הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

העולם המופלא של משחקי לוח תופס תאוצה בישראל. בפורום תמצאו עוד שחקנים ועושר של דיונים על משחקי לוח ומשחקי קלפים. בפורום תוכל לבקש המלצות על משחקי לוח חדש, לקבל תשובות לשאלות חוקים, לשתף את המשחקים האהובים עליכם ועוד.
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 30 אוקטובר 2019, 07:34

אביעד כתב:
26 אוקטובר 2019, 19:20
oriporat כתב:
26 אוקטובר 2019, 16:20
בתור קלף קידום - נראה לא משהו לשימוש עצמי (מכיוון שאפשרי להזיז רק דרך שאינה מסתיימת בדרך, ישוב ,עיר או אביר.)
ויותר עבור הורדת דרך לשאר השחקנים.
אין לי מושג מה אתה רוצה בטענה שלך. כפי שאולדמן אמר, כתוב בפירוש שאתה יכול להוריד דרך שלך או דרך של מישהו אחר. מה לא מובן כאן? זה שאתה יכול להסיר רק דרך ללא מוצא לא אומר שאתה לא יכול ליהנות מהשפעות הקלף בדרכים מגוונות, כמו למשל להסיר דרך שלך שאין לך מה לעשות איתה ולמקם אותה במקום יעיל יותר. אם נבין מה לא מובן לך בחוקים בכללי נוכל לעזור לך יותר.
oriporat כתב:
26 אוקטובר 2019, 16:20
ממה שקראתי בחוברת חוקים בקטאן הבסיס, לא רשום שחובה לשים דרך חדשה ליד ישוב,עיר או דרך ושיחקנו שאפשרי למקם דרך חדשה בכל מקום גם כדרך עצמאית.
במה שקראתי בחוקים באנגלית (וצויין בדיפלומט) נדמה שגם דרך חדשה חובה למקם בצמוד לעיר,ישוב או דרך.
מה נכון?
גם בחוברת החוקים בעברית רשום במפורש שדרך צריכה להיבנות בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב או לעיר שלך. ובנוסף, יישוב או אביר של שחקן אחר היושב על קצה הדרך שלך מונע ממך לבנות דרך נוספת המקושרת אליה.
ראשית תודה על התשובה (למרות שהניסוח יכול להשתפר :) ) !
שנית,
לגבי מיקום דרך -
ממה שקראתי בעברית (גם בגרסת הבסיס וגם בערים ואבירים) לא מצויין דבר על כך שחובה למקם דרך ליד דרך אחרת (או ישוב או אביר או עיר). האפשרות להניח דרך בכל מקום נראית מגניבה ופותחת את המשחק ונותנת אפשרות להגיע למקומות שווי ערך.
לגבי דיפלומט -
ביחס לקלפי קידום אחרים שמשפיעים ישירות על המשחק בהתחשב שאפשרי למקם את הדרך בכל מקום אזי ההשפעה של הקלף הינה די זניחה. גם בהנחה שחובה למקם דרך בצמוד לחלק כלשהו של השחקן (ישוב,דרך וכד) הקלף אומר במפורש שאפשרי לקחת דרך שקצה אחד שלה הינו "חופשי" וזה די יוצא דופן למצוא דרך שכזו (מה שהופך את הקלף לכמעט לא יעיל).
בקיצור,
אנחנו משחקים שמי שיוצא לו דיפלומט - מחזיר אותו לתחתית הערימה...

אם יש למישהו דוגמא לתת לגבי שימוש בקלף - אולי יסייע.


שוב תודה.
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 30 אוקטובר 2019, 07:37

שוב שלום,

שאלה לגבי מרחק בין ישובים\ערים.
אנחנו משחקים כיום ללא הגבלת מרחק מינימלי בין ישובים (מצויין בהוראות 3 צמתים וזה נראה מוגזם).

אשמח לשמוע מה אחרים עושים.

תודה
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2774
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי אביעד » 30 אוקטובר 2019, 09:45

תודה על ההבהרה של הטענה שלך, בהחלט אשתדל לשפר את הניסוח :D
לגבי מיקום דרך - בפעם הקודמת ששאלת, קראתי את חוברת החוקים בעברית, והחוק שמאפשר לבנות דרך רק בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב שלך כתוב שחור על גבי לבן בחוברת הקצרה של חוקי הבסיס.
בנוסף, חוק הבית שלכם (אפשר למקם דרך היכן שרוצים) פוגם בהנאה שמפיקים מהמשחק, אבל אני לא פוסל אותו. אם אתם נהנים אתם יכולים לשנות את החוקים כרצונכם (למרות שאני ממליץ לחזור לחוקים המקוריים כדי להתנסות במשחק ברמה אחרת לגמרי, כשאתה מתכנן את הצבת היישובים ההתחלתית שלך בשביל התפתחות לטווח הרחוק)
לגבי דיפלומט - במשחק שלכם לכל הדרכים כמעט אמור להיות קצה חופשי אחד - בו לא חייבות להיות צמודות אחת לשנייה. אני בונה בכל מקום שאני רוצה להגיע אליו דרך ויישוב, אז עדיין לא הבנתי בדיוק את שאלתך. בכל מקרה, הבעיה בקלף הדיפלומט, היא שאתם לא משחקים על פי החוקים הרגילים. זה כמו שתנסו לשחק בלי ערים ותתפלאו שאין תועלת הקלף רפואה. אם אתם רוצים להשתמש בדיפלומט כמו שצריך מומלץ לעבור לחוקים הרגילים (למרות שגם אצלכם הקלף הזה יכול לעכב מישהו מלבנית יישוב היכן שאתם רוצים לבנות אותו או לתת לכם דרך חינם) בינתיים אתם יכולים פשוט להוציא את קלף הדיפלומט מהערימה כליל, אתם גם ככה לא עושים בו שימוש :D
לגבי חוק המרחק - חוק המרחק מציין שבין כל שני יישובים חייבת להיות צומת אחת פנויה, כלומר, אם נשרטט את זה בכלים המוגבלים שיש לי כאן זה עובד ככה:
-A-B-C-D-E
אותיות הן צמתים, מקפים הם שבילים
אם בניתי יישוב בצומת B, אף אחד לא יכול לבנות יישוב בצמתים הסמוכים, כלומר בA או בC.
כולנו משחקים לפי החוק הזה, אם אתה משחק לפי חוק אחר תעשה מה שאתה רוצה, אבל בהחלט ממליץ לך לחזור לשחק לפי החוקים של קלאוס טויבר - ממציא המשחק, ולקבל חוויה ברמה גבוהה בהרבה.
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 30 אוקטובר 2019, 14:34

אביעד כתב:
30 אוקטובר 2019, 09:45
תודה על ההבהרה של הטענה שלך, בהחלט אשתדל לשפר את הניסוח :D
לגבי מיקום דרך - בפעם הקודמת ששאלת, קראתי את חוברת החוקים בעברית, והחוק שמאפשר לבנות דרך רק בסמיכות לדרך אחרת או ליישוב שלך כתוב שחור על גבי לבן בחוברת הקצרה של חוקי הבסיס.
בנוסף, חוק הבית שלכם (אפשר למקם דרך היכן שרוצים) פוגם בהנאה שמפיקים מהמשחק, אבל אני לא פוסל אותו. אם אתם נהנים אתם יכולים לשנות את החוקים כרצונכם (למרות שאני ממליץ לחזור לחוקים המקוריים כדי להתנסות במשחק ברמה אחרת לגמרי, כשאתה מתכנן את הצבת היישובים ההתחלתית שלך בשביל התפתחות לטווח הרחוק)
לגבי דיפלומט - במשחק שלכם לכל הדרכים כמעט אמור להיות קצה חופשי אחד - בו לא חייבות להיות צמודות אחת לשנייה. אני בונה בכל מקום שאני רוצה להגיע אליו דרך ויישוב, אז עדיין לא הבנתי בדיוק את שאלתך. בכל מקרה, הבעיה בקלף הדיפלומט, היא שאתם לא משחקים על פי החוקים הרגילים. זה כמו שתנסו לשחק בלי ערים ותתפלאו שאין תועלת הקלף רפואה. אם אתם רוצים להשתמש בדיפלומט כמו שצריך מומלץ לעבור לחוקים הרגילים (למרות שגם אצלכם הקלף הזה יכול לעכב מישהו מלבנית יישוב היכן שאתם רוצים לבנות אותו או לתת לכם דרך חינם) בינתיים אתם יכולים פשוט להוציא את קלף הדיפלומט מהערימה כליל, אתם גם ככה לא עושים בו שימוש :D
לגבי חוק המרחק - חוק המרחק מציין שבין כל שני יישובים חייבת להיות צומת אחת פנויה, כלומר, אם נשרטט את זה בכלים המוגבלים שיש לי כאן זה עובד ככה:
-A-B-C-D-E
אותיות הן צמתים, מקפים הם שבילים
אם בניתי יישוב בצומת B, אף אחד לא יכול לבנות יישוב בצמתים הסמוכים, כלומר בA או בC.
כולנו משחקים לפי החוק הזה, אם אתה משחק לפי חוק אחר תעשה מה שאתה רוצה, אבל בהחלט ממליץ לך לחזור לשחק לפי החוקים של קלאוס טויבר - ממציא המשחק, ולקבל חוויה ברמה גבוהה בהרבה.
רוב תודות על ההסבר המפורט !
נראה אם ילדיי יסכימו איתך - אותי שכנעת...
(:

רק בריאות!
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 04 נובמבר 2019, 10:12

עוד שאלה קצרה -
עם תחילת המשחק מתחילים עם ישוב ועיר.
רק לוודא,
צריך להשלים ל5 ישובים לפני שממשיכים לעיר נוספת ?
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2774
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי אביעד » 04 נובמבר 2019, 11:50

לא.
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 05 נובמבר 2019, 00:07

אביעד כתב:
04 נובמבר 2019, 11:50
לא.
די.. אפשרי להתחיל ישר לבנות ערים לפני שיש 5 ישובים?
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2774
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי אביעד » 05 נובמבר 2019, 00:17

כן.
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 05 נובמבר 2019, 00:24

אביעד כתב:
05 נובמבר 2019, 00:17
כן.
לא נראה קצת מוזר? כנראה ההגיון שלי שונה קצת..
תוכל לצרף היכן בהוראות זה מצויין (בדומה לדיפלומט)

המון תודה!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2774
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי אביעד » 05 נובמבר 2019, 00:35

זה לא מצוין בהוראות שאסור, אז זה מותר.
אין לי כרגע גישה להוראות, אתה מוזמן להסתכל בחוקי הבנייה של ערים ולגלות שאין שם שום הגבלה כזו.
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 05 נובמבר 2019, 09:43

אביעד כתב:
05 נובמבר 2019, 00:35
זה לא מצוין בהוראות שאסור, אז זה מותר.
אין לי כרגע גישה להוראות, אתה מוזמן להסתכל בחוקי הבנייה של ערים ולגלות שאין שם שום הגבלה כזו.
לא מדוייק.. רשום בחוקים הבסיסיים שחובה להשלים 5 ישובים..

שוב תודה!
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 2774
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 43

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי אביעד » 05 נובמבר 2019, 09:55

אחי, אם אתה מעוניין לשחק בחוקים משל עצמך זה בסדר ויותר ודיברנו על זה, אבל אם אתה מעוניין להגיד לכולם שקיים איזה חוק התכבד והראה לכולם היכן הוא מופיע.
סמל אישי של משתמש
deadalus
הודעות: 87
הצטרף: 28 מאי 2019, 17:43

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי deadalus » 05 נובמבר 2019, 12:57

אם יש לך משאבים ופלסטיק של עיר אתה תמיד יכול להפוך ישוב שלך לעיר.
זה בטוח נכון במשחק הבסיס, אני בטוח ב90% שזה נכון בהרחבת ערים ואבירים
oriporat
הודעות: 12
הצטרף: 21 אוקטובר 2019, 17:30

[תגובות] Catan: Cities & Knights, קטאן ערים ואבירים

שליחה על ידי oriporat » 05 נובמבר 2019, 14:18

אביעד כתב:
05 נובמבר 2019, 09:55
אחי, אם אתה מעוניין לשחק בחוקים משל עצמך זה בסדר ויותר ודיברנו על זה, אבל אם אתה מעוניין להגיד לכולם שקיים איזה חוק התכבד והראה לכולם היכן הוא מופיע.
הכל טוב בויה - אני מנסה ללמוד ובינתיים רק שמח לגלות דברים חדשים.!

לגבי בניית ערים -
רשום שאי אפשר לבנות עיר ישירות אלא רק לשדרג ישוב (את זה ידעתי).
לא מצאתי הגבלה אחרת (כגון שחובה לסיים ישובים..) - Game Rules | Catan.com
קיצר -
רוב תודות על התשובות והמידע !

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה