דף 1 מתוך 1

זוג משחקי לוח חמודים (על מלחמה חיות) בקיקסטרטר עכשיו

נשלח: 03 נובמבר 2017, 15:30
על ידי The oldman
שוטטתי לי להנאתי בקיקסטרטר, ונתקלתי בזוג משחקי לוח עם איורים מהממים ות'מה מעניינת, מתלבט במה להתמוך - הארנק אומר "עצור" אבל זה מפתה :devil:
הראשון הוא Dawn of Peacemakers משחק שיתופי עם סיפור בו שני עמים (תוכים וחתולים) נלחמו אחד בשני במשך שנים רבות. כל שחקן שולט בהרפתקן ומטרת השחקנים היא לשתף פעולה כדי להביא שלום בין העמים. נשמע מגניב ונראה מושקע:

הבעיה האישית שלי עמו שהיוצרים כנראה התלהבו מההצלחה של Pandemic Legacy והפכו אותו גם למשחק "מורשת", כך שפותחים חוויות תוך כדי משחק. אני אישית לא אוהב את הסגנון של המשחקים הללו, אבל מי שמעוניין: dawn of peacemakers

המשחק השני, Root: A Game of Woodland Might and Right הוא משחק מלחמה אסימטרי, בו ארבע מיני חיות נלחמים זה בזה על השליטה ביער - אך כמו כל משחק אסימטרי, לכל סיעה יש תנאי ניצחון משלה.
בעיניי הוא נראה הרבה יותר טוב, וגם בקיקסטרטר מקבלים הרחבה מתנה שמציעה גם משחק סולו ומוסיפה עוד שחקן נוסף לטווח האפשרויות.
root.jpg
root.jpg (91.07 KiB) נצפה 471 פעמים
מבין שני המשחקים הוא המועמד המוביל... השאלה אם רק הארנק יסבול... הנה הקישור: root kickstarter

זוג משחקי לוח חמודים (על מלחמה חיות) בקיקסטרטר עכשיו

נשלח: 05 נובמבר 2017, 21:27
על ידי the Nerubian
מבחינתי משחקי לגסי זה dealbreaker, אבל המשחק השני נראה אחלה.
מסתבר שלמפתח הראשי שלו יש בלוג קטן של פיתוח המשחק - Root | Board Game | BoardGameGeek

זוג משחקי לוח חמודים (על מלחמה חיות) בקיקסטרטר עכשיו

נשלח: 06 נובמבר 2017, 00:01
על ידי dragonian
מה הבעיה עם לגאסי?

זוג משחקי לוח חמודים (על מלחמה חיות) בקיקסטרטר עכשיו

נשלח: 06 נובמבר 2017, 10:32
על ידי the Nerubian
אני שחקן תפקידים. אם אני רוצה לשחק בקמפיין, יש לי את הכלים לעשות את זה בשיטות משחק מוצלחות שעולות לי פחות מאשר עונה אחת של פנדמיק לגסי.
עדיף לי לרכוש ספר אחד ב-150-250 ש"ח ולשחק עם החברים שלי מערכה מגניבה מאשר לרכוש ב-300 משחק שחלק מהמכאניקות שלו לא שלמות כי הן יבואו לידי ביטוי רק בעונה הבאה.

אני חושב שסיכם את דעתי יפה מאוד ישי מרזל מקבוצת הפייסבוק "Unbored with Board Games" בביקורת על משחק לגסי מסוים (כאן:
הבעיה היא קיומו של מצב קמפיין ארוך, שאליו מצורפות ארבעה מעטפות גדולות שעליהן כתוב "נא לפתוח רק בהתאם לקמפיין!"; ולצידן, שורה ארוכה של החלטות עיצוביות שדוחפות את המשחק לכיוון הקמפיין הנ"ל וגורמות למשחק הבסיס להיות חסר, חיוור, וחלקי. ההחלטות הללו נעות מזמן דגירה של שש תורות לצמח נוסף (כשרוב המשימות קצרות משמונה תורות, מה שהופך את פעולת הזריעה למיותרת), דגימות שמופיעות על הלוח אבל חסרות משמעות בלפחות 66% מהמשימות, ואיתן פעולות האיסוף והמחקר שקיימות סביבן, דמות שלמה שמתעסקת בדגימות, שכאמור חסרות משמעות לחלוטין, שלב הצריכה הסתמי (כל המדדים מתחילים ב-100%, והסיכוי שהם ירדו נמוך מאוד - אז מעשית תמיד יש מספיק חשמל, אוויר ואוכל לכל הדמויות, כל הזמן, והשלב הזה מיותר כמעט לחלוטין), ועוד ועוד ועוד. כל משימה מרגישה חלקית ושבורה, והמשחק כולו מרגיש כמו פתיח למשחק אחר. לרוע המזל, הפתיח לא עושה שום חשק לשחק בקמפיין השלם, ואין לי שום רצון לגרור את עצמי דרך עשרות משחקי סמי-לגאסי כדי להנות ממנו. זאת לא הצורה שבה אני צורך משחקים.
בבירור, המשחק עבר שינויים מרחיקי לכת בעקבות ההצלחה של פנדמיק לגאסי, וניסה להתאים את עצמו לדרישות השוק - וזה עלה לנו במשחק מצויין; במקומו קיבלנו משחק חלקי, פגום, ומסורס, שרומז על מה הוא יכל להיות לו לא היה נכנע להייפ, ומנסה לחקות את אחד המשחקים הגרועים ביותר ששיחקתי אי-פעם. פירסט מאשרנז הוא הקורבן הראשון של פנדמיק לגאסי, וקשה לי לדמיין שהוא יהיה האחרון.