נפתחה הגשת המשחקים לדרקוניקון 2020
עוד שלושה חודשים לדרקוניקון, ומערכת הרישום להגשת משחקים לכנס נפתחה! הריצו את משחקי התפקידים האהובים עליכם, ארגנו אירועי משחקי לוח, תגישו משחק תפקידים חי וכל משחק אחר. https://www.dragoncon.co.il/dm-login.aspx

רשומות משחק/שימור ידע - ההרפתקה הראשונה של שוש

פורום לרשומות המשחק שלכם. כאן תוכלו לרשום אודות מעללי החבורה שלכם, להלל ולקלס כרצונכם.
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4266
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

רשומות משחק/שימור ידע - ההרפתקה הראשונה של שוש

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 15 מאי 2020, 11:28

שוש היא הדמות שהאבירה שאמרה לסרוג בנתה בפתיל הזה:
TheKnightWhosaidKnit @ [מו"ד 5] פיט קשת הזהב, סייר זוטון

אז הרצנו לה הרפתקה ראשונה קצרה. אני רושם לעצמי כאן את עיקרי הדברים כדי לא לשכוח אותם להמשך. עולם המשחק הוא מו"ד גנרי פחות או יותר, שכנראה יתפתח עם הזמן. קצת חזרה לFEEL של משחקים ראשונים במו"ד בקופסאות, בגישה רצינית אבל בלי לקחת הכל ברצינות רבה מידי. זה די נחמד האמת.

סיפור שמתחיל בהלוויה של סלבדור
שוש גרה בכפר שהאוכלוסיה שלו מורכבת בערך 50%/50% מזוטונים ובני אדם ועובדת בבית בירה של מבשלת ראש קצף. אחד הלקוחות הקבועים היה זוטון מאוד מבוגר בשם סלבדור שגר במחפורת בסגנון הישן (רוב הזוטונים בכפר גרים בבקתות ובתים כי מחפורות הן יקרות מאוד לאחזקה). יום לפני תחילת ההרפתקה סלבדור הלך לעולמו.

סלבדור היה די עשיר, והוריש משהו כמעט לכל מי שהכיר. גם שוש, שמילצרה לו די הרבה פעמים, נקראה אל דוביד הנוטריון (זוטון שמן להחריד) וקיבלה חלק מהירושה - קופסה ובה פנינה סגולה על שרשרת זהב וטבעת שנראית כאילו היא עשויה מזכוכית סגולה, שבאופן מסתורי התאימה את עצמה מיד ישר לאצבע שלה. שוש ענדה את הטבעת והשאירה את השרשרת בבית כשהלכה לעבודה.

כששוש חזרה היא גילתה שיש מישהו בבית שלה - מין לטאה שחורה בגודל חתול, שנראית קצת כמו הכלאה בין זיקית לאיגואנה עם כנפי עור כמו של עטלף. הלטאה בדיוק הייתה עסוקה בלגנוב את השרשרת עם הפנינה מהתיבה. כששוש ניסתה לתפוס את היצור המוזר, הלטאה נשכה אותה ביד, נשיכה שהתגלתה כרעילה וגרמה לשוש לאבד את הכרתה. כששוש התעוררה מעילפונה, היא גילתה שהשרשרת והטבעת נעלמו.

אחרי מספר בירורים ושאלות על התרחשויות חשודות, שמעה שוש שכנראה עוד כמה אנשים ראו את הלטאה המוזרה ומישהי גם סיפרה שהיא ראתה ביער ליד הגינה שלה איש קירח ומגעיל עם שיניים רקובות שנראה כמרגל אחרי העיירה. שוש יצא ליער לשאול את האניג'יאנים המקומיים (כמו אינדיאנים אבל בערך) אם הם ראו משהו ונתקלה באינג'יאני מת שנראה כאילו צווארו רוטש בציפורניים ענקיות ובחברים שלו שחיפשו אותו וליוו אותה איתם למחנה שלהם.

