• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחקים עם קנייה "עיוורת"/אקראית - בעד או נגד?

בשורה לחובבי הדייסמטרס: בשנה הקרובה המיקוד יהיה על מוצרים בהם כל הקוביות והקלפים יהיו ידועים מראש, כלומר דומה ל Living Card Game שהוא משחק אסיף אבל בלי אלמנט של אקראיות בעת פתיחת החבילה. https://wizkids.com/dicemasters/campaign-boxes/
בתור חובב של המשחק (מי שלא מכיר, הנה סקירה https://www.pundak.co.il/reviews/boardgames/735-dice-masters-justice-league), אבל כזה שלאחרונה אין לו הרבה זמן פנוי אני דווקא שמח מכך. אמנם גם היה לי כיף לפתוח חבילות אקראיות ולקבל קוביות חזקות (וחלשות) אבל לאחרונה פשוט אין לי זמן. אז מוצר כזה הרבה יותר מתאים לי.
בכל מקרה, זה עורר בי את השאלה הכללית - האם עדיף משחקים כאלו, עם טונות הרחבות ואפשרות לבניית חבילה, כמשחקים עם הרחבות קבועות או עם הרחבות אקראיות שגם יש את האלמנטים של איסוף קלפים/קוביות, מסחר וכמובן ההתרגשות בעת פתיחת ההרחבה?
 
אני תוהה מה היה קורה אילו היה אלמנט של השקעה חוץ משחקית במשחק תפקידים... מן הסתם רוב מוחלט של חברי הפורום, בעיקר שה"מים, היו יוצאים נגד דבר כזה שכן זה נוגד את הכתוב בספרי השה"מים הקדושים.
 
להשקיע כסף בקניית חפיסות. אין הדבר דומה לקניית ספרי בסיס, כי אתה קונה ציוד הכרחי וידוע מראש לתחביב, כמו אוזניות איכותיות או משחק קופסה או חרבות מעץ לאימון קנדו. אין הדבר דומה לקניית ספרי הרחבה לשיטה, שכן הם לא קניית ציוד המשפר את סיכויי הניצחון שלך על אחד השחקנים, כי כולם משתמשים בהם. אבל בחפיסות קלפין אקראיות יכולים לצאת לך קלפים חזקים או חלשים, וכך אתה מוסיף מידת אקראיות למשחק, והוא לא משחק של אסטרטגיה משחקית מלאה. אמנם ישנם משחקים המבוססים על הסתברויות ואני מאוד אוהב אותם, כמו קטאן למשל, אבל ההסתברות היא תוך משחקית ואתה לא נוקט פעולה מחוץ למשחק כדי לשפר את סיכויי ההצלחה. זה לא כמו אימון למרוץ אופניים ושהטוב ביותר ינצח, אלא יותר כמו קניית אופניים טובים יותר מלשאר המתחרים או שימוש בסטרואידים, רק שכאן מעודדים את זה במקום לעצור את הטירוף.
 
הדבר הכי דומה שאני יכול לחשוב במשחקי תפקידים, זה קניית מיניאטורות. נכון שזה לא חובה, אבל לפחות במבוכים ודרקונים זה משפר את החוויה, זה יקר, זה ממכר, תמיד אפשר לקנות עוד וגם יש מוצרים אקראיים.
 
תלוי במשחק. כל עוד יש מספיק גיוון בקלפים, ככה פתיחות אקראיות מוסיפות יותר. עם ניצול נכון של המשאבים שלך אתה יכול לבנות דק סביר ולאט לאט למצוא קלפים שיתאימו לו. בבנייה ואיסוף עצמי יש את התחושה של חפיסה אישית ומקורית.

אם יש מגוון מועט של קלפים, או שאפשר להזמין קלפים מסוימים במחיר סביר, אתה מסוגל לבנות את החפיסות הטובות ביותר - אבל ככה גם כל השאר. החפיסה שלך לא "באמת" שלך. אלא אם כן אתה משחק חפיסה חלשה, הקומבו המגניב שיש לך הוא רעיון של מישהו באינטרנט ולא עיקרון ששיפרת עם הזמן.

האפשרות השלישית היא שהחברה מוכרת קלפים חזקים במחיר גבוה, זה לא נשמע כמו תכנון טוב במיוחד.

גם במג׳יק וגם בהארת׳סטון לא השקעתי המון, אבל זה אחד מההבדלים העיקריים שאני שם לב אליהם במבט לאחור. במג׳יק יכולתי לראות חפיסות יצירתיות בסגנונות שונים, בהארת׳סטון נשארו רק מספר אבטיפוסים עיקריים לאחר שהמטא התייצבה. מצד שני, בראשון שיחקתי בלי מגבלת עונות ובשני עם.
 
זה בדיוק מה שיצאתי נגדו. אילו כל הקלפים היו מאוזנים בעוצמתם, לא היה לי כל-כך אכפת מפתיחה אקראית, למרות שזה עדיין משפר, במובן מסוים, יכולת מכאנית תוך משחקית על ידי השקעה חוץ משחקית, אבל כאשר אתה פותח חבילות באופן אקראי כדי לקבל קלפים חזקים, העניין מודגש ביותר.
בנוסף, קלפים חזקים נדירים יותר, כלומר עליך לקנות יותר חפיסות בממוצע כדי לקבל אותם, מה שאומר שבפועל הם אכן עולים יותר מקלפים פשוטים.
 
