• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

משחקי הכס חוקי בית מטורפים - עזרה

הדון גובלאונה

פונדקאי ותיק
אז, נמאס לשחק רגיל, אז החלטתי להמציא כמה חוקי בית שממש שיפרו את המשחק, וחוק אחד שאני לא מצליח לסיים לכתוב וצריך עזרה, אשמח למילה מכם(אני משחק בגרסא העברית אגב)-

חוק א
סמני השפעה (הציפים הקטנים עם סמל הבית שמשמים למכרזים או לסימון שליטה באזור) מוגבלים במספרם ולא ניתן למסחר... הפכנו אותם לכלי שמשמש אך ורק לסימון טריטוריה, ובמקום הוספנו מטבעות זהב (עשרות אגורה) שאפשר לצבור עד אין סוף ולסחור בהם תמורת שירותים סיוע קרבי או הפסקת אש.
בהם מתבצעים המכרזים לכתר עורב וחרב ומכרזי מימון משמר הלילה. סמן שליטה עולה 2 מטבעות זהב, וכל פעם שכתוב בחוקים משהו על סמני פעולה (לדוגמא, מפוקדת הכתר) מתחייסים לכך כ2 מטבעות זהב.
ניתן גם לקנות אדמות ללא חיילים, על ידי החלפת סמן השליטה לצבע ההית המתאים אם התשלום מוסכם על שני הצדדים.

חוק ב
ספינות לא יכולות להוביל יותר מכפליים חיילים שלהן כשמכטנת מצור נחשבת שני כלים, לדוגמא, שתי ספינות יוכלו להעביר ארבע אבירים, או מכונת מצור אביר וחייל
כמו כן הכפלנו את כמות הספינות שיש לכל צבא (ככה שניתן באמת להסתמך על צי במשחק).

חוק ג
ניתן לשוט בספינות של האויב כדי להתקדם/לתקוף צד שלישי אם הוא מסכים לכך. לאחר שהוסכמה ההובלה 'אני הצדדים יכולים לבגוד ולנהל קרב בו כל הספינות בטריטוריה יחשבו ככוח השווה 2 ומכונות מצור לא נספרות. אם הספינות מנצחות הכוח התוקף מת, אם החיילים הספינה משנה את צבעה לצבע של התוקף.

חוק ד
ניתן להעלות חיילים על ספינות מטריטוריה ללא נמל אבל זה דורש שתי פקודות הליכה או לחלופין חייב להעשות בשני תורים
ספינה עמוסת חיילים (לא משנה כמה) שווה כפול

חוק ה
סטארק מתחילים עם חייל ואביר בבירה ושניי חיילים (במקום אחד) במחוז הצדדי. הגענו למסקנה שהם חלשים מדי.

חוק ו
נאמנות מפוקפקת (בית יכול לתמוך בבית אחר, ואם הבית השני מנצח הוא רשאי [לא חייב] לקבל אותם כווסלים ולהכריז שהבית הנאמן הוא במקום השני... במידה והשחקן שלהם מספיק עלוב נפש כדי לעשות את זה).

חוק ז
ניתן לגייסים חיילים חדשים בעזרת הכתר עם הכוכב רק אם אתה שולט בבירת המחוז או במעלה מלך (שנחשבת עיר בירה לכל עניין ודבר עם חייל מצב שלא עוזב אותה), מה שנותן עוד יוקרה לערי בירה ורצון לכבוש אותן אחד לשני.

חוק ובו אני זקוק לעזרה (עד כה בעיקר תיארתי את תנאי המשחק בו אני משחק)
אני רוצה לשנות את מטרת המשחק לגמרי, במקום לכבוש שבע טירות, אני רוצה שלכל בית תהיה מטרה אחרת קצת,  או יותר נכון שלוש אופציות למטרות ושהוא ישלוף בתחילת המשחק אחת אקראית ורק הוא ידע מה היא. עד כה יש לי כמה רעיונות ואשמח להצעות לשיפור\מטרות לבתים שאין לי.
המטרות כרגע הן, חשוב לציין שתמיד ממשיכים עד סוף התור אחרי שהוכתר מנצח ככה שיכול להיות מקום שני ואף שלישי.
 עוד חוק או שאסור לנראות את פתק המשימה לאף אחד גם אם אתה רוצה, מותר לך לומר מה המטרה שלך אבל אסור להוכיח -

סטארק
המלך בצפון (לשלוט בכל הצפון שלוש תורות רצוף, ויש גילמה אם ביגארד והתאומים נחשבים צפון, בלעדיהם זה קל מדי, איתם זה כמעט בלתי אפשרי)
להציל את נד סטארק (עליך לשלוט על רצף טריטוריאלי בין מעלה מלך ווינטרפל ולהוביל חייל אביר או מכונת מצור משם לוויטרפל בדרך הים או היבשה)
התקפות על החופים (עליך לכבוש את פייק, אצבע צור, גרייווטר, חפיר קאילן, ים השקיעה ומפרץ איי הברזל).

איי הברזל
אימת הימים (לשלוט בכל הימים שבעולם, ולסיים ככה סיבוב ).
אימפריית הברזל (לכבוש את כל רצועת החוף בין לאניס פורט ואצבע צור + חפיר קאילין)
אל היבשת! (לכבוש מספר (גדול) של שטחי אדמה רצופים ושלט בלפחות בירה אחת)

לאניסטר
לנו המלוכה (לשלוט במעלה מלך ובמפרץ בלאקווטר ולדאוג שלא יהיה אף לא חייל אחד של ברתיאון על היבשת ( כלומר מחוץ לדרגונסטון)
להרוג את הזאב הצעיר (עליך לכבוש את וינטרפל וליצור רצף טריטוריאלי יבשתי בשליטה לאניסטרית בינה לבין לאניס פורט)
להחזיר את מרסלה (כבוש את סאנספיר והובל ממנה בהצלחה כלי אל נמל לאניס)

ברתיאון-
לחסל את המורדים (כבוש את הייגארדנס ווינטרפל והחזק בהן תור)
ניקוי אורוות (חסל כל חייל לאניסטרי או טיירלי מחוץ לרצועת החוף שבין נהרן ושלושת המגדלים בלפחות שלושה קרבות שונים.)
בפקודת האל האדום (שלח חיילים טריטוריה הצפונית ביותר ומשם בצע (כביכול) התקפה נגד הפראים, שחייבת להיות חזקה יותר מהדירוג הנוכחי שלהם.
 
 טיירל-
כסף הוא כוח (להגיע לסכום כסף מסויים ולשלוט בשטחים עם אספקה מסויימת [הצעה לכמות?] באותו זמן).
המלכה (עליך לנצח בעזרת חוק הנאמנות המפוקפק)

סאנסאפיר-
נקמת דם (חסל את כל חיילי לאניסטר מחוץ ללאניס פורט והים שלה, בלפחות שלוש קרבות שונים)
המלך בדרום (השתלט על כל השטח שבין יער המלך לאלדטאון ודרומה כולל הבוסתן)

מה דעתכם? מי רוצה לעזור לי לסיים ואז לארגן טסט פליי????
 
חוקי בית שאני ועוד כמה שחקנים מהפונדק השתמשנו בהם בתקופה בה שיחקנו הרבה את המשחק-

- לאניסטר מקבלים עוד חייל פשוט בלאניספורט, הם באמת חלשים מידי ממש שראינו, ובדרך כלל נדרסים בידי גרייג׳וי.
- אין גישה מנהרן לים של גרייג׳וי, כי זה נותן לגרייג׳וי לשלוט בנהרן ביותר מידי קלות.
- במשחק של ארבעה נועלים את הדרום כמובן, כי אחרת זה ניצחון אוטומטי לבאראתיאון.
- רוז בולטון לא מחזיר את עצמו, זה נותן גישה לקומואים שבורים.
-ספינות לא יכולות להוביל ספינות.


ובנוגע לחוקים:
- לא מבין את חוק א׳ או למה הוא נחוץ. יש מספיק על מה לבסס עסקאות במשחק גם בלעדיו לדעתי.
- אני חושב שהגבלת המסע הימי הוא טעות, זה הכוח האמתי של הים.
- חוק ג׳ מאפשר יותר מידי shenanigans במשחק לטעמי.
- חוק ד׳ די בטוח שאפשרי כבר בלי חוק. פשוט מעבירים חיילים דרך ספינות בלי קשר לנמל, למרות שאני לא זוכר את החוק הספציפי כבר.
- וחוקים ה׳ ו׳ ו-ז׳ אני לא רואה את הצורך בהם. סטארק חזקים לאללה ובקושי אפשר להילחם בהם מרוב שהם הגנתיים. לנאמנות מפוקפקת לא נראה לי שיש השפעה אמתית, בכול מקרה אפשר לתמוך בקרבות שלא שלך, וחוק ז׳ סתם מקשה על שחקנים שנדפקו ב-early game להתאושש.

בנוגי לשינוי מטרת המשחק-
הסטארקים קל מידי לטעמי, הם סופר הגנתיים בכול מקרה.
גם אימפריית הברזל קל מידי, כמי שמשחק בעיקר גרייג׳וי אני יכול לומר לך שמהר מאוד אני אסיים ככה משחקים.
לנו המלוכה של לאניסטר גם קל מידי. פשוט לקרוע את הצורה לבאראתיאון וניצחת.
של באראתיאון וטיירל סתם מוזרים.
המלך בדרום גם קל לניצחון.


שים לב שהמשחק כמעט מחייב אותך להילחם ביותר מאדם אחד בשביל לנצח. אתה צריך בשביל ניתחון להיות חזק ביותר מחזית אחת, או שתפסיד פשוט. ניצחונות שפשוט אומרים לך לנצח אדם אחד הם קלים מידי. בנוסף, תסתכל על ההרחבות למשחק, בעיקר אלו שמיועדות לספרים יותר חדשים, הם שמו שם מטרות יותר מעניינות מ-7 טירות בצורה טובה.
 
פחות מחפש ביקרת על החוקים, בעיקר מחפש רעיונות למטרות... ככה אני משחק עם חברי ונהנה מאד תודה רבה :)
במיוחד אגב עניין הכסף הסחיר מדהים מבחינת המימד שהוא מוסיף למשחק.
אני מחפש בעיקר רעיונות חדשים/חלופיים למטרות
 
גם אני חשבתי פעם על שיטץ מטרות ממש כזו, הרעיונות שהעליתי די דומים. לגבי המארטל,אפשר אולי לעשות מטרה בשם "להחזיר את הדרקון" שהיא לשלוט על מעלה המלך ולהכחיד או כמעט להכחיד את הבאראתאיון.לגבי הסטארקים, מטרה יכולה להיות "חוק וסדר" והיא להיות בראש שניים ממדדי ההשפעה כשהבית ששולט בכס,הברזל אוחז גם במעלה המלך, במשך שניים או שלוש תורות.
לגבי הטיירלים, מטרה בשם "כוחנו בצמיחה" יכולה להיות הגנתית בעיקרה,כלומר, לשלוט בשטח גדול מסויים ולהחזיק או להגיע למספר מסויים של יחידות ולשמר אותו.
 
בקשר למטרות אסימטריות לנצחון - השאלה מה אתה מנסה להשיג?
וגם האם כל השחקנים מודעים למטרות הללו?

אני לא בטוח שאפשר לעשות כזה שינוי מהותי למשחק בהצלחה. הייתי מנסה לעשות את הקלפים לא כתנאי הנצחון למשחק כולו, אלא כמעין קלפי בונוס שבהשלמת משימה השחקן יכול לקבל עוד חיילים, או בגרסה שלך של המשחק - עוד זהב. כמובן שצריך לעשות את זה באופן שלא לעודד Runaway Leader.
 
הרעיון הוא ליצור חוסר וודאות במטרה של השחקן מולך, המטרה השנייה היא לאפשר שני מנצחים ובכך גם יותר שיתופי פעולה תככים מזימות.
כפועל יוצא מכך, השחקנים יודעים שלשחקן מולם יש מטרה עלומה, שחקן שבקיא במשחק ידע גם שהיא אחת משלוש... וזהו מכאן הכל בנוי על (חוסר) אמון.
הרעיון של משימת צד עבור עוד זהב/גיוס הוא מגניב דווקא. אחשוב עליו.
 
את המטרה הראשונה של חוסר ודאות אפשר גם להשלים על-ידי משימות צד.
בנוגע לניצחון משותף, זה אכן בעייתי עקב מספר הטירות הקבוע במשחק. זה גם לא ממש לפי הת'מה של העולם. למעט נישואין לבית אחר, אין באמת דברים משותפים בעולם.
 
חזרה
Top