הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

דיונים שנוגעים לכל משחקי התפקידים וכל השיטות, תוכלו למצוא כאן המלצות על ספרים ושיטות, עולמות ותוכן מקוריים, תיאוריה של משחקי תפקידים, עצות לכתיבת תוכן משלכם, טיפים למנחה ועוד.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3680
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי tkhag1 » 02 דצמבר 2019, 00:44

אחרי ויכוח ברוח טובה עם ידיד התחלתי לתהות, מה השה"ם והשחקן המצוי מעדיף? רקע סיפורי שמסופר בצורת סיפור, בדרך כלל רצף של אירועים שמסופרים כמו פרקים בספר ומתמקדים באירועים בעלי חשיבות? או לחילופין רקע כללי שמכסה את הרקע בתיאור כללי של חיי הדמות?

אני אישית בתור שחקן ובתור שה"ם מעדיף לכתוב ולקרוא רקע סיפורי, מה אתם מעדיפים?
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2806
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 44

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי אביעד » 02 דצמבר 2019, 00:58

רקע כללי. אנשים נוטים לחפור עם פרטים לא רלוונטיים כשהם כותבים רקע בצורת סיפור, ומלבד זאת מדובר ברקע, ולהכניס בתוכו דברים במקרם סיפורי עלול לפגוע בתוכן עצמו, שזה הדבר שחשוב ברקע.
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3680
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי tkhag1 » 02 דצמבר 2019, 01:08

מצד שני רקע סיפורי שכתוב בצורה טובה נותן מבט יותר מדויק על האופי של הדמות ומתאים יותר כדי לסקור אירועים בעלי משמעות בחיי הדמות.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8413
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 47
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי Nextorl » 02 דצמבר 2019, 09:25

בהחלט רקע כללי, כיוון שהוא משאיר הכי הרבה מקום למשחק עצמו. האירועים המשמעותיים בחיי הדמות אמורים לקרות אחרי שהיא מתחילה את חיי ההרפתקנות, לא לפני.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 8859
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 25

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי liorgonen3 » 02 דצמבר 2019, 11:26

אני שונא רשימת מכולת, רקע קצר ולא ממצא מרגיש לי חסר. בעיקר בגלל שאני נוטה לעבוד עם הרקע של הדמות ולשלב אותו במשחק, מה שאומר שככל שהרקע יותר מפורט, יש יותר עם מה לעבוד.

עכשיו זה לא אומר שכל דמות צריכה לתאר איך היא חיסלה דרקון בגיל 2 וניצחה ליץ בגיל 7, מה שאני כן הייתי רוצה לראות זה את הסיפור של הדמות, איך היא הגיע לאן שהיא הגיעה עכשיו. הדמות למדה קסם? אני הייתי רוצה לדעת מה היה בלימודים שלה, היא שכירת חרב? איך היא מתקיימת ביחס לשאר האנשים בפלוגה שלה, איזה חברים יש לה שם, דברים כאלה...

בסופו של דבר אני מאמין שאפשר לשמור על רקע סיפורי עם פרטים רלבנטים בלבד, אתה לא צריך לכתוב בסיפור שלסבתא של הדמות שלך יש מתקון מתחרה לקציצות סרטן, או שתמיד היית דופק את הזרת בשולחן של הבית, אבל מי היו החברי אמת של הדמות שלך? מה קרה למשפחה שלה? איך היא הפכה להרפתקנית? אני לא חושב שזה משהו שצריך להיות בתוך 2-3 שורות מתוך 14
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17779
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 36
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי פלאפי » 02 דצמבר 2019, 12:27

מבחינת הפורמט, אני מעדיף תיאור כללי בגוף שלישי שלא נכנס להתרחשויות ספציפיות. אני ממש שונא לקרוא פרוזה גרועה של שחקנים שמתפלפלים על כל מיני סיטואציות שנראות להם מעניינות בעברה של הדמות, אבל לא באמת מגלות עליה שום דבר שאפשר להשתמש בו במשחק. אני מסכים לגמרי שדברים מעניינים צריכים לקרות תוך כדי המשחק ולא בעברה של הדמות - אלא אם כן קרה משהו בעברה של הדמות שמתייחס ישירות למה שהולכים לשחק, ומחייב רקע כדי לתת לו עומק. במקרה כזה יש לתאר את המקרה בקצרה ורק לספר על הדברים החשובים. לכתוב סצנה שלמה עם תמלול ורגשות גורם לי לרצות לסגור את המסמך מיד.
בנוגע לאורך, עד עמוד, ועדיף אפילו חצי עמוד. הדמות גם ככה נבנית במהלך המשחק, כך שאין טעם לנסות לבנות דמות שלמה עם אופי בלי להכיר אותה בכלל. צריך מספיק פירוט כדי שיהיה עם מה לעבוד, אבל לא כל כך הרבה שצריך להתעלם מחלקים שלמים ברקע כי אין מה לעשות איתם. למשל, זה סבבה לתאר מכר חשוב או שניים מעברה של הדמות, אבל למנות את כל הוריה אחיה חבריה מהילדות והאנשים שלמדו איתה באקדמיה רק יוצר עומס, והמנחה לא ישתמש ברובם בכל מקרה.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3680
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי tkhag1 » 02 דצמבר 2019, 16:36

אני רואה כאן סוג של חזרה על אמונה שאומרת שדמות צריכה להיות דף חלק יחסית, אני די מתנגד לכך, דמות בת 19 הספיקה לעבור הרבה מאוד בשביל להגדיר את האופי שלה, וזה הגיל המינמלי פחות או יותר לדמות.
דמות שעברה כבר דבר או שתיים בחיים שלה עדיין יכולה להשתנות ולהתפתח.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2806
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 44

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי אביעד » 02 דצמבר 2019, 17:55

א. לא מוצא פגם מהותי בגישה הזו - דף חלק זה דבר מאוד נוח לעבוד איתו, במיוחד במקרים מסוימים או לאנשים מסוימים. דמות יכולה בהחלט להוות דף חלק כשמה שקרה לה לפני גיל 19 לא משמעותי להרפתקה עצמה.
ב. אני כן מסכים איתך שדמות עם רקע מושקע ומפורט יכולה להיות מועילה להרפתקה - ברוב המקרים הרקע לא מפריע, והוא יכול להוסיף להרפתקה - עכשיו החבר של הדמות יכול להופיע ולעזור לחבורה בזמנים קשים וכל מיני דברים. בנוסף, זה מרגיש לי קצת מוזר לשחק דמות שאני לא יודע עליה הרבה.
ג. מצד שני צריך להיזהר לא לחפור לאנשים עם רקע של ארבע מאות עמודים ואלפיים עובדות טריוויה לא רלוונטיות על הדמות (אהב ביצים קשות עד שפעם אחת הוא קיבל מהן כוייה בלשון ומאז הוא שונא את כל האורקים כי מי שהכין את הביצה ההיא היה אורק, והוא גם הפסיק לאכול ביצים קשות)
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3680
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי tkhag1 » 02 דצמבר 2019, 18:06

סיפור רקע סיפורי טוב לדעתי לא אמור לעלות על 4 סצנה, 5 לכל היותר.
ואם אתה עושה אותו טוב זה לא אמור לקחת יותר מעמוד, שתיים אם אתה ממש מגזים אבל אז אתה חייב לכתוב באופן ממש טוב.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17779
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 36
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי פלאפי » 02 דצמבר 2019, 18:30

זה לא שדמות צריכה להיות דף חלק, אלא שהיא צריכה לההתחיל את המשחק מנקודה שבו היא רוצה דברים ומסוגלת להשתנות. דמות שמתחילה את המשחק אחרי שכבר השיגה את מה שהיא רוצה בחיים ומקובעת בדרכיה - מה כבר אפשר לעשות איתה תוך כדי המשחק?

למשל, אחת הקלישאות זה לשחק דמות שהיא כבר הכי טובה במה שהיא עושה. "אני הקשת הכי טוב בממלכה, כולם מכירים את שמי, ויש לי מקום מכובד בגלדת הקשתים". אוקי, אז למה לא לשחק את כל ההרפתקאות שעברת עד שנהיית הקשת הכי טוב? הרי לא התחלת ככזה. אם אתה כבר בנקודת השיא, זה אומר שהמסע לשם נמצא מאחוריך.
או למשל, דמויות שברקע שלהם נמצא כבר ארק עלילתי שלם - "רצחו את ההורים שלי, מצאתי את הרוצחים ורצחתי אותם חזרה, ועכשיו אני מסתובב בעולם". לא יותר מעניין לשחק את המסע למצוא את הרוצחים האלה? (על אף שאישית אני חושב שזה הסיפור רקע הכי קלישאתי ועצל שיש ואל תכתבו דמויות כאלה פליז).

אין בעיה שלדמות יהיו אירועים מעניינים ואף דרמטיים ומשני חיים בעברה, כל עוד האירועים האלה הם פתח להרפתקה שתקרה בעתיד, או גורם מעצב משמעותי באישיות של הדמות.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
tkhag1
הודעות: 3680
הצטרף: 23 ינואר 2016, 18:33
תשובות: 1

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי tkhag1 » 02 דצמבר 2019, 19:13

אני אישית חושב שעדיף לעצור בשלב של "רצחו את ההורים שלי" וגם אם לא, הוא נקם, זה אומר שזה נגמר? לא היה לרוצחים ילדים? לא היה אירגון מאחורי זה? למה הם רצחו אותם בכלל? לעצור ב"הוא רצח את הרוצחים" זה ביזבוז, יש לך מושג מה שה"ם יכול לעשות עם זה?
אגב זה מזכיר לי שאחת הדמויות ששיחקתי בקמפיין ארוך יחסית בהרפתקת על הייתה בעלת פחד עצום, הפחד להגיע לסוף, לא המוות אילה הסוף כלומר היא עשתה את הכול בחיים שלה, כאשר היא ראתה את הפחד הגדול ביותר שלה זה היה שהיא ניצחה את הקיסר שכבש את העולם הקימה משפחה והפחה לעוצמתית מעבר לכל דמיון, כלומר הגיע לסוף ולא נותר משהו שהיא שואפת עליו, זה היה מעניין לשחק דמות עם הפחד הזה אבל מה עם דמות שהגיע לשם? דמות שעשתה הכול ופשוט הסיפור שלה ניגמר? דמות כזו בידיים של שחקן טוב ושה"ם מדהים תהייה מרתקת.
ישבתי חצי שעה מול המסך בניסיון לחשוב על משהו חכם ומתוחכם, ואז הבנתי שאין לי שום דבר מעניין להגיד.
א.ש.
סמל אישי של משתמש
SandChicken
הודעות: 1121
הצטרף: 22 פברואר 2013, 10:24
תשובות: 2

