• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

Unboxing של קונאן, ושני משחקים ראשונים

בשעה טובה, ולאחר זמן משלוח של בערך חודשיים :gah: סופסוף קיבלתי את משחק הלוח החדש של קונאן בו תמכתי בקיקסטרטר (שם הוא שבר שיאים וכתוצאה מכך יש בו טונות של דברים).
הקרטון של המשחק היה די עלוב, ולמעשה לא הגן טוב על הקופסאות - יש להם נזק בפינות ואפילו קרע קטן. מאכזב, למרות הרושם הראשוני הטוב מהקופסה העמוסה בכל טוב
conan-in-box.jpg
אז אחרי שהוצאתי מהארגז, יש שתי קופסאות למעשה. אחת היא גרסת ה Retail של המשחק, והשנייה היא קופסת האספנים שמכילה את כל יעדי ההרחבה שהגיעו - למעשה מכפילה את התוכן! אציין שתמכתי ברמה ה"נמוכה" של הברברי, ולכן קיבלתי קצת פחות דברים. מה שכן, כרגע לפחות התוכן של יעדי ההרחבה לא שימושי כל-כך, גם בגלל שאין מכאניקה בינתיים לבחור גיבורים שונים בכל תרחיש - ארחיב בהמשך.
conan-out-box.jpg
ראשית פתחתי דווקא את הקופסה של ההרחבות:
conan-stretch.jpg
conan-stretch-2.jpg
הדפים הם דפי הגיבור, שבנוסף ליותר מתריסר הגיבורים בהרחבה (במשחק הבסיס יש ארבעה), יש גם דף גיבור לכל נבל במשחק! הבעיה היא שאין דרך קלה לאזן בין הגיבורים, או לשלב אותם בתרחישים הקיימים. בפועל בכל תרחיש יש את הגיבורים המומלצים ושם זה מסתיים. מונולית' הבטיחו לספק מכאניקה כזו, ויש כל מיני הצעות ברחבי האינטרנט, אבל אין משהו מגובש...
מה שרציתי מההרחבה זה אקסטרא קוביות (תמיד חשוב, ומונולית' מזכירים את FFG בכך שמשחק הבסיס לא מגיע באמת עם מספיק קוביות) ובשביל הכיף הוצאתי את שק הקוביות, למרות שאין לו באמת שימוש במשחק.
ואז עברתי לקופסה הראשית, אציין שכל העבודה הקשה, הפתיחה וההכנה למשחק בוצעה בסיוע וליווי צמוד של הבכורה
conan-dana.jpg
אגע קצת באחת הביקורות על המשחק: תמונות של בחורות ומיניאטורות של בחורות הן די חשופות. כן, יש סקסיזם במשחק. זה הפריע לי, אפילו שיש את הטיעון ה"היסטורי" לכאורה, אבל המשחק עדיין כיף. מצד שני, אתמול בצהריים ראינו אצל המשפחה תוכנית בערוץ ההיסטוריה על מלחה"ע הראשונה עם שלל גופות אז בחדשות ובטלויזיה יש דברים גרועים לא פחות... בכל מקרה, לא קיבלתי שאלות מהבכורה על הייצוג הנשי במשחק, למרות שבעיניי זה גורע.
אז ממשיכים למשחק:
conan-main.jpg
זה כל הגודיז שיש במשחק הבסיס, מכובד בהחלט בפני עצמו! שתי מפות דו-צדדיות (הידד, לא צריך להרכיב מפה עשרים דקות כמו ב :bang: Imperial Assault), 74 מיניאטורות, עשרות קלפים ואיזה 150 או 200 סמני קרטון. חלק מהדברים קצת מוזרים, אבל לא נורא. משחק הבסיס כולל שמונה תרחישים - מי שמתכנן לשחק, כדאי לבדוק הערות / תיקונים ב BGG.
באופן כללי, יש כבר סטטיסטיקה על נצחונות בתרחישים השונים, וגיליתי שדי קל לאזנם על-ידי כמות האנרגיה הזמינה ל Overlord.
הצצה למיניאטורות:
conan-minit.jpg
conan-minit-2.jpg
המיניאטורות גדולות יחסית, לדעתי הן 32 מ"מ, ראש מעל המיניאטורות של מו"ד שיש לי. האיכות נראית לי טובה, אם כי אני לא מקצוען. לפי ביקורות בחו"ל, אחרי צביעה הן נראות ממש טוב. לא שמתי לב לנפילות. אפשר לשים לב שיש הרבה מיניאטורות שחוזרות על עצמן, אם יש כמה קבוצות של אויבים זהים, מבדילים ביניהם על-ידי סמנים צבעוניים בבסיס.
אלו הם הסמנים, כשהמלבנים זה האויבים
conan-tokens.jpg
אממ, אני קולט שלא צילמתי את הספר של סקלוס, המכאניקה המדליקה והמשובחת שבו ה Overlord שולט על היחידות שלו. בכל מקרה, זה עובד נפלא (שוב, אוכל את Imperial Assault ולא משאיר פירורים).
בכל מקרה, הכנו את התרחיש הראשון לחבר'ה. מדובר בתרחיש שבו קונאן וחבריו פולשים לכפר פיקטי (האינדיאנים של קונאן, שהם גם הפראיים האכזריים) וצריך להציל את הנסיכה ולבעוט בתחת של מנהיג הפיקטים. הנסיכה נמצאת באחת הבקתות בכפר. התרחישים במשחק עומדים בפני עצמם, ולפחות כרגע אין מערכה.
conan-ready-picts.jpg
אז הגיבורים נכנסו לכפר, די מהר הקוסם חיסל בברקים קבוצות של פיקטים, אך כשקונאן ניסה להסתער ולחסל את מנהיג הפיקטים, הוא היה צריך להתמודד עם פיקטים פראיים שחסמו את דרכו - ואחרי זה הנחש פרץ מהביקתה בכדי לאכול את קונאן (או לפחות לנסות). גם את הנחש קונאן חיסל, אך כל טקטיקות ההשהייה של הפיקטים עיכבו את קונאן מספיק, כך שכשהוא הגיע למנהיג הפיקטיים הוא כבר היה עייף ופצוע.
conan-play-picts.jpg
בזמן זה שווטאס הנוכל חקר ביקתות אך עשה זאת באיטיות ולרוע מזלם הם מצאו את הנסיכה בבקתה האחרונה. במצב הזה הם כבר היו פצועים ותשושים מכדי לנצח את התרחיש, מכיוון שבסוף התור השמיני תגבורות פיקטיות פולשות לכפר.
המכאניקה עבדה מצוין, והמשחק זרם - זה פשוט הרגיש כמו קונאן וכל השחקנים ציטטו ונזכרו בקטעים אהובים מהסיפורים/סרט. המכאניקה לא הפריעה וכמו שסיכמנו בסוף המשחק הראשון, זה לא מרגיש כמו העריכת-דין וה Micro Management שיש במשחקי הלוח של FFG.
החלטנו להמשיך לתרחיש השני - עוד דבר שאי אפשר לעשות ב Imperial Assault בערב אחד כי כל משחק יכול לקחת שעתיים-שלוש. הפעם התרחיש היה קרב בין אוניות, כשאני כ Overlord צריך לחסל את Belit בעוד השחקנים צריכים לשרוד או לחסל את הקפטן והקוסם שלי.
conan-play-tigress.jpg
ההתחלה של השחקנים הייתה מצויין, הם הצליחו לחסל הרבה פיראטים וגם את הקוסם לפני שאני ממש התחלתי לפעול. אך כשהם הרגו את הפיראטים, זה איפשר לי להוזיל את הפעולות שלי, ובעיקר להכניס את הקשתים שלי לפעולה, שהתחילו לצלוף ב Belit. בזמן הזה קונאן ושווטאס תקפו את הקפטן, אז בשילוב של מזל גרוע שלהם והחלטות לא אופטימאליות, הם לא הצליחו לחסל אותו בזמן שהקשתים הרגו את Belit... הקפטן נשאר על שתי חיים.
בסך הכל גם זה היה כיף, למרות שהשחקן של Belit לא עשה יותר מדי מעבר להתחלה ולהתחמקות מחצים. זו אחת הבעיות במשחק, שלא כל הדמויות באותה עוצמה.

אז לסיכום שני המשחקים:
- קונאן זה משחק מגניב! שבאמת מכניס לאווירה של העולם.
- הרכיבים בעיני אחלה, בייחוד זמן ההקמה שהוא בערך 10 דקות, לעומת חצי שעה פלוס ל Imperial Assault (אני משווה כל הזמן כי אנחנו מסיימים מערכה וזה שני משחקים דומים).
- זמן המשחק מושלם
- שתי המכאניקות הבסיסיות: השימוש של שחקנים ב"יהלומים" גם לביצוע פעולות וכמד חיים, והספר של סקלוס והנהר של ה Overlord עובד מצוין.
- הטקטיקה במשחק בדיוק במקום הנכון, בעיקר סינמטי, אך עדיין עם הרבה מקום להחלטות - ובלי התעסקות בהאם לזוז משבצת ימינה או קדימה והאם קו הראייה הוא אופטימלי או לא.
- אני קצת על הגדר מבחינת משחקיות חוזרת - כלומר למשחק פעם בחודש-חודשיים משחק הבסיס הוא סבבה (למעט הגיבורים). אבל אני לא בטוח כמה זה יעניין לשחק אותו תרחיש מספר פעמים, לפחות בתדירות של יותר מפעם בחצי-שנה - שנה.
- הגיבורים מגניבים, אבל לא כל-כך מאוזנים, ובעיקר לשחק שוב ושוב את אותם הגיבורים יכול לשעמם בשלב מסויים. כמובן השאלה היא האם המשחק רואה שולחן כל שבועיים, או ארבע פעמים בשנה.
בכל מקרה, רושם ראשוני מצוין, ואני מחכה בשקיקה לראות מה מונולית' הולכים לעשות עם הקופסה הענקית של יעדי ההרחבה שיש לי :)
 
אפשר עקרונית להמציא משימות ויש הרבה כאלה ברחבי הרשת, אבל אין מדריך מסודר או הנחיות לאיזון.
כמו שמישהו כתב באינטרנט, לבנות משימות לקונאן זה כמו לבשל - זה אומנות, לא מדע.
 
בהחלט - בהרפתקה אתה צריך עלילה, נבל, וכך הלאה. וגם נתוני קרב, כשלרוב יש הנחיות די ברורות לאיך לאזן היתקלויות. בנוסף במשחקי תפקידים יש לעתים מידע נסתר (בסיבוב השלישי מצטרפים לקרב עוד ענק גבעות ושני זאבי-בלהות). כמובן שגם אפשר לעצב את שדה הקרב
בקונאן, מדובר על תרחיש, שזה יותר סטייל של קרב בודד, אבל שיש לו מטרות - להציל נסיכה, למצוא חפץ באחד החדרים, לחסל את הנקרומנסר וכך הלאה. כשכל חוקי התרחיש גלויים והמפה נבחרת מראש. זה יותר טקטי במובן הזה. בנוסף, בקונאן המטרה של ה Overlord זה לנצח... מה שלא ממש נכון ברוב משחקי התפקידים.

זה במובן המכאני, בפועל אם אתה בונה הרפתקאות לבד, בטח שתוכל גם להתמודד עם בניית תרחישים לבד. הסיפורים של קונאן זו גם השראה מצויינת.
 
חזרה
Top