נראים כאילו הם עובדים מאוד יפה (הנפת גרזן אדיר יכולה להימשך 3 שניות בפני עצמה), התפתחות הדמויות היא הגיונית. המשחק אכן נורא גמיש, ואני כבר רואה מעט דברים שאני יכול לשנות בקלות בשביל להפוך את השיטה הזאת לאפילו יותר מהנה בשבילי. בנוסף, בקובץ יש לא מעט תוכן כמו ציוד, מפלצות והסברים בסיסיים לשה"מים מתחילים ושחקנים מתחילים וגם אם לעיתים רחוקות אתה חושב לעצמך "מה?! לא הבנתי!", מהר מאוד מגיעה דוגמה שמסדרת את הכל.
אני לא יודע למה הם כל הזמן חזרו ואמרו "שיטת פנטזיה לעולמות פנטזיה", כי לדעתי אפשר להתאים את השיטה בקלות גם לעולמות מודרנים, מד"בים ובעצם לכל דבר (למרות שהתוכן הקיים הוא אך ורק של פנטזיה).
עייפות בקרב, מערכת "מסירות" לאל, פגיעה באיזורים שונים של הגוף על ידי סוגים שונים של נזק בעוצמות שונות (מהתאדות מידית של רגל ימין על ידי חומצה עד לריסוק הראש על ידי פטיש והשפרצת המוח לכל מי שבטווח 1ק20 מטר), שריונות לחלקי גוף שונים, רשימה מגוחכת באורכה של לחשים, פחד ואיבוד שפיות. כל מיני דברים קטנים שגורמים לך להעריך את השיטה הגדולה הזאת.
ביקורת על השיטה: http://www.thefreerpgblog.com/2009/06/fear-roleplaying-game-yes-you-should.html
(בכללי הוא אומר שהשיטה היא אפית וכל אחד חייב לנסות אותה)
קראו ותדונו, אל תתנו לי להתלהב מזה לבד ושזה ישכח עוד שבועיים