• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מערכת נוסעים בזמן

S.D.Gat

פונדקאי ותיק
שלום לכם
התחלתי לחשוב על הפרויקט הבא שלי, וחשבתי על כתיבת מערכה אשר הרעיון המרכזי שלה הוא היכולת לנוע בזמן.
בעולם שבו ישנה טכנולוגיה שמאפשרת לנוע בזמן, גם אם היא ידועה לכל וגם אם היא נתונה רק לאנשים מסוימים. זה יוצר מגוון סוגים של אנשים, כגון סוכנים שעובדים בשביל גופים שתפקידם לשמור על תקינות רצף הזמן, תיירי זמן סקרנים או פושעי זמן שמנצלים את יכולת המסע בזמן למטרות זדוניות
רציתי לקבל מכם עצות ורעיונות בנוגע לכתיבה וניהול של מערכה כזאת. כגון סוגים של אנשים ודפוסי התנהגות, הדרך לנוע בזמן ועוד מלא דברים שיכולים לסייע לי בפיתוח הרעיון.
תודה, S.D.
 
ובכן,אחד הגורמים היותר מהנים בנסיעה בזמן הוא פרדוקס היוצרות,אם הרגת אבא של מישהו מזמנך,האם המישהו האמור ימות? שקול את זה. והאם כל אירוע אשר מתרחש בשונה ממה שהתרחש בעבר ישנה את העתיד\הווה? גם גורם נחמד.
ד"א,אני ממליץ שתראה או שתשחק במשחק שנקרא chrono trigger. משחק נהדר לפלייסטיישן אשר מתאר חבורת גיבורים,אשר מטיילים בזמן על מנת להציל את העולם שלהם ממפלצת אשר חיה בליבתו ורוצה להרוס אותו. מבית החברה המדהימה זכרונה לברכה סקוור סופט.
מה שמריך לזכור,שיש דרך של התנהגות לבוש ומעבר זמנים,אם הגיבורים בהווה אוחזים בנשקי מתכת בסיסיים,בחניתות וחרבות אשר מוצבות כגוש מתכת בתוך חתיכת עץ.אז אם הם יחזרו כארבעים שנה בזמן בוודאי ימצאו חניתות אבן ומקלות עץ.ואם קדימה יעברו,חרבות מלוטשות וחניתות מכל הסוגים.רק דוגמה.
 
lord of the dumm אמר/ה:
ובכן,אחד הגורמים היותר מהנים בנסיעה בזמן הוא פרדוקס היוצרות,אם הרגת אבא של מישהו מזמנך,האם המישהו האמור ימות? שקול את זה. והאם כל אירוע אשר מתרחש בשונה ממה שהתרחש בעבר ישנה את העתיד\הווה? גם גורם נחמד.
הפרדוקס (פרדוקס הסבא) הוא למעשה:אם חזרת אחורה בזמן והרגת את סבא שלך לפני שהוא פגש את סבתא שלך ככה שלא נולדת אז איך רצחת את סבא שלך?(בערך...)
 
בקשר לפרדוקס - זה פשוט לא הגיוני לרצוח את ההורים שלך לפני שנולדת, כי אז לא היית נולד. המסקנה - אי אפשר לשנות את הזמן באופן שישפיע על החזרה שלך עצמה.
לדוגמא: אתה יכול לחזור בזמן 10 שנים ולשתול פצצה מתחת לבית שלך שתופעל בעוד 10 שנים ודקה. זה אפשרי, וכשתחזור לזמן הקודם שלך תוך דקה הבית יתפוצץ. אתה לא יכול לשתול את הפצצה כך שתופעל בעוד 9 שנים ואז בעצם כבר נהרגת לפני שנה.

אני מניח שבעולם שבו הנסיעה בזמן ידועה לכולם יש ארגון שאמור לפקח על זה, או מערכת אכיפה כלשהי.
בקשר לדרך של המעבר בזמן - זה יכול להיות בעזרת מכונות או חפצים שעובדים רק בידיים של "נוסע בזמן". זה יכול להיות סוג של טקס שדורש התרכזות ואולי עוד תנאים אחרים - זמן מסוים ביום(יכול להיות מוצדק על ידי זה שהנוסעים בזמן שואבים כוחות מהירח או משהו כזה), סביבה מסוימת(ליד מקור מים, לדוגמא, או באזור מיוער) או אפילו רגש מסוים(קצת מזכיר את ה'רידיקולוס' מהארי פוטר). כדאי לחשוב כמה זמן הוא יכול לעבור? אולי ככל שהוא עובר יותר שנים קדימה או אחורה זה יותר קשה(ככה יכולים להיות אנשים טובים בזה יותר ופחות). צריך לחשוב גם מה הנוסע בזמן יכול לקחת איתו - קבוצת אנשים? חפצים כלשהם? זו עוד דרך להראות שיש נוסעי זמן טובים יותר ופחות, כמות הציוד והחפצים שאתה יכול לקחת איתך.

עכשיו, בקשר לתקופות שעוברים אליהן, צריך להתחשב בפיתוחי הטכנולוגיה והתרבות. מה היה מקובל אז? באיזה כלי נשק(כמו בדוגמא שכתבו מעליי) השתמשו? אבל זה יותר מזה, יכולות להיות כל כך הרבה המצאות שקיימות בתקופה שממנה באת ולא קיימות בתקופה שאליה אתה הולך כך שבשביל אדם שהגיע מה"הווה" החיים בתקופה החדשה נראים בלתי אפשריים("מ'זתומרת אין פה טלוויזיה?!").
בקשר לתרבות - דברים שנחשבים הגיוניים וסבירים בעבר ייחשבו הזויים ולא מוסריים היום, ולהפך. יש הבדלים תרבותיים עצומים בין תרבויות, וההבדלים רק גדלים כשהתרבויות מתקיימות בזמנים שונים.
טוב, מקווה שעזרתי.
 
פרדוקסים בזמן הם עקרונית הסיבה למה נסיעה בזמן, כמו שהיא נתפסת ברמה הסטנדרטית, אינה אפשרית פיזיקלית, שכן היא מפירה את חוק הסיבה-תוצאה (סיבה חייבת להתרחש לפני התוצאה).
פתרון אפשרי הוא שכל שינוי בזמן יוצר תגובה במציאות אחרת. אם אתה הורג את עצמך בעבר, אתה יוצר פיצול של המציאות: במציאות אחת אתה מת, ואילו במציאות אחרת (זו שבאת ממנה) אתה לא מת. אם אתה מפריד בין מציאויות, הפרדוקסים נפתרים די בקלות.

יש גם את המשחק Continuum שמתעסק עם זה, אבל אני לא בדיוק יודע מה הם עשו שם.
 
יש כמה דרכים לפתור את הפרדוקסים:
או באמצעות זה שההיסטוריה מגינה על עצמה ולא נותנת לך לשנות משהו שלא אמור להשתנות. נגיד אם מישהו רצח את אבא שלך כשהיית בן שש בסמטה אפלה. זה קרה וזה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה ולכן אם תחזור בזמן ותנסה לשנות את זה ולהרוג את הרוצח דברים שונים יפריעו לך (הנשק שלך לא יפעל, לא תספיק וכד').
וגם אם יש פרדוקסים אפשר לפתור את זה כמו ב'בחזרה לעתיד'. גם אם הוריך לא נפגשו כפי שזה היה אמור לקרות, כל עוד קיים הסיכוי לתקן את זה, אתה תישאר קיים ועם ההתרחקות מהאירוע אתה תלך ותימחק.
 
הבעיה בדרך הראשונה שאתה מציע היא שבמקרה כזה לא תוכל לעשות כלום. כי כל דבר משפיע. על מילה שתוציא מהפה תשפיע על העתיד (גם אם בצורה מינורית שאף אחד לא ישים לב אליה)
 
האופציה הראשונה (ההיסטוריה מגינה על עצמה) מעט מבאסת - מה יש לך לעשות במשחק, אם ככה? לראות איך השה"מ יצליח להרוס את הרעיון שלך הפעם?
האופציה השנייה יותר ריאלית, אם כי עדיין יכולה להיות בעייתית, כי כשאתה "בשלבי מחיקה", לא ממש ברור מה למעשה קרה.

מי שאיכשהו הצליח לא לראות את "בחזרה לעתיד", של יקרא.
למשל, ב"בחזרה לעתיד", אם איפשהו באמצע הנסיון של מרטי לשדך בין ההורים שלו הוא היה חוזר להווה - האם היו לו הורים? מה בדיוק הם היו מספרים לו על איך שהם נפגשו? מה היה קורה עם האחים שלו ש"נעלמו"?
 
נוסע בזמן אמר/ה:
יש כמה דרכים לפתור את הפרדוקסים:
או באמצעות זה שההיסטוריה מגינה על עצמה ולא נותנת לך לשנות משהו שלא אמור להשתנות. נגיד אם מישהו רצח את אבא שלך כשהיית בן שש בסמטה אפלה. זה קרה וזה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה ולכן אם תחזור בזמן ותנסה לשנות את זה ולהרוג את הרוצח דברים שונים יפריעו לך (הנשק שלך לא יפעל, לא תספיק וכד').
וגם אם יש פרדוקסים אפשר לפתור את זה כמו ב'בחזרה לעתיד'. גם אם הוריך לא נפגשו כפי שזה היה אמור לקרות, כל עוד קיים הסיכוי לתקן את זה, אתה תישאר קיים ועם ההתרחקות מהאירוע אתה תלך ותימחק.

אוקי, קודם כל תודה...
דבר שני,אני מכיר את האפשרויות האלה ואפשר לצורך העניין להחליט שיש אירועים ספציפיים שההיסטוריה מגינה עליהם וכי גם ניתן לפתור פרדוקסים. אני לא רוצה להתעסק עם העובדה שזה בלתי אפשרי כביכול. נגיד ורצחת את סבא שלך (לא שאני מבין למה לבנאדם לרצוח את סבא שלו בעבר...) אז אולי אתה תפסיק להתקים, אבל יהיה הסבר למותו ל הסב (יישות בלתי ידועה הרגה אותו או משהו כזה). הכל יהיה הגיוני כביכול ולא יווצר פרדוקס.

ובעניין דבריו של אודין
האופציה הראשונה (ההיסטוריה מגינה על עצמה) מעט מבאסת - מה יש לך לעשות במשחק, אם ככה? לראות איך השה"מ יצליח להרוס את הרעיון שלך הפעם?
האופציה השנייה יותר ריאלית, אם כי עדיין יכולה להיות בעייתית, כי כשאתה "בשלבי מחיקה", לא ממש ברור מה למעשה קרה.
אני חושב שפיתרון ההיסטוריה שמגינה על עצמה טוב רק למקרים מסוימים. שחקן חכם יחשוב וימצא דרך, אולי דברים שהוא לא ידע או שנראו לו אחרת... וחוץ מזה, לא יזיק לנסות!
אני מאמין שבשלבי מחיקה אתה כאילו חי על הסיכוי שעוד אפשר לתקן את מה שעשית, על ההסתתברות שזה יסתדר ועוד יש לך סיבה להתקיים. לכן ככל שהזמן עובר ואתה מתרחק ממועד הפגיעה בהיסטוריה אתה הולך ונמחק כי הסיכוי פוחת.

ובעניין הספוילר
למשל, ב"בחזרה לעתיד", אם איפשהו באמצע הנסיון של מרטי לשדך בין ההורים שלו הוא היה חוזר להווה - האם היו לו הורים? מה בדיוק הם היו מספרים לו על איך שהם נפגשו? מה היה קורה עם האחים שלו ש"נעלמו"?
אני מאמין שמרטי היה רואה את התוצאות הסופיות של מה קרה, ההתפתחות הכללית של הדברים בעקבות השינויים שביצע בינתיים. לאן שזה יכול היה להתקדם. הוא לא היה רואה את אח שלו חצי קיים, אחיו כבר היה מאבד את קיומו, או נשאר בעקבות משהו שקרה, ואת זה מרטי היה מברר.

שאלה מעניינת היא למשל אם אדם שוכל את בנו וחי חיי בדידות עד שהוא מוצא דרך לחזור בזמן ומציל את הילד ואז חי חיי אושר עם בנו. איך בדיוק יפעל הזיכרון שלו? מה הוא יזכור מכל זה?
 
אני חושב שאת רוב הפרדוקסים אפשר לפתור עם משחק תפקידים טוב.
אפשר שאף פעם לא ניתן לשנות את מה שקרה. מה שקרה הוא ככה, וכשהדמות של השחקן מקבלת את זה ומתחילה לפעול בעבר בידיעה שהיא רק עושה את מה שבעצם כבר נעשה בעבר, יכול להיות משחק תפקידים לא רע בכלל.
דמות שמנסה להציל את אבא שלה מלמות בקטטת בארים יכולה להגיע ולהיכנס לקטטה, היא יכולה בריצה מטורפת להפיל משהו שיגרום למישהו לדחוף אותה ולהתחיל את כל הקללה בכלל, ובעצם היא גרמה לקטטה שהרגה את אבא שלה...(למרות שכאן נכנס לפעולה "פרדוקס המונה ליזה", בגלל שאם היא התחילה את הקטטה כי אבא שלה מת, ואבא שלה מת כי היא התחילה את הקטטה, יש שבר מעגלי. אפשר להתעלם מזה, אם רוצים. אני גיליתי שהפרדוקס הזה לא משנה הרבה במשחקי תפקידים. השחקנים עסוקים יותר בדמות שלהם מאשר בפרדוקס שלהם)
וזה יכול להוביל למצבים מאוד משעשעים של דמות שפוגשת את עצמה וחוזרת על זיכרון ילדות שלה בצורה מלאה. אני מכיר קבוצה ששיחקה נוסעים בזמן שמחפשים מישהו אחר שנסע בזמן ולא חזר, ולכל אורך החיפוש שלהם הם חוזרים על דברים שהם יודעים שקרו, כמו זה שאחת הדמויות התחזתה לנהגת מונית והסיעה את עצמה אל שדה התעופה ועוד.

אבל זה נעשה הרבה יותר מגניב כשהם לא שולטים במעבר הזמן שלהם. קבוצה של אנשים שהתחברו רק כי הם תמיד נעלמים בין הזמנים יחד ומופיעים בזמן אחר כולם באותו מקום, שוב ושוב...
טוב, אני כבר רואה את המשחק הזה, כשכל שחקן ממציא מה קרה לו בין שתי פעמים שהם עוברים בזמנים. שלא לדבר על זה שאפשר לקחת כל דמות מקו זמן אחר, ולא רק כמה דמויות מאותו קו זמן. :)

וואו. אני חושב שיש לי רעיון להרפתקה החדשה שלי בחופשיטה.
 
יש שתי גישות שאפשר להשתמש בהן במשחק שמערב מסע בזמן, אני ארחיב עליהן קצת יותר.
הראשונה - מה שקרה\קורה\יקרה ואתה יודע שזה ככה בוודאות הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה, אי אפשר למנוע אותו בשום דרך. אם אתה בן 20, עברת בזמן לעתיד וראית את עצמך נורה למוות בגיל 40 אז בגיל 40 אתה תמות מירייה(אלא אם כן מי שראית הוא לא אתה, או שה"אתה" שראית לבש אפוד מגן או איכשהו ניצל). אין שום אפשרות למנוע את זה. דוגמא לסרט שמשתמש בגישה הזאת - הארי פוטר השלישי.
שבו דמות מיסתורית מצילה את הארי ואחרי זה הוא חוזר בזמן ומגלה שהוא היה הדמות המיסתורית ושהוא הציל את עצמו. שום דבר לא יכול להשתנות.
הגישה השנייה - אפשר לשנות דברים. אם נפלתי מהאופניים בגיל 3 ועכשיו אני אחזור בזמן ואעזור לעצמי הצעיר יותר לא ליפול מהאופניים הוא לא יפול מהאופניים. כשאני אחזור להווה שלי אני אראה איך זה השפיע על החיים שלי - דבר מוזר ולא הגיוני כשלעצמו, כי גם הזיכרון שלי לגבי הנפילה אמור להשתנות, ואז בעצם לא היית צריך לחזור וכו', אבל אפשר להתייחס לזה כאילו אני זוכר את "המציאות הקודמת" בצורה מושלמת ומבחין לחלוטין בשינוי. דברים יכולים להיעלם, להופיע או להשתנות בעקבות שינויים בעבר(הקטע המצחיק הוא שבסרטים רק הגיבור שם לב לדברים המתחלפים והשאר מתייחסים אליהם כאילו היו שם מאז ומתמיד, אבל זה פרט שולי :p ). דוגמא לסרט שמשתמש בגישה הזאת - סרטי בחזרה לעתיד.
בסרט בחזרה לעתיד הראשון מרטי לאט לאט נעלם כי הוא לא מצליח להפגיש בין ההורים שלו, הוא צריך שהם יפגשו כדי שהוא בעצם יוכל להתקיים.
אגב, אייס, תחשוב על הרפתקה שבה כל השחקנים משחקים את אותה הדמות בשלבים שונים בהתפתחות שלה.. אחד משחק אותה כילד, אחד כנער, אחד כבוגר, וכולם נפגשו כי הם צריכים לעשות משהו ביחד.. וואו, זה כל כך מגניב.

אגב, חשבתי על סיטואציה מגניבה - אתה מחפש במשך 50 שנה את האוצר שהחבאת לפני 10 שנים, ואז מגלה אפשרות לחזור בזמן לחמש דקות אחרי ההחבאה ופשוט לקחת את זה לפני שזה נקבר עמוק. לקחת את זה, ועכשיו אתה מבין שכל חייך לא מצאת את זה כי זה פשוט לא היה שם, זה נלקח חמש דקות אחרי ההחבאה.. אחח... האירוניה.
 
אפשר לאמץ את השיטה של 'להרוג את מיסטר Y' ולהגיד שהעולם עשוי מפרדוקסים. אני ממש אהבתי את זה, בלי קשר לכך שהספר מצויין בעליל.
כלומר, אתה יכול להרוג את סבא שלך, לא יקרה כלום, אתה תיווצר, איכשהו. אתה יכול להרוג את עצמך לפני שהרגת את עצמך, ואתה יכול לבטל את האמצעי שאפשר לך להרוג את עצמך.
לדעתי זה מגניב.
 
"מבית החברה המדהימה זכרונה לברכה סקוור סופט."

אין מה להספיד אותה; לא רק שהיא קיימת, היא אחת החברות החזקות בתחומה. ובקרוב יגיע אפילו קרונו טריגר חדש, אז בכלל.

לגבי מסע בזמן, יש הרבה מאוד דרכים להסתכל על זה, אפילו יותר מכפי שהוצגו כאן. אני ממליץ להסתכל בוויקיפדיה על סוגים עיקריים של מסע בזמן פוטנציאלי, האופן בו מתבצע מסע בזמן בעשרות סיפורי fiction שונים, ורשימת הפרדוקסים המקיפה. כמו כן אני ממליץ בחום לקרוא את שיטת המ"ת Continuum, שאין שום דבר שדומה לה, או לפחות את הסקירה שכתבתי עליה כאן. ויש אפילו עוד!
 
למעשה, כדי שהמשחק ילך חלק, מה שאתה צריך לעשות זה שכל פעם שהדמויות חוזרות לעבר, הן לא יכולות לשנות כלום, כי זה כבר קרה! אבל נגיד אם יש תעלומה של רצח בסמטה שעשרות שנים לא פתרו אותה, ואז הדמויות חוזרות בזמן לנסות לפתור את התעלומה, והן מגלות אדם שמאיים עליהם באקדח בסמטה חשוכה, ואז יורים בו, וחושבים שהוא הרוצח, ואז מתברר שהוא הנרצח, ולכן שהדמויות חזרו אף אחד לא מצא אותן, כי למעשה הזמן שלהן הוא כמה עשרות שנים קדימה. זה דוגמא למשהו שהדמויות גורמות לו, אבל השינוי כבר נעשה, ולכן זה היה חלק מההיסטוריה של הזמן שלהם. דוגמא טובה לכך זה בהארי פוטר בספר השלישי, שבו הארי והרמיוני חוזרים בזמן וכל מה שהם חושבים שקרה בהווה שלהם, בעצם היה מה שהם גרמו לו שנסעו בזמן.
 
הכי מגניב אם יהיה אפשר לשנות את הזמן.
אז הנה הרעיון שלי: אם אתה נוסע אחורה בזמן, הורג את סבא שלך (אולי הוא היה רוצח סדרתי שהרג מאות אנשים?) לפני שהוא מוליד ילדים, אז אתה עדיין תישאר קיים.
אך אם תחזור להווה או תלך לעתיד, אתה תימחק. כך שתהיה כלוא לעתיד בעבר.
אם תשנה אירוע בהיסטוריה האישית שלך, הזיכרון של הדבר יתחיל להיות מטושטש, ואתה תהיה נוטה לחשוב שההשפעה החדשה (שלא נפלת מהאופניים) היא הנכונה, אך משום מה תהיה לך הרגשה שמשהו לא בסדר בזיכרון.
ולמה לדבר רק על מסע אחורה בזמן? אני חושב שיהיה יותר מגניב לנסוע לעתיד. כמובן שזה לא יגרום לשינויים (אלא אם תשכנע מישהו מהעתיד לנסוע אחורה בזמן), אך זה יהיה הרבה יותר מעניין (למרות שטכנית אנחנו נוסעים קדימה בזמן. שינה למשל מסיעה אותנו בערך 8 שעות קדימה בזמן).
אני אישית חשבתי על רעיון של יצורים שטבעית נוסעים אחורה בזמן, אך יכולים להתייצב ולפעול במשך קצת זמן כמו שאנחנו פועלים (כך שכשתפגוש אותם כזקן הם לא ידעו מי אתה, וכשתפגוש אותם כילד הם כבר יכירו אותך ואתה לא)
 
דבר ראשון,תיראה "האי" :p ברצינות,זה באמת עושה עבודה מצוינת.עכשיו,יש שתי גישות עיקריות לנסיעה בזמן:היסטוריית מסלול,והיסטוריה מישתנה.בהיסטורית המסלול,לא משנה כמה פעמים תחזור בזמן ותשנה דברים,תמיד יקרה משהו שאמור היה לקרות,דווקא בגלל מה שעשית.זה סיגנון שמיצד אחד פותר את כל בעיות הפרדוקס,כי בעצם כל מה שקרה היה אמור להיתרחש,אבל מיצד שני מאד בעייתי להנחייה,מיכוון שהמנחה צריך לחשוב שעות על איך שהכל יקרה בדרך מסוימת,לא משנה מה.זה גם די דופק את השחקנים,אלא אים הם לא יודעים שאי-אפשר לשנות כלום[כמו שיכול להיות שכל האנשים שחוזרים בזמן חושבים,אחרת הם לא היו תורחים לחזור או תורחים לדאוג].

מיצד שני,יש את שיטת ההיסטוריה המישתנה.שבה כל פעם שתחזור בזמן הכל ישתנה.בה כמובן יש את כל הפרדוקסים והבלאגן,אבל יש דרך לצאת מהם:יכול להיות,שרק אנשים מסוימים יכולים לחזור בזמן,כמו למשל הטיימרים באי.באי,לפחות מימה שאני הבנתי,ההיסטוריה היא מישתנה,אבל יש בה "נקודות חזקות".אותן נקודות חזקות הם או זמנים מסוימים שבהם ההיסטוריה מישתגעת[נניח נופל מטאור]או זמנים מסוימים שבהם משהו מיוחד קורה בזמן[אנשים רגילים עוברים בזמן],ותאריכים מסוימים,שהם היסטוריית מסלול,שמשהו בטוח יקרה,תמיד באותה צורה,לא משנה מה יעשו כדי למנוע/לשנות אותו,אבל התוצאות שלו והדברים שיבואו אחריו ישתנו מימה שיקרה לפניו[הימים של האסטרואיד וכו'].ואחרונים חביבים,הטיימרים.הטיימרים הם אנשים שיכולים לחזור בזמן,ולשנות אותו.הם לא יכולים ללכת אל העתיד שלהם,רק אל מה שקרה לפני שהם חוזרים.
הטיימרים יכולים לשנות את ההיסטוריה,אבל גם אם הם יפגעו בעצמם בתהליך ההשפעה שלו תישאר.
כמו שטומי השמיד את האסטרואיד למרות שהוא נעלם
וככה,למשל,הם מיתגברים על פרדוקס הסבא.נניח שטיימר חוזר בזמן והורג את סבא שלו,הוא יעלם,וכל הדברים יקרו מחדש כאילו באמת הרגו את סבא שלו,אבל סבא שלו ישאר מת.
[אלא,כמובן,אם טיימר אחר ימנע את המוות של סבא שלו].בגלצ הסיבה הזאת,יש רק שתי דרכים להרוג טיימרים:הדרך הראשונה,היא שטיימר אחר יהרוג אותו,ובגלל היכולת של הטיימרים שהמעשים שלהם תמיד נישארים בהיסטוריה,מעכשיו "טביעה"הטיימר באמת ימות.הדרך השנייה היא למנוע את הלידה שלו,מה שמסובך,כי אתה עלול למנוע בטעות גם את הלידה שלך,ואז שניכם הולכים פייפן.אפשר גם למנוע דברים אחרים,כמו להרוג כשהוא קטן יותר או להעביר אותו עוד שהוא קטן לצד שלך.גם אם הורגים טיימר,ההשפעה שלו על הזמן נישארת,אפילו גדלה לפעמים,אלא,אם טיימר אחר יתקן אותה.

לסיכום,המודל שהצגתי פה של האי,הוא הכי פרקטי ונוח,בלי פרדוקסים ובלי תיכנון מורט עצבים והגבלת השחקנים.יותר מיזה,אפשר לךעשות הרפתקאת בונוס[או חובה]שבה השחקנים מתקנים את כל הבעיות שהאויב שחיסלו בפעם הקודמת עשה.אני באמת מקווה שאני צודק ושלא סתם הטעתי אתכם,אבל בן כו' וכו' זו הדרך המושלמת לדעתי.
 
התחלתי לקרוא את התגובה של פלדריק, איפשהוא בהתחלה הבנתי שיש לי רעיון מאוד דומה למה שהוא הציג ואז הפסקתי לקרוא את ההמשך כי הבנתי שאני פתאום רוצה לראות את הסדרה הזאת... אז תסלח לי פלדריק אם אני אחזור על חלק מהרעיונות שאמרת:

סתם רעיונות לשיקולך (רעיונות שלאו דווקא קשורים אחד לשני):

* כמו שהתחלתי לקרוא בהודעה של פלדריק- קיימות נקודות זמן מסוימות שהן כל כך קריטיות בהיסטוריה, בהן הרעיון של "ההיסטוריה המגנה על עצמה" מתרחש בסיכוי גבוה מאוד. בכלל, ככל שהאירוע יותר משמעותי כך הסיכוי שהוא יהיה בלתי ניתן לשינוי יגדל. אין פירוש הדבר שלא ניתן לשנות שינויים קוסמטיים, אבל בגדול האירוע עצמו יתרחש. למשל- ניקח את הרעיון של red alert 1 - איינטשיין חוזר לעבר ומעיף את היטלר לכל הרוחות במטרה למנוע את מלחמת העולם השנייה. עכשיוף אם האירוע הזה הוא כל כך משמעותי בהיסטוריה, הרי שמשהו אחר יגרום למלחמה- למשל (ופה הקורולציה ל- red alert): סטאלין ינהיג את רוסיה למלחמת עולם שנייה במקום גרמניה. יש שינוי- היטלר מת וגרמניה לא פתחה במלחמה, אבל המלחמה תתרחש בכל מקרה.

* רעיון די באנלי של שוטרי זמן- בוא ונניח כי הרעיון הקודם תקף: עכשיו נניח שיש משטרת זמן (לאו דווקא של בני אדם- אולי מדובר ביצורים או יישויות שחזקים הרבה יותר מבני אדם) שתפקידה למנוע את השינוי של העבר. בשינויים קריטיים של ההיסטוריה יוצבו יותר שוטרי זמן ובנקודות יותר חלשות יוצבו פחות שוטרים. כך למשל, אם תרצה לשנות את העבר כך שתציל את אח שלך מדריסת מכונית אתה לאו דווקא תיתקל בבעיה, אבל אם תרצה לחזור אחורה בזמן ורק ללחוץ על הכפתור האדום במוסקבה שעליו כתוב "שיגור טילים אטומיים לעבר ארה"ב" (מה הקטע הזה של כפתורים אדומים בכלל?!), אז יכול להיות שתהיה לך יותר בעיה ותיתקל ביותר שוטירם- כלומר: הסיכוי לשנות את האירוע הזה יהיה קטן בהרבה.
הצבת משטרת זמן יכולה לפתוח פתח לרעיונות נוספים- למשל: מתי שהוא השחקנים יכולים למצוא דרך להערים על שוטרי זמן או שאולי איזה נבל ראשי הוא בעצם שוטר זמן (עלילה בנאלית) או שהוא עצמו הצליח למצוא דרך להתחמק מגילויים של השוטרים.

* אירועי זמן מוזרים- כל מיני דברים שיכולים לקרות בגלל תקלות בזמן או סתם בגלל שהדמיון של השה"מ עוד שעות נוספות: זמן שעוצר מלכת, זמן שזורם אחורה (כמו ב- sliders), זמנים חופפים/ מתמזגים, זמן שמאט או מאיץ פתאום ועוד ועוד.
 
אבל מה עם מפלי התרחשויות? עצרת ארוע אחד, שהיה גורם לארוע שני, שהיה גורם לשלישי - שאותו למעשה רצית לעצור. רעיון דומה מוצג בספר של אסימוב "קץ כלזמן" - הארוע של הטסת ספינה בין כוכבית הוא אולי "משמעותית היסטורית", אבל הוא נעצר על ידי כך שצנצנת אחת הוזזה למדף אחד גבוה יותר, מה שגרם לעיכוב בניסוי, מה שגרם לממנים לאבד את הסבלנות ולבטל את תוכנית החלל.

מי יכול לעקוב אחרי או לאכוף דבר כזה?
 
חזרה
Top