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי SandChicken » 02 דצמבר 2019, 19:17

בלי רקעים בכלל. אפשר לספר המון על הדמות בשיטה של גורל - מספר היבטים שמדגישים את מה שחשוב בה. זה מעניין ורלבנטי יותר מאשר סיפור החיים של דמות דמיונית.
דמות חדשה היא תמיד טבולה ראסה מעצם העובדה שכתבת אותה לפני 5 דקות, גם אם היא בדרגה 16 ובת 379. אחרי שתשחק איתה כמה הרפתקאות תגלה את האופי האמיתי שלה.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2806
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 44

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי אביעד » 02 דצמבר 2019, 21:08

פלאפי כתב:
02 דצמבר 2019, 18:30
אוקי, אז למה לא לשחק את כל ההרפתקאות שעברת עד שנהיית הקשת הכי טוב?
אפשרי, ואפשרי גם לשחק את ההרפתקאות שקרו לאחר מכן. אחרי הכל בסביבות רמה 15 (מונחי מו"ד עד רמה 20) אתה באמת נהיה הקשת הכי טוב בממלכה, ומה אתה עושה אחר כך? מתחיל דמות חדשה? לא תמיד.
tkhag1 כתב:
02 דצמבר 2019, 19:13
דמות שעשתה הכול ופשוט הסיפור שלה ניגמר? דמות כזו בידיים של שחקן טוב ושה"ם מדהים תהייה מרתקת.
איך? הרי הסיפור שלה נגמר. כלומר, מה מעניין בלשחק דמות שהסיפור שלה נגמר חוץ מאיזו עלילת דיכאון נוסח רייסטלין שהפך לאל, הרג את כל האלים האחרים ואז נמאס לו והוא החזיר את הזמן לאחור שוב כדי להימלט מהגורל המשעמם הזה (כי לשחק אל זה לא מעניין)
SandChicken כתב:
02 דצמבר 2019, 19:17
בלי רקעים בכלל. אפשר לספר המון על הדמות בשיטה של גורל - מספר היבטים שמדגישים את מה שחשוב בה. זה מעניין ורלבנטי יותר מאשר סיפור החיים של דמות דמיונית.
זה לא בא בסתירה לכתיבת רקע, והרקע יכול להוסיף. אחרי הכל אתה רוצה לדעת קצת מאיפה בעולם היא באה, ולו רק לעניינים טכניים יחסית כמו את מי היא מכירה.
SandChicken כתב:
02 דצמבר 2019, 19:17
דמות חדשה היא תמיד טבולה ראסה מעצם העובדה שכתבת אותה לפני 5 דקות, גם אם היא בדרגה 16 ובת 379. אחרי שתשחק איתה כמה הרפתקאות תגלה את האופי האמיתי שלה.
אם אתה משחק את הדמות בלי קשר לרקע אז כן. אחרת באותה מידה אתה מגלה את האופי האמיתי של הדמות שלך בכל סשן מחדש.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3999
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 02 דצמבר 2019, 21:19

בתור מנחה, אני מעדיף שהדברים המעניינים שדמויות עושות יקרו בזמן המשחק שלי ולא לפני זה, ולכן אני די מעודד את השחקנים שלי לשחק דמויות צעירות (סביבות גיל 16-17), שלא עברו הרבה ולא יודעות הרבה על העולם סביבן.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
SandChicken
הודעות: 1121
הצטרף: 22 פברואר 2013, 10:24
תשובות: 2

איזה רקעים אתם מעדיפים? כלליים או סיפוריים?

שליחה על ידי SandChicken » 03 דצמבר 2019, 18:09

אם מקום הולדתה של הדמות באמת חשוב ומעניין אפשר להכניס את זה כהיבט. את העניינים הטכניים אפשר לפתור בכמה צורות ואני מעדיף שזה יהיה מוכתב עלילה ולא מוכתב ביוגרפיה.
לא יודע מה זה לשחק בהתאם לרקע. זה אומר לשחק באופן קלישאתי וסטריאוטיפי? רקע הוא רק גורם אחד בעיצוב אישיות ואופן העיצוב שלו הוא חוויתי. כל עוד לא חווית את הרקע של הדמות שלך אלא רק כתבת על הנייר אז הוא לא באמת משפיע על האופי של הדמות שלך. תוך כדי משחק אתה באמת חווה את הדמות ומבין איך היא מתנהגת במצבים שונים גם אם במקור חשבת שהיא תתנהג אחרת, בדיוק כמו בחיים האמיתיים.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה