• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הרפתקאות חד פעמיות

Ogmios

פונדקאי ותיק
בת'רד האלפים אינפרנל כתב:
אינפרנל, עסקים רציניים, פעם בביגור הראשון הייתי עסוק במשך 14 שעות להרצות לכמה חבר'ה על העולם הזה... קשה לי לסכם הכל.

בביגור לא יצא לי להריץ (בעיקר בגלל שאני נמנע מלהגיע לשם. אבל זה כבר סיפור אחר שמקומו לא כאן), אבל הרפתקאות חד פעמיות או One Night Stands כמו שקוראים להם אצלנו (yes, pun intended) יצא לי להריץ לא מעט.

איך אתם מריצים הרפתקאות חד-פעמיות? מה אתם עושים שונה מקפמיין רגיל שאתם מריצים?

One Shots - How to Survive One Night Stands מתוך פרוייקט אוגמיוס
 
בגידות, שקרים, הונאות, תפניות בעלילה, כלים שטובים תמיד, הופכים שיעילים הרבה יותר (ושמישים יותר) בהרפתקאות חד פעמיות. הרפתקאה חד פעמית היא הזדמנות לעשות כל מה שבקמפיין ארוך אתה נמנע ממנו - ערעור יסודות העולם, סוף העולם, שינויים מהפכניים בתפיסת המציאות של הדמויות או במציאות עצמה.

מוות של דמויות, מהצד השני של המטבע, הוא הרבה יותר פעמים כלי לגיטימי מאשר בקמפיינים ארוכים. לא צריך להגזים כאן אבל אפשר לקחת סיכונים יותר גדולים, במיוחד לקראת סוף ההרפתקאה.

נסיונות מופרעים - שלושת המשחקים האחרונים שלי כללו - 3 ננסים (לא הגזע, פשוט נמוכים) מעוותים (מאוד), לא מוכשרים, ודי טיפשים יוצאים להציל את חבריהם שנלקחו לעבדות. קבוצה של חיילי עילית עוברת אחורה בזמן למלחמת העולם השניה כדי לשכתב את ההיסטוריה של מבצע "סדן" בדרום צרפת. כוחות צבא ישראליים מנסים לעצור טרוריסטים מוסלמיים בירושלים, נכשלים בנסיון למנוע מהם לפוצץ את הכותל המערבי, ומגלים שהכותל המערבי הוא החלק האחרון במנגנון שנועד לכלוא רשע עתיק ונוראי מתחת להר הבית.
 
אני חייב לציין שרעיון זה אף פעם לא קסם לי.

אחת המטרות העיקריות שאני בא לשחק היא לפתח דמות/עלילה/עולם. דבר שקשה לי לעשות במפגש בודד, בייחוד שברוב מפגשים אלו החופש של הדמויות מוגבל יחסית - יש בד"כ מטרה ברורה שצריך להגיע אלייה.
לי זה לא מתאים :confused:
 
אני דווקא מאד אוהב סשנים חד פעמים. זה נותן לך להעביר בדיוק את הנקודה שרצית, מבלי לטרוח לפרטים הקטנים כמו "ומה קורה אח"כ?" או "ואיך זה מתיישב עם קמפיין הגיוני?"

לדעתי האישית, היכולת לנהל קמפיין ארוך טווח והיכולת להריץ הרפתקה חד פעמית בצורה טובה (ונכלל בזה גם לחתוך אותה במקום הנכון), הם שני מיומנויות שונות לחלוטין. מתיישב עם ההגיון שלכם, או שזו האינזומניה מדברת מגרוני?
 
נכון מאוד. שירה מול פרוזה.
מה שכן, אני חושב שהיה טוב אם הרבה קמפיינים ארוכים היו מרגשים מפתיעים ומותחים כמו כמה חד פעמיים קצרים. אחרי הכל, יש נטייה לעשות רולפליי של כל קנייה של סוס בשוק וזה נמאס מתישהו. צריך לדעת לחתוך.
אינטנסיביות היא כלי חשוב, היא הרבה פעמים זוכה להתעלמות לארוך קמפיינים ארוכים, בגלל שלמרות שלא קשה מדי לבנות עליה, אבל קל מאוד ובמיוחד לקלקל אותה.
 
אינטסיביות ברולפליי היא קצת כמו קפה - כשזה במקום זה מצויין, אבל אם עושים את זה יותר מידי פשוט מתרגלים לזה וזה מעבד את האפקטיביות.
קמפיין ארוך צריך להתנהל על מי-מנוחות (לפחות יחסית לסשיין חד פעמי) רוב הזמן, ולהתפרץ לאינטנסיביות בנקודות קריטיות, כמו ספר או סרט טוב.

ואם כבר הכנסת אותי לזה, בוא נזרוק עוד שאלה לאויר העולם - איך אתם יוצרים סצינה אינטנסיבית? יש לכם טכניקות מיוחדות לכך? משהו שיבדיל סצינות קריטיות משאר המשחק?
 
חזרה
Top