• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לשחק "הנשגבים" עם "גורל"? - ניתוק עולם מערכה מהשיטה הייעודית שלו

העולם של "הנשגבים" מסקרן אותי מאוד כבר תקופה. מנגד, השיטה הכבדה (והביקורת הרבה ששמעתי כלפיה) מרתיעים אותי.
חשבתי אולי לרכוש את ספר המשחק רק עבור עולם המערכה, ולשחק בו בשיטה אחרת כלשהי (כנראה גורל).

השאלות שלי הן:
האם נראה לכם שהשילוב יעבוד בצורה טובה?
איזה מספרי הבסיס עדיף אם אני מתעניין רק בעולם המערכה - זה של המהדורה השנייה, או זה של השלישית?
מה דעתכם ונסיונכם באופן כללי בנוגע לניתוק של עולם מערכה שמגיע עם שיטה מובנית מהשיטה שלו?

תודה מראש לכל העונים.
 
השיטה גרמה לי טראומות ותסביכים נפשיים.

העולם יפהפה ומדהים.
גורל.. אולי בהתאמה מסוימת. לעומת זאת, לדעתי משחקעל יוכל לעבוד יותר טוב בהתאמה מסוימת.
נקודות שצריך לחשוב עליהם כשמעבירים נשגבים שיטה-
הטיפול ומעקב אחר המאנה וההילה שהשימוש בה יוצר.

צ'ארמים וזה, זה חרטא. הרבה צ'ארמים זה פשוט לעשות משהו בצורה מגניבה יותר- כלומר פלוס מכאני של קוביות.

זה ממש מסבך ומכאיב ראש. במקום הייתי מגדיר שדמות טובה ב"צ'ארמים של יכולת מלאכה" למשל.

גם נותן יותר מקום ליצירתיות.

את המהד' השלישית אני לא מכיר...

אבל הבנתי שזה פשוט עולם ופלאפ שונה מאוד.
 
הבעיה בהקשר של נשגבים וניתוק מהשיטה זו העובדה המצערת שהשיטה היא חלק מה"הו" של המשחק, ז"א הרבה מהדברים שקורים או לא קורים בב בתור משחקיות מיוצגים בצורה די סבירה בחוקים שלה, קשה לי לראות שיטה אחרת שמצליחה לעשות את זה ועדיין לשמור על איזושהיא פשטות.

אבל אני לא מכירה את גורל, ואשמח לראות מישהו מצליח לעשות את זה :)
 
אפשר לשחק בעולם של הנשגבים עם גורל.
אי אפשר לשחק את המשאבים עם גורל - זו חוויה נפרדת.
יש קשר הדוק בין הסיפור והשיטה בנשגבים, לא תקבל את אותה תוצאה עם גורל... הנשגבים היא שיטה שבה הדמויות הן אלים למחצה...
 
למרות שיכול להיות מעניין לתרגם את התעצומות לעלות של 1-3, להגדיל את מאגר נקודות הגורל ולקבוע שהן מתפקדות גם כמאנה (ולאפשר להחזיר אותן בדרכים המתאימות בנוסף לדרכים הרגילות). רקעים יכולים להיות אספקטים, מעלות יכולות להיות אספקטים *שליליים* (מקבלים נק גורל כשמשתמשים אבל זה גורם לצרות)... צריך יהיה להוסיף ולשנות די הרבה, אבל החוויה בסוף יכולה לצאת מספיק דומה ובהחלט מעניינת.
 
ת'ור אמר/ה:
[post]663917[/post] למרות שיכול להיות מעניין לתרגם את התעצומות לעלות של 1-3, להגדיל את מאגר נקודות הגורל ולקבוע שהן מתפקדות גם כמאנה (ולאפשר להחזיר אותן בדרכים המתאימות בנוסף לדרכים הרגילות). רקעים יכולים להיות אספקטים, מעלות יכולות להיות אספקטים *שליליים* (מקבלים נק גורל כשמשתמשים אבל זה גורם לצרות)... צריך יהיה להוסיף ולשנות די הרבה, אבל החוויה בסוף יכולה לצאת מספיק דומה ובהחלט מעניינת.
זה לא יהיה "גורל" בסוף, אלא משהו מכאני יותר, באמצע בין השיטות. לא קראתי את ההמרות שפסקי פרסם בנושא שדרגוניאן קישר אליו, אולי שם עשו משהו דומה.
אבל מהמשחקים שלי בנשגבים, החוויה של המשחק כרוכה בכל המכאניקה של המשחק. גורל היא שיטה נרטיבית, ונשגבים היא שיטה אתגרית.
 
דרגוניאן - העץ ההוא ממש עוזר, תודה. נראה לי שאני אעיף מבט בהמרות שפסקי קישר אליהן.

אולדמן - האמת, אני מעוניין בעולם המערכה בגלל האפיות והדמיון לאנימה/מאנגה (זה ימכור טוב לשחקנים שלי). אתה חושב שהדברים האלו קשורים באופן בלתי ניתן לניתוק לשיטה?
 
אם מה שאתה מחפש זה מאנגה/אנימה בתור שיטות משחק. אז שמעתי שbig eyes small mouth היא שיטת משחק שנועדה לכך (גם נאמר לי שהיא די פתוחה, אם כי לא שיחקתי בה אף פעם)

ממליץ לך להציץ. יכול להיות יותר פשוט ונוח מאשר לקחת את הנשגבים החוצה מהשיטה שלהם
 
חזרה
Top