אחד הדברים שאני אוהב במשחקי לוח הוא שחלקם מבוססים או על היסטוריה או על דברים אמיתיים מהעולם שלו - בניגוד למשל למשחקי תפקידים, שרובם הגדול מתרחש בעולם מומצא או מקביל לעולם האמיתי.
למשל, קראתי היום סקירה למשחק הלוח https://www.boardgamegeek.com/boardgame/25021/sekigahara-unification-japan שהוא משחק מלחמה ל-2 שחקנים של שלוש שעות, מה שהופך את הסיכוי לכך שאי פעם אשחק אותו לנמוך, למרות שהוא נשמע מגניב להפליא.
עם זאת, הוא עדיין עורר בי מספיק סקרנות, כדי ללכת לויקיפדיה ולקרוא שם על הקרב המדובר - https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sekigahara - שלמעשה סימל את תחילת תקופת השוגון ביפן עד לשיקום של מיג'ו. והכל בזכות משחק הלוח. די מגניב, ביחוד לגלות שבעצם הקרב הוכרע פחות בגלל טקטיקה מנצחת, אלא בגלל שצד אחד שיחד את הצבאות של הצד השני וגרם להם לבגוד באמצע הקרב - דבר כמעט בלתי נתפס בתקופה שלנו שבה הלאומנות היא שולטת ולא נאמנות לפיאודל.
אז מה אתם למדתם בזכות משחקי לוח/קלפים?
למשל, קראתי היום סקירה למשחק הלוח https://www.boardgamegeek.com/boardgame/25021/sekigahara-unification-japan שהוא משחק מלחמה ל-2 שחקנים של שלוש שעות, מה שהופך את הסיכוי לכך שאי פעם אשחק אותו לנמוך, למרות שהוא נשמע מגניב להפליא.
עם זאת, הוא עדיין עורר בי מספיק סקרנות, כדי ללכת לויקיפדיה ולקרוא שם על הקרב המדובר - https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Sekigahara - שלמעשה סימל את תחילת תקופת השוגון ביפן עד לשיקום של מיג'ו. והכל בזכות משחק הלוח. די מגניב, ביחוד לגלות שבעצם הקרב הוכרע פחות בגלל טקטיקה מנצחת, אלא בגלל שצד אחד שיחד את הצבאות של הצד השני וגרם להם לבגוד באמצע הקרב - דבר כמעט בלתי נתפס בתקופה שלנו שבה הלאומנות היא שולטת ולא נאמנות לפיאודל.
אז מה אתם למדתם בזכות משחקי לוח/קלפים?