• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

טעויות חוקים שהרסו לכם משחק

לפני כמה ימים שיחקתי עם חבר את התרחיש השני במשחק הקלפים של ארקהם הורר. מפה לשם התחלנו את המשחק, וגילינו שיש לנו רק שמונה תורות לסיים את המשימה.
ניסינו לעשות את המיטב, אבל תקפו אותנו יריבים עיקשים ולא הספקנו להצטייד כמו שצריך. כך שבקושי רב הגענו לקו הסיום והצלחנו רק חלקית.
ואז גיליתי שבטעות שמתי קלף agenda בערמה של קלפי האויב, ובמקום שמונה תורות, היו צריכים להיות לנו 14...
פשוט מבאס.
החלטנו להיפגש שוב ולשחק את התרחיש מחדש :cthulhu:

אז איזה טעויות חוקים אצלכם שינו תוצאה של משחק מקצה לקצה?
 
לא מקצה לקצה, אבל במשחק Battle for Rokugan ערבבנו גם את הפקודה הריקה לתוך מאגר הפקודות. אז במקום שלכל שחקן יהיו בכל תור 5 פקודות ועוד פקודה ריקה כדי לרמות את השחקנים האחרים, היו חמש פקודות ולפעמים אחת מהן הייתה ריקה, וצריך היה לשחק את כל ה-5. כלומר, אם שלפת פקודה ריקה אז שיחקת בתכלס רק 4 פקודות אפילו שזה לא אופטימלי, ואם רצית לרמות מישהו - שיחקת פקודה לא-ריקה באופן שאינו חוקי ושרפת אותה - כי לא הייתה לך פקודה ריקה.
בטווח הארוך כולם עשו פחות פעולות ממה שצריך לעשות :)

(אבל כשמשחקים אותו נכון הוא ממש אחלה משחק)
 
כששיחקתי דרואיד (מו"ד 4) באחד המשחקים של נקסטורל.
הכוח לפי-רצון "שוט קוצים" משך את המטרה 2 משבצות לעברך בפגיעה מוצלחת. בהתחלה לא זכרנו שתנועה כפויה לא מעוררת התקפות מזדמנות, אז יצא מצב שהקבוצה הציבה את עצמה ב-2 שורות, השתמשתי בשוט קוצים על האויב, ואז הוא קיבל מכות מזדמנות מכל ה-Party. אה כן, גם לא זכרנו את החוק על פעולה-מזדמנת אחת בכל תור, אז האויבים חטפו 2 התקפות מזדמנות מכל אחד, אחת על כל משבצת של תנועה כפויה.

זה לא הרס לנו את המשחק לרעה, אבל זה היה מגעיל, וכיף, ומצחיק.
 
הכוח המופחת (3 במקום 7) של טרול בטליסמן היה משגע אותנו תמיד, בסוף החלטנו על חוק בית שכל אחד מקבל 2 דמויות ובוחר אחת מביניהן.
טעויות שהרסו ממש את המשחק - במקרה יצא לי לשחק עם חבר שחמט השבת, והיה נורא חשוך, והחלפתי את המיקומים של המלכה והמלך. אז פעלתי כאילו המלכה והמלך נמצאים במקומות הלא נכונים ואיבדתי ככה רץ (גם לא ראיתי את הכלים כל כך טוב), ורק אז שמתי לב לטעות... החלפתי את המקומות שלהם. בנוסף הסתבר שחבר שלי לא ידע כמה חוקים של הצרחה שאני כן ידעתי, וזה די שיבש לו את התכניות. בכ"מ ניצחתי. :D עריכה: בדיקה בחוקים גילתה שאני חלוד ושכחתי חוק נוסף של ההצרחה, מה שגרם לי לבצע מהלך לא חוקי. הפסדתי.
 
וול, שיחקתי מנצ'קין, וקיבלתי את הרושם המשונה שאתה יכול פשוט למכור את החפצים שלך כמה שבא לך בשביל דרגות, כולל דרגה עשירית. ואז זה פשוט הוביל למצב שמישהו מגיע לרמה 5 ואז מנצח כי הוא מוכר ערימה של דברים והוא בן מחצית או משהו. אחר כך החלטנו פשוט להתעלם לחלוטין מהקטע של הזהב, אבל זה גם היה בעייתי. ואז קראנו את החוקים והבנו את הטעות שלנו.
 
פלדריק אמר/ה:
the Nerubian אמר/ה:
כן, זה תיאור מדויק למדי של המשחק.
משחקי הכס רק טוב יותר ועם עולם מערכה מוכר אחר.

רגע, אז איזה מהם טוב יותר?

אנחנו גם תמיד נפלנו בטליסמן.
רוקוגאן.
רוקוגאן טוב יותר.
 
ועוד טעות חוקים, שהסריחה לי בכל המשחק הייתה ב- https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2015/4/24/mission-red-planet/ משחק חמוד על סטימפאנק והתיישבות על מאדים. במשחק יש מספר חלליות שמשוגרות למאדים, כשאנחנו שמנו שש חלליות כל הזמן. במהלך כל המשחק, זה הרגיש שאין מתח אמיתי בתחרות על החלליות והמשחק היה סביר ודי משעמם.
בסיום המשחק, החלטתי לרפרף בספר החוקים, וגיליתי שהיינו צריכים למקם מספר חלליות השווה למספר השחקנים - כלומר ארבע חלליות במקום שש, מה שהיה הופך את המשחק להרבה יותר מעניין ומותח לדעתי.
הבאסה זה שאחרי החוויה הראשונית, כבר לא שיחקנו בו שוב לפי החוקים הנכונים.
 
טעות חוקים נוספת שגיליתי שלשום - משום מה זכרתי שבמלך טוקיו יש גלגול מחדש בודד, לפחות ככה שיחקתי עם הילדים לאחרונה. כשבפועל אפשר לגלגל מחדש פעמיים. ברור שזה משפיע המון על המשחק.
לא ממש ברור לי מתי נולדה הטעות הזאת, בעיקר שבפעמים האחרונות שיחקתי אותו או עם הילדים (שאז פישטתי חוקים) או עם האחיינים. בכל מקרה הגלגול הנוסף עוזר להוריד את האקראיות במשחק...
 
חזרה
Top