• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מלחמת הכוכבים, Imperial Assault - מערכה חדשה

משחק הלוח Imperial Assault הוא משחק לוח שמבטיח לשלב חוויה של משחק תפקידים בעולם של מלחמת הכוכבים עם משחק לוח טקטי. מדובר באחד מהמשחקים המצליחים ביותר של FFG, וההבטחה היא מפתה.
השבוע עשינו מפגש ראשון בקמפיין: כמו משחק תפקידים, כל אחד בוחר דמות, ואחר השחקן מייצג את הקיסרות: מעין מנחה, אבל מגלם את כוחות הקיסרות - התרחיש הוא לפי ספר במשחק.
עשינו את המשימה הראשונה, שזה היה ניסיון להשמיד מוצב של האימפריה באיזה כוכב-לכת: וכאן מגיע אחד הדברים שאכזבו אותי במשחק... פשוט אין סיפור. כלומר, אין התפתחות בסיפור. יש פרולוג וגם אפילוג, אבל אין דיפלומטיה ואין נעליים. פשוט רקע לקרב.
אני משחק ג'די מגניבה בתיאוריה, שזה סבבה. מצד שני, פיתוח הדמות מאוד מוגבל, פשוט בוחרים מתוך הקלפים... בסגנון FFG טיפוסי, כמות הרכיבים במשחק הבסיס, שעולה 100 דולר, מספיקה בדיוק אבל אין הרבה אפשרויות בחירה: לא לשחקנים, ולא לשחקן הקיסרי. למשל, בכל מערכה צריך "להגריל" משימות, אבל במשחק הבסיס יש בדיוק את מספר המשימות שצריך...

מבחינת המשחק עצמו, מכאנית הוא עובד היטב. אבל הוא מרגיש יותר מדי תלוי מזל ופחות מדי טקטי. עם זאת, שיחקנו רק במשימה הראשונה. בשבוע הבא עוד שתי משימות (בשאיפה) ואבין יותר איך המכאניקה שלו.
כמובן שהרכיבים באיכות גבוהה, אפילו שבמחיר לא הייתי מתנגד לכמה מיניאטורות צבועות, כמו שאפשר להתרשם מהתמונה ;)
imperial-assault.jpg
 
מפגש שני של המערכה.
המשימה הראשונה הייתה Brushfire, שלמען האמת הייתה משימה די מעצבנת: המטרה הייתה לנטרל כמה מטעני חבלה, כשהמשימה גם כללה AT-ST. שזה היה מגניב במבט ראשון, אבל הסוף המשימה ה AT-ST פשוט "ישב" על מטען החבלה האחרון ומנע גישה אליו... די מבאס.
בכלל, למרות שזה משחק טקטי, הלוח באמת קטן יחסית, ואין הרבה חופש טקטי במשחק. מבוכים ודרקונים 4 פשוט משחק טקטי הרבה יותר טוב, ואפילו כולל משחק תפקידים כבונוס ;)
המשימה השנייה של הערב כללה היפוך תפקידים: האימפריה תוקפת ואנחנו מגנים. זאת הייתה המשימה הכי טובה עד כה, אבל כללה בעיניי את כל הכשלים של המשחק - הרבה דגש על כל צעד קטן, במקום תחושה אפית של מלחמת הכוכבים והתמונה הגדולה.
IMG_20160926_235934875.jpg
 
סקירה מאוד מעניינת.
אני הזמנתי את המשחק (עדיין מחכה לו ולדואר ישראל...)
בתור המבוגר (הלא אחראי) כנראה שאהיה האימפריה והשחקנים הזמינים צעירים מאוד (בן ואחיינים) אז חוקים פשוטים יחסית דווקא מתאים כרגע.
גם לי הפריע התלות הגדולה מדי במזל (הרגשתי גם ב x wing) - יש איזה variant לשפר את האיזון?
 
idbz אמר/ה:
[post]652860[/post] בתור המבוגר (הלא אחראי) כנראה שאהיה האימפריה והשחקנים הזמינים צעירים מאוד (בן ואחיינים) אז חוקים פשוטים יחסית דווקא מתאים כרגע.
באיזה גיל, מתוך סקרנות? אצלי הם בגילאי גן ונראה לי קצת צעיר - בעיקר כי יש טקסט על הקלפים שצריך להבין. אזור גילאי 8 נראה לי סבבה. למרות שתמיד אפשר לפשט את הקלפים ואז אין בעיה, בייחוד שיש הרבה מיניאטורות לשחק עמן - שזה מדליק אותם.

מבחינת מזל, מכיוון שבמקרים שבו זה השפיע זה היה גלגול אחרון או כמעט אחרון במשימה, קשה לי לראות איך להפחית את האלמנט הזה במשחק. מה שכן, הפסד במשימה זה לא נורא - גם הצד המפסיד תמיד מקבל משהו חדש, אז אלא אם אחד הילדים מתקשה "להפסיד" זו לא בעיה קריטית בשבילם. זה בעיקר בעייתי לשחקנים תחרותיים...
 
גילאי 10-13 אבל עדיין לא שולטים באנגלית לגמרי.
בגלל שזה משחק שיתופי אני לא רואה בעיה לעזור ולחלוק מידע בין המשתתפים.
אני אמנם אשחק את האימפריה אבל ניסיון עבר כשה"מ (חלוד אבל עדיין) אולי יעזור כאן.
יש לי עוד ילד בן 7 אבל מקסימום אולי הוא יצטרף עם עזרה של הגדולים והוא בעיקר יזרוק קוביות.

אני באמת מקווה שהמזל לא קריטי כאן.
זה שהמשחק מתקדם בכל מצב זה תמיד טוב ואין לי שום בעיה שהילדים יראו שאפשר גם להפסיד.
אולי נתחיל באיזה skirmish כדי להתאפס על החוקים. הבנתי שיש גם משימית tutorial.
התלבטתי בינו לבין descent 2.0 אבל בגלל זמינות ומחיר הלכתי על imperial assault.
 
טוב, הגילאים שציינת נחשבים בספר שלי לא ל"צעיר מאוד" אלא נשמע כמו גילאים מצויינים למשחק.
חשוב למקד אותם במשימה - המשחק הוא מאוד Action Economy, במשימה עם טיימר של 6 סיבובים, לכל דמות יש בסך הכל 12 פעולות. אז אם השחקנים מאבדים מיקוד, הם יפסידו. זה אומר שלפעמים במקום לתקוף צריך לרוץ.

המזל הוא חשוב, אבל לא מפריע מאוד אלא אם רגישים. גם במשימה ששיחקנו היום, אם שני גלגולי קוביה היו הולכים לכיוון אחר, אולי היינו מנצחים. אבל זה קיים בכל משחק עם קוביות (כמעט).
אני לא חושב שהסקרמיש הוא כל-כך מתאים, כי להבנתי הוא לשני שחקנים. מציע להתחיל בטיוטוריאל ופשוט לזרום איתם.

נ.ב. רשמת שאתה שה"ם חלוד, אל תצפה למשחק תפקידים. כולנו בקבוצה שחקני תפקידים ויש תמימות דעים שזה לא מתקרב לחוויה של משחק תפקידים. אם אתה קורץ לכיוון הזה של משחק דמות, לבנות גיבור וסיפור, אז כדאי פשוט לבחור במשחק תפקידים אמיתי ;)
 
אכן גילאים נהדרים למשחק + מלאי התלהבות.
באמת נתחיל מה tutorial ונראה מה הלאה.
ברור לי שזה לא משחק תפקידים - השאלה האם יש איזה מקום לשיקול דעת (בייחוד של שחקן האימפריה) או שהכל מקובע? לדוגמה הוספת סיבוב במשימה במקרה מיוחד וכדומה.

נ.ב רוב המשחקים ב wishlist שלי כוללים מיניאטורות, בסוף אני באמת אצטרך להתחיל ללמוד איך לצבוע אותן...
 
idbz אמר/ה:
[post]653178[/post] ברור לי שזה לא משחק תפקידים - השאלה האם יש איזה מקום לשיקול דעת (בייחוד של שחקן האימפריה) או שהכל מקובע? לדוגמה הוספת סיבוב במשימה במקרה מיוחד וכדומה.
זהו, שזה לא משחק תפקידים עם מנחה :)
זה משחק תחרותי, כשחקן אימפריה המטרה שלך היא לנצח את המורדים ולהיפך. אתה יכול ל"עזור" להם ולהפסיד בכוונה, או לעשות צעדים פחות טובים מבחינתך. אבל לדעתי זה פוגע בתחושת המשחק. במשחק תחרותי זה ירגיש לי מוזר ל"הפסיד בכוונה", בייחוד שזה לא ילדים קטנים וסביר שהם יקלטו את זה.
מה שיותר לגיטימי, זה לעזור להם עם החוקים וההבנה של המשחק, וגם לתת טיפים (עדיף להתמקד במשימה ולא בלהרוג חיילי סער, תחשבו מראש מה המטרה שלך ואל תרוצו סתם קדימה, וכך הלאה).
במלים אחרות, לשפר את המשחק שלהם ולא לפגוע במשחק שלך. וכמובן, המערכה בנויה כך שהמורדים ינצחו חלק מהמשימות ויפסידו בחלק אחר. המשמעות היחידה זה עם כמה משאבים כל אחד מקבל. הנצחון במערכה נקבע אך ורק לפי המשימה האחרונה.
 
לפני שלושה ימים השלמנו את משימת ה"סיפור" השנייה - שזו בערך נקודת המחצית של המערכה. עם הזמן מתרגלים למכאניקה (שמעודדת Analysis Paralysis לדעתי) של המשחק כך שהוא יותר זורם. אז הוא משתפר כזחילת מבוך אך עדיין לדעתי חסר את התחושה של משחק תפקידים. כנראה שנמשיך עד הסוף, ונראה מי ינצח - השחקנים או הקיסרות :)

נ.ב. מה שכן, בדומה לתלונה שהייתה לי על Warhammer Fantasy (http://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/494-warhammer-fantasy-roleplay) גם כן נדמה שערכת הבסיס, למרות מחירה הגבוה מאוד, מכילה ממש את המינימום הבסיסי ביותר בכדי לשחק. לא רק בצד השחקנים, אלא גם בצד הקיסרות - נדמה שבכל משימה נלחמים שוב ושוב נגד אותם יריבים...
 
סוף סוף הגיע המשחק (ממש מעודד להתחיל פרויקט צביעה אבל זה נושא אחר...)
התחלנו את המשימה הראשונה ולא סיימנו (נהיה מאוחר לילדים אחרי שעה וקצת).
היה מאוד מעניין. מסכים עם הרבה דברים (analysis paralysis לדוגמה).
המורדים היו קצת בהלם כשהגיעו התגבורות למרות שרמזתי כל הזמן... מספר הסיבובים נראה מעט מדי...

קצת לא מסתדר לי שאין משמעות לכל המשימות בדרך ורק האחרונה באמת חשובה (מעודד הפסד מכוון).

לגבי ההרחבות, יש את התוספות הקטנות (דמות בודדת + משימה צדדית או שתיים) או campaign חדש לגמרי שמוסיף גם עוד גיבורים לשחקנים. גם לשחק את ה campaign שוב עם דמויות אחרות ומשימות צדדיות שונות נראה לי מעניין. skirmish זה גם סוג שונה של משחק באותה חבילה.
 
מגניב לשמוע שהתחלתם לשחק :) איך הילדים מסתדרים עם החוקים?

אכן יש הרחבות, אבל גם הן לא מכילות הרבה תוכן ביחס למחיר. אבל אם מתישהו אשחק מערכה חדשה, אז זה יהיה מערכה חדשה, לשחק את אותה מערכה שוב נראה לי ממצה את עצמו.

למשימות אין משמעות סיפורית (כמו המשחק עצמו) אבל דווקא כמות הנקן/כסף שמקבלים בהחלט משפיעה.
נ.ב. ראית את מדריך הצביעה - http://www.pundak.co.il/library/boardgames/771-miniature-painting-guide
 
הילדים הסתדרו די טוב. הכי קטן בן 7 ולפעמים קצת עוזרים לו לטייב את ההחלטות (הוא משחק את הווקי אז זה יותר "הסתער קדימה בצרחות" מאשר תכנון מוקפד כמו שני הצלפים שלנו...)
אתמול בערב סיימנו את המשימה הראשונה ופתחנו דיון ארוך על איזה תכונות וציוד לבחור.
קצת הורדתי את הרגל מהגז אחרי שנראה שאין למורדים סיכוי (אזור תור 4) אבל כל המשחק הסתכם לגלגול קוביות אחד (הפעולה האחרונה בתור 6). אפשר היה לחוש את המתח באוויר. היו כמה צרחות שמחה כי הם הרסו את הטרמינל האחרון ... ממש הרגיש כמו סצנה מהסרטים.

האמת שיש לי שאלה אחת שהטרידה אותנו. אחד השחקנים הוא mack. ברגע שהוא נפצע הוא מאבד את ההסוואה שלו שדי הופכת את הכוח השני (אמבוש) ללא שמיש. אולי אנחנו מפספסים משהו?
עריכה - בדקתי ב BGG ויש כמה דוגמאות ספציפיות שבהן אתה רואה ואינו נראה. זה לא פשוט כמו היכולת המובנית שלו אבל יותר טוב מכלום...

כמובן שראיתי ועברתי על מדריך הצביעה. יש גם ספציפית למשחק זה סרטונים ביוטיוב של Sorastro. גם לזה נגיע בקרוב.
 
בקשר לדמויות כשיש 3-4 נקן הן הופכות המעניינות יותר. גם לאימפריאל המשחק מעניין יותר עם הנסיון.

מה שכן במפגש האחרון גילינו כמה זה מעיק שלפעמים משימה נמשכת שעה וחצי (הראשונה במפגש) ולעתים שלוש שעות - וסיימנו ממש מאוחר בלילה ;)
 
בשעה טובה וסופסוף סיימנו את המערכה של Imperial Assault.
חוות הדעת שלי על המשחק ירדה מורדות ועליות, אבל בסופו של דבר זה בעיקר שלילי. בעיות האיזון במשחק גם נוראיות. למשל המשימה האחרונה של המערכה, יש סטטיסטיקה שהשחקן הקיסרי מנצח ב-90% מהפעמים. גם במקרה שלנו, הוא פשוט קרע אותנו. זה לא כיף שאחרי 10 מפגשים המשחק נגמר באמצע כשברור לכולם שהמורדים הפסידו, לא כי הם שיחקו גרוע, פשוט כי המשימה לא מאוזנת בטירוף.
IMG_20161229_233411618.jpg
 
בגדול - כן. אבל גם קורים אירועים שונים והאימפריה מקבלת הרבה נקודות תגבורות. ולבסו הבוס הסופי שצריך לחסל הוא עם המון שריון ובריאות - מטרה קשה - והרבה שומרי ראש שצצים ביחד איתו.
בסופו של דבר המשחק הוא מאזן של פעולות מול בריאות. הזמן עובד לרעת השחקנים ואם אתה לא משלים פעולות מהר מספיק או שאתה מפסיד בגלל הטיימר או שהגיבורים נפצעים ומפסידים
 
חזרה
Top