אחרי ששוחחה במחנה האינג'יאנים עם השאמאן המקומי, הוא התלווה לשוש בחזרה לכפר. בדרכם הם הותקפו על ידי הלטאה השחורה והקירח המגעיל. הקירח חטף פגיעת פגיון משוש ומכת אלה+קסם מהשאמאן, נפצע קשה ונתפס. הוא הועבר לידי המיליציה המקומית, סירב לענות על שאלות כשהתאושש מלבד לומר ששמו הוא חושיש. חושיש נשלח קשור על חמור ועם פה סתום בליווי אנשי המיליציה לטירת הברון המקומי (מרחק של יומיים מהכפר) והשאמאן האינג'יאני יעץ לשוש למצוא פינה שקטה ולנסות להתרכז בטבעת ובשרשרת, לפתוח אליהן את הראש.

השרשרת עם הפנינה התגלתה ככזו שמאפשרת לשוש לחדש מעט מכוח הקסם שלה, בעוד שהטבעת מגנה על מחשבותיה. עוד תגלית מופלאה הייתה שבטבעת שוכנת נשמתה של מי שהציגה את עצמה כאלפית בשם גאייל, שהייתה ידידה טובה של סלבדור ונהרגה לפני חמישים שנה בערך. היא זו שיעצה לסלבדור להוריש את הטבעת ל"מישהי שתדע מה לעשות איתה".

מה הלאה? נחכה ונראה.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4266
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

רשומות משחק/שימור ידע - ההרפתקה הראשונה של שוש

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 15 מאי 2020, 11:57

ולשם המשך שימור הידע - הנתונים של היריבים, בעלי הברית וחפצי הקסם בהם נעשה שימוש בהרפתקה הקצרצרה הזו:

חושיש
קוסם מגעיל עם פצעים על הקרחת ושיניים רקובות. בוודאות פושע, כנראה גם משתמש בסמים.

אדם בינוני, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 7 (3ק8 - 6)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 7 (2-), זריזות 11 (0+), כושר 7 (2-), תבונה 14 (2+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 7 (2-)
מיומנויות: תורת הנסתר 4+, הבחנה 2+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

הטלת לחשים: חושיש הוא מטיל לחשים בדרגה 3. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים: נתז חומצה, מעשה להטים, יד המג
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): הקסמת איש, מציאת מסייע, הרדמה
עוצמה 2 (2 יחידות לחש): שינוי עצמי, היעלמות מעין

פעולות:
ציפורניים (עם לחש שינוי עצמי): התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) חותך
פגיון: התקפת קפא"פ או לטווח של 6/18 מ' (20/60 רגל) 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר


הלטאה המעופפת
בעיקרון זה המסייע (פמיליאר) של חושיש. השתמשתי בתור בסיס בתכונות של הומונקולוס עם ממש מעט שינויים.

בן תופת זעיר, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 13 (שריון טבעי וזריזות)
נק"פ: 5 (2ק4)
מהירות: 6 מ' מעוף 12 מ'

תכונות: כוח 4 (3-), זריזות 15 (2+), כושר 11 (0+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 7 (2-)
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מורעל, מוקסם
חושים: הראיית חושך לטווח 18 מ', הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת (מבין אבל לא מדבר), טלפתיה עם חושיש
אתגר: 0 (10 נק"נ)

פעולות:
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 1 דוקר. על הנפגע להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 10 או להיות מורעל למשך דקה. כישלון בהפרש של 5 או פחות, משמעותו השפעה של מצב מורעל למשך 5 (1ק10) דקות וחוסר הכרה למשך זמן זה.

השאמאן האינג'יאני
איש מבוגר עם שיער ארוך אסוף בצמה ומקושט בנוצה ותליונים משיניים וציפורניים של כל מיני חיות. די נחמד. טיפוס רוחניקי-היפי בתחושה הכללית שלו, לא רב עוצמה במיוחד - הוא יותר מדריך רוחני ומיסטיקן שבטי מאשר מומחה בהטלת לחשים חזקים.

