• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יצירת משחק קופסא

PureMoon

פונדקאי מהשורה
אני מעוניין ליצור משחק קופסא חדש על פי רעיון כללי שיש לי בראש. בואו נתעלם כרגע מהשאלה אם זה רעיון טוב ואם בכלל משתלם לייצר משחקי קופסא. השאלה שלי היא: יש לי את הרעיון לחלק מהמכאניקה, לת'ים (theme) של המשחק ולמטרה הראשית, ואני יודע פחות או יותר איזה מרכיבים פיזיים (לוחיות, קלפים, מיניאטורות) אמור להיות במשחק. עכשיו, מה השלבים שאני צריך לבצע בתכלס כדי להגיע מרעיון למשחק קופסא מתפקד? תודה.
 
תייצר את כל רכיבי המשחק באלתור או תגנוב רכיבים ממשחק אחר (מיניאטורות, קוביות, קלפים, וכך הלאה)
תשחק את זה בפועל,
תתן לאנשים אחרים לשחק ולראות מה הם אומרים על המשחק.
תכתוב קובץ חוקים שגם לך יהיה ברור וגם לאנשים אחרים.

אחרי שיש לך אב-טיפוס עובד (מספיק איטרציות של העיל), אתה יכול להחליט מה אתה עושה עם זה.
אתה יכול לשחרר כ Print & Play - אתה מעלה חוקים לאינטרנט פלוס קבצי הדפסה לרכיבים.
אתה יכול לנסות לשחרר כמוצר מסחרי - קצת יותר מורכב.

מה שכן, הכי חשוב זה לעשות פלייטסטינג עם עוד אנשים.

במקביל, לא יודע כמה משחקי לוח אתה מכיר, תנסה לשחק עוד משחקים חדשים, ללמוד עוד מכאניקות /חוקים / לדגום משחקים אחרים ולהבין מה עובד בהם ומה לא.
 
תודה רבה!
בקשר ללשחק את זה עם אנשים, יש לי את הבעיה של לחשוב על רעיונות להיתקלויות (כמו קלפי הרפתקאה בטליסמן, רק יותר מושקע.), ובכלל בחיים אני לא יודע איך לחשוב על רעיון באופן יזום. עולים לי לפעמים רעיונות ספונטניים, אבל כמעט אף פעם לא אמרתי "אני צריך רעיון לX" ואשכרה הצלחתי לחשוב על אחד. מישהו יכול לעזור לי עם זה?
ועוד באותו נושא: ההיתקלויות במשחק שלי אמורות להיות די מורכבות. למשל, איש מבקש ממך עזרה. אם אתה עוזר לו, אתה מקבל כסף, אם אתה לא עוזר לו, הוא רוצח אותך (סתם דוגמא בשקל). הבעיה היא איך אני יכול שהשחקן שקורא את הקלף לא ידע את ההשלכות של מה שהוא עושה לפני שהוא עושה את זה? הפיתרון שלי כרגע זה לתת את האופציות פתוחות לשחקן, ולהפנות אותו לאחר הבחירה לספרון עם כל ההשלכות של כל היתקלות. יש את זה במשחקים? אם כן, האם זה עובד טוב? בעיה לפיתרון הזה, היא שאחרי ששחקן שיחק את הקווסט, במשחק הבא הוא כבר ידע את ההשלכות.
 
תכניס אקראיות: אם הוא בוחר X הוא מגלגל קוביא ובודק מה התוצאה בטבלה Y, אם הוא בוחר Z הוא מגלגל קוביא ובודק מה התוצאה בטבלה W. רוצה לשמור על יותר סודיות? שחקן אחר מגלגל את הקוביא ובודק את התוצאה.
 
SandChicken אמר/ה:
תכניס אקראיות: אם הוא בוחר X הוא מגלגל קוביא ובודק מה התוצאה בטבלה Y, אם הוא בוחר Z הוא מגלגל קוביא ובודק מה התוצאה בטבלה W. רוצה לשמור על יותר סודיות? שחקן אחר מגלגל את הקוביא ובודק את התוצאה.
חשבתי על זה, ואני עושה את זה חלקית, אבל אי אפשר לעשות מלא כמו שאתה אמרת, כי ככה הבחירות של השחקן לא משנות כלום, כי ממילא התוצאה אקראית.
 
SandChicken אמר/ה:
זה שאנחנו בוחרים משהו לא אומר שאנחנו שולטים בתוצאה, השחקן בוחר בפעולה ויש כמה תוצאות אפשריות לפעולה שלו, ותוצאות אפשריות אחרות לפעולה אחרת.
לא אהבתי את השיטה שלך. אני רוצה שאם השחקן יעזור לזקנה לחצות את הכביש הוא יתוגמל, ואם לא אז לא, אני לא רוצה אופציה שהוא עוזר לזקנה ואז היא הופכת לגורילה ענקית וטורפת אותו. ואני מניח שמה שתגיד זה "אז אל תשים אופציה שהזקנה הופכת לגורילה...", אבל אז אני נשאר עם אמנם מספר אופציות, אבל כל אופציה היא כמעט אותו דבר כמו התוצאה האחרת שיכולה לקרות, כך שעדיף לי פשוט לעשות תוצאה אחת.
 
הקפצה.
שוב, אני אשמח לדעת אם מערכת כמו שכתבתי למעלה
הפיתרון שלי כרגע זה לתת את האופציות פתוחות לשחקן, ולהפנות אותו לאחר הבחירה לספרון עם כל ההשלכות של כל היתקלות.
בוצע במשחק כלשהוא, אם כן איך בדיוק והאם זה טוב, או לא כיף למשחק או משהו?
 
ננסק אמר/ה:
בדוק את Tales of Arabian Nights. בעיני זה לא מצא חן, מסורבל מדי, אבל יש מי שנהנה.
אני לא מבין. מה אני אמור לעשות עם הלינק? אין שם סרטון הדרכה או משהו, ובמכאניקה לא מוזכר בכלל הבחירות של השחקן.
נ.ב. איפה אתה מגיע להכיר את כל המשחקים האלה, ואיפה יש קבוצות משחק?
 
זהו האתר המוביל בעולם למידע על משחקי לוח. אם תרד למטה, תראה בהמשך העמוד אזור שלם שמוקדש לקטעי וידאו; הנה למשל ביקורת אחת:
http://boardgamegeek.com/video/646/tales-of-the-arabian-nights/video-review-tales-of-arabian-nights

יש קבוצות משחק בפורום משחקי לוח בתפוז, ולפחות שתיים גדולות בפייסבוק, out of the box ו-unbored with board games. יש שני מועדוני משחקים ראויים לשמם, נקסוס בראשל"צ ורומ"ח בכפר-סבא, שמארגנים ערבי משחק לפחות כמה פעמים בחודש. גם להם יש קבוצות ועמודי פייסבוק.

אני מגיע להכיר את כל המשחקים האלו כי אני מתעסק בתחום כבר בערך 11 שנים, ובמהלך הזמן הזה תרגמתי, ערכתי ותכננתי משחקי לוח, כתבתי על משחקי לוח, והיתה לי חנות למכירת משחקי לוח.
 
הבנתי. תודה, זה באמת מזכיר את מה שאני עושה, אבל הסרבול נפתר אצלי לדעתי, כי מעט מאוד פעמים אתה תופנה ליותר מפסקה אחת כל היתקלות. בעיקרו, בגלל שאצלי אין את הרנדומליות המוחלטת של TOAN- הבחירה שלך, ואתה מופנה לתוצאה שלה מיידית. אני חושב שהפיתרון שלי טוב. אם למישהו יש רעיון יותר טוב שהוא מעוניין לחלוק, אני עדיין אשמח.
 
בקשר לבעיה של איך לתת פרס אקראי / תוצאה.
הייתי משכלל את הרעיון של קוביות. נניח עושה ארבע סוגי קוביות - אתגר, ברכה, קללה, הזדמנות.
ואז הקלף אומר תגלגל 2 קוביות ברכה וקוביית אתגר אחת.
או לחילופין, על הקלף יש מספר אפשרויות, שבהתאם לגלגול הקוביות - קורה הדבר.

יש עוד משחק עם ספר התקלויות, שנקרא Agents of SMERSH.

בקשר לרעיונות - זה עניין של השראה, או Writer's block. פשוט צריך לתרגל. או לחילופין להכיר עוד משחקים אחרים, ולהסתכל עליהם לא רק כשחקן, אלא כיוצר משחקים.
 
יש משחק שעובד נהדר ואני רוצה להכין אחד דומה עם תוכן אחר...אין לי ספק שהוא יהיה פופולרי.
איך מתחילים ביישום הרעיון ?
תודה נתי
 
אורח אמר/ה:
יש משחק שעובד נהדר ואני רוצה להכין אחד דומה עם תוכן אחר...אין לי ספק שהוא יהיה פופולרי.
איך מתחילים ביישום הרעיון ?
תודה נתי
שלום נתי.
לדעתי זאת הקפצה.
לפורום יש חוקים. אם אתה מתכנן להמשיך לכתוב הודעות וליצור עצים ולהיות חלק מהקהילה, תירשם.
ותקרא את חוקי הפורומים.
לשאלה שלך, פשוט תכתוב אותו על נייר, תשמור וכשעולים לך עוד רעיונות, תכתוב גם אותם.
כשיהיו מספיק רעיונות ובסיס למשחק, תפתח את החוקים ותעשה משחק ניסיון לך ולעוד קבוצה, עם כלים מאולתרים, פנקס ועט.
במהלך הניסיון תכתוב בפנקס את כל הדברים שנתקלתם בהם במהלך המשחק, הדברים הבעיתיים.
בסוף הניסיון תבקש ביקורת משאר השחקנים ותכתוב אותה:
האם הם ישחקו במשחק?
האם הם היו קונים אותו? (במידה ואתה רוצה למכור אותו). האם לדעתם אנשים אחרים היו קונים אותו?
דברים לתיקון או לשיפור, בעיות ששכחת לטפל בהם, מד שצריך לרדת/לעלות וכו'.
את כל זה תוסיף לדף החוקים של המשחק.

כך תוכל להמשיך ולפתח את המשחק, ולעשות עוד ניסיונות כאלה, עד שלאחרים ולך לא יהיו בעיות בחוקים.
קח את החוקים הסופיים ותחשוב על ויזואליות:
תעתיק את הדף חוקים לוורד, תשכתב, תגהה ותבקש ממי שעוד לא שיחק את המשחק לקרוא את הדף ולנסות להבין את המשחק בלי הסברים נוספים שלך.
תעצב את הלוח, קלפים או כל פריט שאתה צריך בשביל המשחק. (קרטונים, דפים, קוביות מיוחדות חצי מאולתרות).
תשחק עוד משחק ניסיון אחד עם החוקים הסופיים, הכלים והכל.

אחרי כל זה, אם המשחק גמור, יפה ואנשים אהבו את זה, ועם כמה שפחות בעיות, תיצור קשר עם אחד מהמוציאים לאור בשוק ותעשה יחד איתם את התהליך. עוד לא ניסיתי אז אני לא בטוח מה קורה שם. (יש לפונדק הוצאה לאור, נסה אותה.)
עוד אפשרות היא פשוט לפרסם באינטרנט כמו שכתבו מעליי - הדפס ושחק.
לא משנה במה בחרת, תפרסם את המשחק הגמור ברשתות חברתיות ואנשים ישחקו.

(תקפיד להשאיר לך גרסה של המשחק הגמור, שתוכל לשחק בלי לקנות :D )
 
לא ברורה לי כוונתך - אתה רוצה לקחת משחק קיים (נניח קטאן) וליצור "העתק" שלו רק בסגנון אחר?
זה אולי יעבוד היטב באווירה ביתית, אבל זה לא ממש משהו שהקהל ירצה - למה להסתפק בחיקוי ולא במקור?
 
חזרה
Top