חפיסות מקוריות זה פיצ׳ר. החיסרון הוא שצריך להשקיע יותר זמן וכסף מאשר משחק שמגיע עם כל הרכיבים.
הייתי אומר שמשחק אסיפה טוב (בניגוד לעסק מתמשך שמעוניין לשמור על קונים) ישאף לאזן בין ההנאה בהשגת קלפים מתאימים, מיומנות השחקן בשילוב קלפים לכדי חפיסות ויחס הגיוני של איזון כללי בין קלפים.
 
פיצ'ר? אני לא כל כך מכיר עגה.
למה משחק אסיפה טוב הוא לא עסק מתמשך שמעוניין לשמור על קונים? אפשר להוסיף קלפים כל הזמן.
וכבר הבעתי את דעתי על משחקי איסוף למיניהם, אתה רק מבסס את הטענות שלי על משחקים שמעולם לא שיחקתי בהם (במג'יק פעם אחת בחוג) מכיוון שאני מתנגד למשחקי אסיפה (וגם מכיוון שאין לי עם מי לשחק), ואומר שאתה משחק בזה. לא הבנתי למה אתה בעד תכונת האיסוף של המשחק. אשמח אם תסביר לי.
 
פיצ׳ר = feature. תכונה או מאפיין.
אביעד אמר/ה:
[post]692651[/post] למה משחק אסיפה טוב הוא לא עסק מתמשך שמעוניין לשמור על קונים?
זה לא נוגד, פשוט שלמפתחים (בכל תחום) יש שני קווים מנחים: לעשות מוצר איכותי ולהרוויח כסף.
אני לא מתנגד למה שאתה אומר, רק מוסיף את דעתי.

אני בעד תכונת/פיצ׳ר האיסוף של משחקים בסגנון כל עוד המשחק
Adran אמר/ה:
[post]692640[/post] ישאף לאזן בין ההנאה בהשגת קלפים מתאימים, מיומנות השחקן בשילוב קלפים לכדי חפיסות ויחס הגיוני של איזון כללי בין קלפים.
כדאי גם להוסיף קריטריון של גיוון מכאניקות ואיזון שלהן. אם הוא עונה על התנאים האלו מספיק טוב, יהיה אפשר להמשיך להנות ממנו באופן כמעט קבוע - במילים אחרות, הוא יכול לשמש כתחביב.

אם נחזור להשוואה בין מג׳יק להארת׳סטון:
אני חושב שהגיוון במכאניקות, לפחות בפורמטים שאני שיחקתי בכל משחק, הוא מה שגרם לי להנות יותר ממג׳יק. אפילו שלא השקעתי המון זמן או כסף בתחביב יכלתי לבנות חפיסות מקוריות (ואפילו לא רעות ביחס לתקציב, אם אפשר להעיד על עיסתי :)) כמו גם להיתקל ברעיונות מקוריים של שחקנים אחרים.

קח כל משחק בסגנון וצמצם את כמות הקלפים בו באופן משמעותי. הדגש במשחק כזה יהיה רק על מיומנות השימוש בחפיסה. זה חלק גדול מהמשחק, אבל לא בהכרח האחד המלהיב. כמו ההבדל בין קרב לבניית דמות במו"ד או כל שיטה קראנצ׳ית אחרת.
בהנחה שאותו משחק לא יצא אתמול, כבר יש מטא יציבה למדי ואין מקום לרעיונות חדשים. החפיסה שלך חלשה במקרה הטוב ולא רעיון שלך במקרה הרע.
 
אני חוזר ואומר. לא אכפת לי מאלמנט האיסוף במשחק. אלא מהאקראיות של האיסוף, כלומר דבר שמעודד אותך להשקיע השקעה חוץ משחקית במשחק על מנת לקבל יתרון לא הוגן על אחרים המשחקים בו. אילו היה מחיר אחיד לכל הקלפים וניתן היה להזמין איזה קלף שתרצה באינטרנט, בלי להוריד את כמות הקלפים, לא הייתי מתלונן ומשווה ללקיחת סמים בתחרויות ספורט.
 
אביעד אמר/ה:
[post]693186[/post] המקרה שאני מציג הוא מקרה אידיאלי בו לכל החפיסות מחיר אחיד.
המקרה שאתה מציג גורם לקלפים השווים ביותר לעלות המון, כי יש מי שישלמו את זה.
 
אז אתה מאבד את האיסוף במשחק, שבהחלט חלק משמעותי מהחוויה בו, והופך אותו ל"שלם יותר כדי לנצח". החלק השני קיים במג׳יק גם כן, אבל שם לפחות קיימת אפשרות להשיג קלפים טובים במחיר סביר. תוכל להשתמש בהם היטב או להחליף אותם.
 
אכן חגים במעגלים, אבל זה פשוט כי אחד לא מבין.
העניין הוא שאיסוף ובנייה הם שני החלקים שיוצרים את הז׳אנר. אם אתה מקל על השגת קלפים, אתה פוגע בשחקנים שמוכשרים בבניית חפיסות - אם קל להשיג חפיסות טובות, קשה להיות שחקן טוב. במקרה הקצת יותר גרוע, רק מי שמשלם הרבה יהיה בעל חפיסה טובה.

איך לדעתך אפשר להמשיך בתחביב בלי אלמנט הבנייה והאיסוף?
 
לקנות את הקלפים שאתה רוצה, לעשות מהם חפיסה טובה, וכשמתחשק לגוון לקנות קלפים אחרים.
הבנתי שאלמנט האיסוף גורם לך ולשחקנים אחרים הנאה, אני חושב שהוא לא מוסרי כי המשלם יותר מנצח.
 
חזרה
Top