אדם בינוני, נייטרלי טוב
דרג"ש: 10
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 12 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 12 (1+)
מיומנויות: רפואה 4+, דת 3+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, אינג'יאנית
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

הטלת לחשים: השאמאן הוא מטיל לחשים בדרגה 1. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי הדרואיד הבאים:

לחשונים: מעשה דרואידים, שיללה, התנגדות
עוצמה 1 (2 יחידות לחש): ריפוי פצעים, ענן ערפל, אש פיות

פעולות:
נבוט: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) מוחץ, או 4+ לפגיעה ונזק 6 (1ק8 + 2) מוחץ תחת השפעת לחש שיללה.


האינג'יאנים
נראים בדיוק כמו האינדיאנים מהסרטים של פעם. עם בגדי עור, שיער אסוף בצמה או שתיים, נוצות בשיער. ציידים בדרך כלל ובגישה של "אל תציקו לנו ולא נציק לכם" אבל מוכנים לעזור מידי פעם.

אדם בינוני, נייטרלי או נייטרלי טוב בדרך כלל
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 11 (0+), תבונה 8 (1-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: הישרדות 3+, הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, אינג'יאנית
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

טקטיקות להקה: לאינג'יאני יש יתרון לפגיעה ביריב שנמצאה במרחק 1.5 מ' מבעל ברית שלו.

פעולות:
גרזן יד: התקפת קפא"פ או לטווח של 6/18 מ' (20/60 רגל) 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) חותך
קשת קצרה: התקפה לטווח 24/96 מ' ( 80/320 רגל ) 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר

חפצי קסם - מהירושה של סלבדור
טבעת הגנת מחשבות. דורשת התכווננות. מגנה מפני קריאת מחשבות, גילוי נטייה, גילוי שקר וטלפתיה בלתי רצויה. בטבעת שוכנת כרגע נשמתה של הבעלים הקודמת שלה, גאייל האלפית.
הפנינה הסגולה: מאפשרת כפעולה לחדש יחידת לחש אחת מעוצמה 1. ניתן להשתמש פעם אחת עד לזריחה הבאה (גרסה משונמכת של פנינת עוצמה).
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 19114
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 14
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

רשומות משחק/שימור ידע - ההרפתקה הראשונה של שוש

שליחה על ידי The oldman » 15 מאי 2020, 22:39

היריבים והשמות של הדמויות נראים שאובים הישר מימי בית הספר העליזים 🤣
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4266
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

רשומות משחק/שימור ידע - ההרפתקה הראשונה של שוש

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 16 מאי 2020, 06:44

אינג'יאנים זה התרגום המקובל לשיבוש האמריקאי Injun.
חושיש - השם והמראה החיצוני מבוססים על נרקומן זקן אחד שהיה מסתובב בשכונה שלי כשהייתי ילד.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
פלדריק
הודעות: 6767
הצטרף: 14 ינואר 2008, 17:13

רשומות משחק/שימור ידע - ההרפתקה הראשונה של שוש

שליחה על ידי פלדריק » 16 מאי 2020, 08:21

חחחחח מאוד מבדר לראות איך המערכה צינית ומודעת לעצמנ ככה. באמת מזכיר מוד ישן
פלדריק היה השם של הדב''ש הראשי בהרפתקה הריאשונה שלי

שנים לאחר שיצרתי את המשתמש התגלו ממצאים שהוכיחו שהשם היה בכלל פלריק...
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4266
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

רשומות משחק/שימור ידע - ההרפתקה הראשונה של שוש

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 16 מאי 2020, 11:11

דווקא לא מנסה לעשות את זה ציני או פארודי, פשוט במקום להתוות מראש עולם מערכה, גורמי כוח וכו', אני מתחיל מהנחות יסוד של מו"ד גנרי וממציא ומוסיף דברים תוך כדי - ומשתדל שיהיה לזה הגיון פנימי ואקולוגיה.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה